Πρόγραμμα «Μαθαίνουμε Παρέα 2013-2014»

Αναφορικά με την επιλογή του σχολείου μας, ως το μοναδικό σχολείο που επιλέχθηκε από τη Νάξο, έγραψε η καθημερινή τοπική εφημερίδα «Κυκλαδική«, στις 19/11/2013 με τίτλο:

Πιάνουν δουλειά από σήμερα 

Το Δημοτικό σχολείο της Βίβλου έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα «Μαθαίνουμε παρέα» και από σήμερα αρχίζουν οι εργασίες με θέμα «Εναλλακτικές – Βιολογικές Καλλιέργειες και Βιώσιμη Ανάπτυξη» με πρωταγωνιστές τους μαθητές

 

Δεν είναι λίγα τα σχολεία (και δη στη Νάξο) που παίρνουν μέρος κάθε χρόνο σε δραστηριότητες που διοργανώνουν διάφοροι φορείς είτε αυτοί είναι κρατικοί είτε ιδιωτικοί με στόχο την ενίσχυση της δημιουργικότητας των μαθητών. Και το 4θεσιο  Δημοτικό σχολείο της Βίβλου (είναι και ολοήμερο με πέντε εκπαιδευτικούς) τα τελευταία χρόνια βρίσκεται όλο και πιο συχνά σε τέτοια προγράμματα με σκοπό οι μαθητές (αλλά και οι εκπαιδευτικοί) που φοιτούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση να αποκτούν όλο και περισσότερες εμπειρίες όσον αφορά τη δημιουργικότητα και τις καινοτόμες δράσεις, τις οποίες και καλούνται να υλοποιήσουν. Και φέτος εντάχθηκαν στο πρόγραμμα «Μαθαίνουμε Παρέα»  που χρηματοδοτείται από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση και έχει αποδέκτες τους παιδαγωγούς των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων όλης της χώρας.

 

Πρόσκληση

Η ένταξη στο σχετικό πρόγραμμα έγινε μέσα από δημόσια πρόσκληση για συμμετοχή και πραγματοποιήθηκε μέσω του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Τουρισμού αλλά και των κατά τόπους Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα – σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Ιδρύματος «Ιωάννη Σ. Λάτση»-  δέχτηκε συνολικά 125 έγκυρες αιτήσεις από 28 νησιά. Και όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά «Η συμμετοχή 278 εκπαιδευτικών στις ομάδες αποτελεί μια εγγύηση για τη συνέχιση του προγράμματος αλλά και για το σημαντικό έργο που πραγματοποιείται στη δημόσια εκπαίδευση της χώρας». Πρόταση υπέβαλαν 86 Δημοτικά Σχολεία και 39 Νηπιαγωγεία. Η επιτροπή αξιολόγησης με κριτήρια την ιδέα και την περιγραφή της πρότασης, την μεθοδολογία υλοποίησης αλλά και τους προσδοκώμενους στόχους και αποτελέσματα αποφάσισε την 15η Νοεμβρίου να χρηματοδοτηθούν 17 προτάσεις για το σχολικό έτος 2013-14. Και ανάμεσά τους είναι το Δημοτικό Σχολείο της Βίβλου ενώ από τις Κυκλάδες έχουμε συνολικά πέντε σχολεία (μαζί μ’ αυτό της Νάξου) σε Άνδρο, Πάρο και Σύρο. Απ’ αυτά το ένα (Άνδρος) είναι νηπιαγωγείο αλλά και ένα ειδικό σχολείο (βλ Σύρος). Συνολικά το Νότιο Αιγαίο είχε τη μερίδα του λέοντος καθώς είχε 10 από τα 17 σχολεία, τα άλλα τρία είναι από το Ιόνιο, ενώ έχουμε ακόμη παρουσία και από το Βόρειο Αιγαίο (4).

 

Περιβάλλον

Τα κυριότερα θέματα έχουν σχέση με τη λαογραφία, τις τέχνες και την τοπική ιστορία ενώ το Δημοτικό σχολείο της Βίβλου έχει καταθέσει …πρόταση που έχει σχέση με το περιβάλλον και την Γεωργία. Όπως μας ενημέρωσε ο διευθυντής του σχολείου κ. Χρήστος Σκάρκος το θέμα έχει σχέση με τις εναλλακτικές – βιολογικές καλλιέργειες και βιώσιμη ανάπτυξη και μάλιστα από σήμερα οι μαθητές και οι δάσκαλοι του σχολείου πιάνουν φτυάρι και τσάπα με στόχο τη κατασκευή αρχικά θερμοκηπίου και στη συνέχεια θα ασχοληθούν με τα κηπευτικά και την καλλιέργειά τους. Παράλληλα θα επισκεφθούν μονάδες βιοκαλλιέργειας και εναλλακτικών μορφών γεωργίας που υπάρχουν στο νησί ώστε να μελετήσουν τους τρόπους εργασίας στις συγκεκριμένες καλλιέργειες και το πρόγραμμα  οφείλει να είναι έτοιμο έως περίπου το Πάσχα όπου και προφανώς θα γίνει ο σχετικός έλεγχος από την επιτροπή που έχει οριστεί από το Ίδρυμα ώστε να χρηματοδοτηθεί η συγκεκριμένη δράση. Η δουλειά είναι συνολική (κάτι που σημαίνει ότι και οι τέσσερις δάσκαλοι του σχολείου και οι μαθητές θα στρωθούν στη δουλειά) και όλοι …παρέα αναμένεται να βγουν νικητές στην αποστολή που ανέλαβαν για την τρέχουσα εκπαιδευτική περίοδο 2013 – 14.

Σχετικά με ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΙΒΛΟΥ ΝΑΞΟΥ

Ο Διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου Βίβλου Νάξου δηλώνουμε ότι το όραμά μας για ένα καλύτερο σχολείο είναι ουσιαστικά ένα σχολείο αειφόρο στη λειτουργίας του, στο πνεύμα και στη φιλοσοφία του. Αυτό για εμάς σημαίνει ότι όλοι, θα εργαστούμε συλλογικά και αρμονικά μαζί με τους μαθητές και τις μαθήτριες μας, με τους γονείς, με όλους τους παράγοντες της σχολικής μας κοινότητας, προκειμένου να κάνουμε τη λειτουργία του σχολείου καλύτερη, ώστε να μετατραπεί σε σε χώρο δημιουργίας και αειφορικής λειτουργίας.
Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας οι μαθητές/τριές μας θα έχουν την ευκαιρία να εξοπλιστούν με γνώσεις, να αποκτήσουν στάσεις που θα τους βοηθούν και στην ενήλική τους ζωή, να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες οι οποίοι θα ζουν και θα δραστηριοποιούνται σκεπτόμενοι όλους τους ανθρώπους αποκτώντας αειφορική νοοτροπία.


Περισσότερες πληροφορίες
Δημοσιεύθηκε στην Δραστηριότητες 2013-14, Σχολικά Προγράμματα - Δραστηριότητες. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση