Μαθαίνοντας την Αποδοχή και την Εμπιστοσύνη
Στο πλαίσιο των δράσεων του σχολείου μας για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού, πραγματοποιήθηκε μια σημαντική συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης Νόμου Άρτας. Οι μαθητές των Δ’ και Ε’ τάξεων συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους και της κυρίας Μαρίας Μπακέλα από το ΚΠΝΑ.
Μέσα από ομαδικές εργασίες που ενθάρρυναν την κριτική σκέψη και την επίλυση προβλημάτων, τα παιδιά εξερεύνησαν την αξία της διαφορετικότητας, της αποδοχής, βίωσαν συναισθήματα και εξέφρασαν τις απόψεις τους. Μια ξεχωριστή δραστηριότητα ήταν η “υιοθεσία” λεμονιών, όπου κάθε ομάδα δημιούργησε μια ιστορία για το λεμόνι της δίνοντας του ανθρώπινα χαρακτηριστικά, το ζωγράφισε και περιέγραψε τα χαρακτηριστικά του, την ιστορία του, αναδεικνύοντας έτσι τη μοναδικότητα. Στη συνέχεια τα λεμόνια τοποθετήθηκαν όλα μαζί στο κέντρο του κύκλου, που είχε δημιουργηθεί, με σκοπό κάθε ομάδα να εντοπίσει και να διακρίνει το δικό της. Τέλος, ο πραγματικός καταιγισμός ιδεών, απόψεων και αντιλήψεων πραγματοποιήθηκε όταν στην ομάδα των λεμονιών προστέθηκε ένα μήλο..
Επιπλέον, οι μαθητές συμμετείχαν σε μια άλλη άκρως ενδιαφέρουσα δράση: χωρισμένοι σε ζευγάρια, ο ένας καθοδηγούσε τον άλλον ενώ ο δεύτερος είχε κλειστά τα μάτια, βιώνοντας την αίσθηση της οπτικής ανεπάρκειας και την ανάγκη για εμπιστοσύνη και φροντίδα.
Οι δράσεις αυτές βοήθησαν τα παιδιά να κατανοήσουν βαθύτερα τη σημασία της ενσυναίσθησης και της δημιουργίας ενός συμπεριληπτικού και δημοκρατικού σχολικού περιβάλλοντος. Μέσα από την αλληλεπίδραση και την προσωπική εμπειρία, έμαθαν πως “το μαζί” είναι η δύναμή μας για ένα καλύτερο σχολείο και μια καλύτερη κοινωνία.