Η Α τάξη γιορτάζει την 25η Μαρτίου 1821.

Την Πέμπτη 23 Μαρτίου 2022 στην γιορτή που έκαναν οι μαθητές της Α τάξης στην τάξη τους, με την καθοδήγηση της δασκάλας τους έφτιαξαν με ανακυκλώσιμα υλικά ελληνικές σημαιούλες για να τιμήσουν όλους εκείνους τους αγωνιστές του 1821 που αγωνίστηκαν και θυσιάστηκαν για να μπορούμε σήμερα όλοι μας να αισθανόμαστε ελεύθεροι. Πραγματικά οι μικροί μαθητές ένιωσαν υπερήφανοι  για τις κατασκευές τους αλλά και γιατί είναι ελληνόπουλα.

Α ΤΑΞΗ

Η επανάσταση του 1821 στην Καρδίτσα.

Η περιοχή των Αγράφων υπήρξε ο καταλληλότερος τόπος για τη δράση Κλεφτών και Αρματολών, αφού η τουρκική εξουσία δεν έφτασε ποτέ ως εδώ με τη σκληρή και καταπιεστική μορφή της. Πριν, αλλά και κατά τη διάρκεια της Επανάστασης του 1821, πολλοί και σπουδαίοι οπλαρχηγοί έδρασαν εδώ, όπως ο Κατσαντώνης, ο Καραϊσκάκης, ο Λιακατάς, ο Στουρνάρης, ο Δίπλας, ο Ράγκος και άλλοι. Αυτός όμως που κήρυξε επίσημα θα λέγαμε την επανάσταση στα  Άγραφα, ήταν ο Κώστας Βελής. Είχε γεννηθεί το 1770 μ.Χ. στο Κεράσοβο (σημερινό Κερασοχώρι) Ευρυτανίας. Υπήρξε αρχικά γραμματέας του Αλή – Πασά και στη συνέχεια πρωτοπαλίκαρο του περίφημου Βέλη Γκέκα. Ο τελευταίος του ανέθεσε πολλές σπουδαίες στρατιωτικές υποθέσεις, τις οποίες εκτέλεσε με επιτυχία, έχοντας ως πρότυπο του τον ίδιο το Βέλη Γκέκα· γι’ αυτό και τον ονόμασαν Βέλη, ενώ το πραγματικό του επώνυμο ήταν Στεργιόπουλος. Αργότερα ο Αλή Πασάς τον έκαμε βοεβόδα της Μακεδονίας, ενώ ο γενικός αρχηγός των σουλτανικών στρατευμάτων Χουρσίτ Πασάς τον διόρισε βοεβόδα της Θεσσαλίας. Την Άνοιξη του 1821 ο Κώστας Βελής, ύψωσε τη σημαία του σταυρού στα Άγραφα και κυκλοφόρησε διάφορες προκηρύξεις για να ξεσηκώσει τους υπόδουλους καρδιτσιώτες.

images      ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ 1821 ΣΧΕΔΙΟ 1            simmaia 1

Μαθαίνω να κυκλοφορώ και τι σημαίνει κυκλική οικονομία στην πράξη.

Την  Πέμπτη 17 Μαρτίου 2022, οι μαθητές της ΣΤ τάξης με τη συνοδεία του Δασκάλου τους και στα πλαίσια του μαθήματος των εργαστηρίων δεξιοτήτων, επισκέφθηκαν το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Τρικάλων. όπου με τη βοήθεια του υπεύθυνου του προγράμματος εκεί, γνώρισαν βιωματικά όσα επεξεργάστηκαν την προηγούμενη περίοδο στούς ενεργούς τρόπους μεταφοράς να κυκλοφορούν σωστά στις διαβάσεις για τους πεζούς, στους κυκλικούς κόμβους και γνώρισαν τη σημασία των σημάτων οδικής κυκλοφορίας. Μάλιστα οι μαθήτρια της ΣΤ τάξης Όλγα Χονδροπούλου παρουσίασε στους συμμαθητές της  την σημασία και χρησιμότητα των Πάρκων Κυκλοφοριακής Αγωγής.Στη συνέχεια επισκέφθηκαν το Δημαρχείο Τρικάλων και κάθισαν στα έδρανα του Δημοτικού Συμβουλίου και ως << Δημοτικοί Σύμβουλοι>> συμμετείχαν διαλογικά με τον υπεύθυνο της παρουσίασης για τη χρήση καινοτόμων δράσεων από το Δήμο στά πλαίσια της σύγχρονης τάσης διαδικασιών μέσα από την κυκλική οικονομία.

ΠΑΡΚΟ ΣΤ 3 ΠΑΡΚΟ 2 ΣΤ.jpg ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ 1 ΣΤ 0

Μιά βόλτα στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής.

Την Πέμπτη 17 Μαρτίου 2022, οι μαθητές της Δ τάξης με τη συνοδεία του Δασκάλου τους και στα πλαίσια του προγράμματος των εργαστηρίων Δεξιοτήτων, επισκέφτηκαν το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στα Τρίκαλα και βιωματικά γνώρισαν πως είναι να κυκλοφορείς σωστά στις διαβάσεις, στους κυκλικούς κόμβους, στους ποδηλατοδρόμους και είδαν σήματα οδικής κυκλοφορίας και τη σημασία τους. Στη συνέχεια επισκέφτηκαν το Δημαρχείο Τρικάλων όπου έμαθαν για τις καινοτόμες δράσεις του Δήμου με  << έξυπνες >> εφαρμογές στα κινητά τηλέφωνα, μέσα από τις οποίες βελτιώνουν στους Δημότες την καθημερινότητά τους, εντυπωσιάστηκαν από το ηλεκτρικό λεωφορείο χωρίς οδηγό και συζήτησαν με τον υπεύθυνο της εκεί παρουσίασης την χρησιμότητά τους.

ΑΥΤ. Δ 1 ΑΥΤ. Δ 2 ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ 1 ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ 2 ΠΑΡΚΟ Δ 1

Στην τσέπη…..χαρτζιλίκι !!!!

Στα πλαίσια της τρίτης θεματικής ενότητας των εργαστηρίων δεξιοτήτων  ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ και στην υποθεματική με τίτλο ΣΤΗ ΤΣΕΠΗ….ΧΑΡΤΖΙΛΙΚΙ, οι μαθητές της Β τάξης του σχολείου με την καθοδήγηση της δασκάλας τους επεξεργάστηκαν ένα project σχετικά με τις οικονομικές απολαβές που μπορεί κάποιος να εισπράξει ανάλογα με κάποιες ενέργειες που μπορεί να του αναθέσει η οικογένειά του.  Έτσι με παιγνιώδη μαθησιακή διαδικασία αποτύπωσαν τις δράσεις τους για την απόκτηση χαρτζιλικίου από τους γονείς τους σε εννοιολογικούς πίνακες, μπαίνοντας για πρώτη φορά στην ιδέα της μικροοικονομίας στην καθημερινότητά τους.

1    2

Το etwinning….είναι εδώ !!!!!

Από τν Ιανουάριο του 2022,η ΣΤ τάξη του σχολείου υλοποιεί ένα project σε συνεργασία με Δημοτικά Σχολεία της Πορτογαλίας και της Τουρκίας στα πλαίσια του   προγράμματος etwinning. Το etwinning,για όσους δεν το γνωρίζουν, είναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα αδελφοποίησης χωρών που δίνει τη δυνατότητα σε μικρούς και μεγάλους μαθητές, αλλά και σε εκπαιδευτικούς να έρθουν σε επαφή μεταξύ τους, να συνεργαστούν, να εκπονήσουν σχέδια δράσης, να αλληλεπιδράσουν και τελικά να μάθουν καινούρια πράγματα και να εξελιχθούν μαθησιακά και εκπαιδευτικά. Έτσι λοιπόν, οι μαθητές της ΣΤ τάξης με την εκπαιδευτικό των Αγγλικών Ελένη Φώτη έχουν αναλάβει μια σειρά από εργασίες, οι οποίες έχουν ως θεματικό άξονα τον πολιτισμό και την κουλτούρα των συνεργαζόμενων χωρών.Τίτλος του προγράμματίος μας είναι A Culture Story και απο τον Ιανουάριο μέχρι τον Απρίλιο οι μαθητές σχεδιάζουν μια σειρά από εργασίες με κοινό χαρακτηριστικό την ανάδειξη στοιχείων πολιτισμού και κουλτούρας και θα μυηθούν στη χρήση εργαλείων τεχνολογίας ως μέσο για την ανάδειξη των στόχων αυτών.

IMG ΦΩΤΟ 1 1

IMG ΦΩΤΟ 3

IMG ΦΩΤΟ 2
All-focus

Άκου……Μαντάτα Φεβρουαρίου.

Κυκλοφόρησε για το μήνα Φεβρουάριο 2022, η μηνιαία εφημερίδα των μαθητών της ΣΤ τάξης Άκου …Μαντάτα. Μέσα σε ένα τετρασέλιδο, οι μαθητές ανέπτυξαν θέματα κυκλοφοριακής αγωγής από τα εργαστήρια δεξιοτήτων και θέματα σχετικά με τον εορτασμό της αποκριάς. Σε ένα ειδικό άρθρο η μαθήτρια Λιάκου Κων/να πήρε συνέντευξη απο τη Σχολική Τροχονόμο του Σχολείου κα Νικολέτα-Κατερίνα Κράνγκα για το ρόλο της και την δουλειά της και την οποία ευχαριστούμε για την διαθεσή της. Τα υπόλοιπα στην έκδοση του επόμενου μήνα.

1   2  3  4

Επιτέλους……..Αποκριές !!!!!

Την Παρασκευή 4/3/2022, μετά από 1,5 χρόνο καραντίνας, τηλεκπαίδευσης και κλειστών σχολείων οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου ντυμένοι με αποκριάτικες στολές ξεφάντωσαν στην μεγάλη αυλή του σχολείου, τηρώντας το  υγειονομικό πρωτόκολλο. Πήραν μια γεύση της νέας καθημερινότητας, μπαίνοντας σιγά-σιγά στην προ καραντίνας περίοδο. Μέσα στα γιορτινά δρώμενα ήταν και το κυνήγι του χαμένου θησαυρού, που με μεγάλη υπομονή και μεθοδικότητα ανακάλυψε η Τετάρτη τάξη ,λύνοντας όλους τους γρίφους για την εύρεσή του. Στην παρουσίαση των λαβάρων που έφτιαξαν οι τάξεις, το καλύτερο σε εφευρετικότητα και εμφάνιση ήταν της Τρίτης τάξης με τίτλο τα κυτταροπλάσματα. Ξεχωριστή παρουσία έκανε η χορευτική ομάδα της Έκτης τάξης ,που καταχειροκροτήθηκε για την παρουσίαση των χορευτικών τους ικανοτήτων σε ένα διασκεδαστικό πρόγραμμα που συμπαρέσυρε όλους τους μαθητές. Συγχαρητήρια στα παιδιά και στους εκπαιδευτικούς για την δημιουργία του όλου προγράμματος και του χρόνου πάλι με υγεία στη νέα πραγματικότητα.

ΛΑΒΑΡΟ 2jpg ΛΑΒΑΡΟ ΛΑΒΑΡΟjpg

ΛΑΒΑΡΟjpg ΛΑΒΑΡΟ ΧΟΡΟΣ 1jpg

ΧΟΡΟΣ 2 ΧΟΡΟΣ 2

Τέλος προγράμματος στο 2ο κύκλο εργαστηρίων.

Οι μαθητές της ΣΤ τάξης έκλεισαν με επιτυχία το δεύτερο θεματικό κύκλο στα εργαστήρια δεξιοτήτων που ήταν ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ και στην υποθεματική Αειφόρος κινητικότητα-Ενεργοί τρόποι Μεταφοράς. Μέσα από τα εργαστήρια ενδυνάμωσαν   δεξιότητες όπως  της συνεργασίας, της επικοινωνίας, της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας και τις ψηφιακές δεξιότητες. Κάνοντας πολλές και ευφάνταστες δραστηριότητες κατέκτησαν τον στόχο της ενότητας που ήταν να μάθουν να βοηθούν με κατάλληλες δράσεις την μείωση στη ρύπανση του περιβάλλοντος χρησιμοποιώντας πιο ήπιους και ενεργούς τρόπους μεταφοράς, όπως  το ποδήλατο, το πατίνι, την πεζοπορία ως ατομικές μετακινήσεις και τα μέσα μαζικής μεταφοράς για μακρινές μετακινήσεις. Έμαθαν επίσης πως να συμπεριφέρονται ως οδηγοί χρησιμοποιώντας τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, πως να κάνουν με ασφάλεια ποδήλατο ή πατίνι και να κυκλοφορούν στον δρόμο ως συνειδητοποιημένοι πολίτες.

jpg

Οι μαθητές της Α τάξης λένε τη χελιδόνα.

Οι μαθητές της Α τάξης με την καθοδήγηση της δασκάλας τους, είπαν στο σχολείο τα κάλαντα της <<χελιδόνας>>. Απο την αρχαιότητα τα παιδιά το μήνα Μάρτιο έφτιαχναν ένα ομοίωμα χελιδόνας και γύριζαν απο σπίτι σε σπίτι λέγοντας το τραγούδι : Ήρθε,ήρθε η χελιδόνα,ήρθε και άλλη μεληδόνα  κάθισε και λάλησε και γλυκά κελάηδησε. Μάρτη, Μάρτη μου καλέ και Φλεβάρη φοβερέ κι αν φλεβίσεις κι αν τσικνίσεις καλοκαίρι θα μυρίσεις,κι αν χιονίσεις κι αν κακίσεις πάλιν άνοιξη θα ανθίσεις.Πρόκειται για τα χελιδονίσματα,τα ανοιξιάτικα κάλαντα. Οι μαθητές της Α τάξης κρατούν ζωντανό το έθιμο,ως συνεχιστές της παράδοσης.

1646119503248                     1646119562033