Οδηγίες για το self test μαθητών

Με την υπ. αρ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 27707/4-05-2021 Κοινή Υπουργική Απόφαση η διαδικασία αυτοελέγχου με οικιακό τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου (self test) είναι πλέον υποχρεωτική  για την είσοδο των μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού στις σχολικές μονάδες. Παράλληλα, όμως είναι εξαιρετικά χρήσιμη, καθώς βοηθάμε σημαντικά στο να σταματήσει η εξάπλωση του ιού.

Για τα παιδιά του Δημοτικού προβλέπεται η διαδικασία του self test  να διενεργείται από ενήλικα και, για την τρέχουσα εβδομάδα, διενεργείται δύο (2) φορές, προ Δευτέρας και Πέμπτης και πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Από Δευτέρα 10 Μαΐου θα μπορείτε να προμηθεύεστε δωρεάν τα self test της Πέμπτης. Ο έλεγχος συνιστάται να διενεργείται έως και είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν από την προσέλευση στην σχολική μονάδα. Επίσης, δύνανται οι μαθητές/τριες, οι εκπαιδευτικοί, το διοικητικό και το λοιπό προσωπικό των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αντί του δωρεάν αυτοδιαγνωστικού ελέγχου να επιλέξουν τη διεξαγωγή διαγνωστικού ελέγχου (rapid test ή PCR test) από επαγγελματία υγείας, είτε δωρεάν σε δημόσια δομή, στην οποία παρέχεται η σχετική δυνατότητα, είτε με επιβάρυνσή τους σε ιδιωτική δομή, εντός εβδομήντα δύο (72) ωρών πριν από τη Δευτέρα.

Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να παρακολουθήσετε τις οδηγίες χρήσης βήμα-βήμα. Επισημαίνεται πως η απόρριψη των προϊόντων των οικιακών αυτοδιαγνωστικών τεστ γίνεται με προσοχή στα οικιακά απορρίμματα σύμφωνα με τα διεθνή υγειονομικά πρωτόκολλα. 

Δείτε το σχετικό βίντεο οδηγιών

 

Αν το τεστ είναι αρνητικό, τότε δηλώνετε το αποτέλεσμα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr (πατήστε εδώ) και εκτυπώνετε τη σχολική κάρτα για covid-19. Eναλλακτικά, σε περίπτωση που δεν έχετε εκτυπωτή, μπορείτε να συμπληρώσετε χειρόγραφα και να υπογράψετε μόνοι σας μία δήλωση σύμφωνα με το υπόδειγμα που ακολουθεί. Οι μαθητές θα πρέπει να έχουν μαζί τους τη σχολική κάρτα, για να την επιδείξουν στον εκπαιδευτικό της τάξης και να τους επιτραπεί η είσοδος.

Υπόδειγμα σχολικής κάρτας 

Αν το τεστ είναι θετικό, δηλώνετε πάλι το αποτέλεσμα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και εκδίδεται σχολική κάρτα θετικού αποτελέσματος, την οποία εκτυπώνετε και στη συνέχεια μεταβαίνετε εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών σε μια από τις δημόσιες δομές (θα τις βρείτε αναρτημένες στην πλατφόρμα selftesting.gov.gr) για δωρεάν επαναληπτικό έλεγχο των μαθητών/τριών. Στο μεσοδιάστημα οι διαγνωσθέντες/είσες θετικοί/ες μαθητές/τριες και οι οικείοι τους παραμένουν σε κατ’ οίκον περιορισμό, ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ).