Δ΄ τάξη

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ρεγκούτα Ελένη

 

Τις εργασίες και το υλικό για τις διακοπές του Πάσχα και για τις επόμενες εβδομάδες μπορείτε να το βρείτε στην πλατφόρμα eclass κάνοντας κλικ στους παρακάτω συνδέσμους:

Ηλεκτρονική τάξη ΓΛΩΣΣΑ – Δ’

Ηλεκτρονική τάξη ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ – Δ’

Ηλεκτρονική τάξη ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ – Δ’

 


Καλημέρα και καλό μήνα σε όλους! Μπήκε και ο δεύτερος μήνας της Άνοιξης ,ο Απρίλιος. Ο λαός μας τον ονομάζει ‘’ Τριαντάφυλλο ’’ γιατί αυτόν τον μήνα ανθίζουν οι τριανταφυλλιές.

Εύχομαι να είστε όλοι καλά. Ελπίζω οι εργασίες της προηγούμενης  εβδομάδας να έφτασαν στα χέρια όλων σας και να μην σας δυσκόλεψαν.

Είμαστε τώρα έτοιμοι  για μια καινούρια πλοήγηση και νέες  διαδραστικές περιπέτειες και εμπειρίες;  Φύγαμε λοιπόν  χωρίς καμιά καθυστέρηση!!!

3η εβδομάδα (χρονική περίοδος  6-4-2020  έως 12-4-2020)

Γλώσσα – 1η ενότητα «Ένα ακόμα σκαλί»

1. Ανάγνωση:Τα υπόλοιπα 3  κείμενα της ενότητας (‘’Ένα ακόμα σκαλί’’ , ‘’Ξημερώνει μια νέα μέρα…Ώρα  για σχολείο’’ και ‘’Αστραδενή’’)  είτε από το βιβλίο είτε από τα διαδραστικά  

2.Ασκήσεις:

  • Αντιγράφω στο τετράδιο Α4 τις παρακάτω προτάσεις και σημειώνω Υ για το υποκείμενο, Ρ για το ρήμα και Α για το αντικείμενο (Δεν ξεχνώ την ημερομηνία).

Ο Στέφανος παίζει κιθάρα.

Ο πατέρας  φόρεσε την κόκκινη γραβάτα του.

Η Χριστίνα ζωγράφισε τον τοίχο με πολλά χρώματα.

Η Κυρία Μαρία διάβασε ένα μεγάλο βιβλίο.

Ο Νίκος έγραψε τις ασκήσεις  του.

Η μαμά τηγανίζει πατάτες στην κουζίνα. 

  • Γράφω πέντε δικές μου προτάσεις με υποκείμενο, ρήμα και αντικείμενο.
  • Κλίνω στο τετράδιό μου τα παρακάτω επίθετα (μαζί και τα ουσιαστικά που συνοδεύουν ) σε όλες τις πτώσεις και στους δύο αριθμούς: ο δυνατός θόρυβος, η μεγάλη αίθουσα, το ανοιξιάτικο πρωινό

3.Ορθογραφία : Θυμάμαι το λεξιλόγιο  της ενότητας μέσα από τις διαδραστικές δραστηριότητες που θα βρω πατώντας τους παρακάτω συνδέσμους:

Άσκηση 1

Άσκηση 2

Άσκηση 3

Άσκηση 4

Άσκηση 5

Άσκηση 6

Άσκηση 7

Άσκηση 8

Άσκηση 9

Πάμε τώρα να θυμηθούμε  και να εμπεδώσουμε τους γραμματικούς  κανόνες  που μάθαμε σ’  αυτό το κεφάλαιο:

  • για τις λέξεις  με α’ συνθετικό το  δισ-   δυσ-  κάνοντας τις διαδραστικές ασκησούλες που θα βρεις στους παρακάτω συνδέσμους:

Άσκηση 1

Άσκηση 2

Άσκηση 3

Άσκηση 4

Άσκηση 5

  • για  τους χρόνους των ρημάτων   με την βοήθεια των παρακάτω  δραστηριοτήτων:

Βρες τα λάθη

Εξακολουθητικοί χρόνοι

  • για τα  μέρη του λόγου   με τις ασκησούλες:

Άσκηση 1

Άσκηση 2

Άσκηση 3

Άσκηση 4

  • για την περίληψη   με την διαδραστική ασκησούλα “Αστραδενή”. Μάλιστα μπορώ να  ελέγξω την τελευταία  αν  ανατρέξω στη σελίδα 25 του βιβλίου μου.

Αν κουράστηκα από τα παραπάνω, μπορώ να χαλαρώσω ακούγοντας την ιστοριούλα που κρύβεται εδώ, έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να ξεφυλλίσω το βιβλίο που την περιέχει.

 

Μαθηματικά – Γνωρίζω τους αριθμούς ως το 100.000

Ασκήσεις:  (στο τετράδιο μαζί με την εκφώνηση και την ημερομηνία)

1.Γράφω τους αριθμούς με λέξεις.

34.278,      48.909,   67.390,   78.234,   89.898,   99.999

2.Γράφω  τους αριθμούς με ψηφία

Τριάντα δύο χιλιάδες εξακόσια είκοσι δύο

Πενήντα έξι χιλιάδες οκτακόσια τριάντα πέντε

Εβδομήντα δύο χιλιάδες πεντακόσια τρία

Ενενήντα τρεις χιλιάδες διακόσια σαράντα εννιά

Ογδόντα τέσσερις χιλιάδες  τετρακόσια έντεκα

3.Βάζω τους αριθμούς από τον μεγαλύτερο στον μικρότερο.

23.567,   56.278,   99.456,   45.709,   67.259,   48.902,   29.009

4.Υπολογίζω

45.560+10=                           23.999+1=

67.205+10 =                         48.999+1=

71.234+10 =                         36.678+100=

80.459+10=                        99.999+1=

Πάμε τώρα να εξασκηθούμε περισσότερο πάνω  σε ποικίλα θέματα που έχουμε δει στο παρελθόν  με ευχάριστα παιχνίδια και σπαζοκεφαλιές στους παρακάτω συνδέσμους:

Άσκηση 1

Άσκηση 2

Άσκηση 3

Άσκηση 4

Άσκηση 5

Άσκηση 6

Άσκηση 7

Άσκηση 8

Άσκηση 9

Άσκηση 10

 

Μελέτη Περιβάλλοντος – Τα γεωγραφικά διαμερίσματα και οι νομοί της Ελλάδας

Θυμάμαι τα γεωγραφικά  διαμερίσματα πατώντας στους παρακάτω συνδέσμους:

Ιστορία – Κεφάλαια 2, 3

Θυμάμαι όσα διδάχτηκα στα παρακάτω διαδραστικά

Οι Έλληνες δημιουργούν αποικίες 1

Οι Έλληνες δημιουργούν  αποικίες 2

Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων

Θρησκευτικά – Ο  ρόλος της οικογένειας, του σχολείου και της εκκλησίας  στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του παιδιού

Με τη διαδραστική παρουσίαση εδώ καταλαβαίνω  ότι στη  ζωή  μου   η οικογένειά μου,  το σχολείο και η εκκλησία   θα  μου δώσουν  τα κατάλληλα εφόδια για να σταθώ στα πόδια μου  και να ξεπεράσω τις δυσκολίες της ζωής .

Ελπίζω  να περάσατε όμορφα. Ραντεβού την άλλη εβδομάδα.

Σας φιλώ!

 

 


Καλημέρα και καλή εβδομάδα! Υγεία, δύναμη και υπομονή σε όλους!

Συνεχίζουμε τη διαδικτυακή επικοινωνία μας με ασκησούλες και ευχάριστες δραστηριότητες  που θα φρεσκάρουν την μνήμη μας και  θα συμβάλουν στη δημιουργική απασχόλησή μας στο σπίτι με όμορφο και χαριτωμένο τρόπο.

2η εβδομάδα (χρονική περίοδος 30-3-2020  έως  3-4-2020)

Γλώσσα –  1η ενότητα «Ένα ακόμα σκαλί »

1. Ανάγνωση:

Σημείωση: Η ανάγνωση να γίνεται φωναχτά για να μπορεί να την ελέγχει η μανούλα.

2.Ασκήσεις:

  • Περιγράφω  στο τετράδιο   Α4  τον Σεπτέμβρη (με βάση το ποίημα).
  • Ψάχνω στο κείμενο « Αναμνήσεις του καλοκαιριού » όλα τα ρήματα που βρίσκονται σε χρόνο Παρατατικό  και τα υπογραμμίζω με το φωσφοριζέ  μαρκαδοράκι.
  • Αντιγράφω στο τετράδιο Α4 την άσκηση  5 σελ.15  του βιβλίου μου μεταφέροντας τα ρήματα στον Ενεστώτα και στον Εξακολουθητικό  Μέλλοντα (άρα το κείμενο  θα γραφτεί 2 φορές).

ΠΡΟΣΟΧΗ: Επειδή το τετράδιο αντιγραφής παρέμεινε στην τάξη, η αντιγραφή και οποιαδήποτε άλλη  άσκηση μου ζητηθεί , θα «φιλοξενηθούν» στο τετράδιο Α4.  Βασική προϋπόθεση  είναι να γράφω κάθε φορά εκφώνηση (π.χ.»Αντιγράφω» ή « Γράφω το κείμενο  της άσκησης 5 σελ.15 του βιβλίου μου μεταφέροντας τα ρήματα  στον Ενεστώτα κ.τ.λ.)Δεν ξεχνώ επίσης την ημερομηνία Διευκρίνιση: Τα τετράδια θα διορθωθούν, όταν με το καλό ανοίξουν τα σχολεία.

3. Ορθογραφία: Θυμάμαι το λεξιλόγιο της ενότητας μέσα από τις  διαδραστικές  δραστηριότητες  που θα βρω πατώντας στους συνδέσμους:

 

Ορθογραφία 1

Ορθογραφία 2

Ορθογραφία 3

Ορθογραφία 4

Ορθογραφία 5

4. Γραμματική : Θυμάμαι τους κανόνες γραμματικής της ενότητας διαβάζοντας τους από το ντοσιέ με τις διαφάνειες  ( 1ο φυλλάδιο ). Για να τους εμπεδώσω μάλιστα πιο ευχάριστα  αλλά και για να ελέγξω τις γνώσεις μου, μπορώ να κάνω τη διαδραστική  δραστηριότητα που θα βρω στον σύνδεσμο εδώ.

Μαθηματικά – Πρόσθεση τετραψήφιων αριθμών

  • Κάνω  κάθετα στο τετράδιο των μαθηματικών (βρίσκεται στην τσάντα μας ευτυχώς) τις παρακάτω προσθέσεις και αφαιρέσεις  και τις επαληθεύω (δεν ξεχνώ την ημερομηνία):

15.455+8.769,     11.067+5.083,    3.894+12.586,   9.413+14.907

18.856-4.997,      15.003-1.468,    10.000-4.586,    7.400-3.852

  • Με αφορμή τη  διαδραστική άσκηση που  βρίσκω στον σύνδεσμο εδώ  θα θυμηθώ τη διάταξη των ακέραιων και των δεκαδικών αριθμών από τον μεγαλύτερο στον μικρότερο και το αντίστροφο.  (Διευκρινιστικό σημείωμα για κάθε δραστηριότητα διαδραστικής φύσεως: Κάνω κλικ σε όλα τα εικονίδια για να δω τι κρύβεται πίσω τους. Στην παραπάνω άσκηση πατώντας  στο εικονίδιο ‘ΣΤΟΧΟΙ’ επιλέγω κατηγορία. Την τελευταία δεν την έχουμε διδαχθεί).
  • Κάνοντας κλικ  στον σύνδεσμο εδώ  έχω την δυνατότητα  να εξασκηθώ στην γραφή πενταψήφιων αριθμών. (Προσοχή! Στο πλαίσιο με το ‘ τριάντα εκατό χιλιάδες , επτακόσια ογδόντα οχτώ ‘  θα συμπληρωθεί στην αριθμομηχανή ο αριθμός ’31.788’  και  στο πλαίσιο με το ‘είκοσι εκατό χιλιάδες, εξακόσια τριάντα τρία ’   ο αριθμός 21.633).
  • Ιδιαίτερο  ενδιαφέρον κρύβουν και οι σπαζοκεφαλιές του συνδέσμου εδώ που θα   ακονίσουν   το  μυαλό  μου  και  θα  με  βοηθήσουν να διαχειριστώ αρκετές πληροφορίες κάθε φορά.
  • Τέλος, ο εκατομμυριούχος της προπαίδειας  θα  με εξασκήσει σ’ αυτή. Θα τον συναντήσω στον σύνδεσμο

Μελέτη περιβάλλοντος- Περιβάλλον

  • Πάμε τώρα να ερευνήσουμε το δάσος με παιγνιώδη τρόπο εδώ. Πλούσιο πληροφοριακό υλικό για όλα τα στοιχεία που συνθέτουν το δάσος  ( χλωρίδα,  πανίδα, έδαφος κ.τ.λ. ) καθώς και για την προστασία του προβάλλεται μπροστά μου.
  • Επίσης, ο  διαδραστικός  χάρτης  (κάνουμε κλικ στα πράσινα γράμματα)  μού μαθαίνει  με ευχάριστο τρόπο τους νομούς της Ελλάδας.

Ιστορία – Η κάθοδος των Δωριέων

Θρησκευτικά- Ο Μωυσής και οι 10 εντολές –Τα δικαιώματα του παιδιού – θρησκευτικές εορτές

Οι ενότητες που παρουσιάζονται στο εκπαιδευτικό λογισμικό που θα βρω εδώ θα με βοηθήσουν να αποκτήσω γνώσεις πάνω σε θέματα θρησκευτικού περιεχομένου και θα με ευαισθητοποιήσουν,  ώστε να έρθω πιο κοντά στον Θεό και στον συνάνθρωπό μου (Ίσως αργήσει λίγο η εμφάνιση του αλλά δεν πρέπει να αγχωθώ).

Καλά να περνάτε και να προσέχετε! Μην ξεχνάτε  την προσευχούλα σας!

Είναι απαραίτητη αυτές τις δύσκολες στιγμές.

Πολλά φιλιά!!!

 


Καλωσορίσατε στη σελίδα της Δ΄τάξης! Ελπίζω να είστε καλά με τις οικογένειές σας.

Σ’ αυτόν τον χώρο θα δημοσιεύονται σε εβδομαδιαία βάση δραστηριότητες και προτεινόμενο υλικό στα γνωστικά αντικείμενα της τάξης μας με στόχο να θυμηθούμε όσα μάθαμε το προηγούμενο διάστημα. Καλή συνέχεια σε όλους!

1η εβδομάδα (χρονική περίοδος  24-3-2020  έως  29-3-2020)

Γλώσσα – 2η ενότητα “Ρώτα το νερό… τι τρέχει”

  • Κάνουμε επανάληψη στο υλικό γραμματικής της ενότητας στο ντοσιέ με τις διαφάνειες .
  • Διαβάζουμε τα 5 κείμενα της ενότητας είτε από το βιβλίο είτε από τα διαδραστικά σχολικά βιβλία (κάνουμε κλικ) και στη συνέχεια μπορούμε να βρούμε πληροφοριακό υλικό- βίντεο-δραστηριότητες για το νερό εδώ
  • Θυμόμαστε την ορθογραφία και το λεξιλόγιο της ενότητας καθώς και τα συνδετικά ρήματα κάνοντας διαδικτυακά τις ασκήσεις στους παρακάτω συνδέσμους:
  1. Ορθογραφία – Το ποτάμι
  2. Το νερό συστήνεται – Ορθογραφία
  3. Το νερό συστήνεται – Ύδωρ
  4. Συνδετικά ρήματα (αναγνώριση)
  5. Συνδετικά ρήματα (αλφαβητική σειρά)

Μαθηματικά (σύγκριση – ανάλυση αριθμών)

  • Μπορούμε να θυμηθούμε την σύγκριση και να αναλύσουμε αριθμούς με τις διαδραστικές δραστηριότητες που παρουσιάζονται στους παρακάτω συνδέσμους;
  1. Σύγκριση αριθμών μέχρι το 1.000.000
  2. Ανάλυση αριθμών μέχρι το 1.000.000