Οι Τρεις Ιεράρχες

Στις 30 Ιανουαρίου γιορτάσαμε  τους τρεις Ιεράρχες, τους τρεις επιφανείς Αγίους και θεολόγους, Βασίλειο τον Μέγα, Ιωάννη τον Χρυσόστομο και Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό.

Τους “τρεις μεγίστους φωστήρες της Τρισηλίου Θεότητος”, που ορθόδοξα ερμήνευσαν το Ευαγγέλιο του Χριστού, διέδωσαν το λόγο της χάριτος, μελέτησαν τις ανθρώπινες επιστήμες σε μεγάλο βαθμό και πάλεψαν με όλες τους τις δυνάμεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα: Πνευματικά, προσωπικά, κοινωνικά, οικονομικά.
Στο σχολείο παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με τη ζωή και το έργο τους. Στην εκκλησία παρακολουθήσαμε τη Θεία Λειτουργία και την αρτοκλασία. Ακούσαμε και την ομιλία της δασκάλας του σχολείου μας Όλγας Παναγιωτακοπούλου.

Για τη ζωή και το έργο τους μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ.

Επίσκεψη σε γαλακτοβιομηχανία

Την περασμένη Πέμπτη η επίσκεψή μας σε μια γαλακτοβιομηχανία μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά, πώς παρασκευάζεται και συσκευάζεται το γάλα που πίνουμε.

Επισκεφθήκαμε την Πρότυπη Μονάδα Γάλακτος “ΦΑΡΜΑ ΗΛΕΙΑΣ”, στα Καβάσιλα. Η μονάδα αυτή δημιουργήθηκε πριν από τριάμισι χρόνια και αποτελείται από τη Φάρμα των αδελφών Μαρίνου στο Καρδιακαύτι Ηλείας που παράγει αγελαδινό γάλα και τις εγκαταστάσεις παστερίωσης και εμφιάλωσης στα Καβάσιλα.

Ο ένας από τους ιδιοκτήτες κ. Τσάκωνας μας υποδέχτηκε και μας ξενάγησε στους χώρους παστερίωσης και εμφιάλωσης. Μας εξήγησε με ποιο τρόπο γίνεται η παστερίωση του γάλακτος ώστε να παραμένει θρεπτικό και υγιεινό και προπάντων φρέσκο. Στη συνέχεια είδαμε τον τρόπο εμφιάλωσης και πώς μπαίνουν οι ετικέτες στα μπουκάλια, χωρίς να παρεμβαίνει ανθρώπινο χέρι.

Μας είπε επίσης ότι οι αγελάδες χρειάζονται πολλή τροφή και νερό, αλλά και ηρεμία για να μας δώσουν περίπου 50 κιλά γάλα ημερησίως. Οι τροφές είναι από τα χωράφια του κάμπου της Ηλείας και αυτό διασφαλίζει την ποιότητα του γάλακτος. Το γάλα διατίθεται στούς νομούς Ηλείας και Αχαΐας με ψυγεία της εταιρείας.

Στο τέλος μας μοίρασαν μπουκάλια με σοκολατούχο γάλα καθώς και κρέμα γάλακτος και φύγαμε ευχαριστημένοι και … χορτασμένοι.

 

Άσκηση σεισμού

Την περασμένη εβδομάδα έγινε στο σχολείο μας άσκηση αντισεισμικής προστασίας.

Με το χτύπημα του κουδουνιού μπήκαν όλοι κάτω από τα θρανία και μετά από λίγα δευτερόλεπτα βγήκαν στο προαύλιο. Η έξοδος έγινε συντεταγμένα και ανά τάξεις, σύμφωνα με το σχέδιο σεισμού που υπάρχει στο σχολείο. Οι μαθητές συγκεντρώθηκαν στο χώρο του γηπέδου μπάσκετ, όπου και έγινε καταμέτρηση από τους δασκάλους.

Οι ασκήσεις αυτές γίνονται ανά διαστήματα, ώστε όλοι να είμαστε προετοιμασμένοι αν ποτέ συμβεί αυτό το φυσικό φαινόμενο.

Ταχυδακτυλουργός στο σχολείο μας

Πριν από μερικές μέρες ήρθε στο σχολείο μας ένας ταχυδακτυλουργός.

Μας παρουσίασε διάφορα κόλπα που μέναμε με ανοιχτό το στόμα. Εξαφάνιζε και εμφάνιζε πράγματα, όπως μαντίλια, νομίσματα και άλλα.

Μας εξήγησε πώς κάνει ένα απλό κόλπο. Πήρε μερικά παιδιά να τον βοηθήσουν και στο τέλος φύγαμε όλοι ευχαριστημένοι.

Κοπή πίτας στο σχολείο μας

Τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου ο σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων έκοψε την πρωτοχρονιάτικη πίτα στο σχολείο μας.

Το φλουρί κέρδισε ο μαθητής της Ε΄ τάξης Γκρίλλας Γιάννης του Ελισσαίου και πήρε δώρο μια υδρόγειο σφαίρα.

Προσφέρθηκαν επίσης αναψυκτικά και καραμέλες σε όλους τους μαθητές.

Χριστουγεννιάτικη γιορτή

Τη Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου έγινε στο σχολείο μας η χριστουγεννιάτικη γιορτή μας. Την παρουσίασαν οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης.

Τη γιορτή παρακολούθησε ο σχολικός σύμβουλος κ. Παναγιώτης Ζεύλας και πολλοί γονείς.

Οι μικροί μαθητές παρουσίασαν μικρά σκετς σχετικά με τα Χριστούγεννα και τραγούδησαν χριστουγεννιάτικα τραγούδια και κάλαντα. Επίσης οι μαθητές της ΣΤ΄  τάξης τραγούδησαν αγγλικά τραγούδια.

Στο τέλος όλοι δοκίμασαν τα ωραία γλυκά που είχαν φτιάξει ο Σύλλογος Γυναικών Χαβαρίου και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας.

Στολισμός χριστουγεννιάτικου δέντρου

Την Παρασκευή το μεσημέρι όλοι οι μαθητές του σχολείου πήγαμε στην πλατεία του χωριού και στολίσαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο. Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων έχει ετοιμάσει ένα υπέροχο σκηνικό στην πλατεία και το απόγευμα του Σαββάτου θα είμαστε όλοι εκεί να τραγουδήσουμε τα κάλαντα και άλλα χριστουγεννιάτικα τραγούδια, στα ελληνικά αλλά και στα αγγλικά.

Σας περιμένουμε.

Το Χωριό των Ξωτικών

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Χαβαρίου σας προσκαλεί στη Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου και ώρα 6 μ.μ. και Κυριακή 8 Δεκεμβρίου απο τις 11π.μ έως τις 6μ.μ. στην πλατεία του χωριού.
Ένα όμορφο χριστουγεννιάτικο τοπίο, με ξύλινα σπιτάκια, πλούσιο παζάρι με χειροποίητα χριστουγεννιάτικα είδη, τον αγαπημένο σε μικρούς και μεγαλους Άγιο Βασίλη αλλά και πολλές εκπλήξεις που θα αφήσουν άφωνους μικρούς και μεγάλους και θα σας χαρίσουν στιγμές χαράς και ξεγνοιασιάς. 
Σας περιμένουμε!

1393445_673970849301058_2142093376_n

Επίσκεψη στην εφημερίδα “ΠΑΤΡΙΣ”

Την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου επισκεφθήκαμε τις εγκαταστάσεις της εφημερίδας “ΠΑΤΡΙΣ” έξω από τον Πύργο. Στους χώρους της εφημερίδας μας ξενάγησε ο κ. Καρυδάκης.

Η εφημερίδα “ΠΑΤΡΙΣ” είναι αυτή τη στιγμή η αρχαιότερη στην Ελλάδα, καθώς η πιο παλιά “ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ” έχει κλείσει. Ιδρύθηκε το 1902 και έκλεισε μόνο για μια χρονιά, την περίοδο της Κατοχής από τους Γερμανούς, όταν δημοσίευσε διάγγελμα του Μητροπολίτη Ηλείας Αντωνίου που καλούσε τον λαό σε αντίσταση.

Τα γραφεία της εφημερίδας ήταν άδεια, αλλά γεμίζουν κατά τις 6 το απόγευμα. Εκείνη την ώρα οι δημοσιογράφοι παραδίδουν τα κείμενά τους στους διορθωτές και οι σελιδοποιητές τα τοποθετούν στη θέση που πρέπει και τα παραδίδουν στον αρχισυντάκτη.

Μετά τις 12 τα μεσάνυχτα πηγαίνουν στα πιεστήρια για εκτύπωση.  Η εκτύπωση γίνεται σε τεράστιες μηχανές και τελειώνει στις 4 το πρωί περίπου. Κατόπιν μοιράζεται σε όλη την Ηλεία, ενώ διανέμεται και στη Μεσσηνία, την Αχαΐα και επιλεγμένα σημεία της Αθήνας.

Ήταν μια σπουδαία εμπειρία, να δούμε από κοντά και να μάθουμε πόσοι άνθρωποι συνεργάζονται για να βγει μια εφημερίδα.

Δωρεά πόρτας στο σχολείο

29112013575

Πριν από μερικές μέρες τοποθετήθηκε καινούρια σιδερένια πόρτα στην είσοδο του προαυλίου του σχολείου μας. Η παλιά πόρτα δεν έκλεινε καλά, ενώ συγκρατούσε τα νερά της βροχής με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια μικρή λίμνη και να δυσκολεύει την είσοδο στο προαύλιο.

Την πόρτα δώρισε στο σχολείο ο συγχωριανός μας κ. Βασίλης Πετρόπουλος.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον κ. Πετρόπουλο για την προσφορά του αυτή, καθώς και για άλλες προσφορές προς το χωριό μας.