Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Την Πέμπτη 26 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας εκδήλωση από τους μαθητές της Ε΄ τάξης με θέμα: “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο”. Οι μαθητές με την καθοδήγηση της δασκάλας τους Γεωργίας Σταυλιώτη, μεταμορφώθηκαν σε “μικρούς εκπαιδευτές”.

Χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες, με ομιλίες, παρουσιάσεις και θεατρικό δρώμενο, ενημέρωσαν τους συμμαθητές τους σε θέματα που αφορούν στην προστασία των προσωπικών δεδομένων, τον ψηφιακό εκφοβισμό και τη σεξουαλική παρενόχληση στο διαδίκτυο.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκε και η κοινωνική λειτουργός κ. Πηνελόπη Τσουκαλά, από την εθελοντική ομάδα “Κοινωνικοί Λειτουργοί εν τάξη” η οποία παρουσίασε τους “χρυσούς κανόνες” για την ασφάλεια στο διαδίκτυο.

Το σχολείο μας συμμετέχει στο δίκτυο “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο” μαζί με άλλα σχολεία από όλη την Ελλάδα, σε μια προσπάθεια να διαμορφωθεί “Πολιτική Ασφαλούς Διαδικτύου”.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο σχολικός σύμβουλος της 3ης Εκπ/κής Περιφέρειας κ. Παναγιώτης Ζεύλας, ο σχολικός σύμβουλος και συντονιστής του δικτύου “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο” κ. Νίκος Χολέβας, η υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων κ. Ευγενία Ηλιοπούλου, η εκπρόσωπος της Σχολικής Επιτροπής Α/θμιας Εκπ/σης δήμου Ήλιδας κ. Ελένη Τσόπελα, ο πρόεδρος του χωριού κ. Σπύρος Παπαζαφειρόπουλος καθώς και εκπρόσωποι του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημ. Σχολείου Χαβαρίου.

 

25η Μαρτίου 2015

Την 28η Οκτωβρίου ζήλεψε η 25η Μαρτίου και ξημέρωσε βροχερή και αγριεμένη. Κάτω από συνεχή βροχή πήγαμε στην εκκλησία για την καθιερωμένη δοξολογία. Τον πανηγυρικό της ημέρας εκφώνησε ο καθηγητής του Γυμνασίου Χαβαρίου, Αντώνης Ανδρεανίδης.

Στη συνέχεια πήγαμε στην πλατεία του χωριού για το τρισάγιο στο ηρώον και την κατάθεση στεφάνων. Και ώ του θαύματος, η βροχή σταμάτησε και επέτρεψε να γίνει η παρέλαση των μαθητών και των νηπίων. Οι εκδηλώσεις ολοκληρώθηκαν με χορούς από τους μαθητές και τις μαθήτριες του χωριού μας.

Την παραμονή είχαμε παρακολουθήσει το χρονικό της Επανάστασης, ποιήματα και τραγούδια για την εθνική μας επέτειο. Μας τα παρουσίασαν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης με την καθοδήγηση της δασκάλας τους Ήλιας Τσαπλαρή.

Ανακοίνωση

Σας ενημερώνουμε ότι την 25η Μαρτίου οι μαθητές θα έρθουν στο σχολείο στις 09.30. Αν βρέχει μπορούν οι γονείς να πάνε τα παιδιά κατευθείαν στην εκκλησία μέχρι τις 10.00.

Μετά το τέλος της παρέλασης θα ακολουθήσουν παραδοσιακοί χοροί και μετά οι μαθητές αναχωρούν με την ευθύνη των γονέων τους.

Κυκλοφορώ, κυκλοφορείς, κυκλοφορούμε. Ας το κάνουμε σωστά. Όλοι ίσοι όλοι ασφαλείς

Οι μαθητές της Γ΄ και Δ΄ τάξης του σχολείου μας, υπό την καθοδήγηση των δασκάλων τους Γιώργου Παπαβραμόπουλου και Παναγιώτη Λάσκαρη, υλοποίησαν πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής με τον παραπάνω τίτλο.

Ανάμεσα στις δραστηριότητες που έκαναν οι μαθητές ήταν και η έρευνα των μαθητών της Γ΄τάξης μεταξύ των μαθητών του σχολείου, για τον τρόπο μετακίνησής τους προς το σχολείο. Τα αποτελέσματα της έρευνας πήραν οι μαθητές της Δ΄τάξης και δημιούργησαν σχετικά ραβδογράμματα.

Στους μαθητές παρουσιάστηκε  το παραμύθι του Υπουργείου Μεταφορών «Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.», για τους κανόνες σωστής οδικής συμπεριφοράς. Έγινε συζήτηση και καταγράφηκαν οι συμβουλές των μαθητών προς τους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου αλλά και προς τους γονείς τους. Στη συνέχεια οι μαθητές εξασκήθηκαν στα σήματα του Κ.Ο.Κ. μέσα από το λογισμικό της Μελέτης Περιβάλλοντος και ζωγράφισαν διάφορα σήματα του Κ.Ο.Κ. Τέλος, οι μαθητές άρχισαν να δημιουργούν μια ζωγραφιά για κάθε κανόνα που καταγράφηκε παραπάνω.

Με βάση τις ζωγραφιές, οι μαθητές έφτιαξαν το παρακάτω βίντεο με συμβουλές προς τα παιδιά για την ασφαλή κίνησή τους.

Επίσης δημιούργησαν το παρακάτω βίντεο με συμβουλές προς τους γονείς για την ασφαλή οδήγηση.

 Επίσης οι μαθητές της Γ΄τάξης έγραψαν ποιήματα για τα μέσα μεταφοράς:

«Το ποδήλατο»
Αν το πάρεις γρήγορα
θα σε πάει στη δουλειά
ήσυχα και καλά στο
δρόμο να μην το πας
μόνο στον ποδηλατόδρομο
παιδιά.
Νικούλα

Το τρακτέρ
Το τρακτέρ που οργώνει
κι όλους τους ξεσικώνει
το τρακτέρ που μιλάει κι ποτέ
δεν σταματάει είναι γρήγορο πολύ
και κάνει βόλτες στην αυλή.
Βασίλης Γκ.

«Το αυτοκινητάκι»
Θέλω ένα αυτοκίνητο γρήγορο καλό
που να’ χει τέσσερις ρόδες και να’ ναι ευγενικό
Όταν οδηγάει δεν θέλω να του
μιλάω μην τρακάρει
Έφη

«Το φορτηγάκι»
Το φορτηγάκι με φορτία βαριά
κάνει δρομολόγια πολλά στου κόσμου τα νησιά.
Είναι χαρούμενο πολύ με διασκέδαση πολύ
αφήνει τα φορτία του τα βαριά.
Ευαγγελία

«Το αυτοκίνητο»
Το αυτοκίνητο στους
δρόμους προχωρά χωρίς
να τηρεί τους νόμους
κι ο διπλανός του οδηγά
όλο χαρά.
Θα ήθελε πολύ να
οδηγάει φυσιολογικά
αλλά ο οργανισμός
του δεν του το
επιτρέπει αυστηρά.
Νίκη-Μελίνα

Το ποδήλατο
Το ποδήλατο να παίρνεις
αλλά πρόσεχε μην πέσεις
το κράνος σου να φοράς
και θα είσαι μια χαρά.

Αν πέσεις να φωνάξεις
δυνατά θα σ’ ακούσω
και θα έρθω γρήγορα
για να σε πάρω μακριά.
Ασπασία

Το καράβι
Πάρε ένα καράβι
και πήγαινε μακριά
σ’ όλου του κόσμου
τα νησιά.

Πρόσεχε μην βουλιάξεις
βοήθεια να φωνάξεις
κάλεσε μια γραμμή
και θα σε σώσουν                                                                                                                                                                        στη στιγμή.
Ανδρομάχη

Το ποδήλατο
Ποδήλατο ωραίο έλα πάρεμε
μαζί σου να πάμε στο χωριό
για να παίξουμε μαζί.
Μαριέτα

«Αυτοκίνητο Suzuki»
Το αυτοκίνητο Σουζούκι
με ανηχτή την οροφή
ωραία είναι να ακούς μουσική

Να τρελαθεί να περάσεις
και φανάρι και μετά η
αστυνομία σε ζητάει

Ο θείος μου το έχει
με τα λεφτά που έχει
αγοράζει και γιουβέτσι
Ειρήνη

Τ΄ αμπέλια μου ραντίζει
το τρακτέρ μου το καλό
για να γίνουν τα σταφύλια
και να πιω κρασί καλό
Παναγιώτης Σαφ. – Βασίλης Γκ.

Ενημέρωση για το κάπνισμα

Την Πέμπτη 12 Μαρτίου επισκέφθηκε το σχολείο μας ο Αγροτικός γιατρός του χωριού μας κ. Τσίρος Γεώργιος.

Ο γιατρός μίλησε στους μαθητές και τους δασκάλους για τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος. Έδειξε μέσα από υπολογιστή τα προβλήματα υγείας που δημιουργούνται στον άνθρωπο, αλλά και τα κοινωνικά προβλήματα του καπνιστή.

Οι μαθητές παρακολούθησαν την παρουσίαση με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και δήλωσαν ότι θα ενημερώσουν τους γονείς τους για όλα αυτά που έμαθαν.

Ανακυκλώνουμε το τηγανέλαιο

110320151107

Το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα Συλλογής χρησιμοποιημένων μαγειρικών ελαίων του Δήμου Ήλιδας.

Ο Δήμος Ήλιδας συνεργάζεται με εταιρεία ανακύκλωσης χρησιμοποιημένων μαγειρικών ελαίων και έχει τοποθετήσει δοχεία συλλογής σε διάφορα σχολεία. Ένα από αυτά τοποθετήθηκε και στο δικό μας σχολείο. Με τον τρόπο αυτό το σχολείο θα ωφεληθεί οικονομικά με ένα ποσό που θα χρησιμοποιηθεί για τις λειτουργικές ανάγκες του.

Η μεγαλύτερη ωφέλεια όμως είναι η προστασία του περιβάλλοντος. Το τηγανισμένο λάδι που χύνουμε στο έδαφος, εμποδίζει τα φυτά να απορροφήσουν τις χρήσιμες ουσίες. Από το υπέδαφος μολύνει το πόσιμο νερό. Προκαλεί εμφράξεις και ζημιές στους υπονόμους και τις αποχετεύσεις. Για να αποσυνθέσει 1 λίτρο λάδι η φύση χρειάζεται 10 χρόνια!

Φέρτε λοιπόν τα λάδια οικιακής χρήσης, τηγανέλαια και λαδια από κονσέρβες για να τα αδειάζουμε στον ειδικό κάδο του σχολείου μας. Έτσι προστατεύουμε το χωριό μας.

Βαθμολογία Β΄ Τριμήνου

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

     Σας γνωρίζουμε ότι την Παρασκευή 13-03-2015 θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση γονέων για ενημέρωσή τους σχετικά με την πρόοδο των παιδιών τους και για παράδοση βαθμολογίας από 11.30 έως 13.15.

Τα λεωφορεία για τις Α΄και Β΄ τάξεις, θα αναχωρήσουν στις 12.25 ενώ για τις Γ΄, Δ΄, Ε΄  και ΣΤ΄ τάξεις, στις 13.15. Το ολοήμερο θα λειτουργήσει κανονικά.

Ο Διευθυντής του Σχολείου

Πανουτσόπουλος Παναγιώτης

Ημέρα κατά της σχολικής βίας

Η 6η Μαρτίου έχει ορισθεί ως Ημέρα κατά της Σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Στο σχολείο μας αφιερώσαμε χρόνο για να μάθουμε για το σχολικό εκφοβισμό και την αντιμετώπισή του.

Ο δάσκαλος του σχολείου μας, Παπαβραμόπουλος Γεώργιος, παρουσίασε βίντεο με εκδηλώσεις σχολικής βίας και εκφοβισμού σε κάποιο σχολείο. Στη συνέχεια έγινε συζήτηση και οι μαθητές είπαν τις απόψεις τους και έδωσαν λύσεις σε διάφορα περιστατικά.

Επίσκεψη σε οινοποιείο

Την Τετάρτη 4 Μαρτίου επισκεφθήκαμε το Κτήμα Μπριντζίκη. Το Κτήμα Μπριντζίκη είναι ένα οινοποιείο λίγο έξω από το χωριό Λαντζόι.

Η υπεύθυνη του οινοποιείου μας ξενάγησε στους χώρους όπου γίνεται η παραγωγή και η εμφιάλωση του κρασιού. Είδαμε τα μηχανήματα που λιώνουν τα σταφύλια και παράγεται ο μούστος. Στη συνέχεια τις τεράστιες δεξαμενές όπου αποθηκεύεται ο μούστος για να γίνει κρασί. Μετά πήγαμε στο χώρο όπου γίνεται η εμφιάλωση. Είδαμε τα μηχανήματα που πλένουν τα μπουκάλια, που τα γεμίζουν κρασί, που βάζουν φελούς και τέλος αυτά που κολάνε τις ετικέτες.

Στο τέλος πήγαμε στην καινούρια πτέρυγα με τα μηχανήματα που θα παράγουν και θα εμφιαλώνουν μπίρα. Θα είναι η πρώτη μπίρα που παράγεται στην Ηλεία και θα κυκλοφορήσει το καλοκαίρι.

Τα κρασιά του Κτήματος Μπριντζίκη εξάγονται σε πολλές χώρες. Περισσότερες πληροφορίες δείτε στην ιστοσελίδα: http://www.brintzikis.com/