Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Η Δευτέρα 5 Οκτωβρίου ήταν αφιερωμένη στο σχολικό αθλητισμό και τα Ολυμπιακά ιδεώδη. Το σχολείο μας συμμετείχε με πολλές εκδηλώσεις σε συνεργασία και με το Γυμνάσιο Χαβαρίου.

Οι μαθητές των μεγάλων τάξεων ζωγράφισαν πανό με συνθήματα όπως το “ΕΥ ΑΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ” και άλλα καθώς και τους Ολυμπιακούς κύκλους. Οι μαθητές των μικρών τάξεων παρακολούθησαν ταινίες κινουμένων σχεδίων με θέμα τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Οι μαθητές των μεγάλων τάξεων είχαν φέρει τα ποδήλατά τους και με αυτά πήγαν στην πλατεία του χωριού, ενώ ακολούθησαν και υπόλοιποι με τα πόδια.

Στην πλατεία συγκεντρώθηκαν οι μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Νηπιαγωγείου. Εκεί άναψε η Ολυμπιακή φλόγα, ακούστηκε ο Ολυμπιακός Ύμνος, διαβάστηκαν κείμενα με πληροφορίες για τους Ολυμπιακούς Αγώνες και δόθηκε ο όρκος των αθλητών που συμμετέχουν στους Αγώνες.

Στη συνέχεια έγινε ποδηλατοδρομία στους δρόμους του χωριού από τους μαθητές του Δημοτικού και του Γυμνασίου.

Μόλις τελείωσε η ποδηλατοδρομία, οι μαθητές του Δημοτικού κατευθύνθηκαν στο γήπεδο του χωριού. Εκεί έγινε ποδοσφαιρικός αγώνας μεταξύ των μαθητών της Ε΄και της ΣΤ΄τάξης, με διαιτητή την παλαίμαχο διαιτητή από το χωριό μας Βίκη Σιαχάμη. Τις εκδηλώσεις παρακολούθησε και ο Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Ν. Ηλείας κ. Γιώργος Σιακκής.

Σαν Σχολείο θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Τροχαία Αμαλιάδας για την βοήθειά της στην ποδηλατοδρομία, τον πρόεδρο και το Δ.Σ. του Αθλητικού Ομίλου Χαβαρίου για την παραχώρηση του γηπέδου, τη διαιτητή Βίκη Σιαχάμη για την διαιτησία της και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Χαβαρίου για τα αναψυκτικά που προσέφερε.

Ανακοίνωση

Τη Δευτέρα5 Οκτωβρίου το σχολείο μας θα συμμετάσχει στην Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού.

Οι μαθητές θα συμμετέχουν σε ποδηλατοδρομία και άλλες εκδηλώσεις, που θα γίνουν στην πλατεία του χωριού, σε συνεργασία με το Γυμνάσιο Χαβαρίου.

Στη συνέχεια θα γίνει ποδοσφαιρικός αγώνας στο γήπεδο του χωριού.

Δεν θα γίνουν μαθήματα.

Το πρώτο κουδούνι

Το πρώτο κουδούνι της φετινής σχολικής χρονιάς χτύπησε σήμερα το πρωί, καλώντας μαθητές, δασκάλους αλλά και αρκετούς γονείς για τον καθιερωμένο Αγιασμό.

Η χρονιά ξεκινάει με αρκετή όρεξη και κάποιες μικροελλείψεις σε δασκάλους. Όμως η φρεσκοβαμμένη πρόσοψη και οι ζωγραφιές που το στολίζουν, μας κάνουν να ξεχνάμε τις δυσκολίες.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων με πολλή προσωπική δουλειά έφτιαξε ένα σχολείο πανέμορφο.

Οι μαθητές και οι δάσκαλοι θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους γονείς, αλλά και όλους όσοι βοήθησαν για να πραγματοποιηθεί αυτή η ευχάριστη αλλαγή.

Τελειώνουν τα σχολεία

Την Πέμπτη 11 Ιουνίου 2015 με μια όμορφη γιορτή αποχαιρετίσαμε το σχολείο και ετοιμαζόμαστε για τις καλοκαιρινές διακοπές. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος πολύς κόσμος παρακολούθησε τη γιορτή μας.

Τη γιορτή ξεκίνησαν τα νήπια του νηπιαγωγείου με χορογραφία εμπνευσμένη από τους Ολυμπιακούς αγώνες. Στη συνέχεια ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού τα υποδέχτηκε με ένα γλυκό κέρασμα.

Τη σκυτάλη πήραν κατόπιν οι μαθητές της Ε΄ τάξης, οι οποίοι μας παρουσίασαν το πρόγραμμα “Ασφάλεια στο διαδίκτυο”, που υλοποίησαν φέτος.

Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης παρουσίασαν το θεατρικό “Τα πουλιά”, διασκευασμένο από τις Όρνιθες.

Οι μαθητές της Ε΄ παρουσίασαν ένα κωμικό σκετς.

Οι μαθητές της Δ΄συναγωνίστηκαν σε σκυταλοδρομία μετ΄  εμποδίων.

Στη συνέχεια οι μαθητές όλων των τάξεων χόρεψαν παραδοσιακούς αλλά και μοντέρνους χορούς.

Η γιορτή ολοκληρώθηκε με αποχαιρετισμό των μαθητών της Ε΄προς τους μαθητές της Στ΄, ενώ οι μαθητές της ΣΤ΄ αποχαιρέτισαν το σχολείο. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων προσέφερε στους μαθητές της ΣΤ΄ αναμνηστικά δώρα.

 

 

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

Εκδρομή στην Αθήνα

Την Πέμπτη 28 Μαΐου οι τρεις μεγάλες τάξεις του σχολείου μας πραγματοποίησαν ημερήσια εκδρομή στην Αθήνα. Ξεκινήσαμε το πρωί από το σχολείο με το λεωφορείο και αφού κάναμε μια ολιγόλεπτη στάση στο Αίγιο, φτάσαμε στην Αθήνα.

Πρώτα πήγαμε στο Ευγενίδειο Πλανητάριο όπου είδαμε την ψηφιακή παράσταση “Το μυστήριο της ζωής”. Είδαμε πώς ξεκίνησε η ζωή στη γη από τη γένεση του ηλιακού συστήματος και την εξέλιξη των ειδών. Παρακολουθήσαμε τα πρώτα βήματα της ζωής, την εμφάνιση σύνθετων οργανισμών, το ταξίδι του Δαρβίνου που οδήγησε στη θεμελίωση της Θεωρίας της εξέλιξης.

Στη συνέχεια πήγαμε για φαγητό και ξεκούραση σε μια ψησταριά.

Μετά το φαγητό το λεωφορείο μας άφησε έξω από το Μουσείο της Ακρόπολης. Εκεί κατεβήκαμε και είδαμε το σταθμό του Μετρό. Είδαμε πολλές αρχαιότητες που έχουν βρεθεί κατα την κατασκευή του Μετρό. Επίσης είδαμε το χάρτη με τις διαδρομές του Μετρό στην Αθήνα. Ήταν κάτι που οι πιο πολλοί το έβλεπαν για πρώτη φορά.

Μετά ανεβήκαμε πάνω και μπήκαμε μέσα στο Μουσείο της Ακρόπολης. Από την είσοδο ακόμα φάνηκε πόσο εντυπωσιακό είναι. Εκεί χωριστήκαμε σε ομάδες και το εξερευνήσαμε όλο. Εντύπωση μας έκαναν τα γυάλινα δάπεδα και οι γυάλινες τζαμαρίες από όπου βλέπαμε τη δυνατή καταιγίδα που μόλις είχε πιάσει. Από τη τζαμαρία βλέπαμε και το βράχο της Ακρόπολης που ξεχώριζε από πάνω μας. Μέσα στο μουσείο είδαμε τα αρχαιολογικά ευρήματα της αρχαίας Αθήνας από τα μικρότερα αγαλματάκια της Αθηνάς μέχρι τις εντυπωσιακές Καρυάτιδες.Είδαμε τις παραστάσεις της ζωοφόρου, τα αετώματα, τη γιγαντομαχία και πλήθος από Κούρους και Κόρες καθώς και άλογα με ιππείς ή χωρίς.

Όταν φύγαμε από το Μουσείο, ο βροχερός καιρός δεν μας επέτρεψε να περπατήσουμε στους γύρω πεζόδρομους και πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Κάναμε μια στάση στον Ισθμό της Κορίνθου και περπατήσαμε στην πεζογέφυρα της διώρυγας. Βλέποντας από κάτω το κενό, θαυμάσαμε το σπουδαίο αυτό επίτευγμα του ανθρώπου.

Τέλος φτάσαμε στο χωριό όπου περίμεναν οι γονείς, κουρασμένοι μα και ενθουσιασμένοι.

Επίσκεψη οδοντιάτρων στο σχολείο

Σήμερα Πέμπτη 21 Μαΐου επισκέφθηκαν το σχολείο μας οι οδοντίατροι κ. Παπαγεωργακόπουλος Περικλής και Σδούγας Νικόλαος, μέλη του Οδοντιατρικού Συλλόγου Ηλείας και ενημέρωσαν τους μαθητές της Α΄ τάξης για θέματα που αφορούν τη στοματική υγιεινή.

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος στοματικής υγιεινής που υλοποιεί το σχολείο μας και της ενημέρωσης που πραγματοποιεί ο Οδοντιατρικός Σύλλογος Ηλείας σε συνεργασία με τα σχολεία του Νομού.

Οι μικροί μαθητές παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την παρουσίαση. Στο τέλος οι οδοντίατροι τους μοίρασαν από μια οδοντόβουρτσα και μια μικρή οδοντόκρεμα.

“Σ΄ αγαπάω μαμά”

Κυριακή 10 Μαΐου. Δεύτερη Κυριακή του Μάη. Γιορτή της μητέρας.

Για να γιορτάσουν τη γιορτή αυτή, οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων των Δημοτικών Σχολείων Χαβαρίου και 1ου Αμαλιάδας διοργάνωσαν μια εκδήλωση με τον τίτλο “Σ΄ αγαπάω μαμά”, στο προαύλιο του Δημοτικού σχολείου Χαβαρίου.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με τραγούδια και χορούς από τους μικρούς μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Χαβαρίου, αλλά και τα νήπια του Νηπιαγωγείου Χαβαρίου. Ακολούθησαν οι μεγαλύτεροι μαθητές του Δημοτικού και του Γυμνασίου Χαβαρίου.

Συνέχισαν με παραδοσιακούς χορούς οι μαθητές του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αμαλιάδας. Οι μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αμαλιάδας απήγγειλαν ποιήματα, ενώ ευχές απήγγειλαν οι μαθητές του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αμαλιάδας. Στο τέλος χόρεψαν και οι μαθητές του 6ου Δημοτικού Σχολείου Αμαλιάδας. Επίσης χόρεψαν και παιδιά από τα Καλύβια.

Στην περίφραξη του προαυλίου υπήρχαν πανό, ζωγραφισμένα από τους μαθητές όλων των σχολείων, αφιερωμένα στις μητέρες. Στο χώρο υπήρχαν περίπτερα και πάγκοι με πολλά όμορφα πράγματα, όπως φυτά, λουλούδια, γλυκά, παιχνίδια και άλλα, που μπορούσε να αγοράσει ο καθένας. Προσφέρθηκαν τριαντάφυλλα σε όλες τις μαμάδες και γλυκά σε όλους. Έγινε και λαχειοφόρος αγορά με αρκετά δώρα.

Όσοι έμειναν μέχρι τέλος διασκέδασαν με “ζωντανή” μουσική και τραγούδια από ορχήστρα.

Επίσκεψη στην Αρχαία Ολυμπία

Την Παρασκευή 8 Μαΐου επισκεφθήκαμε τον ιστορικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας.

Στην αρχή πήγαμε στον αρχαιολογικό χώρο όπου και θαυμάσαμε τα έργα των προγόνων μας. Είδαμε το Γυμνάσιο, την Παλαίστρα, το εργαστήρι του Φειδία, το Φιλιππείο, το Λεωνιδαίο και άλλα οικοδομήματα. Στο κέντρο του χώρου είδαμε τα ερείπια του ναού του Δία και πιο πέρα του ναού της Ήρας. Είδαμε τη στοά της Ηχούς και αφού περάσαμε από την Κρυπτή μπήκαμε στο Στάδιο. Εκεί τρέξαμε όλο το μήκος του σταδίου σαν αρχαίοι αθλητές.

Στη συνέχεια μπήκαμε στο Μουσείο για να θαυμάσουμε τα αρχαιολογικά ευρήματα. Είδαμε τις γλυπτές παραστάσεις που στόλιζαν τα αετώματα του ναού του Δία, την εικόνα του χρυσελεφάντινου αγάλματος του Δία (ενός από τα 7 θαύματα της αρχαιότητας), τη Νίκη του Παιωνίου, όπλα και κοσμήματα, ρωμαϊκά αγάλματα καθώς και το κράνος του Μιλτιάδη.

Τέλος θαυμάσαμε τον Ερμή του Πραξιτέλη, ένα από τα τελειότερα αγάλματα της αρχαιότητας. Το μεσημέρι πήραμε το δρόμο της επιστροφής για το χωριό μας, κατενθουσιασμένοι.

Επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής

Την Πέμπτη 2 Απριλίου οι Γ΄, Δ΄ και Ε΄ τάξεις του σχολείου μας επισκέφθηκαν το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Πύργου. Η επίσκεψη έγινε στα πλαίσια του προγράμματος κυκλοφοριακής αγωγής που υλοποιούν φέτος η Γ΄και Δ΄τάξεις και πέρυσι υλοποίησε η Ε΄τάξη του σχολείου μας.

Ο υπεύθυνος του πάρκου κ. Κων/νος Σκαρτσιάρης μίλησε στους μαθητές για την κυκλοφορία στους δρόμους των αυτοκινήτων, των ποδηλάτων, αλλά και των πεζών. Οι μαθητές περπάτησαν στο πάρκο, το οποίο είναι μια πόλη χωρίς κτίρια, παρατήρησαν τους δρόμους, τις διασταυρώσεις και τα σήματα.

Στη συνέχεια μπήκαν σε μικρά αυτοκινητάκια και κυκλοφόρησαν στους δρόμους, προσέχοντας τα σήματα και τους πεζούς. Αφού όλοι οι μαθητές οδήγησαν τα αυτοκινητάκια, φόρεσαν τα κράνη τους και ανέβηκαν στα ποδήλατα. Οδηγώντας τα ποδήλατα κυκλοφόρησαν στους δρόμους του πάρκου, ακολουθώντας τα σήματα, ελέγχοντας τις διασταυρώσεις και δίνοντας προτεραιότητα στους πεζούς.

Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε το μεσημέρι και πήραμε το δρόμο της επιστροφής για το σχολείο μας. Ήταν μια επίσκεψη που ενθουσίασε τους μαθητές, γιατί συνδυάζοντας τη διασκέδαση με την εκπαίδευση, εφάρμοσαν αυτά που έχουν μάθει όλη τη χρονιά κατά τη διάρκεια του προγράμματος.