Εργαστήρια Δεξιοτήτων

 


ΤΑΞΗ Α’



Λήψη αρχείου

 

 


ΤΑΞΕΙΣ Β1 και Β2′

Οι μαθητές της Β’ τάξης του σχολείου μας, στο πλαίσιο του θεματικού κύκλου «Ζω καλύτερα- Ευ ζην» των εργαστηρίων δεξιοτήτων, εστίασαν στην ψυχική και συναισθηματική υγεία μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και δημιουργική ενασχόληση με βασικά συναισθήματα. Επεξεργάστηκαν συναισθήματα όπως η λύπη, το άγχος, ο θυμός και η ζήλια, με τη βοήθεια βιβλίων, βίντεο και παιγνιωδών δραστηριοτήτων, μαθαίνοντας να τα αναγνωρίζουν, να τα εκφράζουν και να τα διαχειρίζονται. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη ψυχολόγου, η οποία ενίσχυσε τη βιωματική μάθηση και στήριξε τα παιδιά στην κατανόηση του εσωτερικού τους κόσμου.

B SYNAISTHHMATA

 

Στο πλαίσιο του τρίτου θεματικού κύκλου «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» των εργαστηρίων δεξιοτήτων, οι μαθητές της Β’ τάξης γνώρισαν διάφορα επαγγέλματα του παρόντος και του παρελθόντος, τα εργαλεία που χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες και τη χρησιμότητά τους. Ερεύνησαν προσωπικά ενδιαφέροντα και μίλησαν για τα επαγγελματικά τους όνειρα. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην καταπολέμηση των έμφυλων στερεοτύπων στην επιλογή επαγγέλματος.
B EPAGGELMATA 1
Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων και του θεματικού κύκλου «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» οι μαθητές της Β’ τάξης του σχολείου μας ασχολήθηκαν με τον εθελοντισμό. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, αναστοχασμό και δημιουργική έκφραση, διερεύνησαν τις συνθήκες που διευκολύνουν ή δυσκολεύουν τη συνεργασία και ανέδειξαν τη σημασία της αλληλεγγύης και των καλών πράξεων στην καθημερινή ζωή. Επεξεργάστηκαν την έννοια του εθελοντισμού, γνώρισαν σχετικές οργανώσεις και ανέλαβαν μικρές δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των υπόλοιπων μαθητών του σχολείου μας.
B ETHELONTISMOS

ΤΑΞΗ Γ’

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Γ΄ΤΑΞΗΣ

Στα πλαίσια του Θεματικού κύκλου «Ζω καλύτερα – Ευ Ζην» (Υποθεματική «Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση») πραγματοποιήσαμε το πρόγραμμα «Ο κανόνας των εσωρούχων». Γνωρίσαμε την «Κίκο και το Χέρι», μάθαμε καλύτερα τα μέρη του σώματος και συζητήσαμε σχετικά με το ποια αγγίγματα θεωρούνται επιτρεπτά και ποια όχι  μιλώντας για τα αντίστοιχα συναισθήματα που προκαλούν. Καταλήξαμε ότι δεν θα πρέπει να κρατάμε μυστικά για τα θέματα αυτά και προτείναμε τρόπους αντιμετώπισης.

Στον Θεματικό κύκλο «Φροντίζω το Περιβάλλον» (Υποθεματική «Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά») πραγματοποιήσαμε το πρόγραμμα «Πάμε μουσείο;».  Αρχικά, αναφέραμε διαφορετικά είδη μουσείων, μοιραστήκαμε στην ομάδα της τάξης τις εμπειρίες μας από τις επισκέψεις μας σε διάφορα μουσεία και καταγράψαμε σε μορφή κανόνων την επιθυμητή συμπεριφορά που πρέπει να έχουμε όταν επισκεπτόμαστε ένα μουσείο. Περιηγηθήκαμε διαδικτυακά στο «Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή» συζητώντας και καταγράφοντας τα εκθέματα που μας έκαναν τη μεγαλύτερη εντύπωση.

Στον Θεματικό κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη» (Υποθεματική «Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα») υλοποιήσαμε το πρόγραμμα «Σταματώ τις διακρίσεις – Αποδέχομαι τον «Άλλο»: Από τις λογοτεχνικές αναπαραστάσεις στην πραγματική ζωή». Μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες  καταγράψαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές μας εστιάζοντας στα στοιχεία που μας ενώνουν. Διαβάσαμε παραμύθια με θέμα τη διαφορετικότητα, εξοικειωθήκαμε με έννοιες όπως τα στερεότητα, οι προκαταλήψεις κ.ά. και τονίσαμε τη σημασία της συνεργασίας, της αλληλεγγύης και του σεβασμού. Τέλος, ξαναγράψαμε τις ιστορίες που διαβάσαμε προτείνοντας διαφορετικούς τρόπους αποδοχής του «Άλλου».

 


ΤΑΞΗ Δ’

Το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων της θεματικής ενότητας «ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ» ΥΓΕΙΑ: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια, με τίτλο «Ο σχολικός μας κήπος – πεδίο μάθησης»,  η αυξημένη κατανάλωση βιομηχανοποιημένων προϊόντων και η έξαρση της παιδικής παχυσαρκίας καθιστούν επιτακτική την ανάγκη για υλοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων στο πλαίσιο του «Ευ Ζην», με έμφαση στην υγεία και την αυτομέριμνα. Στόχος είναι οι μαθητές να αποκτήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες που προάγουν τη σωματική και ψυχική τους υγεία. Μέσα από διερευνητική και ομαδοσυνεργατική μάθηση ενισχύονται η κριτική σκέψη και η αλλαγή στάσεων σχετικά με τη διατροφή. Οι επιμέρους στόχοι αφορούν την αναζήτηση και αξιολόγηση πληροφοριών, την ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων, την αναγνώριση κινδύνων για την υγεία, τη γνώση θρεπτικών συστατικών και την ενσωμάτωση περιβαλλοντικής διάστασης στη διατροφή. Μέσω αυτών, οι μαθητές καλλιεργούν δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως η συνεργασία, η δημιουργικότητα, η ψηφιακή εγγραμματοσύνη, η κοινωνική ενσυναίσθηση και η επιχειρηματικότητα, ενώ ενισχύονται παράλληλα οι δεξιότητες ζωής και η υπεύθυνη στάση απέναντι στο άτομο και το περιβάλλον.

Stigmiotypo othonhs 2025 06 04 000405

Το 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων της θεματικής ενότητας «Φροντίζω το Περιβάλλον» Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά, με τίτλο «Ο σχολικός μας κήπος – πεδίο μάθησης», εστιάστηκε στη συνεργατική μάθηση, αξιοποιώντας εννοιολογικούς χάρτες και καλλιτεχνικές δραστηριότητες, ενώ παράλληλα ενσωμάτωσε έννοιες επιχειρηματικότητας, βιοποικιλότητας και βιώσιμης ανάπτυξης. Μέσα από τη μελέτη πεδίου, τον εντοπισμό του κατάλληλου χώρου και τη συλλογική λήψη αποφάσεων, αναπτύχθηκε η επαφή των παιδιών με το φυσικό περιβάλλον, καλλιεργήθηκε η ικανότητα διαχείρισης της αποτυχίας και ενισχύθηκε η ένταξη της τάξης σε μία κοινότητα μάθησης, προσφέροντας στην εκπαιδευτική διαδικασία αισθητικά, κοινωνικά και γνωστικά οφέλη. 20250317 200629


ΤΑΞΗ Ε’

Το 1ο εργαστήριο δεξιοτήτων έγινε στα πλαίσια του θεματικού κύκλου Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη και είχε τίτλο ” Μέσα από τα μάτια του άλλου…”. Σκοπός του ήταν η καλλιέργεια ενσυναίσθησης, η κατανόηση των συναισθημάτων και του τρόπου έκφρασής τους καθώς και η ανάπτυξη συνεργασίας και ομαδικού πνεύματος. Μέσα απο παιχνίδια και συζητήσεις σε κύκλο, οι μαθητές γνώρισαν καλύτερα τους εαυτούς τους αλλά και τους συμμαθητές τους. Τα εκπαιδευτικά παιχνίδια όπως « Αν το αντικείμενο που διάλεξαν είχε φωνή, τι θα μας έλεγε;» και «το παιχνίδι των διδύμων», όπου το κάθε παιδί διηγείται στο ζευγάρι του μια ιστορία και το άλλο  παιδί της σχολιάζει ανάλογα με το πώς αισθάνθηκε βοήθησαν τους μαθητές να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση.
1
Το 2ο εργαστήριο δεξιοτήτων  έγινε στα πλαίσια του θεματικού κύκλου «Φροντίζω το Περιβάλλον» και είχε τίτλο “«Έχεις ζήσει Σεισμό; Έχεις δει Ηφαίστειο; Έχεις ακούσει για Τσουνάμι; Μάθε Τώρα για τα Μέτρα Προστασίας και διαχείρισής τους». Σκοπός του ήταν ο κάθε μαθητής/τρια να αποκτήσει γνώσεις για τη Γη, τη δομή της και τα φυσικά φαινόμενα, να κατανοήσει γιατί εκδηλώνονται τα φυσικά φαινόμενα και ποια από αυτά πλήττουν την Ελλάδα και την περιοχή κατοικίας τους. Επίσης, σκοπός ήταν να ενημερωθεί για τα μέτρα αυτοπροστασίας για την περίπτωση σεισμού, ηφαιστειακής δραστηριότητας και τσουνάμι στο οικογενειακό και σχολικό επίπεδο και να αποκτήσει σχετικές δεξιότητες και «μηχανική συμπεριφορά» ώστε να προστατευτούν άμεσα την ώρα του σεισμού ανάλογα με τη θέση που βρίσκονται. Μέσα από διάφορες προσομοιώσεις, εκπαιδευτικά παιχνίδια, χρήση VR με εκπαιδευτικά βίντεο, κατασκευή σεισμογράφου και παρουσίαση της νέας γνώσης οι μαθητές τελείωσαν με επιτυχία και αυτό το εργαστήριο.
2 4 3

ΤΑΞΗ ΣΤ’

1o ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Με αφορμή τους προβληματισμούς των μαθητών της Στ’ τάξης σχετικά με τον πόλεμο και τις συνέπειές του, η τάξη ασχολήθηκε κατά τη διάρκεια του πρώτου εργαστηρίου δεξιοτήτων της φετινής σχολικής χρονιάς και στο πλαίσιο της ενότητας “Κοινωνική συναίσθηση & ευθύνη”, με μία από τις μεγαλύτερες συνέπειες του πολέμου: την προσφυγιά. Οι μαθητές κλήθηκαν να επεξεργαστούν την έννοια του πρόσφυγα από πολλαπλές οπτικές γωνίες, ώστε να καταφέρουν να εντοπίσουν τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων που βιώνουν τις συνέπειες του πολέμου αφενός και αφετέρου να διαπιστώσουν βήμα προς βήμα τις συνθήκες και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι συνάνθρωποί μας στο ταξίδι τους για την ελπίδα στη ζωή. Άκουσαν προσωπικές ιστορίες, βιώματα ενηλίκων και παιδιών που χωρίστηκαν από τις οικογένειές τους και προσπάθησαν να προσδιορίσουν τέλος την αξία της οικογένειας για όλους τους ανθρώπους, αλλά και της επανένωσης μελών που χάθηκαν στην πορεία για την ελευθερία τους. Οι μαθητές μας εκφράστηκαν μέσω της δραματοποίησης ρόλων και της ζωγραφικής, συμμετέχοντας στον 28ο ετήσιο πανελλαδικό διαγωνισμό της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες με θέμα “Οικογένεια σημαίνει ΜΑΖΙ”, καταθέτοντας τα έργα τους

IMG 8008

 

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Στο πλαίσιο της ενότητας “Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά” του δεύτερου εργαστηρίου δεξιοτήτων για τη φετινή σχολική χρονιά οι μαθητές της Στ΄ τάξης εξερεύνησαν την Ακρόπολη της Αθήνας. Αναζήτησαν και μελέτησαν ιστορικά στοιχεία για το σύνολο των μνημείων του Ιερού Βράχου. Αφού επεξεργάστηκαν τις διαθέσιμες πληροφορίες και το πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό, δημιούργησαν σενάρια διαλόγων ξεναγού – επισκέπτη εναλλάσσοντας τους ρόλους τους. Τέλος, τον περασμένο Μάρτιο είχαμε τη χαρά, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς να επισκεφθούμε οι ίδιοι το βράχο της Ακρόπολης και να ζωντανέψουμε τις γνώσεις μας.

 


 

 

 

 

IMG 8063 IMG 8071 IMG 8436