Ο πλανήτης Γη ζητά βοήθεια! Il pianeta Terra chiede aiuto! Planet Earth is calling for help!

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023

Το έργο έχει τίτλο “Ο πλανήτης Γη ζητά βοήθεια! Il pianeta Terra chiede aiuto! Planet Earth is calling for help!” και παίρνουν μέρος 40 εκπαιδευτικοί από πολλά και διαφορετικά σχολεία της Ελλάδας και της Ιταλίας. Μία σύντομη περιγραφή του έργου: Όλο και περισσότεροι πλέον συζητάνε για την κλιματική αλλαγή, τις συνέπειές της στη γη και τους τρόπους αντιμετώπισής της. Με το πρόγραμμα αυτό επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε μία ομάδα σχολείων που θα ευαισθητοποιήσει τους μαθητές, ώστε να γίνουν οι αυριανοί υπεύθυνοι πολίτες. Η αναγνώριση και καταγραφή των προβλημάτων και η εξοικείωση μαζί τους, μέσω της συνεργασίας με εργαλεία web 2.0, θα τους οδηγήσει να προτείνουν συνεργατικές λύσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, που το κάθε τμήμα θα εντοπίσει, καθώς και στην ανάληψη δράσης για την προστασία του περιβάλλοντος από τον ίδιο μας τον εαυτό.

ΙΟΥΝΙΟΣ

Παρουσίαση του προγράμματος / Presentazione del programma / Presentation of the programme

01/06 – 15/06/23

Παρουσίαση του προγράμματος σε όλα τα σχολεία, στους γονείς και στους τοπικούς φορείς για την ευαισθητοποίηση όλων.

Ανάρτηση φωτογραφιών και οποιουδήποτε άλλου υλικού στα Υλικά του TwinSpace.

Διάχυση

Στα πλαίσια της διάχυσης δημιουργήσαμε:

  • Δημόσια ομάδα στο Facebook με τον τίτλο: Planet Earth is calling for help! etwinning programκαι σύνδεσμο: https://www.facebook.com/groups/571668708224716
  • Κανάλι στο Youtube με τίτλο: Ο πλανήτης Γη ζητά βοήθεια! Il pianeta Terra chied      και σύνδεσμο: https://www.youtube.com/channel/UC7eQQWMagICRBbsMaRDURgA
  • Ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων/παρουσιάσεων (Padlet) στο οποίο μπορούν να αναρτηθούν φωτογραφίες και video από τις δράσεις διάχυσης των συνεργαζόμενων στο έργο σχολείων. Το padlet το βρίσκετε στον σύνδεσμο που ακολουθεί:    https://padlet.com/sarzoglou12/e-twinning-2et91wziz1hufo8l

ΜΑΙΟΣ

Ανάληψη δράσης. / Prendere l’iniziativa. / Take the initiative

Ανάληψη δράσης. Τι μπορούν να κάνουν οι μαθητές; Επιλογή, σχεδιασμός και υλοποίηση δράσης.

Μετάβαση στο padlet.com

 

Αξιολόγηση / Valutazione / Assessment

16/05 – 31/05/23

Αξιολόγηση του προγράμματος από εκπαιδευτικούς και μαθητές. ( googleformsή παρόμοια εφαρμογή).

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥΝ ΕΡΓΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

https://forms.gle/LH1Dw3aBf1o5kZVv9

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ

https://forms.gle/SkezjJxAJ33p87Bx9

ΑΠΡΙΛΙΟΣ

Διαδικτυακή συνάντηση

Πέμπτη 06/04/23 ώρα 10:10

σύνδεσμος

https://minedu-primary2.webex.com/meet/gmarg43

After meeting, every school upload photos or video here

http://linoit.com/users/bettymary2014/canvases/Students%20communication

Exchange cards

Διαγωνισμός καλύτερης κατασκευής από απορρίμματα. Πατήστε το σύνδεσμο και ψηφίστε. / La migliore costruzione dalla concorrenza dei rifiuti. Clicca sul link e vota. / The best construction from the waste competition. Click on the link and vote.

30/03 – 06/04/2023  και ώρα 08:00

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdYH0r0Svt5bD4ogHTriy5D0HdSEZU7YLKVGwuk0t-am1EaPQ/viewform?usp=sf_link

Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για την κατασκευή με απορρίμματα. Ψήφισαν 350 μαθητές, εκπαιδευτικοί και φίλοι του προγράμματος.

  1. Στην πρώτη θέση βρέθηκε το παραδοσιακό σπίτι του ΣΤ2 του 2ου Δ.Σ. Σταυρούπολης.
  2. Στη δεύτερη θέση το ενεργειακά ανεξάρτητο κτίριο με χρήση φωτοβολταϊκού του 4ου Δ.Σ. Τυρνάβου
  3. Στην τρίτη θέση το σπίτι με αυτόνομο φωτοβολταϊκό πάνελ της Δ΄ τάξης του 1ου Δ. Σ. Σταυρούπολης.
  4. Στην τέταρτη θέση το κάστρο της Α΄τάξης του Anselmi Primary school of Arcevia-Italy
  5. Την πέμπτη θέση μοιράζονται: η πόλη της Ε τάξης του 10ου Δ. Σ. Σταυρούπολης και Ο Mr Aluminius του Ε2 του 2ου Δ.Σ. Σταυρούπολης.

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς για τις κατασκευές που έφτιαξαν, ήταν όλες υπέροχες!

86
83
82
81
80
79

ΜΑΡΤΙΟΣ

Το φαινόμενο του Θερμοκηπίου / L’effetto serra / The greenhouse effect

01/03/23 – 15/03/23

Γνωριμία των μαθητών με το φαινόμενο του Θερμοκηπίου. Διαμοιρασμός της παρουσίασης που έχει δημιουργηθεί (https://sway.office.com/wg8x2G9rOr10s0OW?ref=Link ) ή οποιουδήποτε άλλου πρόσφορου υλικού διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί. Οι μαθητές ενημερώνονται, φτιάχνουν το δικό τους θερμοκήπιο και παίζουν το παιχνίδι. Κοινοποίηση των αποτελεσμάτων της δράσης τους σε όλα τα μέλη του προγράμματος στο padlet

https://padlet.com/gmarg43/4gac47sy6khmntbz

Ανάληψη δράσης. / Prendere l’iniziativa. / Take the initiative

15/03/23 – 15/05/23

Ανάληψη δράσης. Τι μπορούν να κάνουν οι μαθητές; Επιλογή, σχεδιασμός και υλοποίηση δράσης.  Κοινοποίηση των αποτελεσμάτων της δράσης τους σε όλα τα μέλη του προγράμματος με συναντήσεις μέσω webex και ανάρτηση σε padlet που θα δημιουργηθεί, καθώς και στα Υλικά του Twinspace

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

Ευαισθητοποίηση των μαθητών για την ανακύκλωση. / Sensibilizzare gli studenti al riciclo. / Make students aware of recycling

01/02/23 – 28/02/23

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν το σενάριο διδασκαλίας για την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση των απορριμμάτων. (https://drive.google.com/file/d/1DasuDvdKbIKwMLSqIXblkPk1DrQ9TTNm/view?usp=sharing ) ή οποιοδήποτε άλλο υλικό θεωρούν πρόσφορο για τους μαθητές, έτσι ώστε αυτοί να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα ανακύκλωσης και διαχείρισης απορριμμάτων.   Οι μαθητές θα καταγράψουν τα ανακυκλώσιμα υλικά που θα συγκεντρώσουν κατά τη διάρκεια του προγράμματος (στο σχολείο ή στο σπίτι) και θα επαναχρησιμοποιήσουν απορρίμματα, ώστε να φτιάξουν τις δικές τους δημιουργίες. Κοινοποίηση των αποτελεσμάτων της δράσης τους σε όλα τα μέλη του προγράμματος.

Ανάρτηση στο padlet:

https://padlet.com/gmarg43/gry8v87of5xrdb75

Στο παρακάτω Padlet μπορείτε να αναρτήσετε τα παιχνίδια που έχετε δημιουργήσει για την ανακύκλωση.

https://padlet.com/erasmiamag/padlet-g9bj21w8eszw4n0

68

Παίζουμε στο διαδίκτυο παιχνίδια με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα ανακύκλωσης και διαχείρισης απορριμμάτων και αναρτούμε σχετικές φωτογραφίες στο padlet.

We are playing on the ineternet games in order to enhnance children’s awareness on recycling and the management of garbage.

https://padlet.com/lskoutidas1/recycle-games-on-the-internet-photos-gzwy8f6o6jvy9vkq

56

Λογότυπο / Logo

01 – 15 Φεβρουαρίου

Οι μαθητές κάνουν μια ζωγραφιά σχετική με το έργο. Τις αναρτούν εδώ και μετά θα γίνει ψηφοφορία για να επιλεγεί η καλύτερη και πιο αντιπροσωπευτική για το έργο, ώστε να γίνει το λογότυπο του προγράμματος.

Ανάρτηση ζωγραφιών στο σύνδεσμο:

https://jamboard.google.com/d/1juA0z7DMYwt3KNcOG-NzDt_AbB_f5wEC5WR7XOGbAsU/edit?usp=sharing

Νικητής διαγωνισμού για το Λογότυπο. / Vincitore del concorso per il logo. / Logo contest winner.Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για το λογότυπο του έργου. Ψήφισαν 390 μαθητές και εκπαιδευτικοί και νικητής αναδείχθηκε η Δ΄ τάξη του 1ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης. Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας στην εικόνα:

Il concorso per il logo del progetto è terminato. Hanno votato 390 studenti e insegnanti e il vincitore è stato il 4° anno della 1° Scuola Primaria di Stavroupoli. I risultati della votazione nella foto:

The competition for the project logo is over. 390 students and teachers voted and the winner was the 4th year of the 1st Primary School of Stavroupoli. The results of the vote in the photo:

70

1η θέση στο διαγωνισμό Δ΄ τάξη 1ου Δημοτικού σχολείου Σταυρούπολης

1° posto nel concorso di 4° grado della 1° Scuola Primaria di Stavroupoli

1st place in the 4th grade competition of the 1st Stavroupoli Primary School

71

2η θέση Ε2 του 10ου Δημοτικού Σχολείου Πολίχνης

2° classificato, 5° grado, seconda sezione della 10a scuola elementare di Polichni

2nd place, 5th grade, 2nd section of 10th elementary school in Polichni

72

3η θέση ΣΤ2 του 1ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης.

3° classificato, sesto anno, seconda sezione della 1° Scuola Primaria di Stavroupoli.

3rd place, sixth year, second section of the 1st Primary School of Stavroupoli.

73

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

Εντοπισμός περιβαλλοντικού προβλήματος / Individuazione di un problema ambientale / Identification of an environmental problem

25/01/23 – 31/01/23

Εντοπισμός ενός προβλήματος που είναι το σημαντικότερο για τους μαθητές του κάθε σχολείου, κατά προτίμηση κάποιο πρόβλημα που αφορά άμεσα την περιοχή που ζούνε Δημιουργία παρουσίασης του προβλήματος και των συνεπειών του.  Ανάρτηση σε story jumber.Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο, βρείτε το σχολείο σας και γράψτε ποιο θεωρείτε το σημαντικότερο πρόβλημα της περιοχής σας. Μπορείτε να προσθέσετε και φωτογραφίες.

Ανάρτηση των λύσεων που προτάθηκαν στο Jamboard στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://jamboard.google.com/d/1ZZlYhVSvvGDWiUykyenrYn2pZtavzc8Q-nbrDhnkw8c/edit?usp=sharing

Διαδικτυακή συνάντηση / Incontro on line / Online meeting

30/01/23

Στις 30 Ιανουαρίου έγινε διαδικτυακή συνάντηση των τμημάτων που συμμετέχουν στο έργο  με την πλατφόρμα online meetings του twinspace. Συζητήθηκαν τα περιβαλλοντικά προβλήματα που εντοπίστηκαν και προτάθηκαν και  καταγράφηκαν κοινές λύσεις.

44
43
42

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

15/12/23 – 15/05/23

Σκυταλοδρομία με το παιχνίδι: “Οι πυραμίδες… ανακυκλώνονται”

https://www.canva.com/design/DAFTCovG0ek/Mr7dwJh1hl_tXjK6chTajg/edit?utm_content=DAFTCovG0ek&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

Εντοπισμός περιβαλλοντικού προβλήματος

https://www.storyjumper.com/book/read/143639001/-

οθόνης 2022 12 22 075133

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ

Τα συνεργαζόμενα σχολεία στο χάρτη

οθόνης 2022 12 22 074334

Ασφάλεια στο διαδίκτυο

8 συμβουλεσ

115

Ας γνωριστούμε…

https://padlet.com/gmarg43/9kk1yeizc2lf8hvg

Ανταλλαγή χριστουγεννιάτικων ευχών

https://docs.google.com/presentation/d/1YwQNST_5xHgJ9D_8t-GMQhKI__UrxIcjaFZg0tTNZGE/edit#slide=id.g1b9ffb8fdc5_0_11

Διαδικτυακή ανταλλαγή ευχών

Ευχές 5

Ευχές 2