ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023
Το έργο έχει τίτλο “Ο πλανήτης Γη ζητά βοήθεια! Il pianeta Terra chiede aiuto! Planet Earth is calling for help!” και παίρνουν μέρος 40 εκπαιδευτικοί από πολλά και διαφορετικά σχολεία της Ελλάδας και της Ιταλίας. Μία σύντομη περιγραφή του έργου: Όλο και περισσότεροι πλέον συζητάνε για την κλιματική αλλαγή, τις συνέπειές της στη γη και τους τρόπους αντιμετώπισής της. Με το πρόγραμμα αυτό επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε μία ομάδα σχολείων που θα ευαισθητοποιήσει τους μαθητές, ώστε να γίνουν οι αυριανοί υπεύθυνοι πολίτες. Η αναγνώριση και καταγραφή των προβλημάτων και η εξοικείωση μαζί τους, μέσω της συνεργασίας με εργαλεία web 2.0, θα τους οδηγήσει να προτείνουν συνεργατικές λύσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, που το κάθε τμήμα θα εντοπίσει, καθώς και στην ανάληψη δράσης για την προστασία του περιβάλλοντος από τον ίδιο μας τον εαυτό.
ΙΟΥΝΙΟΣ
Παρουσίαση του προγράμματος / Presentazione del programma / Presentation of the programme
01/06 – 15/06/23
Παρουσίαση του προγράμματος σε όλα τα σχολεία, στους γονείς και στους τοπικούς φορείς για την ευαισθητοποίηση όλων.
Ανάρτηση φωτογραφιών και οποιουδήποτε άλλου υλικού στα Υλικά του TwinSpace.
Διάχυση
Στα πλαίσια της διάχυσης δημιουργήσαμε:
- Δημόσια ομάδα στο Facebook με τον τίτλο: Planet Earth is calling for help! etwinning programκαι σύνδεσμο: https://www.facebook.com/groups/571668708224716
- Κανάλι στο Youtube με τίτλο: Ο πλανήτης Γη ζητά βοήθεια! Il pianeta Terra chied και σύνδεσμο: https://www.youtube.com/channel/UC7eQQWMagICRBbsMaRDURgA
- Ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων/παρουσιάσεων (Padlet) στο οποίο μπορούν να αναρτηθούν φωτογραφίες και video από τις δράσεις διάχυσης των συνεργαζόμενων στο έργο σχολείων. Το padlet το βρίσκετε στον σύνδεσμο που ακολουθεί: https://padlet.com/sarzoglou12/e-twinning-2et91wziz1hufo8l
ΜΑΙΟΣ
Ανάληψη δράσης. / Prendere l’iniziativa. / Take the initiative
Ανάληψη δράσης. Τι μπορούν να κάνουν οι μαθητές; Επιλογή, σχεδιασμός και υλοποίηση δράσης.
Αξιολόγηση / Valutazione / Assessment
16/05 – 31/05/23
Αξιολόγηση του προγράμματος από εκπαιδευτικούς και μαθητές. ( googleformsή παρόμοια εφαρμογή).
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥΝ ΕΡΓΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
https://forms.gle/LH1Dw3aBf1o5kZVv9
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ
https://forms.gle/SkezjJxAJ33p87Bx9
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
Διαδικτυακή συνάντηση
Πέμπτη 06/04/23 ώρα 10:10
σύνδεσμος
https://minedu-primary2.webex.com/meet/gmarg43
After meeting, every school upload photos or video here
http://linoit.com/users/bettymary2014/canvases/Students%20communication
Exchange cards
Διαγωνισμός καλύτερης κατασκευής από απορρίμματα. Πατήστε το σύνδεσμο και ψηφίστε. / La migliore costruzione dalla concorrenza dei rifiuti. Clicca sul link e vota. / The best construction from the waste competition. Click on the link and vote.
30/03 – 06/04/2023 και ώρα 08:00
Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για την κατασκευή με απορρίμματα. Ψήφισαν 350 μαθητές, εκπαιδευτικοί και φίλοι του προγράμματος.
- Στην πρώτη θέση βρέθηκε το παραδοσιακό σπίτι του ΣΤ2 του 2ου Δ.Σ. Σταυρούπολης.
- Στη δεύτερη θέση το ενεργειακά ανεξάρτητο κτίριο με χρήση φωτοβολταϊκού του 4ου Δ.Σ. Τυρνάβου
- Στην τρίτη θέση το σπίτι με αυτόνομο φωτοβολταϊκό πάνελ της Δ΄ τάξης του 1ου Δ. Σ. Σταυρούπολης.
- Στην τέταρτη θέση το κάστρο της Α΄τάξης του Anselmi Primary school of Arcevia-Italy
- Την πέμπτη θέση μοιράζονται: η πόλη της Ε τάξης του 10ου Δ. Σ. Σταυρούπολης και Ο Mr Aluminius του Ε2 του 2ου Δ.Σ. Σταυρούπολης.
Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς για τις κατασκευές που έφτιαξαν, ήταν όλες υπέροχες!
ΜΑΡΤΙΟΣ
Το φαινόμενο του Θερμοκηπίου / L’effetto serra / The greenhouse effect
01/03/23 – 15/03/23
Γνωριμία των μαθητών με το φαινόμενο του Θερμοκηπίου. Διαμοιρασμός της παρουσίασης που έχει δημιουργηθεί (https://sway.office.com/wg8x2G9rOr10s0OW?ref=Link ) ή οποιουδήποτε άλλου πρόσφορου υλικού διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί. Οι μαθητές ενημερώνονται, φτιάχνουν το δικό τους θερμοκήπιο και παίζουν το παιχνίδι. Κοινοποίηση των αποτελεσμάτων της δράσης τους σε όλα τα μέλη του προγράμματος στο padlet
https://padlet.com/gmarg43/4gac47sy6khmntbz
Ανάληψη δράσης. / Prendere l’iniziativa. / Take the initiative
15/03/23 – 15/05/23
Ανάληψη δράσης. Τι μπορούν να κάνουν οι μαθητές; Επιλογή, σχεδιασμός και υλοποίηση δράσης. Κοινοποίηση των αποτελεσμάτων της δράσης τους σε όλα τα μέλη του προγράμματος με συναντήσεις μέσω webex και ανάρτηση σε padlet που θα δημιουργηθεί, καθώς και στα Υλικά του Twinspace
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Ευαισθητοποίηση των μαθητών για την ανακύκλωση. / Sensibilizzare gli studenti al riciclo. / Make students aware of recycling
01/02/23 – 28/02/23
Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν το σενάριο διδασκαλίας για την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση των απορριμμάτων. (https://drive.google.com/file/d/1DasuDvdKbIKwMLSqIXblkPk1DrQ9TTNm/view?usp=sharing ) ή οποιοδήποτε άλλο υλικό θεωρούν πρόσφορο για τους μαθητές, έτσι ώστε αυτοί να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα ανακύκλωσης και διαχείρισης απορριμμάτων. Οι μαθητές θα καταγράψουν τα ανακυκλώσιμα υλικά που θα συγκεντρώσουν κατά τη διάρκεια του προγράμματος (στο σχολείο ή στο σπίτι) και θα επαναχρησιμοποιήσουν απορρίμματα, ώστε να φτιάξουν τις δικές τους δημιουργίες. Κοινοποίηση των αποτελεσμάτων της δράσης τους σε όλα τα μέλη του προγράμματος.
Ανάρτηση στο padlet:
https://padlet.com/gmarg43/gry8v87of5xrdb75
Στο παρακάτω Padlet μπορείτε να αναρτήσετε τα παιχνίδια που έχετε δημιουργήσει για την ανακύκλωση.
https://padlet.com/erasmiamag/padlet-g9bj21w8eszw4n0
Παίζουμε στο διαδίκτυο παιχνίδια με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα ανακύκλωσης και διαχείρισης απορριμμάτων και αναρτούμε σχετικές φωτογραφίες στο padlet.
We are playing on the ineternet games in order to enhnance children’s awareness on recycling and the management of garbage.
https://padlet.com/lskoutidas1/recycle-games-on-the-internet-photos-gzwy8f6o6jvy9vkq
Λογότυπο / Logo
01 – 15 Φεβρουαρίου
Οι μαθητές κάνουν μια ζωγραφιά σχετική με το έργο. Τις αναρτούν εδώ και μετά θα γίνει ψηφοφορία για να επιλεγεί η καλύτερη και πιο αντιπροσωπευτική για το έργο, ώστε να γίνει το λογότυπο του προγράμματος.
Ανάρτηση ζωγραφιών στο σύνδεσμο:
https://jamboard.google.com/d/1juA0z7DMYwt3KNcOG-NzDt_AbB_f5wEC5WR7XOGbAsU/edit?usp=sharing
Νικητής διαγωνισμού για το Λογότυπο. / Vincitore del concorso per il logo. / Logo contest winner.Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για το λογότυπο του έργου. Ψήφισαν 390 μαθητές και εκπαιδευτικοί και νικητής αναδείχθηκε η Δ΄ τάξη του 1ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης. Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας στην εικόνα:
Il concorso per il logo del progetto è terminato. Hanno votato 390 studenti e insegnanti e il vincitore è stato il 4° anno della 1° Scuola Primaria di Stavroupoli. I risultati della votazione nella foto:
The competition for the project logo is over. 390 students and teachers voted and the winner was the 4th year of the 1st Primary School of Stavroupoli. The results of the vote in the photo:
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
Εντοπισμός περιβαλλοντικού προβλήματος / Individuazione di un problema ambientale / Identification of an environmental problem
25/01/23 – 31/01/23
Εντοπισμός ενός προβλήματος που είναι το σημαντικότερο για τους μαθητές του κάθε σχολείου, κατά προτίμηση κάποιο πρόβλημα που αφορά άμεσα την περιοχή που ζούνε Δημιουργία παρουσίασης του προβλήματος και των συνεπειών του. Ανάρτηση σε story jumber.Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο, βρείτε το σχολείο σας και γράψτε ποιο θεωρείτε το σημαντικότερο πρόβλημα της περιοχής σας. Μπορείτε να προσθέσετε και φωτογραφίες.
Ανάρτηση των λύσεων που προτάθηκαν στο Jamboard στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://jamboard.google.com/d/1ZZlYhVSvvGDWiUykyenrYn2pZtavzc8Q-nbrDhnkw8c/edit?usp=sharing
Διαδικτυακή συνάντηση / Incontro on line / Online meeting
30/01/23
Στις 30 Ιανουαρίου έγινε διαδικτυακή συνάντηση των τμημάτων που συμμετέχουν στο έργο με την πλατφόρμα online meetings του twinspace. Συζητήθηκαν τα περιβαλλοντικά προβλήματα που εντοπίστηκαν και προτάθηκαν και καταγράφηκαν κοινές λύσεις.
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
15/12/23 – 15/05/23
Σκυταλοδρομία με το παιχνίδι: “Οι πυραμίδες… ανακυκλώνονται”
Εντοπισμός περιβαλλοντικού προβλήματος
https://www.storyjumper.com/book/read/143639001/-
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Τα συνεργαζόμενα σχολεία στο χάρτη
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Ας γνωριστούμε…
https://padlet.com/gmarg43/9kk1yeizc2lf8hvg