Απρ 14 2010

Άρθρα του/της ΑΡΓΥΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές πριν τις εξετάσεις ► Η στρατηγική των μαθητών για το μήνα των Πανελλήνιων Εξετάσεων

1. ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΠΑΝΙΚΟ

Ο πανικός όποτε εμφανίζεται εξαφανίζει τον

«ενεργητικό ψυχισμό» που υπάρχει στο

άτομο δημιουργώντας του αντίστοιχο παθη-

τικό ψυχισμό που δρα ως καταλύτης της

μνήμης αλλοιώνοντας παραστάσεις και γνώ-

σεις που υπάρχουν σ’ αυτήν.

Όλα όσα ακολουθούν θα σε βοηθήσουν, αν

τα εφαρμόσεις, ώστε να μη νιώθεις αυτόν

τον επιζήμιο πανικό.

2. ΔΙΩΞΤΕ ΤΟ ΑΓΧΟΣ

Το άγχος έγινε η κατάρα του αιώνα μας για

το σύγχρονο άτομο του 21ου αιώνα με το να

είναι η αιτία τόσων πολλών ασθενειών και

το «λίπασμα» με το οποίο τρέφεται η ΑΠΟ-

ΤΥΧΙΑ η οποία ούτως ή άλλως είναι ένα εν-

δεχόμενο σε κάθε δοκιμασία και κάθε

προσπάθεια του ατόμου. ΜΗΝ ΑΓΧΩΝΕ-

ΣΑΙ από ένα σωρό γνώμες που ακούς από

άτομα του περιβάλλοντός σου. Ο κάθε ένας

αυτές τις μέρες, όσο άσχετος κι αν είναι με

την υπόθεση των εξετάσεων, εκφέρει την

άποψή του ανεύθυνα μεν, αλλά με δυσάρε-

στες συνέπειες για σένα, που πάνω στην

αγωνία σου τα δέχεσαι όλα. Μη δίνεις ση-

μασία στο γείτονα που θα σου πει ο τάδε είχε

πιο μεγάλους βαθμούς από σένα και δεν πέ-

ρασε, ή ο τάδε διάβαζε πολύ περισσότερο

από σένα και δεν πέρασε, ή ο τάδε ξόδεψε

ολόκληρη περιουσία στα ιδιαίτερα και δε πέ-

ρασε και ένα σωρό άλλα παρόμοια, τα οποία

και ανυπόστατα είναι και δεν ισχύουν για

όλα τα παιδιά ΑΛΛΑ τη ζημιά την κάνουν,

γιατί τ’ακούν και οι γονείς σου από διάφο-

ρους, επηρεάζονται, λόγω της αγωνίας τους,

τα μεταφέρουν σε σένα και δημιουργείται

έτσι ένας έντονος διάλογος ανάμεσα σας που

σε φορτώνει με άγχος και σταματάς το διά-

βασμα μέχρι να ηρεμήσεις χάνοντας έτσι πο-

λύτιμο χρόνο και δύναμη. Για σένα όμως θα

γίνει ότι θα γίνει και ο τρόπος ζωής σου δεν

θα ’ναι αυτός που ονειρεύτηκες, γι’ αυτό γίνε

αναίσθητος και μείνε ανεπηρέαστος απ’ όλες

αυτές τις καταστάσεις που σε φορτώνουν με

άγχος καταστροφικό.

3. Η ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΟΥ ΠΑΙΖΕΙ

ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΟΥ

ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Όσο κι αν φαίνεται παράξενο παίζει ρόλο

στην απόδοσή σου. Ο οργανισμός τούτες τις

μέρες έχει ανάγκη από επιλεγμένη ποιότητα

τροφών γιατί η ομαλή λειτουργία του οργα-

νισμού συνεπάγεται και την ομαλή λειτουρ-

γία του εγκεφάλου.

Μία κακή έως ανύπαρκτη διατροφή σε συν-

δυασμό με απανωτούς καφέδες επιφέρουν έλ-

λειψη βασικών βιταμινών για τον οργανισμό

και έτσι υπολειτουργεί, παράγει κακή ποι-

ότητα αίματος καθώς και ελλιπή ποσότητα με

αποτέλεσμα την κακή απόδοση του εγκεφά-

λου και την κακή καταγραφή των γνώσεων

που προσπαθείς ν’ αποκτήσεις μελετώντας.

Εξίσου όμως δυσάρεστα αποτελέσματα στην

απόδοση σου επιφέρει και η πολυφαγία.

Όταν το στομάχι σου «φορτωθεί» με τροφές

επιστρατεύει τα 2/3 του αίματος για την

πέψη των τροφών. Ο εγκέφαλος με τη σειρά

του κατά την πνευματική εργασία απαιτεί

2/3 του αίματος, μ’ αποτέλεσμα τελικά να

υπολειτουργούν και τα δύο εμφανίζοντας

συμπτώματα υπνηλίας απ’ τη μία και στομα-

χικές διαταραχές από την άλλη.

Φυσικά είναι αδιανόητο αν κάνεις δίαιτα να

την εφαρμόζεις αυτή την εποχή. Η δίαιτα

εκτός από τις ορμονικές ανωμαλίες έχει δυ-

σάρεστες επιπτώσεις και στο νευρικό σύ-

στημα που αποτελεί τον ρυθμιστή της

λειτουργίας της μνήμης.

Συμπερασματικά για τη διατροφή να τρως

σε τακτά χρονικά διαστήματα, όχι σε μεγά-

λες ποσότητες και να ελέγχεις την ποιότητα

των τροφών σου.

4. ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

ΚΑΙ Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

Για να γίνει βέβαια το σωστό και αποδοτικό

διάβασμα σίγουρα πρέπει να επικρατούν

ορισμένες συνθήκες και να πληρούνται ορι-

σμένες προϋποθέσεις. Δεν μπορείς π.χ. να

καθίσεις να διαβάσεις στη χρονική στιγμή

που δεν το θέλεις, αλλά σου επιβάλλουν οι

γονείς λέγοντας κάτσε διάβασε. Πρέπει όταν

αρχίζεις να διαβάζεις να υπάρχουν οι συνθή-

κες που σ’ εννοούν και οι οποίες φυσικά ποι-

κίλουν από άτομο σε άτομο. Να είσαι

ξεκούραστος και να το θέλεις αυτό που θα

κάνεις ώστε να συγκρατήσει η μνήμη αυτά

που διαβάζεις και να τα θυμηθείς μεθαύριο

στις εξετάσεις. Βέβαια οι μέθοδοι για να

μάθει κάποιος ποικίλουν ανάλογα με τη

φύση του μαθήματος και το χαρακτήρα του

υποψηφίου.

Τέλος πρέπει να κάνεις προγραμματισμό των

ωρών ή των ημερών που θα διαβάζεις κάθε

μάθημα ώστε να προχωράς ταυτόχρονα την

ύλη όλων των μαθημάτων και η δουλειά σου

να μη γίνεται ρουτίνα.

5. ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΣΟΥ ΤΙΣ

ΜΕΡΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Ίσως να σου φαίνεται κάπως αστεία η συμ-

βουλή μου αυτή και να σκέφτηκες πως η υγεία

σου υπάρχει και δίχως να τη φροντίζεις. Σκέ-

ψου όμως ότι τι απώλειες θα είχε η προετοι-

μασία σου αν έτσι απερίσκεπτα φας κάποιο

γλυκό ή τροφή χαλασμένη και μία δηλητη-

ρίαση σ’ αναστατώσει δύο – τρεις μέρες και

σου στερήσει το διάβασμα και ειδικά αν αυτό

συμβεί τις μέρες των εξετάσεων; Σκέψου επί-

σης πως από μία απερισκεψία σου να αποκτή-

σεις ένα κρυολόγημα που θα σε ρίξει στο

κρεβάτι πάλι δυο τρεις μέρες με τις παραπάνω

συνέπειες και φυσικά θα ’ναι ολέθριες αν συμ-

βεί τις μέρες των εξετάσεων. Άδικα τότε θα

πάνε όλοι οι κόποι σου χαμένοι.

Τέλος στο χέρι σου είναι βάσει της τέταρτης

εντολής να αποφύγεις την υπερκόπωση λίγο

πριν τις εξετάσεις, που μπορεί να καταβάλ-

λει την υγεία σου και γενικά τον οργανισμό

σου, με συνέπεια να ελαττώσει και πολλές

φορές να εκμηδενίσει την απόδοσή σου.

6. ΥΠΝΟΣ, Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΣΥΜΜΑΧΟΣ

Το να ξενυχτάς διαβάζοντας και να σηκώνε-

σαι μετά από λίγες ώρες και να συνεχίζεις

την προσπάθεια όχι μόνο δεν ωφελεί αλλά

και καταστροφικό είναι διότι διαβρώνει τη

μνήμη και επιφέρει οργανικές ανωμαλίες σ’

όλον τον ανθρώπινο οργανισμό.

Κατά τη διάρκεια του ύπνου επέρχεται ηρε-

μία σ’ όλα εκείνα τα κέντρα των αισθήσεων

και των νεύρων που ήταν σε διέγερση κατά

τις ώρες εργασίας, ενώ ορισμένα εγκεφαλικά

κέντρα στην παρεγκεφαλίδα συνεχίζουν να

εργάζονται τακτοποιώντας στην μνήμη γνώ-

σεις που «πέρασαν» στη συνείδηση σου

όταν διάβαζες πριν κοιμηθείς. Όλα αυτά

όμως για να γίνουν χρειάζονται 7 – 8 ώρες

οπότε αν εσύ εξαναγκάσεις όλα αυτά τα κέν-

τρα να ξαναλειτουργήσουν ενώ ακόμα είναι

κουρασμένα, επόμενο είναι να μη έχουν τις

δυνατότητες και την απόδοση που πρέπει.

Γι’ αυτό ν’ αναπαραστήσεις μέσα σου καλά

τι σημαίνει οργανική ακεραιότητα, δηλαδή

η κατάσταση αυτή που όλες οι φυσιολογικές

λειτουργίες συντελούνται αρμονικά, επειδή

τίποτα δεν εμποδίζει την αναπνευστική λει-

τουργία, το μηχανισμό της πέψης, την καρ-

διοαγγείωση κ.λ.π., όπου η παρασκευή της

νευρικής ενέργειας γίνεται άφθονα και κα-

νονικά.

Τότε ζεις σε μία κατάσταση εσωτερικής ευε-

ξίας που σε μεγάλο βαθμό ευνοεί την αυτο-

πεποίθηση, την ευχέρεια και την εργασία, τη

διανοητική διαύγεια, την ευφράδεια κ.λπ. η

ηρεμία παρουσιάζει μια εξαιρετικά μεγάλη

σταθερότητα και το νευρικό σύστημα αντι-

δρά όχι πια υπερβολικά αλλά συγκρατημένα

στις διάφορες εντυπώσεις. Επίσης όλες οι

ικανότητες σταθεροποιούνται γιατί η πνευ-

ματική συγκέντρωση και η επίδοση στο κα-

θημερινό έργο δεν διαταράσσεται από

αδιαθεσίες, κάθε είδους δυσφορίες, κατα-

πτώσεις ή θολούρες.

7. ΕΝΑΣ ΥΠΟΥΛΟΣ «ΙΟΣ» ΟΙ ΠΡΟ-

ΣΤΡΙΒΕΣ ΣΤΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙ-

ΒΑΛΛΟΝ

Απέφευγε με κάθε τρόπο τις προστριβές με

άτομα του οικείου περιβάλλοντος όπως γο-

νείς, συμμαθητές, φίλους, συγγενείς κ.λπ.

διότι επιφέρουν στο νευρικό σου σύστημα

μια αναταραχή επιζήμια.

Σκέψου τον εαυτό σου τον καιρό αυτό περι-

φρουρούμενο από αγκαθωτό συρματό-

πλεγμα, ώστε κανείς να μη μπορεί να σε

πλησιάσει και να σου κάνει κακό. Γίνε αναί-

σθητος στη γνώμη του καθενός που κριτικά-

ρει τη δουλειά σου, τη προσπάθειά σου και

γενικά την προετοιμασία σου.

Επειδή το νευρικό σύστημα αυτό τον καιρό

είναι αρκετά ευαίσθητο, είναι εύκολο να αν-

τιδράσεις με οξύτητα απέναντι στους γονείς,

ν’ ανταλλάξεις και κανα δύο ίσως και περισ-

σότερες κουβέντες, βαριές καμιά φορά, μετά

να τα παρατήσεις, ώσπου να ξαναβρείς την

ηρεμία σου, αλλά η ζημιά έγινε μόνο σε σένα

και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει

ν’ αδιαφορείς σ’ οτιδήποτε ακούς κι από οποι-

ονδήποτε, είτε σαν συμβουλή είτε σαν επι-

ταγή δείχνοντας μάλιστα ότι συμφωνείς. Έτσι

όμως θα διατηρήσεις την ηρεμία και την ψυ-

χική ισορροπία στον εαυτό σου, που την έχεις

μεγάλη ανάγκη για να πετύχεις. Οι περισσό-

τεροι άνθρωποι όταν κρίνονται από τους άλ-

λους για ορισμένες ικανότητες τους

κλείνονται στον εαυτό τους προσπαθώντας να

του επιβάλλουν μια σταθερή πειθαρχία της

προσοχής στο αντικείμενο που ασχολούνται.

8. ΕΠΕΝΔΥΣΤΕ ΕΔΩ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟ-

ΤΕΡΑ… Η ΚΑΛΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑ-

ΤΑΣΤΑΣΗ

Tο κλειδί της επιτυχίας. Mακάριοι αυτοί που

θα καταφέρουν να έχουν καλή ψυχολογική

κατάσταση στη διάρκεια των εξετάσεων

αποκομίζοντας πολλά «βαθμολογικά

κέρδη». Η καλή ψυχολογική κατάσταση

αναμφισβήτητα θα παίξει τον σπουδαιότερο

ίσως ρόλο για να ξεπεράσεις με επιτυχία το

μεγάλο εμπόδιο των Πανελλαδικών εξετά-

σεων. Σαν παράγοντας τα μέγιστα στην επι-

τυχία σου είναι κοινώς παραδεκτός και

πλέον τονισμένος από καθηγητές, ψυχολό-

γους, δημοσιογράφους και μέσω του τύπου

και των άλλων μέσων μαζικής ενημέρωσης.

Είναι πράγματι ο «κρυμμένος θησαυρός»

των παραμυθιών και είναι σίγουρα στο χέρι

σου να τα’ αποκτήσεις.

Επίσης η απόκτηση της ΑΥΤΟΚΥΡΙΑΡ-

ΧΙΑΣ θα συμβάλλει στην δημιουργία της

ισορροπημένης ψυχολογικής κατάστασης.

Για να στερεώσεις τώρα μέσα σου τα στοι-

χεία της αυτοπεποίθησης πρέπει να έχεις

πάρει την απόφαση να δράσεις με κάθε

θυσία προς την κατεύθυνση αυτού του απο-

τελέσματος και ο καλύτερος τρόπος για να

στηριχθεί ακλόνητα μια τέτοια απόφαση

είναι ένα έντονο συναίσθημα αποστροφής

για τις συνέπειες και τις αιτίες της ατολμίας.

Η γνώση τώρα όλων αυτών των φαινομένων

που αποτελεί η έλλειψη ψυχραιμίας και των

καταστροφικών αποτελεσμάτων που επιφέ-

ρει στην προσπάθειά σου, δημιουργεί με τη

σειρά της το παραπάνω συναίσθημα.

Μην αμφιβάλλεις λοιπόν ότι το μεγάλο σου

όπλο για να δώσεις την μάχη των εξετάσεων

είναι η καλή ψυχολογική σου κατάσταση για

να μπορέσεις να αποδόσεις σύμφωνα με τις

δυνατότητές σου. Άλλωστε σίγουρα άκουσες

για υποψήφιους άριστους και πολύ διαβα-

σμένους που απέτυχαν επειδή δεν απέδωσαν

λόγω του άγχους και της υπερκόπωσης, ενώ

αντίθετα μαθητές μέτρια διαβασμένοι μ’

ανεβασμένο το ηθικό ξεπέρασαν τις δυνατό-

τητές τους και πέτυχαν. Βέβαια όταν τ΄

άκουγες αυτά τα θεωρούσες κι εσύ και ο

πολύς κόσμος έκπληξη, αλλά ύστερα από

αυτά που διαβάζεις τώρα πιστεύω να τα θε-

ωρείς φυσιολογικά.

9. ΕΧΘΡΟΣ ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΜΕΝΟΣ ΣΕ

ΣΥΜΜΑΧΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΟΛΥ ΔΙΑΒΑ-

ΣΜΑ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Τις μέρες των εξετάσεων που είναι οι

πιο κρίσιμες μέρες η προσοχή σου πρέπει να

φτάσει στο κατακόρυφο όχι για να τυπώνεις

αυτά που θα διαβάζεις, αλλά για να εφαρμό-

ζεις όλα τα παραπάνω.

Τις μέρες αυτές εξετάζεσαι και κρίνεται η

απόδοσή σου. ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΝΑ

ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΡΩΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ

ΝΑ ΞΕΚΙΝΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ. Όταν

πας να γράψεις εξετάσεις ξεκούραστος θα

έχεις έντονη την οξύτητα των αισθήσεων και

κυρίως της προσοχής που είναι από τα κύρια

στοιχεία που συνθέτουν την μνήμη και έτσι

η αλυσίδα των αναμνήσεων θα σχηματίσει

ένα αδιάκοπο νήμα.

Οι ερωτήσεις θα σε βάλουν σε ένα σημείο

του νήματος και θα ξαναβρείς με καθαρό

νου τις γνώσεις που έχεις αποκτήσει. Τα εγ-

κεφαλικά νεύρα όταν έχουν ηρεμήσει μετα-

βιβάζουν από τη μνήμη στην οθόνη της

φαντασίας σου καθαρά την εικόνα των μνη-

μονικών παραστάσεων, ενώ αντίθετα όταν

είναι κουρασμένα η εικόνα είναι αμυδρή και

ασαφής ή δεν μεταβιβάζεται καθόλου στην

οθόνη της φαντασίας.

Επίσης την ώρα της αναμονής των θεμάτων

μη συζητάς με άλλους για το περιεχόμενο του

υπό εξέταση θέματος. Προτίμησε να ονειρο-

πολείς ότι καλύτερο επιθυμείς μετά τις εξε-

τάσεις. Αυτό σου δίνει δύναμη και

ταυτόχρονα η μνήμη διατηρεί τις γνώσεις

σου. Εμπρός λοιπόν με νέες δυνάμεις και

εφόδια βάδισε ακάθεκτος προς την επιτυχία

κρατώντας ακόμη ένα μεγάλο όπλο στα χέρια

σου τον ΔΕΚΑΛΟΓΟ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ.

http://2kesyp.evr.sch.gr/index.files/h_strat

igiki_stin_periodo_twn_eksetasewn.doc

Βένια Μπουλογεωργού

Eνότητα: Κοινωνία

 

Επειδή το νευρικό σύστημα αυτό τον καιρό

είναι αρκετά ευαίσθητο, είναι εύκολο να αν-

τιδράσεις με οξύτητα απέναντι στους γονείς,

ν’ ανταλλάξεις και κανα δύο ίσως και περισ-

σότερες κουβέντες, βαριές καμιά φορά, μετά

να τα παρατήσεις, ώσπου να ξαναβρείς την

ηρεμία σου, αλλά η ζημιά έγινε μόνο σε σένα

και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει

ν’ αδιαφορείς σ’ οτιδήποτε ακούς κι από οποι-

ονδήποτε, είτε σαν συμβουλή είτε σαν επι-

ταγή δείχνοντας μάλιστα ότι συμφωνείς. Έτσι

όμως θα διατηρήσεις την ηρεμία και την ψυ-

χική ισορροπία στον εαυτό σου, που την έχεις

μεγάλη ανάγκη για να πετύχεις. Οι περισσό-

τεροι άνθρωποι όταν κρίνονται από τους άλ-

λους για ορισμένες ικανότητες τους

κλείνονται στον εαυτό τους προσπαθώντας να

του επιβάλλουν μια σταθερή πειθαρχία της

προσοχής στο αντικείμενο που ασχολούνται.

8. ΕΠΕΝΔΥΣΤΕ ΕΔΩ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟ-

ΤΕΡΑ… Η ΚΑΛΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑ-

ΤΑΣΤΑΣΗ

Tο κλειδί της επιτυχίας. Mακάριοι αυτοί που

θα καταφέρουν να έχουν καλή ψυχολογική

κατάσταση στη διάρκεια των εξετάσεων

αποκομίζοντας πολλά «βαθμολογικά

κέρδη». Η καλή ψυχολογική κατάσταση

αναμφισβήτητα θα παίξει τον σπουδαιότερο

ίσως ρόλο για να ξεπεράσεις με επιτυχία το

μεγάλο εμπόδιο των Πανελλαδικών εξετά-

σεων. Σαν παράγοντας τα μέγιστα στην επι-

τυχία σου είναι κοινώς παραδεκτός και

πλέον τονισμένος από καθηγητές, ψυχολό-

γους, δημοσιογράφους και μέσω του τύπου

και των άλλων μέσων μαζικής ενημέρωσης.

Είναι πράγματι ο «κρυμμένος θησαυρός»

των παραμυθιών και είναι σίγουρα στο χέρι

σου να τα’ αποκτήσεις.

Επίσης η απόκτηση της ΑΥΤΟΚΥΡΙΑΡ-

ΧΙΑΣ θα συμβάλλει στην δημιουργία της

ισορροπημένης ψυχολογικής κατάστασης.

Για να στερεώσεις τώρα μέσα σου τα στοι-

χεία της αυτοπεποίθησης πρέπει να έχεις

πάρει την απόφαση να δράσεις με κάθε

θυσία προς την κατεύθυνση αυτού του απο-

τελέσματος και ο καλύτερος τρόπος για να

στηριχθεί ακλόνητα μια τέτοια απόφαση

είναι ένα έντονο συναίσθημα αποστροφής

για τις συνέπειες και τις αιτίες της ατολμίας.

Η γνώση τώρα όλων αυτών των φαινομένων

που αποτελεί η έλλειψη ψυχραιμίας και των

καταστροφικών αποτελεσμάτων που επιφέ-

ρει στην προσπάθειά σου, δημιουργεί με τη

σειρά της το παραπάνω συναίσθημα.

Μην αμφιβάλλεις λοιπόν ότι το μεγάλο σου

όπλο για να δώσεις την μάχη των εξετάσεων

είναι η καλή ψυχολογική σου κατάσταση για

να μπορέσεις να αποδόσεις σύμφωνα με τις

δυνατότητές σου. Άλλωστε σίγουρα άκουσες

για υποψήφιους άριστους και πολύ διαβα-

σμένους που απέτυχαν επειδή δεν απέδωσαν

λόγω του άγχους και της υπερκόπωσης, ενώ

αντίθετα μαθητές μέτρια διαβασμένοι μ’

ανεβασμένο το ηθικό ξεπέρασαν τις δυνατό-

τητές τους και πέτυχαν. Βέβαια όταν τ΄

άκουγες αυτά τα θεωρούσες κι εσύ και ο

πολύς κόσμος έκπληξη, αλλά ύστερα από

αυτά που διαβάζεις τώρα πιστεύω να τα θε-

ωρείς φυσιολογικά.

9. ΕΧΘΡΟΣ ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΜΕΝΟΣ ΣΕ

ΣΥΜΜΑΧΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΟΛΥ ΔΙΑΒΑ-

ΣΜΑ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Τις μέρες των εξετάσεων που είναι οι

πιο κρίσιμες μέρες η προσοχή σου πρέπει να

φτάσει στο κατακόρυφο όχι για να τυπώνεις

αυτά που θα διαβάζεις, αλλά για να εφαρμό-

ζεις όλα τα παραπάνω.

Τις μέρες αυτές εξετάζεσαι και κρίνεται η

απόδοσή σου. ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΝΑ

ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΡΩΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ

ΝΑ ΞΕΚΙΝΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ. Όταν

πας να γράψεις εξετάσεις ξεκούραστος θα

έχεις έντονη την οξύτητα των αισθήσεων και

κυρίως της προσοχής που είναι από τα κύρια

στοιχεία που συνθέτουν την μνήμη και έτσι

η αλυσίδα των αναμνήσεων θα σχηματίσει

ένα αδιάκοπο νήμα.

Οι ερωτήσεις θα σε βάλουν σε ένα σημείο

του νήματος και θα ξαναβρείς με καθαρό

νου τις γνώσεις που έχεις αποκτήσει. Τα εγ-

κεφαλικά νεύρα όταν έχουν ηρεμήσει μετα-

βιβάζουν από τη μνήμη στην οθόνη της

φαντασίας σου καθαρά την εικόνα των μνη-

μονικών παραστάσεων, ενώ αντίθετα όταν

είναι κουρασμένα η εικόνα είναι αμυδρή και

ασαφής ή δεν μεταβιβάζεται καθόλου στην

οθόνη της φαντασίας.

Επίσης την ώρα της αναμονής των θεμάτων

μη συζητάς με άλλους για το περιεχόμενο του

υπό εξέταση θέματος. Προτίμησε να ονειρο-

πολείς ότι καλύτερο επιθυμείς μετά τις εξε-

τάσεις. Αυτό σου δίνει δύναμη και

ταυτόχρονα η μνήμη διατηρεί τις γνώσεις

σου. Εμπρός λοιπόν με νέες δυνάμεις και

εφόδια βάδισε ακάθεκτος προς την επιτυχία

κρατώντας ακόμη ένα μεγάλο όπλο στα χέρια

σου τον ΔΕΚΑΛΟΓΟ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ.

http://2kesyp.evr.sch.gr/index.files/h_strat

igiki_stin_periodo_twn_eksetasewn.doc

Βένια Μπουλογεωργού

ΨΗΦΙΙΑΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ

Έντυπη & Ηλεκτρονιική

Εφημερίίδα::

6ου ΓΕΛ Τριικάλων

 

 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια




Σχόλια (RSS)

Αφήστε μια απάντηση