Σε μια αγορά όπως αυτή των βιντεοπαιχνιδιών, στην οποία κατά παράδοση κυριαρχούν εταιρείες κολοσσοί των ΗΠΑ, της Ιαπωνίας αλλά και της Δυτικής Ευρώπης, η κυκλοφορία του Darkfall, ενός διαδικτυακού παιχνιδιού ρόλων (MMORPG) που φέρει ελληνική σφραγίδα σίγουρα προκαλεί ενδιαφέρον. Το kathimerini.gr είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον Τάσο Φλάμπουρα, αντιπρόεδρο της Aventurine, εταιρείας ανάπτυξης του παιχνιδιού, λίγες μόλις εβδομάδες πριν την επίσημη κυκλοφορία του παιχνιδιού.
Η επίσκεψη στα γραφεία της Aventurine είναι από κάποιες απόψεις ιδιαίτερη. Αφενός, γιατί τα στελέχη της δε συνηθίζουν να δίνουν συνεντεύξεις και αφετέρου γιατί η δυνατότητα επίσκεψης σε μια εταιρεία που θα κυκλοφορήσει ένα από τα πιο αναμενόμενα διαδικτυακά παιχνίδια, σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας μεγάλης λίστας ερωτήσεων.
Η ιστορία δημιουργίας του Darkfall ξεκινά πριν από έξι χρόνια, όταν ο κ. Φλάμπουρας βρισκόταν τότε στη Νορβηγία. «Παίζοντας παιχνίδια της εποχής και ακούγοντας τα σχόλια των παικτών, αρχίσαμε να σκεφτόμαστε πώς θα ήταν το τέλειο, για εμάς, παιχνίδι», εξηγεί. Η κεντρική ιδέα τότε, αλλά και τώρα, είναι η δημιουργία ενός παιχνιδιού στο Διαδίκτυο που θα περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που ζητούν οι παίχτες από αντίστοιχα παιχνίδια.
Μέσα από μια σειρά συζητήσεων, σκέψης και διαπραγματεύσεων, ιδρύθηκε στην Ελλάδα η Aventurine, το 2003, αριθμώντας τότε 19 άτομα, Έλληνες και Νορβηγούς. Αρχικά, οι δημιουργοί του παιχνιδιού απέβλεπαν σε ένα παιχνίδι που θα απευθύνεται σε σχετικά περιορισμένο κοινό, low budget, αλλά ταυτόχρονα ποιοτικό και διασκεδαστικό για όποιον ασχοληθεί μαζί του.
|
Τριακόσιες χιλιάδες χρήστες
Μέσα σε αυτά τα έξι χρόνια ωστόσο, τα πράγματα πήραν διαφορετική τροπή, ειδικά με τη δημοσίευση φωτογραφιών από το παιχνίδι και άλλων στοιχείων που κίνησαν το ενδιαφέρον της παγκόσμιας κοινότητας των παιχτών που ασχολούνται με διαδικτυακά παιχνίδια. Σταδιακά, ξεκινώντας από «ψίθυρους» στα φόρα του Ίντερνετ, και με τις πληροφορίες για την ανάπτυξη του που κατά καιρούς διέρρεαν, το παιχνίδι έφτασε να γίνει τόσο δημοφιλές, ώστε να θεωρείται σύμφωνα με έγκυρα εξειδικευμένα sites του εξωτερικού, ένα από τα πιο αναμενόμενα παιχνίδια για υπολογιστές, και το πιο αναμενόμενο της κατηγορίας του.
Ήδη πολλούς μήνες πριν την κυκλοφορία του, «τα forums του παιχνιδιού μετρούν 300.000 εγγεγραμένους χρήστες που έχουν κάνει περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια posts. Πρόκειται για ασύλληπτο αριθμό» εξηγεί ο κ. Φλαμπουράς και προσθέτει: «Υπάρχει ήδη πόλωση γύρω από το παιχνίδι, αυτοί που περιμένουν το Darkfall να κυκλοφορήσει και θεωρούν ότι θα αλλάξει τα δεδομένα στα MMO, και εκείνοι που αμφιβάλλουν ακόμη και για την ανάπτυξη του». Κάπως έτσι εξηγείται και ο λόγος που τα στελέχη της εταιρείας αποφεύγουν να δίνουν συνεντεύξεις, γιατί απλούστατα δε χρειάζεται. Ο «θόρυβος» που έχει προκαλέσει το Darkfall είναι τόσο μεγάλος, που οποιαδήποτε ενέργεια προώθησης του κρίνεται μη αναγκαία, αν λάβει κανείς υπόψη και τις ταπεινές προσδοκίες της εταιρείας για το παιχνίδι, που πιθανόν να διαψευστούν.
Τι απαιτείται όμως για τη δημιουργία ενός Massive Online Multiplayer παιχνιδιού, που θεωρείται, και όχι άδικα, ένα από τα πιο απαιτητικά και δύσκολα είδη παιχνιδιών; «Στην κατασκευή του Darkfall συμμετέχουν πολλές διαφορετικές ομάδες προγραμματιστών και developers προκειμένου να κατασκευαστεί ο τεράστιος κόσμος του παιχνιδιού, τα περιβάλλοντα αλλά και τα αντικείμενα που θα χρησιμοποιούν οι παίχτες, με κάθε λεπτομέρεια», εξηγεί ο αντιπρόεδρος της Aventurine. Μάλιστα, είναι αξιοσημείωτο ότι, στην προσπάθεια απόδοσης του κόσμου ακριβώς με τον τρόπο που η ομάδα ανάπτυξης έβλεπε το παιχνίδι, η εταιρεία κατασκεύασε τη δική της μηχανή γραφικών. «Δεν υπήρχε καμία μηχανή που να μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μας και να μπορεί να απεικονίσει τους χαρακτήρες και όλες τις λεπτομέρειες που θέλαμε να περιλαμβάνει ο κόσμος», σχολιάζει ο κ. Φλάμπουρας.
Δημιουργία κοινοτήτων
Το Darkfall πέρασε, όπως συνηθίζεται για όλα τα παιχνίδια του είδους του, μία περίοδο δοκιμαστικής λειτουργίας (beta) με περιορισμένους σε αριθμό, πραγματικούς χρήστες. Ο λόγος είναι αφενός να εντοπιστούν κάποια λάθη στον κόσμο που δημιουργήθηκε, από τους ίδιους τους χρήστες, αλλά και να εκφράσουν τις εντυπώσεις τους προς την ομάδα ανάπτυξης, να κάνουν ακόμη και προτάσεις για πράγματα που θα ήθελαν να δουν να υλοποιούνται στο παιχνίδι. «Τα σχόλια των testers ήταν πολύ θετικά. Εντύπωση προκάλεσε το A.I. (Τεχνητή Νοημοσύνη) του παιχνιδιού, για το οποίο προσπαθήσαμε πραγματικά πολύ» εξηγεί ο κ. Φλάμπουρας. «Τα πλάσματα στον κόσμο του Darkfall είναι σκεπτόμενα, αξιολογούν καταστάσεις και κρίνουν ανάλογα, ενώ μπορούν και να συνεργαστούν μεταξύ τους».
Κεντρική ιδέα στις φιλοδοξίες των δημιουργών του παιχνιδιού είναι η δημιουργία κοινοτήτων των παιχτών και η συνεργασία τους. «Έχει δοθεί μεγάλη βάση το «multiplayerability», τη συνεργασία για το χτίσιμο πόλεων και την ευημερία των παιχτών στον εικονικό κόσμο του παιχνιδιού», όπως αναφέρει ο κ. Φλάμπουρας. Στην ουσία, το παιχνίδι παρέχει μια πλατφόρμα, μέσα στην οποία οι παίκτες οργανώνοντας και χτίζουν πόλεις, συνεργάζονται, μάχονται για να αντιμετωπίσουν κοινούς εχθρούς ή κάνουν επεκτατικούς πολέμους για να φτάσουν σε κοινούς στόχους.
Τέλος, ένα παιχνίδι fantasy, όπως είναι το Darkfall, προϋποθέτει την ύπαρξη μιας μυθολογίας που δικαιολογεί κάθε τι που συμβαίνει στον κόσμο του. Δημοφιλή παιχνίδια όπως το Warcraft, κρύβουν πίσω τους τόμους μυθολογίας και βιβλίων που έχουν γραφτεί από δεκάδες συγγραφείς. Στο Darkfall ωστόσο, η μυθολογία του παιχνιδιού αντιμετωπίστηκε λίγο διαφορετικά: Αν και υπάρχει μυθολογία, που γράφτηκε ειδικά για το παιχνίδι, στόχος είναι οι χρήστες να δημιουργήσουν με τις πράξεις τους τη μυθολογία του παιχνιδιού, να είναι αυτοί που θα καθοδηγήσουν την ιστορία του.
www.kathimerini.gr
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.