Δημοσιεύθηκε στην ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ 2ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΔΕΣΣΑΣ

Η σχολική βιβλιοθήκη του σχολείου μας είναι ένας πολύ όμορφος και φιλικός χώρος για όλους τους μαθητές/μαθήτριες  μας . 

Όραμά μας είναι…

Τα παιδιά του σχολείου μας , να αγαπήσουν το παιδικό λογοτεχνικό βιβλίο και να απολαμβάνουν την ανάγνωσή του , σε ένα κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο . Κύρια αποστολή της βιβλιοθήκης μας ,είναι να προσφέρει στους μαθητές ένα χώρο μάθησης, πληροφόρησης, γνωριμίας και εξοικείωσης με το βιβλίο, αλλά και στους εκπαιδευτικούς.

Γιαυτό φέτος οργανώσαμε και υλοποιήσαμε ποικίλες φιλαναγνωστικές δράσεις . Στην παρακάτω παρουσίαση μπορείτε να δείτε τον απολογισμό των δράσεών μας ! 

Το διάβασμα είναι ο καλύτερος τρόπος ξεκούρασης και ηρεμίας το ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ! 

 

Δημοσιεύθηκε στην ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

LIBRARY4ALL, ΔΩΡΕΑ ΒΙΒΛΙΩΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΜΑΣ

Polish 20240524 183232835

 

Οι μαθητές, οι μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί του 2ου Δημοτικού Σχολείου Έδεσσας θέλουμε να ευχαριστήσουμε το Library4all , για τη βιβλιο-προσφορά  τους !  Η  γενναιόδωρη χορηγία προς το σχολείο μας με 45 παιδικά βιβλία, θα εμπλουτίσει τη Σχολική μας Βιβλιοθήκη  και θα δώσει την ευκαιρία στους μαθητές/τριες να γνωρίσουν νέες εκδόσεις και τίτλους βιβλίων , να εξοικειωθούν με το βιβλίο  και σταδιακά να εδραιώσουν μια δια βίου φιλική σχέση με το λογοτεχνικό βιβλίο.

Ακόμα , ευχόμαστε για τα 10α γενέθλιά σας , να τα εκατοστήσετε και να συνεχίσετε να στηρίζετε το σπουδαίο έργο των σχολικών βιβλιοθηκών. 

Να συνεχίσετε να εμπλουτίζετε τις σχολικές βιβλιοθήκες, καλλιεργώντας  τη φιλαναγνωσία στους μαθητές/τριες σε όλη την Ελλάδα, και όχι μόνο ! 

Σας ευχαριστούμε και σας κάνουμε μια μεγάλη βιβλιο-αγκαλιά ! 

Δημοσιεύθηκε στην Δ΄ ΤΑΞΗ, ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

Η Δ΄ τάξη συναντά τον Δημήτρη Μπασλάμ , στη Βιβλιοθήκη !

Μια θαυμάσια εμπειρία είχαμε , εμείς  οι μαθητές /μαθήτριες της Δ΄τάξης . Το Σάββατο 25 Μαΐου στο χώρο της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Έδεσσας , συναντήσαμε τον συγγραφέα Δημήτρη Μπασλάμ .

Μας δραματοποίησε  το παραμύθι του ” Ο Γαργαληστής ” , μας έπαιξε με την κιθάρα του, δικά του τραγούδια και μας αφηγήθηκε όμορφες ιστορίες με δράκους , φύλλα και όνειρα ! 

FB IMG 1716807890832

Στο τέλος τον ανακρίναμε ! Μας έδωσε μια πολύ όμορφη συνέντευξη , με πολύ χιούμορ και διάθεση απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις που του θέσαμε . Τέλος του δώσαμε ένα μικρό δωράκι , ένα βιβλίο που ετοιμάσαμε με βιβλιοπαρουσιάσεις για τα βιβλία του που διαβάσαμε και ζωγραφιές  που εμπνευστήκαμε από τα βιβλία του !

Περάσαμε υπέροχα και ευχαριστούμε τον συγγραφέα  Δημήτρη Μπασλάμ , να έχει πάντα όμορφες ιδέες και φαντασία , να γράφει τόσο όμορφα βιβλία ! 

Ευχαριστούμε και τη Βιβλιοθήκη Έδεσσας για την φιλοξενία στο χώρο της και για την εκδήλωση που διοργάνωσε !

Ακούστε τώρα,  το αγαπημένο τραγούδι του συγγραφέα ! 

Δημοσιεύθηκε στην ΓΛΩΣΣΑ, Δ΄ ΤΑΞΗ

ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

γιορτή μητέρας

Μάνα. …    Μια τόσο μικρή λέξη που κρύβει μέσα της τόση δύναμη!

Δύναμη ψυχική, πνευματική και σωματική. Δύναμη και ελπίδα για ένα καλύτερο κόσμο για μια κοινωνία πιο ανθρώπινη.

Σ΄ αυτό το μαγικό πλάσμα, που μπορεί με ένα της φιλί να γιατρέψει  κάθε μας πόνο!!! 

Σ’ αυτόν τον υπέροχο και ακούραστο άνθρωπο, που μπορεί να έχει 3 ζευγάρια μάτια, για να προσέχει τα παιδιά της…6 ζευγάρια χέρια για να τα προλαβαίνει όλα…

Χρόνια πολλά!!  σε όλες τις μαμάδες του κόσμου.

Ένας μύθος λέει..

Όταν ο Θεός έφτιαξε τις μαμάδες

Όταν ο καλός Θεός δημιουργούσε τις μητέρες, βρισκόταν στην έκτη μέρα συνεχούς δουλειάς, όταν ο άγγελος εμφανίστηκε και είπε: “Παιδεύεστε πολύ με αυτό το δημιούργημα.”

Και είπε ο Θεός: ” Έχεις διαβάσει τις προδιαγραφές που πρέπει να έχει αυτό εδώ; Πρέπει να είναι εντελώς αδιάβροχο αλλά όχι πλαστικό, να έχει 180 μετακινούμενα μέρη που να μπορούν να αντικαθίστανται, να κινείται πάνω σε χυμένο καφέ και σε άλλα τροφικά κατάλοιπα, να έχει ποδιά που εξαφανίζεται όταν σηκώνεται, ένα φιλί που να θεραπεύει οτιδήποτε από ένα σπασμένο πόδι μέχρι μια ερωτική απογοήτευση, και να έχει έξι ζευγάρια χέρια.”

Ο άγγελος κούνησε το κεφάλι του αργά και είπε: “Έξι ζευγάρια χέρια… με κανέναν τρόπο.”

“Δεν είναι τα χέρια που μου δημιουργούν προβλήματα,” είπε ο Θεός. “Είναι τα τρία ζευγάρια μάτια που πρέπει να έχουν οι μητέρες.”

“Αυτά θα υπάρχουν στο στάνταρ μοντέλο;” ρώτησε ο άγγελος. 

Ο Θεός έγνεψε καταφατικά. “Το ένα ζευγάρι για να βλέπει μέσα από κλειστές πόρτες όταν αυτή ρωτάει, “Τι κάνουν τα παιδιά εκεί;” όταν ήδη αυτή ξέρει. Το άλλο ζευγάρι στο πίσω μέρος του κεφαλιού της για να βλέπει όσα δεν μπορούσε αλλά πρέπει να ξέρει, και φυσικά ένα τρίτο ζευγάρι εδώ μπροστά για να μπορεί να βλέπει πότε ένα παιδί κάνει γκάφες και να λέει, “Καταλαβαίνω και σ’ αγαπώ,” χωρίς να χρειάζεται να βγάλει λέξη.

“Κύριε,” είπε ο άγγελος αγγίζοντας ευγενικά το μανίκι του, “Ξεκουραστείτε τώρα. Αύριο είναι άλλη μέρα.”.

“Δεν μπορώ,” είπε ο Θεός. “Είμαι πολύ κοντά στο να δημιουργήσω κάτι που μοιάζει τόσο πολύ με μένα. Ήδη έχω κάνει μία πού θεραπεύει μόνη της τον εαυτό της όταν είναι άρρωστη, που μπορεί να ταΐσει μια οικογένεια έξη ατόμων με μια μπουκιά ψωμί και που μπορεί να βάλει ένα εννιάχρονο παιδί να σταθεί κάτω από το ντους.” 

Ο άγγελος περιτριγύρισε το μοντέλο της μητέρας πολύ αργά. “Είναι πολύ απαλή,” αναστέναξε.”

“Αλλά και πολύ σκληρή!” είπε ο Θεός με έμφαση. “Δεν μπορείς να φανταστείς τι μπορεί να κάνει ή τι μπορεί να αντέξει μια μητέρα.”

“Μπορεί να σκέφτεται;”

“Όχι μόνο σκέφτεται, αλλά μπορεί να λογικεύει και να συμβιβάζει,” είπε ο Δημιουργός. 

Τελικά ο άγγελος έσκυψε πάνω της  άγγιξε με το δάχτυλο του το μάγουλό της. “Εδώ υπάρχει μια διαρροή,” είπε. “Σας το είπα, προσπαθήσατε να τοποθετήσετε πάρα πολλά σ’ αυτό το μοντέλο.”

“Δεν είναι διαρροή,” είπε ο Θεός. “Είναι ένα δάκρυ.”

“Και σε τι χρησιμεύει;”

“Είναι για χαρά, λύπη, απογοήτευση, πόνο, μοναξιά και υπερηφάνεια.” “Είστε μεγαλοφυΐα,” είπε ο άγγελος.

Ο Θεός κοίταξε μελαγχολικά, “Δεν το έβαλα εγώ εκεί.”

απόφθεγμα Ελύτης

 Ποίημα : 

«Μάνα» κράζει το παιδάκι,
α! τι όνομα γλυκό.
«Μάνα» ο νιος και «Μάνα» ο γέρος,
«Μάνα» ακούς σε κάθε μέρος,

Τη χαρά σου και τη λύπη,
με τη μάνα τη μοιράζεις,
ποθητά την αγκαλιάζεις,
δεν της κρύβεις μυστικό.

Εις τον κόσμον άλλο πλάσμα,
δεν θα βρεις να σε μαντεύει,
σαν τη μάνα που λατρεύει,
σαν τη μάνα που πονεί.

Την υγειά της, τη ζωή της,
όλα η μάνα τ’ αψηφάει,
για το τέκνο π’ αγαπάει,
για το τέκνο που φιλεί.

Όπου τρέχεις, πάντα η μάνα,
με το νου σε συντροφεύει,
σε προσμένει, σε γυρεύει,
μ’ ανυπόμονη καρδιά.

Κι αν σκληρός εσύ φαρμάκια,
την ποτίζεις την καημένη,
πάντα η μάνα σ’ απανταίνει,
με τα ολόθερμα φιλιά.

Δυστυχής όποιος τη χάνει,
ο καημός είναι μεγάλος.
Σαν τη μάνα δεν είν’ άλλος,
εις τον κόσμο θησαυρός.

Κι’ όποιος μάνα πια δεν έχει,
«Μάνα» κράζει στ’ όνειρό του.
Πάντα «Μάνα» στον καημό του,
είν’ ο μόνος στεναγμός!

 

Δημοσιεύθηκε στην Δ΄ ΤΑΞΗ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Δ΄

« Ασφαλώς … Κυκλοφορώ »

IMG 20190114 102737

Το  πρόγραμμα που υλοποιήσαμε στο 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων είχε ως θέμα : “Ασφαλώς … Κυκλοφορώ” .  Εντάσσεται στη θεματική ενότητα “ΕΥ ΖΗΝ” και στην υποενότητα “ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ”. 

Η συμμετοχή των μαθητών είχε βιωματικό χαρακτήρα και μέσα από την ενεργή εμπλοκή τους σε ανατροφοδοτικές διαδικασίες, απέχτησαν  δεξιότητες που τους δίνουν τη δυνατότητα να παρατηρούν, να εντοπίζουν και να βλέπουν κριτικά στοιχεία της μαθησιακής διαδικασίας και των έργων τους, να αυτοαξιολογούνται.

Το σχέδιο εργασίας αποσκοπούσε  στη διαμόρφωση ενσυνείδητης και υπεύθυνης χρήσης του οδικού δικτύου από τους μαθητές/τριες , να γνωρίσουν τις πινακίδες σήμανσης, να μάθουν να συμπεριφέρονται σωστά ως  πεζοί, ποδηλάτες, επιβάτες και να μετακινούνται με ασφάλεια  από και προς το σχολείο. 

IMG 20190114 102720

Χρησιμοποιήσαμε και την  παρακάτω παρουσίαση  : 



Λήψη αρχείου

 

Δημοσιεύθηκε στην ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου – 23 Απριλίου

 

ΤΑΞΙΔΙΑ ΜΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

 

Από του διαδικτύου

περισσότερο αγαπάω,

τις σελίδες του βιβλίου

να γυρνώ και να κοιτάω.

 

Κι αν δεν έχουνε εικόνες

είναι το καλύτερό μου,

γιατί πάω σ’ άλλες χώρες

μαγικές με το μυαλό μου.

 

Πλάθω ήρωες δικούς μου

τρελά καλπάζει η φαντασία,

 ξανοίγεται ο νους μου

όσο μελετώ βιβλία!

 

Με το βιβλίο ταξιδεύω

βλέπω όμορφα μέρη, στολές φορώ,

με ήρωες και ιππότες παλεύω

πως το κάνω στο λεπτό, απορώ !

 

Δεν μπορώ να σε αποχωριστώ !

αγαπημένο μου βιβλίο

χωρίς εσένα δε ΖΩ!

( Το ποιήμα γράφτηκε από παιδιά του σχολείου,  στη γιορτή βιβλίου που κάναμε στις 2 Απριλίου , για την ημέρα παιδικού βιβλίου ! ) 

Η 23η Απριλίου έχει καθιερωθεί από την UNESCO ως Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου. Στις 23 Απριλίου 1616 έφυγαν από τη ζωή δύο μεγάλα ονόματα των γραμμάτων:

ο Ισπανός συγγραφέας του “Δον Κιχώτη” , Μιγκέλ Ντε Θερβάντες

Miguel de Cervantes

και ο Άγγλος δραματουργός  Ουίλιαμ Σαίξπηρ.

ΣΑΙΞΠΗΡ

Με αφορμή το διπλό αυτό γεγονός,  έχει καθιερωθεί η 23η Απριλίου κάθε χρόνου ως  Παγκόσμια Ημέρα του Βιβλίου.

Δείτε 2 βιντεάκια για παιδιά , με αριστουργήματα των δυο μεγάλων συγγραφέων. 

 

Δημοσιεύθηκε στην ΓΛΩΣΣΑ, Δ΄ ΤΑΞΗ

Τρύπωνας ο φαφαγάλος

ΠΑΠΑΓΑΛΟΣ Ο Τρύφωνας, ο παπαγάλος, είναι ο ήρωας του  βιβλίου  “Τρύπωνας ο φαφαγάλος” της Άννας Κωσταλλά. Αυτός ο παπαγάλος μιλάει αλλά μπερδεύει το πι με το φι. Διαβάστε τις ευφάνταστες ιστορίες που έγραψαν τα  παιδιά της Δ΄τάξης , εμπνευσμένα από το απόσπασμα του βιβλίου , με νέες περιπέπειες του παπαγάλου ! 

branch2                  Μια μέρα ο Τρύφωνας επισκέφτηκε την τάξη της Αλεξάνδρας:
— Κυρία, κυρία! Ένας παπαγάλος έξω απ’ το παράθυρο! φώναξαν τα παιδιά.
Ήταν ο Τρύφωνας. Είχε κολλήσει το μουσκεμένο ράμφος του πάνω στο κλειστό τζάμι και τα πανέξυπνα ζωηρά μάτια του ήταν καρφωμένα πάνω στη δασκάλα. Τα παιδιά σηκώθηκαν όρθια και άρχισαν να τον φωνάζουν να καθίσει στο θρανίο τους. Σε λίγο άρχισαν να του μιλάνε και τον ρωτούσαν :

Παιδιά : Πού μένεις ;

Τρύφωνας : Στο Φαγκράτι !

Παιδιά : Πόσο χρονών είσαι ;

Τρύφωνας : Φαραλίγο τριών χρονών !

Παιδιά :Τι τρως το μεσημέρι;

Τρύφωνας : Αφό όλα ! το μόνο που δεν μου αρέσει είναι ο μαϊντανός !

Παιδιά :Έχεις φίλους ;

Τρύφωνας : Έχω φίλο ένα καναρίνι , μια φάφια και άλλους φέντε φαφαγάλους !

Παιδιά : Είσαι υπέροχος παπαγάλος ! Σε περιμένουμε να ξανάρθεις !

Τρύφωνας: Φαιδιά φεύγω , με φεριμένει η φίλη μου η Κατερίνα!

Παιδιά : Σε περιμένουμε , να μας ξανάρθεις ! Γεια σου παπαγάλε !

                                                                                Κατερίνα Παρίση

branch2

Μια μέρα ο Τρύφωνας επισκέφτηκε την τάξη μας.
— Κύριε, κύριε! Ένας παπαγάλος έξω απ’ το παράθυρο! φώναξαν τα παιδιά.
Ήταν ο Τρύφωνας. Είχε κολλήσει το μουσκεμένο ράμφος του πάνω στο κλειστό τζάμι και τα πανέξυπνα ζωηρά μάτια του ήταν καρφωμένα πάνω στον δάσκαλο. Τα παιδιά σηκώθηκαν όρθια και άνοιξαν το παράθυρο . Ο Τρύπωνας μπήκε μέσα .

Καλημέρα ! του είπαν τα παιδιά .

-Καλημέρα , απανάλαβε ο Τρύπωνας .

-Τι γυρεύεις εδώ Τρύπωνα ; τον ρώτησε ο κύριος Αντώνης , ο οποίος τον γνώριζε επαιδή μένουν στην ίδια γειτονιά .

-Ήθελα να μάθω μαθηματικά και σας φαρακολούθησα μέχρι το σχολείο , απάντησε ο παπαγάλος .

-Είσαι τυχερός ! Αυτήν την ώρα θα κάνουμε μαθηματικά . Έχουμε προβλήματα με διαίρεση , είπε ο κύριος Αντώνης.

Ο κύριος έγραψε το πρόβλημα στον πίνακα . Τα παιδιά αντέγραψαν στο τετράδιό τους και ο Τρύπωνας διάβασε δυνατά το πρόβλημα.

-Ο Τρύπωνας και τα τα 2 αδέρφια του έχουν να μοιραστούν 9 κιλά σφοράκια . Φόσα κιλά θα φάρει ο καθένας ;

-Τρία κιλά ! είπαν τα παιδιά .

-Όχι ! Θα τα φάρω όλα , δεν έχω αδέλπια , είπε ο Τρύπωνας .

Τα παιδιά έβαλαν τα γέλια !

-Ας υποθέσουμε ότι έχεις αδέλφια , είπε ο κύριος Αντώνης .

-Τότε θα φάρουν τα αδέλπια μου δύο κιλά και εγώ φέντε , απάντησε ο Τρύπωνας .

-Λάθος ! Τρία κιλά ! Ξαναείπαν τα παιδιά

-Μα φεινάω πολύ !

Τα παιδιά ξαναέβαλαν τα γέλια .

-Στη διαίρεση μοιράζουμε ίσα , είπε ο κύριος Αντώνης .

Ξαφνικά χτύπησε η πόρτα . Ήταν η κυρία Καλλιόπη , η οποία έξαχνε τον Τρύπωνα .

-Πού είσαι Τρύπωνα ; Έφαγα τον κόσμο να σε βρω !

– Ήρθα εδώ να μάθω μαθηματικά , αλλά μάλλον δεν τα έμαθα ! Γιαυτό λέω να ξανάρθω !

Τα παιδιά έβαλαν ξανά τα γέλια . Ο Τρύπωνας χαιρέτησε τον κύριο Αντώνη και τα παιδιά κι έφυγε με την κυρία Καλλιόπη για το σπίτι τους .

                                                                                       Θάνος Μωραΐτης

branch2

 

 Μια μέρα ο Τρύφωνας επισκέφτηκε την τάξη της Αλεξάνδρας:
— Κυρία, κυρία! Ένας παπαγάλος έξω απ’ το παράθυρο! φώναξαν τα παιδιά.
Ήταν ο Τρύφωνας. Είχε κολλήσει το μουσκεμένο ράμφος του πάνω στο κλειστό τζάμι και τα πανέξυπνα ζωηρά μάτια του ήταν καρφωμένα πάνω στη δασκάλα. Τα παιδιά σηκώθηκαν όρθια και φώναξαν :

-Ήρθε πάλι ο Τρύφωνας κυρία !

-Αχ βρε Τρύφωνα ! πάλι με ακολούθησες είπε η κυρία και άνοιξε το παράθυρο να μπει μέσα .

-Καλλιόφη ! Καλλιόφη ! , είπε ο Τρύφωνας

-Ησυχία τώρα , έχουμε τώρα μαθηματικά , είπε η κυρία Κλλιόπη .

-Φρέφει να σου πω κάτι φολύ σημαντικό , ξαναλέει ο Τρύφωνας .

-Περίμενε να τελειώσουμε το μάθημα , του είπε η κυρία Καλλιόπη .

-Όφως νομίζεις , αλλά είναι φολύ σημαντικό, μουρμούρισε ο παπαγάλος.

Σε λίγη ώρα τελείωσε το μάθημα και ο παπαγάλος κάθισε πάνω στην έδρα της κυρίας .

-Τώρα Τρύφωνα , μπορείς να μου ότι θέλεις !

-Τώραααααα είναι αργά !

-Γιατί ; τον ρώτησε η κυρία .

-Γιατί ξέχασες το χειρόφτερο στο αυτοκίνητο και το αυτοκίνητο φάει ….

-Πώς; Τι είπες ;

-Κρίμα , τώρα εμπρός καλά μου φόδια , γιατί εγώ έχω φτεράααααααα!!

                                                                                            Άνθια Μάντη

branch2

Σήμερα στο σχολείο μας επισκέφτηκε ο Τρύφωνας ο παπαγάλος . Συγγνώμη λάθος έκανα στο όνομα , μας επισκέφτηκε ο Τρύπωνας ο φαφαγάλος ! Στην αρχή φοβηθήκαμε γιατί είχαμε καιρό να τον δούμε , μα όταν καταλάβαμε πως ήταν ο Τρύπωνας χαρήκαμε πάρα πολύ ! Ο κύριος μας, άρχισε να μας λέει περισσότερες πληροφορίες για την ζωή , την τροφή και τους εχθρούς των παπαγάλων ! Αλλά εμείς που μυαλό ! Ασχολιόμασταν με τον παπαγάλο! Μια καθόταν στο κεφάλι της Δήμητρας , μία στον ώμο της Ιωάννας , στη στιγμή κάθισε στα γυαλιά του Σάββα και στα ξαφνικά βρέθηκε στην έδρα του κυρίου . Μας είπε πως κάνει κι αυτός μαθήματα γραμματικής με την κυρία Καλλιόπη . Ο Ραφαήλ του ετοίμασε το δικό του θρανίο  για να ζωγραφίσει και να κάνουν μαθηματικά . Μόλις χτύπησε το κουδούνι για να φύγουμε , μας χαιρέτησε κουνώντας τα φτερά του κι πέταξε από το ανοιχτό παράθυρο .

                                                        Δούγιου Δήμητρα .   

branch2

Μια μέρα ο Τρύφωνας επισκέφτηκε την τάξη της Αλεξάνδρας:
— Κυρία, κυρία! Ένας παπαγάλος έξω απ’ το παράθυρο! φώναξαν τα παιδιά.
Ήταν ο Τρύφωνας. Είχε κολλήσει το μουσκεμένο ράμφος του πάνω στο κλειστό τζάμι και τα πανέξυπνα ζωηρά μάτια του ήταν καρφωμένα πάνω στη δασκάλα. Τα παιδιά σηκώθηκαν όρθια και είπαν στην κυρία να ανοίξει το παράθυρο .

-Κυρία , είναι ο Τρύφωνας ο παπαγάλος , είπε η Αλεξάνδρα στην κυρία .

-Ποιος είναι ο Τρύφωνας ; ρώτησε η κυρία .

-Είναι ένας παπαγάλος που μένει στο διπλανό μας σπίτι . Είναι υπέροχος κυρία, αφήστε τον να μπει στην τάξη μας και θα δείτε πόσο καλός είναι !

Η κυρία άνοιξε το παράθυρο και ο παπαγάλος αφού τίναξε τα μουσκεμένα του φτερά , είπε :

– Καλημέραααααααα

– Ποιος είσαι ; μιλάς ;

– Είμαι ο Τρύπωνας ο φαφαγάλος!

– Τι θέλεις εδώ ;

-Θέλω να μάθω γράμματα . Η κυρία Καλλιόφη μου είφε να έρθω εδώ για να μάθω να μιλάω σωστά !

– Κυρία είναι ο καινούριος μας συμμαθητής ! είπε η Αλεξάνδρα .

– Πες τη λέξη πατάτα , του είπε ο Θάνος

– Φατάτα !

-Πες φαγητό , του είπε ο Νίκος

– Παγητό !

Όλοι γελούσανε και συνέχισαν να τον ρωτούν για να πει κι άλλες λέξεις . Μετά από λίγο ο παπαγάλος ρώτησε :

-Φρώτα τι μάθημα θα κάνουμε ;

-Θα ξεκινήσουμε με τη Γλώσσα , είπε η κυρία .

-Απού η γλώσσα είναι φσάρι !

– Η Γλώσσα είναι μάθημα , του είπε η Αλεξάνδρα

– Ποιος θα μου διαβάσει την πρόταση που έγραψα στο πίνακα , ρώτησε η κυρία τα παιδιά .

-Εγώ , εγώ ! είπε ο Τρύφωνας και διάβασε δυνατά :  

«Ο φαφαγάλος φετάει και πωνάζει δυνατάαααααα»

Όλη η τάξη γέλασε δυνατά και τα παιδιά δεν μπορούσαν να σταματήσουν . Ο παπαγάλος τρόμαξε και κρύφτηκε πίσω από την κουρτίνα ! Όταν τα παιδιά ησύχασαν αναζήτησαν τον παπαγάλο . Ο Τρύφωνας ήταν στο ανοιχτό παράθυρο και με τους είπε :

– Ώρα να φηγαίνω , φέρασα φολύ ωραία μαζί σας !

                                                                                        Μίσκος Ηλίας

branch2

Μια μέρα ο Τρύφωνας επισκέφτηκε την τάξη μας.

–   Κύριε, κύριε! Ένας παπαγάλος έξω απ’ το παράθυρο! φώναξαν τα παιδιά.
Ήταν ο Τρύφωνας. Είχε κολλήσει το μουσκεμένο ράμφος του πάνω στο κλειστό τζάμι και τα πανέξυπνα ζωηρά μάτια του ήταν καρφωμένα πάνω στον δάσκαλο. Όλα τα παιδιά σηκωθήκαμε όρθια και ανοίξαμε  το παράθυρο . Ο Τρύπωνας μπήκε μέσα κι έπιασε με το ράμφος του μια κιμωλία . Άρχισε να πετάει δεξιά και αριστερά στον πίνακα και όπως ήταν φυσικό ο πίνακας μουτζουρώθηκε ! Εμείς με το ζόρι κρατούσαμε τα γέλια μας . Αλλά ο Ηλίας δεν άντεξε και γέλασε τόσο δυνατά , έπειτα και η Δήμητρα και σε λίγο όλοι μας είχαμε ξεκινήσει να γελάμε  μέχρι που δακρύσαμε !  Ο παπαγάλος μας άρχισε να κι αυτός να γελάει με μας και να κάνει σβούρες πάνω από τα κεφάλια μας!  Σε λίγο σταμάτησε και με δυνατή φωνή είπε :

– Φεινάω  το γέλιο, μου άνοιξε την όρεξη ! Μήπως έχει κάφοιος κάτι να πάω !

Δεν απάντησε κανείς , γιατί δεν ξέραμε τι τρώει ο παπαγάλος ! Τότε αυτός άρπαξε τα σπόρια του Κωνσταντίνου ! Η Μυροφόρα ρώτησε τον κύριο αν τα σποράκια αρέσουν και στα άλλα τα πουλιά και εκείνος απάντησε πως τα λατρεύουν . Μετά ο παπαγάλος άρπαξε το τάπερ μου και μόλις το σήκωσε με το ράμφος του , έπεσε κάτω !  Άνοιξε το τάπερ και έπεσε  στο πάτωμα το κεκάκι μου και το τοστάκι μου ! Εγώ δεν ήξερα να θυμώσω που έπεσε το φαγητό μου ή να γελάσω όπως έκαναν οι συμμαθητές μου !

-Φάει το παγητό ! είπε ο παπαγάλος .

Ο κύριος θυμωμένος με όλα όσα έχουν γίνει είπε :

-Φτάνει με αυτόν τον παπαγάλο . Εδώ είμαστε σχολείο και όχι πάρκο για πουλιά , έχουμε και μαθήματα !

-Σας παρακαλούμε κύριε να τον κρατήσουμε στην τάξη , θα του μάθουμε και μαθηματικά είπε η Χριστίνα .

-Εσείς μας έχετε πει ότι η πλειοψηφία κερδίζει ! Τώρα η πλειοψηφία των μαθητών λέει να τον κρατήσουμε στην τάξη , είπε η Ιωάννα.

-Λυπάμαι παιδιά , αλλά δεν μπορούμε να τον κρατήσουμε .

-Γιατί ; είπε ο Βαγγέλης .

-Γιατί αυτός ο παπαγάλος ανήκει σε κάποιον και κάποιος τώρα θα ανησυχεί που τον έχει χάσει .

-Ξέρω σε ποιον ανήκει ο παπαγάλος , είπε ο Νίκος .

-Νίκο , γιατί δεν μας το λες τόση ώρα .

-Λέγε σε ποιον ανήκει θα σκάσουμε ! είπε η Μαρία .

-Ανήκει στη γειτόνισσα μου , την κυρία Καλλιόπη.

-Πολύ ωραία Νίκο , στο τέλος του μαθήματος , μην ξεχάσεις να πάρεις μαζί σου και τον παπαγάλο για να τον επιστρέψεις εκεί που ανήκει !

Ήταν η πιο ξεκαρδιστική μέρα στο σχολείο , φαρέα με τον Τρύπωνα !

                                                     Μαγδαληνή Μπιρόζη .  

              branch2

–   Κύριε, κύριε! Ένας παπαγάλος έξω απ’ το παράθυρο! φώναξαν τα παιδιά.
Ήταν ο Τρύφωνας. Είχε κολλήσει το μουσκεμένο ράμφος του πάνω στο κλειστό τζάμι και τα πανέξυπνα ζωηρά μάτια του ήταν καρφωμένα πάνω στον δάσκαλο. Όλα τα παιδιά σηκωθήκαμε όρθια και η Κατερίνα άνοιξε  το παράθυρο . Ο Τρύπωνας μπήκε μέσα και δεν μπορείτε να φανταστείτε τι όμορφα περάσαμε ! Ο παπαγάλος άρχισε να μας μιλάει και επειδή  μπέρδευε τα γράμματα όλοι γελούσαμε και του βάζαμε να λέει όλο και πιο δύσκολες λέξεις . Έπειτα παίξαμε διάφορα παιχνίδια , τυφλόμυγα , κρεμάλα , τρίλιζα ! Πάντα νικητής ήταν ο παπαγάλος μας ! Ήταν πολύ έξυπνος (μπα !!!) και πολύ διασκεδαστικός ! Η ώρα πέρασε πολύ γρήγορα και έπρεπε να φύγει ! Όλοι τον χαιρετίσαμε και στο τέλος λυπηθήκαμε που έφυγε .

I love you ! παπαγάλε και να μας ξανάρθεις !

                                               Μαρία Μπάντση

branch2

Μια μέρα ο Τρύφωνας επισκέφτηκε την τάξη μας.
— Κύριε, κύριε! Ένας παπαγάλος έξω απ’ το παράθυρο! φώναξαν τα παιδιά.
Είναι ο Τρύφωνας , ο παπαγάλος που μπερδεύει τα γράμματα , το π με το φ !, είπε ο φίλος μου ο Μάριος . Τα παιδιά παρακάλεσαν την κυρία να τον κρατήσουν στην τάξη . Μόλις ο παπαγάλος μπήκε στην τάξη όρμησε πάνω στην κυρία , η οποία τρόμαξε και έφυγε από τη τάξη . Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και άρχισαν να παίζουν με τον παπαγάλο ! Του έμαθαν  νέες λέξεις  , να τονίζει σωστά και να συλλαβίζει τις λέξεις ! Σε λίγο ο παπαγάλος έμαθε να μην μπερδεύει τα γράμματα και να μιλάει σωστά !

Με λένε Τρύφωνα και σας ευχαριστώ παιδιά !

                                                    Αλέξανδρος Κωνσταντόπουλος

branch2

Μια μέρα ένας παπαγάλος επισκέφτηκε την τάξη μας.

–   Κύριε, κύριε! Ένας παπαγάλος έξω απ’ το παράθυρο! φώναξαν τα παιδιά. Είχε κολλήσει το μουσκεμένο ράμφος του πάνω στο κλειστό τζάμι και τα πανέξυπνα ζωηρά μάτια του ήταν καρφωμένα πάνω στον δάσκαλο. Όλα τα παιδιά σηκωθήκαμε όρθια και τρέξαμε στο παράθυρο για να τον δούμε .

– Πο Πο! Πόσο όμορφη ουρά έχει !, είπε η Σοφία

– Ναι , ναι τι όμορφα μπλε φτερά έχει φώναξε ο Νίκος

– Κύριε πως θα τον προστατεύουμε στο σχολείο μας , γιατί στην αυλή μας έχει πολλές γάτες , ρώτησε ο Ραφαήλ .

– Θα φωνάξουμε την κ. Έμη , η οποία είναι αντιπρόεδρος της φιλοζωικής για να μας πει τι πρέπει να κάνουμε , είπε ο κύριος .

Η Κατερίνα έτρεξε και φώναξε την κ . Έμη . Όση ώρα χρειάστηκε για να ανεβούνε , όλα τα παιδιά της τάξης βλέπαμε ενθουσιασμένοι τον μικρό μας  επισκέπτη .

Η κ. Έμη , μόλις μπήκε στην τάξη θαύμασε τον όμορφο παπαγάλο .

-Πως μπορούμε να τον βοηθήσουμε να πάει στο σπίτι του και να είναι ασφαλής, τη ρώτησε η Χριστίνα .

-Ο παπαγάλος είναι μοναδικό πουλί ! Θα μου δώσετε μια ζακέτα σας . Τα πουλιά για να μην τρομάζουν τους ρίχνουμε πάνω τους ένα πανί για να μπορούμε να τα πιάσουμε , αλλά και να τρομάξουν .

Έτσι κι έγινε ! Η κ. Έμη έριξε μια λεπτή ζακέτα της Ιωάννας  , πάνω στον παπαγάλο μας . Αυτός μάζεψε τα μουσκεμένα του φτερά και κούρνιασε στα χέρια της κ. Έμης , η οποία τον μετέφερε με ασφάλεια στον κτηνίατρο .

Στη συνέχεια όλη η τάξη αποφάσισε πως αν ο παπαγάλος δεν είναι κανενός , να τον υιοθετήσουμε !

                                                         Μιχαέλα  Γρόπαλη 

 

ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΑΥΜΑΣΙΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥΣ ! 

ΤΩΡΑ ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΑΙ ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΑΚΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΠΑΓΑΛΟ ! 

Δημοσιεύθηκε στην Δ΄ ΤΑΞΗ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Δ΄

Κυκλοφοριακή αγωγή

Η ΔΙΑΒΑΣΗ ΠΕΖΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΗ

Τα παιδιά αλλά και οι μεγάλοι , ενδέχεται να δυσκολεύονται να διασχίσουν το δρόμο με ασφάλεια, όταν δεν υπάρχουν φανάρια για τους πεζούς.  Γιαυτό ακολουθούμε τους 6 βασικούς κανόνες:

1. Σκέφτομαι. Βρίσκω ένα ασφαλές σημείο στο πεζοδρόμιο. Επιλέγω τους δρόμους που έχουν διάβαση πεζών.

2. Στέκομαι πριν την κίτρινη γραμμή του πεζοδρομίου και, αν δεν υπάρχει, ένα βήμα πριν την άκρη του πεζοδρομίου.

3. Βλέπω και ακούω με προσοχή.

4. Κοιτάζω αριστερά-δεξιά και ξανά αριστερά το δρόμο να βεβαιωθώ ότι δεν περνάει κάποιο αυτοκίνητο ή άλλο όχημα.

5. Διασχίζω προσεκτικά το δρόμο, δεν τρέχω ούτε αργοπορώ!

Μετακινούμαι ως ποδηλάτης

 ΚΑΝΟΝΕΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ !

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΩ ΓΙΑ ΝΑ ΟΔΗΓΩ ΣΩΣΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟ !

ΠΟΔΗΛΑΤΟ

Τι φοράμε           

  • Όσο περισσότερο καλυμμένος είναι ο ποδηλάτης, τόσο λιγότερο θα τραυματιστεί σε περίπτωση ατυχήματος.
  • Κατάλληλα παπούτσια που κρατούν σωστά τα πόδια και πάντα δεμένα κορδόνια.
  • Το βράδυ, ο ποδηλάτης φροντίζει να φορά ανοιχτόχρωμα ρούχα ή ρούχα με πρόσθετα αντανακλαστικά για να φαίνεται καλύτερα.
  • Ο ποδηλάτης φορά πάντα ποδηλατικό κράνος ασφαλείας. Τα ατυχήματα τα οποία προκαλούν κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις είναι η πρώτη αιτία θανάτου οδηγών δικύκλων. Η σωστή χρήση κράνους ασφαλείας για τους ποδηλάτες και τους μοτοποδηλάτες, μπορεί να μειώσει τις κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις έως και 88%.

ΠΟΔΗΛΑΤΟ 1

Για να είναι αποτελεσματικό το κράνος που φοράμε πρέπει:

  • Να είναι κατάλληλο. Υπάρχουν εξειδικευμένα ελαφριά κράνη για ποδηλάτες και πιο βαριά για μοτοποδηλάτες και μοτοσικλετιστές.
  • Να έχει το σωστό μέγεθος. Ένα κράνος δεν είναι σαν πουκάμισο. Δεν το αγοράζουμε μεγαλύτερο μέγεθος για να μας κρατήσει περισσότερο.
  • Να το φοράμε πάντα σωστά δεμένο. Σε περίπτωση ατυχήματος εφόσον το φοράμε λυμένο μπορεί εύκολα να πεταχτεί από το κεφάλι μας.
  • Να είναι ανοιχτόχρωμο ώστε να μας ζεσταίνει λιγότερο το καλοκαίρι και να διακρίνεται καλύτερα το βράδυ.
  • Να το φοράμε πάντα, ακόμα και όταν διανύουμε πολύ μικρές αποστάσεις. Η άσφαλτος κοντά στο σπίτι μας δεν είναι πιο μαλακή από την άσφαλτο μερικά χιλιόμετρα πιο πέρα.
  • Να είναι διεθνών προδιαγραφών.ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΚΡΑΝΟΣ

Τί ελέγχουμε στο ποδήλατό μας

Σκελετός ποδηλάτου

  • Ο σκελετός του ποδηλάτου δεν πρέπει να έχει ρωγμές η σκουριές. Στην αντίθετη περίπτωση συμβουλευόμαστε τον ειδικό.
  • Σηκώνουμε ελάχιστα την μπροστινή ρόδα από το έδαφος και αφήνουμε το ποδήλατο να αναπηδήσει, η κίνηση αυτή θα μας δείξει εάν υπάρχει κάτι που χρειάζεται σφίξιμο η διόρθωση.
  • Η σέλλα και ο λαιμός του τιμονιού πρέπει να είναι ευθυγραμμισμένα με τον πάνω σωλήνα του σκελετού.

Τιμόνι

  • Κρατώντας το τιμόνι σηκώνουμε ελάχιστα το μπροστινό μέρος του ποδηλάτου και βεβαιωνόμαστε ότι το τιμόνι στρίβει με άνεση και από τις δυο πλευρές
  • Οι χειρολαβές του τιμονιού να είναι σταθερές και σε καλή κατάσταση

Ρόδες

  • Ελέγξτε την πίεση των λάστιχων καθισμένοι πάνω στο ποδήλατο
  • Ελέγξτε την επιφάνεια του λάστιχου να μην είναι φαγωμένη και να μην έχει ρωγμές
  • Βεβαιωθείτε ότι οι δυο τροχοί είναι ευθυγραμμισμένοι (δηλαδή ακολουθούν την ίδια ευθεία) και τα παξιμάδια που τους κρατάνε βιδωμένους στο σκελετό είναι καλά σφιγμένα
  • Ελέγξτε τις ακτίνες των τροχών να είναι σταθερές και σε καλή κατάσταση.

Φρένα

  • Να δουλεύουν σωστά οι χειρολαβές
  • Να είναι τα καλώδια σε καλή κατάσταση
  • Να μην είναι φαγωμένα τα τακάκι

Πετάλια, αλυσίδα, ταχύτητες

  • Βεβαιωθείτε ότι τα πετάλια είναι σταθερά και κινούνται με ευκολία
  • Βεβαιωθείτε ότι η αλυσίδα είναι στη θέση της και γυρίζει εύκολα. Η αλυσίδα χρειάζεται καθαρισμό και λάδωμα σε τακτά χρονικά διαστήματα.
  • Εάν έχετε ταχύτητες στο ποδήλατό σας ελέγξτε την καλή κατάσταση του συστήματος. Στην αντίθετη περίπτωση συμβουλευτείτε τον ειδικό.

Φώτα, αντανακλαστικά, κουδούνι

  • Ο Κ.Ο.Κ. προβλέπει λευκό ή κίτρινο φως στο μπροστινό μέρος, κόκκινο στο πίσω μέρος και αντανακλαστικά πίσω, στις ρόδες και στα πετάλια.
  • Το κουδούνι χρησιμεύει για να προειδοποιεί ο ποδηλάτης τους οδηγούς των άλλων οχημάτων και τους πεζούς.

Δείτε τώρα, πώς οδηγώ σωστά ποδήλατο, ακολουθώντας τις συμβουλές του φίλου μου του Ποδηλατάκια! 

o filos mou o podilatakias

e_book_podilatakias

Ακούστε και 3 όμορφα τραγούδια για το αγαπημένο μας ποδήλατο ! 

Δημοσιεύθηκε στην ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

ΓΙΟΡΤΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΤΟ 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Από του διαδικτύου

περισσότερο αγαπάω,

     τις σελίδες του βιβλίου     

να γυρνώ και να κοιτάω.

Κι αν δεν έχουνε εικόνες

είναι το καλύτερό μου,

γιατί πάω σ’ άλλες χώρες

μαγικές με το μυαλό μου

Πλάθω ήρωες δικούς μου

τρελά καλπάζει η φαντασία,

 ξανοίγεται ο νους μου

όσο μελετώ βιβλία !

Β23

Την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, την Τρίτη 2 Απριλίου 2024 , την αφιερώσαμε στο Παιδικό Βιβλίο. Όλοι οι μαθητές, οι μαθήτριες του σχολείου και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου  μας , συμμετείχαν  σε ποικίλες  φιλαναγνωστικές δραστηριότητες.

Όλοι μαζί γίναμε επτά  ομάδες και με κυβερνήτες τους μαθητές της Δ΄τάξης , υλοποιήσαμε εφτά βιβλιοδράσεις !  Στο τέλος όλοι μαζί συγκεντρωθήκαμε στην αυλή του σχολείου ,  όπου παρουσιάστηκαν από όλες τις ομάδες οι βιβλιο-δημιουργίες τους  !

Οι επτά ομάδες που δημιουργήθηκαν είχαν ονόματα αγαπημένων συγγραφέων που διάβασαν οι μαθητές της Δ΄τάξης τη φετινή χρονιά . Τα ονόματα των ομάδων ήταν :  

Μαρία Παπαγιάννη, Μπασλάμ Δημήτρης,  Λοϊζίδου Μαρία,  Αγγελική Δαρλάση,  Χρήστος Μπουλώτης,  Γιολάντα Τσορώνη – Γεωργιάδη και Ευγένιος Τριβιζάς !

ΒΙΒΛΙΟ ΔΡΑΣΕΙΣ3

Στη συνέχεια κάθε ομάδα έκαναν  τις παρακάτω βιβλιο…δράσεις :

1η  ΒΙΒΛΙΟΔΡΑΣΗ

  • Ταίριαξαν  λέξεις με τους ορισμούς που έχουν σχέση με το βιβλίο.

2η  ΒΙΒΛΙΟΔΡΑΣΗ

  • “Αν ήμουν βιβλίο”  !     Οι μαθητές γράψανε  μέσα σε κενό – βιβλίο τις  σκέψεις τους , αφού πρώτα οι μαθητές της  Δ΄τάξης τους διάβασαν  το βιβλίο « ΑΝ ΗΜΟΥΝ ΒΙΒΛΙΟ… » του  συγγραφέα Jose Jorge Letria.

Β18

3η  ΒΙΒΛΙΟΔΡΑΣΗ

  • Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρουσιάσαν  τα αγαπημένα τους βιβλία που είχαν φέρει  στο σχολείο ! Στη συνέχεια μέσα σε μια καρδιά γράψανε τον τίτλο του αγαπημένου τους βιβλίου που θα ήθελαν  να κρατήσουν  και να κλείσουν   στην αγκαλιά τους !

4η  ΒΙΒΛΙΟΔΡΑΣΗ

  • Κολλήσανε  όλοι μαζί σε χαρτί του μέτρου τις βιβλιο…δημιουργίες τους .

5η  ΒΙΒΛΙΟΔΡΑΣΗ

  • Οι ιστορίες ταξιδεύουν !

Τα παιδιά γράψανε τις δικές τους  ιστορίες σε ένα  μικρό βιβλιαράκι που τους  μοίρασαν οι μαθητές της Δ΄ τάξης.

6η  ΒΙΒΛΙΟΔΡΑΣΗ

  • Διαβάσανε  το ποίημα που μας έγραψε μια μητέρα , ενός παιδιού του σχολείου και αφού δώσανε ένα τίτλο ,  γράψανε μια στροφή !

7η  ΒΙΒΛΙΟΔΡΑΣΗ

« Είμαι μια ιστορία που ταξιδεύει, πετάω παντού! » Τα παιδιά εμπνεύστηκαν από την αφίσα της παγκόσμιας ημέρας βιβλίου και

  • Δημιουργήσανε  ομαδική αφίσα σε χρωματιστό χαρτόνι με μηνύματα και γράψανε  με όμορφα  γράμματα με μια  λέξη, τι είναι για αυτούς το βιβλίο !

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΕΙΝΑΙ …..

Στη συνέχεια όλοι μαζί συγκεντρωθήκαμε στην αυλή του σχολείου , όπου οι ομάδες παρουσίασαν τις βιβλιο…δημιουργίες τους , χόρεψαν , βγήκαν φωτογραφίες με τα αγαπημένα τους βιβλία και πήραν τους επαίνους τους , οι μαθητές που συμμετείχαν στο διαγωνισμό φιλαναγνωστικής αφίσας ! 

Στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Έδεσσας :

« Οι ιστορίες ταξίδεψαν πάνω στα σύννεφα κι άκουσαν το χαρούμενο χτύπημα της καρδιάς όλων των μαθητών του σχολείου μας ! »

Β21

Β11