Αγαπητοί γονείς,
Σας ενημερώνουμε πως σύμφωνα με όσα ορίζονται στην παρ. 6 του άρθρου 2 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), σχετικά με τη βαθμολογία του Β΄ τριμήνου του σχολικού έτους 2022-23 των μαθητών των δημοτικών σχολείων, ισχύουν τα εξής:
- Οι έλεγχοι προόδου Β΄ τριμήνου για τους μαθητές της Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ θα δοθούν αυτό το τρίμηνο δια ζώσης την Τετάρτη 22 Μαρτίου 2023 και ώρα 13: 15΄αμέσως μετά την λήξη των μαθημάτων . Οι υπεύθυνοι δάσκαλοι των τμημάτων θα σας περιμένουν στις αίθουσες , όπου και θα σας ενημερώσουν για την πρόοδο των μαθητών.
- Οι εκπαιδευτικοί της Α΄ και Β΄ τάξης θα ενημερώσουν την ίδια μέρα και ώρα τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών για την πρόοδό τους, στις αίθουσες τους τηρώντας σειρά προτεραιότητας.
- Υπενθυμίζουμε πως υπάρχει πρόγραμμα συναντήσεων με τους εκπ/κούς κάθε μήνα , το οποίο έχει αναρτηθεί με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Επισημαίνουμε πως η βαθμολογία που σας παραδίδουμε δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αποδώσει την πραγματική εικόνα της επίτευξης των μαθησιακών στόχων .
Η ποσοτική αξιολόγηση – βαθμολογία ήταν πάντα μια προβληματική ιδέα, καθώς η κοινωνία που ζούμε είναι μια κοινωνία ανισοτήτων και οι μαθητές μας δεν ξεκινούν από την ίδια κοινωνική ή οικονομική αφετηρία. Στις συνθήκες που βιώνουν τα παιδιά τα προβλήματα πολλαπλασιάζονται αναντίρρητα και αυτού του είδους η βαθμολογία δεν μπορεί να «περιγράψει» την προσπάθεια των μαθητών. Λαμβάνουμε πάντα υπ΄όψιν τις ειδικές μαθησιακές ανάγκες των μαθητών , την προσπάθειά τους και τις συνθήκες που μας περιβάλλουν.
Επιβραβεύουμε κυρίως την προσπάθεια και συμβάλλουμε στην διατήρηση της καλής διάθεσης και ψυχολογίας.
Μην αγχώσετε τα παιδιά σας για το θέμα αυτό…Μιλήστε πρώτα για τα θετικά τους στοιχεία και ενδυναμώστε τα , ώστε να καλύψουν τα αρνητικά και να προσπαθήσουν για τον εαυτό τους και όχι για τους άλλους. Η καλή ψυχολογία είναι ο αρωγός κάθε προσπάθειας.
Κάθε παιδί είναι μοναδικό και σίγουρα έχει ένα καλό στοιχείο. Σε αυτό θα στηριχθούμε για να το βοηθήσουμε να αναπτυχθεί. Τα παιδιά δείχνουν με τον δικό τους τρόπο αυτό που τα απασχολεί… ίσως με μια ζωγραφιά, ένα πόνο στην κοιλιά, έναν πονοκέφαλο, ένα χαμόγελο “κλειστό”… μια τάση σιωπής… Δίνουν ένα μήνυμα δικό τους.. Για αυτό δεν τα πιέζουμε και δεν μιλάμε μπροστά τους με έντονη φωνή … Συζητάμε με απλά λόγια και τα αντιμετωπίζουμε ως ίσους , όπως θέλουμε να αντιμετωπίζουν οι άλλοι εμάς … Είμαστε δίπλα τους ακόμη και αν δεν πάρουν “ΑΡΙΣΤΑ”, σίγουρα θα τα καταφέρουν όταν κατανοήσουν τι φταίει και ποιες είναι οι δυνατότητές τους… Πολλοί μαθητές μου με μαθησιακές δυσκολίες τα κατάφεραν καλύτερα στη ζωή από κάποιους που είχαν ΑΡΙΣΤΑ και αποστήθιζαν ευκολότερα τα κείμενα!!! Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες , ειδικές ικανότητες, φοιτούν στα καλύτερα Πανεπιστήμια της Ελλάδας και της Ευρώπης , απλά γιατί ακολούθησαν τις δυνατότητές τους… και οι γονείς πολύ νωρίς κατανόησαν τις δυσκολίες , τις δέχθηκαν και τις αξιολόγησαν όσο μπορούσαν καλύτερα ..Δεν είναι εύκολο αλλά είναι εφικτό! Προτιμώ ένα παιδί ευτυχισμένο, χαρούμενο, γελαστό παρά έναν άνθρωπο “πολυγνώστη”, αλλά δυστυχισμένο, αγέλαστο, επικριτικό και καταθλιπτικό…
Αγαπητοί γονείς,
βλέποντας όσα διαδραματίζονται καθημερινά και μιλώντας με τους περισσότερους από εσάς , πιστεύω πια πως η συναισθηματική νοημοσύνη μικρών και μεγάλων , η ψυχική υγεία , οι κοινωνικές δεξιότητες και η επίγνωση των ατομικών ικανοτήτων του κάθε ατόμου παίζουν καθοριστικό ρόλο στην Γνώση και στην πρόοδο του παιδιού . Χρειάζεται ψυχραιμία, αυτογνωσία, ηρεμία, διάλογος, ίδια αντιμετώπιση και από τους δυο γονείς, σταθερότητα στη “συνέπεια”, αποδοχή της πραγματικότητας και φυσικά μεγάλη υπομονή για να βοηθήσουμε τα παιδιά μας και να δημιουργήσουμε υγιείς ανθρώπους…Δυστυχώς η διαχείριση του εαυτού μας και των προσδοκιών μας , δεν μας αφήνουν να δούμε τις πραγματικές ανάγκες των παιδιών μας, αλλά ποτέ δεν είναι αργά …
Συνταγές δεν υπάρχουν , ούτε πρέπει να νιώθετε ενοχές και να κάνετε σύγκριση πως οι άλλοι γονείς είναι καλύτεροι από εσάς, λίγη ενσυναίσθηση όμως θα βοηθήσει και σας υπόσχομαι πως όλα θα είναι διαφορετικά, όταν σκύψετε πάνω στη δυσκολία με άλλο μάτι… και δείτε σφαιρικά και ποιοτικά τη λύση που σίγουρα υπάρχει πάντα…Απαιτείται συνεργασία, ομαδικότητα , πειθαρχία, μέθοδος και εμπιστοσύνη απέναντι στο Σχολείο , σε αυτούς που ασχολούνται με τα παιδιά σας και φυσικά διαρκής επαγρύπνηση … Τα παιδιά πρέπει να ξέρουν ως είστε δίπλα τους κάθε στιγμή, και αρκεί μισή ώρα να τους το δείξετε … Αποφύγετε την σύγκριση με τα παιδιά των φίλων σας ακόμη κα με τα άλλα δικά σας παιδιά και σκεφτείτε πώς είστε εσείς ως παιδιά και ως ενήλικες…. Μοιάζετε καθόλου μαζί τους;;; Ακόμη αποφύγετε την κριτική των άλλων παιδιών, των συμμαθητών και την άποψη πως οι άλλοι πάντα φταίνε… Τα παιδιά ξέρουν … και αν τους δείξουμε εμπιστοσύνη θα τα κερδίσουμε.. αν όχι τα χάσαμε…
Αμέσως μετά το Πάσχα θα τα αναλύσουμε όλα αυτά δια ζώσης σε ημερίδα που έχουμε προγραμματίσει και θα ενημερωθείτε εκ νέου για τις λεπτομέρειες.
Ενημερώστε αν υπάρχουν προβλήματα με τις ηλεκτρονικές σας διευθύνσεις . Επισημαίνουμε πως τα μηνύματα προωθούνται ομαδικά και κατά τμήμα, οπότε όταν τα λαμβάνει ένας μαθητής τα λαμβάνουν και οι υπόλοιποι ταυτόχρονα. Η πλατφόρμα μας ενημερώνει ότι παραδόθηκαν, οπότε , αν κάποιος γονέας δεν έλαβε το αντίστοιχο μήνυμα θα πρέπει να ελέγξουμε την ηλεκτρονική διεύθυνση που δήλωσε. Για τον λόγο αυτό αναρτώνται οι ανακοινώσεις στο blog μας και καλό είναι να ενημερώνεστε άμεσα από το Σχολείο προς αποφυγή δυσκολιών.
Καλή δύναμη!
Η Δ/ντρια