ΠΑΣΧΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ!!! ΕΥΧΕΣ -ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ

 

ANASTASH CHRISTOY


Αγαπητοί γονείς και αγαπημένα μου παιδιά,
λίγες μέρες  πριν την Ανάσταση του Κυρίου  θέλω να σας εκφράσω την αγάπη μου και να δώσω πολλές ευχές για υγεία και ανάσταση ψυχική και σωματική!!!
Παρακάτω θα βρείτε ευχές, έθιμα , προσευχές και πληροφορίες για την μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΕΥΧΕΣ-ΠΑΣΧΑ

ΠΑΣΧΑ-ΜΕΓΑΛΗ-ΕΒΔΟΜΑΔΑ-

ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΗ-ΠΡΟΣΕΥΧΗ

ΗΘΗ-ΚΑΙ-ΕΘΙΜΑ

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!

Η Δ/ντρια και το Διδακτικό Προσωπικό

 

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ – ΔΗΜΟΣΙΑ- ΩΝΑΣΕΙΑ – ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ -ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

1

Αγαπητοί γονείς,

το δελτίο τύπου για την εισαγωγή στα Πρότυπα, στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία και στα Πειραματικά Σχολεία  για το σχολικό έτος 2025-2026  και   η  ΥΑ  Αριθμ. 31737/Δ6 : «Ρύθμιση θεμάτων σχετικά με την εισαγωγή μαθητών σε Πρότυπα Σχολεία, σε Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, σε Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία και σε Πειραματικά Σχολεία (ΦΕΚ Β’ 1391) βρίσκονται  στον παρακάτω σύνδεσμο:

 

https://www.minedu.gov.gr/news/61061-24-03-25-apo-simera-24-3-eos-kai-tis-7-4-oi-aitiseis-gia-eisagogi-sta-protypa-sta-dimosia-onaseia-sxoleia-sta-protypa-ekklisiastika-sxoleia-kai-sta-peiramatika-sxoleia

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ!!!

Με εκτίμηση!

Η Δ/ντρια

 

Η ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΗΣ 25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

1

Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε πως οι εκδηλώσεις για την επέτειο της 25ης Μαρτίου  θα πραγματοποιηθούν  την Δευτέρα   24/3/2025 .Οι μαθητές όλων των τάξεων  θα προσέλθουν κανονικά το πρωί . Θα ακολουθήσουν οι Δράσεις ανά τμήμα και στη συνέχεια  θα πραγματοποιηθεί η παράδοση της σημαίας  στην Σημαιοφόρο και τους  παραστάτες του ΣΤ1 .

Θα αποχωρήσουν μετά την λήξη των εκδηλώσεων στις 11:00΄ .

Το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν θα λειτουργήσει.

Οι μαθητές θα φορούν ρούχα αντίστοιχα με την περίσταση μπλε και άσπρο.

Για την επόμενη μέρα της παρέλασης  στις 25/3/2025 :

συμμετέχουν μόνο οι μαθητές της Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης  . Έχουν αποσταλεί οδηγίες με όλες τις λεπτομέρειες  μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων / και με έντυπο σε όλους του γονείς.

Η-ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ-ΤΟΥ-1821-ΓΙΑ-ΔΙΗΓΗΣΗ-ΜΕ-ΕΙΚΟΝΕΣ-ΣΕ-ΜΙΚΡΕΣ-ΤΑΞΕΙΣ

Η-ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ-ΤΟΥ-΄21-ΝΕΟ

25-Μαρτίου-βιβλιοπαρουσίαση-1

και αγαπημένοι στίχοι από τον Εθνικό μας Ύμνο (στ. 144-147)

 

Ἡ Διχόνοια ποὺ βαστάει
Ἕνα σκῆπτρο ἡ δολερή·
Καθενὸς χαμογελάει,
Πάρ’ το, λέγοντας, καὶ σύ.

Κειὸ τὸ σκῆπτρο ποὺ σᾶς δείχνει
Ἔχει ἀλήθεια ὡραία θωριά·
Μὴν τὸ πιάστε, γιατὶ ρίχνει
Εἰσὲ δάκρυα θλιβερά.

Ἀπὸ στόμα ὁποὺ φθονάει,
Παλληκάρια, ἂς μὴν ’πωθῆ,
Πῶς τὸ χέρι σας κτυπάει
Τοῦ ἀδελφοῦ τὴν κεφαλή.

Μὴν εἰποῦν στὸ στοχασμό τους
Τὰ ξένα ἔθνη ἀληθινά:
Ἐὰν μισοῦνται ἀνάμεσό τους
Δὲν τοὺς πρέπει ἐλευθεριά.

 

 

ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ!

Με εκτίμηση!

Η Δ/ντρια

ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ!

ΑΝΑΣΤΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ..ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΤΕΧΝΗ …
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ!!!
Κάθε μαθητής έφτιαξε την δική του Εικόνα με τον Άγιο του ντεκουπάζ πάνω σε κεραμίδια ..
Βυζαντινή Τέχνη, μοναδική…. και καλλιτέχνες τα τρελοζουζούνια του Ε1 με τις δασκάλες τους Εύη Διαμαντή και Μαρία Κορωναίου…. Γιατί Ιστορία σημαίνει γνωρίζω το παρελθόν μου .. και μαθαίνω από τα λάθη μου..
485195257 10226479463875376 8158868441774752188 n485681938 10226479456435190 7925084205320577191 n484631233 10226479457035205 3737519867071019621 n485694145 10226479458795249 4841891577300800840 n484649968 10226479459355263 6169286198469131180 n485069785 10226479461435315 87002539427268751 n484518538 10226479465635420 7505939389483876456 n484571668 10226479466195434 7603576378605795460 n484806479 10226479466795449 7141464457556056593 n485158273 10226479467195459 519568443683047635 n484571668 10226479466195434 7603576378605795460 n 484518538 10226479465635420 7505939389483876456 n484576748 10226479461875326 1256864521585607457 n 484935968 10226479462275336 9127280826382151628 n 484993325 10226479462955353 8567711026374594511 n

Η Κυριακή της Ορθοδοξίας ή Θρίαμβος της Ορθοδοξίας είναι η πρώτη Κυριακή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, και γιορτάζεται πανηγυρικά στην Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία και σε άλλες εκκλησίες που χρησιμοποιούν το Βυζαντινό Τελετουργικό για να τιμήσουν, αρχικά, μόνο την τελική ήττα της εικονομαχίας το 843 και αργότερα, την αντίθεση σε κάθε ετεροδοξία.

Ιστορία

Εικονομαχία

Στα τέλη του 7ου και τις αρχές του 8ου αιώνα, στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία, πνευματικοί άνθρωποι παρουσίασαν θεωρίες, υποστηρίζοντας ότι η προσκύνηση των ιερών εικόνων που υπήρχαν σε σπίτια και στους ναούς ήταν ειδωλολατρική πράξη. Τις θεωρίες αυτές ασπάστηκε ο αυτοκράτορας Λέων Γ´ και το 726 διέταξε την απαγόρευση ύπαρξης και προσκύνησης των εικόνων, ενώ παίρνοντας αφορμή από φαινόμενα εικονολατρίας, επέβαλε την άποψη ότι η χριστιανική πίστη παρακκλίνει στην ειδωλολατρία. Η Εικονομαχία διαίρεσε τους κατοίκους της αυτοκρατορίας σε Εικονομάχους (επίσης αναφερόμενους ως Εικονοκλάστες) και Εικονολάτρες (επίσης αναφερόμενους ως Εικονόφιλους και Εικονόδουλους.

Στο μέσο αυτής της περιόδου, το 787, η Ζ’ Οικουμενική Σύνοδος διατύπωσε τη διδασκαλία που έχει και σήμερα η Ορθόδοξη Εκκλησία και διακηρύσσει την τιμητική προσκύνηση των εικόνων. Παρά, την διδασκαλία αυτή το 787, οι εικονομάχοι άρχισαν να προβληματίζουν ξανά την Εκκλησία. Μετά το θάνατο του τελευταίου εικονομάχου αυτοκράτορα Θεόφιλου, ο μικρός γιος του Μιχαήλ Γ΄, με τη μητέρα του την αντιβασιλέα Θεοδώρα και τον Πατριάρχη Μεθόδιο Α΄, κάλεσε Σύνοδο στην Κωνσταντινούπολη το 843 για να φέρει ειρήνη στην Εκκλησία. Στο τέλος της πρώτης συνεδρίασης, όλοι έκαναν μια θριαμβευτική πομπή από το ναό της Παναγίας των Βλαχερνών στην Αγιά Σοφιά, επαναφέροντας τις εικόνες στον αυτοκρατορικό ναό. Αυτό συνέβη στις 11 Μαρτίου 843 (που εκείνο το έτος ήταν η πρώτη Κυριακή της Τεσσαρακοστής).

Η Σύνοδος αυτή, όρισε να τελείται κάθε χρόνο πανηγυρική γιορτή στην επέτειο αυτής της ημέρας και την ονόμασε «Κυριακή της Ορθοδοξίας»

 

Η βυζαντινή τέχνη ήταν η τέχνη και τα διάφορα προϊόντα που αναπτύχθηκαν στην Βυζαντινή Αυτοκρατορία. Η Βυζαντινή τέχνη αναπτύχθηκε για μια χιλιετία, μεταξύ του πέμπτου και του δέκατου πέμπτου αιώνα, πρώτα στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία , στη συνέχεια στην Βυζαντινή Αυτοκρατορία , η οποία συγκέντρωσε την κληρονομιά της και της οποίας η Κωνσταντινούπολη ήταν η πρωτεύουσα. την πραγματικότητα, η κύρια γεύση της βυζαντινής τέχνης ήταν να περιγράψει τις προσδοκίες του ανθρώπου προς το θείο. Ωστόσο, η βυζαντινή τέχνη είχε πολύ διαφορετικές στυλιστικές εκφράσεις μεταξύ τους στα περισσότερα από χίλια χρόνια ζωής της, αλλά στην Ανατολική Αυτοκρατορία η τέχνη παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη.από τον 4ο Αιώνα ως την Άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1453, και κατ’ επέκταση η τέχνη που ακολούθησε τις ίδιες αρχές έξω από τα χωροχρονικά όρια της συγκεκριμένης κρατικής οντότητας. Διαχρονικά σημαντικότερο κέντρο της βυζαντινής τέχνης ήταν η πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας Κωνσταντινούπολη, η ακτινοβολία της βυζαντινής τέχνης όμως απλώθηκε σε μεγάλο μέρος του μεσογειακού κόσμου και στην ανατολική Ευρώπη ως τη Ρωσία και την Αρμενία.

Με την επικράτηση του Χριστιανισμού και την εδραίωση της χριστιανικής αυτοκρατορικής εξουσίας στο Βυζάντιο, η βυζαντινή τέχνη έγινε το κατεξοχήν μέσο για την οπτικοποίηση του υπερβατικού κόσμου και τη διάδοση των μηνυμάτων της νέας θρησκείας και της νέας κονωνικοπολιτικής ιδεολογίας. Για τον σκοπό αυτό, η βυζαντινή τέχνη συνέχισε, αφενός, την αρχαία ελληνική παράδοση της ιδιαίτερης προτίμησης στην ανθρώπινη μορφή και στράφηκε, αφετέρου, προς τον μυστικισμό και την εσωτερικότητα της Ανατολής. Τελικά όμως δημιούργησε τη δική της, ιδιαίτερη φυσιογνωμία που της επέτρεψε να κυριαρχήσει στην ορθόδοξη χριστιανική Ανατολή για σχεδόν μιάμιση χιλιετία εκφράζοντας την πνευματικότητα και τη θρησκευτική συγκίνηση πλατειών στρωμάτων του πληθυσμού της.

Στα νεότερα χρόνια, η βυζαντινή τέχνη εκτιμήθηκε με καθυστέρηση, καθώς ο θαυμασμός της ιταλικής Αναγέννησης για την αρχαιότητα και του γαλλικού Διαφωτισμού για τον ορθολογισμό προκάλεσαν γενικότερη αποστροφή για τον Μεσαίωνα και το Βυζάντιο. Με «μούμιες» έμοιαζαν οι «ασκητικές και με γεροντικά χαρακτηριστικά προσώπου μορφές» της βυζαντινής τέχνης για τον θεωρητικό την τέχνης Friedrich Theodor Vischer[1]. «Απίστευτο πείσμα στη συνεχή επανάληψη απαρχαιωμένων μοτίβων» διέκρινε τη βυζαντινή τέχνη και λογοτεχνία κατά τον ιστορικό της αναγεννησιακής τέχνης Jacob Burckhardt [2]. Ακόμα και στην Ελλάδα το κλίμα άρχισε να αλλάζει μόλις στα τέλη του 19ου αι. με την ίδρυση της Χριστιανικής Αρχαιολογικής Εταιρείας (1884). Ακολούθησαν η σύσταση θέσης ειδικού Εφόρου Χριστιανικών Μνημείων στην Αρχαιολογική Υπηρεσία (1910) και η ίδρυση του Βυζαντινού Μουσείου στην Αθήνα (1914).

 

Οι όροι Βυζαντινή Αυτοκρατορία (ή απλά Βυζάντιο) και Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, αναφέρονται στο ιστορικό κράτος με επίσημο όνομα Βασιλεία Ρωμαίων (μεσ. ελληνικάΒασιλεία ῬωμαίωνλατινικάImperium Romanum), γνωστό και ως Ρωμανία (μεταγενέστερα χαρακτηρίσθηκε και Αυτοκρατορία των Ελλήνων, το 1791 στο έργο “Γεωγραφία Νεωτερική”[1]). Το πολίτευμα του κράτους ήταν αυτοκρατορίαπρωτεύουσα είχε την Κωνσταντινούπολη, και αποτέλεσε την συνέχεια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.
Η Βυζαντινή Τέχνη βρίσκεται παντού….
Ας μην ξεχνάμε την Ιστορία μας…
ΜΠΡΑΒΟ ΠΑΙΔΙΑ  ΚΑΙ ΔΑΣΚΑΛΕΣ!!!!
η Δ/ντρια

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ΤΑΞΗ ΣΤΟ ΡΑΛΛΕΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΗΛΕΩΝ

archeio lhpshς

Αγαπητοί γονείς,

σας ενημερώνουμε πως οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων για εγγραφή στην Α΄ τάξη του Ραλλείου Γυμνασίου Θηλέων Πειραιά για τη σχολική χρονιά 2025-26 γίνονται ηλεκτρονικά μέσα από την ιστοσελίδα του σχολείου

(http://gym- ralleion.att.sch.gr/wordpress/)

από την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025 (ώρα 00:00) μέχρι την Τετάρτη 30 Απριλίου 2025 (ώρα 23:59).

Αν οι αιτήσεις ξεπεράσουν τις 100, θα γίνει κλήρωση. Το Ράλλειο Γυμνάσιο είναι δημόσιο σχολείο και δέχεται μαθήτριες από όλες τις περιοχές.

Η   κατάθεση   αίτησης   εγγραφής   δεν   αποκλείει   την

παράλληλη κατάθεση αίτησης και σε κάποιο Πρότυπο – Πειραματικό σχολείο.

Διευκρινίζεται ότι η εισαγωγή στο σχολείο μας γίνεται χωρίς εξετάσεις.

Το σχολείο λειτουργεί στη διεύθυνση: Πειραιώς και Επονιτών     21

Περισσότερες   πληροφορίες   μπορείτε   να   βρείτε   στον

ιστότοπο του σχολείου http://gym-ralleion.att.sch.gr E-mail: mail@gym-ralleion.att.sch.gr

Καλή επιτυχία στα παιδιά μας.

Με εκτίμηση,

Η Δ/ντρια

Ελένη Σαββάκη

 

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ Β ΤΡΙΜΗΝΟΥ

αρχείο λήψης 2

Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε πως οι έλεγχοι προόδου Β΄ τριμήνου για την Γ΄,Δ΄,Ε΄,ΣΤ΄ θα επιδοθούν στους γονείς -δια ζώσης- την Τετάρτη 19 Μαρτίου 2025 και ώρα :13:15΄ μετά τη λήξη των μαθημάτων.

Την ίδια ώρα θα ενημερώσουν  τους γονείς των μαθητών  της Α΄ και Β΄ τάξης   οι εκπαιδευτικοί για την πρόοδο των παιδιών  τους.

  • Υπενθυμίζουμε  πως υπάρχει πρόγραμμα συναντήσεων με τους εκπ/κούς κάθε μήνα , το οποίο έχει αναρτηθεί με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. 

Επισημαίνουμε πως η βαθμολογία που σας παραδίδουμε δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αποδώσει την πραγματική εικόνα της επίτευξης των μαθησιακών στόχων .

Η ποσοτική αξιολόγηση – βαθμολογία ήταν πάντα μια προβληματική ιδέα, καθώς η κοινωνία που ζούμε είναι μια κοινωνία ανισοτήτων και  οι μαθητές μας δεν ξεκινούν από την ίδια κοινωνική ή οικονομική αφετηρία.  Στις συνθήκες  που βιώνουν τα παιδιά  τα προβλήματα  πολλαπλασιάζονται αναντίρρητα και αυτού του είδους η βαθμολογία δεν μπορεί να «περιγράψει» την προσπάθεια των μαθητών. Λαμβάνουμε πάντα υπ΄όψιν τις ειδικές μαθησιακές ανάγκες των μαθητών , την προσπάθειά τους και τις συνθήκες που μας περιβάλλουν.

Επιβραβεύουμε κυρίως την προσπάθεια  και  συμβάλλουμε στην διατήρηση της καλής διάθεσης και ψυχολογίας.

Μην αγχώσετε τα παιδιά σας για το θέμα αυτό…Μιλήστε πρώτα για τα θετικά τους στοιχεία και ενδυναμώστε τα , ώστε να καλύψουν τα αρνητικά και να προσπαθήσουν για τον εαυτό τους και όχι για τους άλλους. Η καλή ψυχολογία είναι ο αρωγός κάθε προσπάθειας.

Κάθε παιδί είναι μοναδικό και σίγουρα έχει ένα καλό στοιχείο. Σε αυτό θα στηριχθούμε για να το βοηθήσουμε να αναπτυχθεί. Τα παιδιά δείχνουν με τον δικό τους τρόπο αυτό που τα απασχολεί… ίσως με μια ζωγραφιά, ένα πόνο στην κοιλιά, έναν πονοκέφαλο, ένα χαμόγελο “κλειστό”… μια τάση σιωπής… Δίνουν ένα μήνυμα δικό τους.. Για αυτό δεν τα πιέζουμε και δεν μιλάμε μπροστά τους με έντονη φωνή … Συζητάμε με απλά λόγια  και τα αντιμετωπίζουμε ως ίσους  , όπως θέλουμε να αντιμετωπίζουν οι άλλοι εμάς … Είμαστε δίπλα τους ακόμη και  αν δεν πάρουν “ΑΡΙΣΤΑ”, σίγουρα θα τα καταφέρουν όταν κατανοήσουν τι φταίει και ποιες είναι οι δυνατότητές τους… Πολλοί μαθητές μας  με μαθησιακές δυσκολίες τα κατάφεραν καλύτερα στη ζωή από κάποιους που είχαν ΑΡΙΣΤΑ και αποστήθιζαν  ευκολότερα τα κείμενα!!! Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες , ειδικές ικανότητες,  φοιτούν στα καλύτερα Πανεπιστήμια της Ελλάδας και της Ευρώπης , απλά γιατί ακολούθησαν τις δυνατότητές τους… και οι γονείς  πολύ νωρίς κατανόησαν τις δυσκολίες , τις δέχθηκαν και  τις αξιολόγησαν όσο μπορούσαν καλύτερα ..Δεν είναι εύκολο αλλά είναι εφικτό! Προτιμούμε  ένα παιδί ευτυχισμένο, χαρούμενο, γελαστό παρά έναν άνθρωπο “πολυγνώστη”, αλλά δυστυχισμένο, αγέλαστο, επικριτικό  και καταθλιπτικό…

Αγαπητοί γονείς,

βλέποντας όσα διαδραματίζονται καθημερινά και μιλώντας  με τους περισσότερους από εσάς , πιστεύω πια πως η συναισθηματική νοημοσύνη μικρών και μεγάλων  , η ψυχική υγεία , οι κοινωνικές δεξιότητες και η επίγνωση των ατομικών ικανοτήτων του κάθε ατόμου παίζουν καθοριστικό ρόλο στην Γνώση και στην πρόοδο του παιδιού . Χρειάζεται ψυχραιμία, αυτογνωσία, ηρεμία, διάλογος, ίδια αντιμετώπιση και από τους δυο γονείς, σταθερότητα στη “συνέπεια”, αποδοχή της πραγματικότητας και φυσικά μεγάλη υπομονή για να βοηθήσουμε τα παιδιά μας και να δημιουργήσουμε υγιείς ανθρώπους…

Δυστυχώς η διαχείριση του εαυτού μας και των προσδοκιών μας , δεν μας αφήνουν να δούμε τις πραγματικές ανάγκες των παιδιών μας, αλλά ποτέ δεν είναι αργά …

Συνταγές δεν υπάρχουν , ούτε πρέπει να νιώθετε ενοχές και να κάνετε σύγκριση πως οι άλλοι γονείς  είναι καλύτεροι από εσάς, λίγη ενσυναίσθηση όμως θα βοηθήσει και σας υπόσχομαι πως όλα θα είναι διαφορετικά, όταν σκύψετε πάνω στη δυσκολία με άλλο μάτι… και δείτε σφαιρικά και ποιοτικά τη λύση που σίγουρα υπάρχει πάντα…Απαιτείται συνεργασία, ομαδικότητα , πειθαρχία, μέθοδος και εμπιστοσύνη απέναντι στο Σχολείο , σε αυτούς που ασχολούνται με τα παιδιά σας και φυσικά διαρκής επαγρύπνηση … Τα παιδιά πρέπει να ξέρουν ως είστε δίπλα τους κάθε στιγμή, και αρκεί μισή ώρα να τους το δείξετε … Αποφύγετε την σύγκριση με τα παιδιά των φίλων σας ακόμη κα με τα άλλα δικά σας παιδιά και σκεφτείτε πώς είστε εσείς ως παιδιά και ως ενήλικες…. Μοιάζετε καθόλου μαζί τους;;;  Ακόμη αποφύγετε την κριτική των άλλων παιδιών, των συμμαθητών και την άποψη πως οι άλλοι πάντα φταίνε… Τα παιδιά ξέρουν … και αν τους δείξουμε εμπιστοσύνη θα τα κερδίσουμε.. αν όχι τα χάσαμε…

Όσοι γονείς επιθυμείτε βεβαίωση θα  ενημερώσετε εγκαίρως για να την παραλάβετε την ώρα αποχώρησης – διαφορετικά την επόμενη ημέρα θα την ζητήσουν τα παιδιά.

Με εκτίμηση!

Η Δ/ντρια

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2025-2026

images

Αγαπητοί γονείς,
σας ενημερώνουμε πως ξεκίνησαν, με μια μικρή καθυστέρηση λόγω αλλαγών της διαδικασίας, οι αιτήσεις εγγραφής των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου για το σχολικό έτος 2025-2026. Φέτος θα πραγματοποιηθούν από 6 έως 26 Μαρτίου 2025 και για πρώτη φορά ηλεκτρονικά.
Σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.6/23967/Δ1/4-3-2025 (B’ 979) ΚΥΑ, oι εγγραφές στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης δύναται να πραγματοποιούνται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr  , με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των έξι (6) ετών.
Κατά το σχολικό έτος 2025-2026 στην Α΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2019 έως και 31-12-2019.
Εγγραφές μετά την 26η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στις παρ. 7 και 8 του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109), όπως η τελευταία παράγραφος αντικαταστάθηκε και ισχύει (παρ. 1δ του άρθρου 204 του Ν.4610/2019 (Α΄ 70)).
Τυχόν ερωτήσεις:
1. Ποια είναι τα απαραίτητα βήματα για την εγγραφή του παιδιού μου στην Α’ Δημοτικού;
Για την εγγραφή του παιδιού σας στην Α’ Δημοτικού πρέπει να ακολουθήσετε τα εξής βήματα:
· Συνδεθείτε στην εφαρμογή https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr/ με τους κωδικούς TaxisNet
· Ελέγξτε την ορθότητα των στοιχείων της οικογενειακής σας κατάστασης.
· ΕπιλέξτεΔημιουργία Αιτήματος” και το παιδί για το οποίο θέλετε να κάνετε εγγραφή.
· Ανεβάστε τα απαραίτητα δικαιολογητικά (διαφορετικά πρέπει να τα προσκομίσετε στο σχολείο).
· Ελέγξτε τη χωροταξική ανάθεση (το σχολείο που έχει οριστεί βάσει της διεύθυνσης κατοικίας του παιδιού).
· Συμπληρώστε τα στοιχεία φοίτησης (ώρα αποχώρησης, συμμετοχή στο ολοήμερο, στοιχεία συνοδών)
· Αποδεχθείτε τους όρους και υποβάλετε την αίτηση
· Ο δεύτερος γονέας (εφόσον υπάρχει) πρέπει να συνδεθεί και να συναινέσει στην εγγραφή(υπάρχουν εξαιρέσεις που θα βρείτε στις αναλυτικέςοδηγίεςπαρακάτω)
2.Πώς γίνεται η κατανομή σε Δημοτικό σχολείο;
Η αίτηση εγγραφής υποβάλλεται αποκλειστικά και μόνο στο Δημοτικό που ανήκει ο/η μαθητής/τρια σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας, η οποία καθορίζεται από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης βάσει των κείμενων διατάξεων. Η κατανομή έχει πραγματοποιηθεί με βάση τη διεύθυνση κατοικίας που έχει καταχωριστεί στο Νηπιαγωγείο που φοιτά το νήπιο κατά το τρέχον σχολικό έτος.
3. Μπορώ να εγγράψω το παιδί μου σε διαφορετικό Δημοτικό από αυτό που έχει κατανεμηθεί;
Σε περίπτωση που έχει πραγματοποιηθεί χωροταξική κατανομή δεν μπορείτε ναπροβείτε σε καμία αλλαγή στην αίτηση.
ΩστόσοΕάν έχετε μετακομίσει και θέλετε να προβείτε σε αλλαγή της διεύθυνσης μόνιμης κατοικίας του νηπίου, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το Νηπιαγωγείο που φοιτά τώρα ο/η μαθητής/τρια και να ενημερωθεί με τα νέα στοιχεία το ΠΣ myschool, αφού παράλληλα προσκομίσετε και τα απαραίτητα δικαιολογητικά (αποδεικτικά μόνιμης κατοικίας). Η ανάθεση σε άλλο δημοτικό σχολείο θα ολοκληρωθεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων.
4. Ποιος από τους δύο γονείς υποβάλλει την αίτηση;
Η πρώτη αίτηση υποβάλλεται από τον ένα εκ των δύο γονέων και ο έτερος καλείται να εισέλθει με τη σειρά του στην εφαρμογή και, εφόσον συμφωνεί, να συναινέσει, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία της αίτησης.
Σε περίπτωση που δεν υπάρχει έτερος κηδεμόνας, η αίτηση υποβάλλεται χωρίς να ζητείται συναίνεση.
5. Είναι υποχρεωτική η συναίνεση και των δύο γονέων για την εγγραφή;
Ναι, για την ολοκλήρωση της εγγραφής, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, απαιτείται η συναίνεση και των δύο γονέων του/της μαθητή/τριας. Μετά την υποβολή της αίτησης από τον ένα γονέα, ο έτερος γονέας πρέπει να συνδεθεί στο σύστημα με τους δικούς του κωδικούς TaxisNet για να αποδεχθεί την αίτηση.
Εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις μονογονεϊκών οικογενειών ή όταν ο/η σύζυγος δεν έχει ΑΦΜ στην Ελλάδα, οπότε και δεν απαιτείται συναίνεση.
Σε περιπτώσεις που αφορούν ζητήματα γονικής μέριμνας ή δικαστικής επιμέλειας, θα πρέπει να απευθυνθείτε στον διευθυντή/-ντρια του οικείου Νηπιαγωγείου ή Δημοτικού σχολείου.
6. ΕΑΝ ΕΧΩ ΠΑΙΔΙ ΣΕ ΑΛΛΗ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΤΟ ΔΗΛΩΝΩ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ;
Σε περίπτωση που το παιδί που πρόκειται να εγγραφεί στην Α΄ Δημοτικού έχει αδερφό/ή που φοιτά σε δημοτικό σχολείο, ακόμη κι αν αυτό είναι σε διαφορετικό από αυτό που έχει κατανεμηθεί το «πρωτάκι», το δηλώνω ΜΟΝΟ εφόσον επιθυμώ τη συμφοίτηση. Αν το αδελφάκι δεν εμφανίζεται στη λίστα και επιθυμείτε συμφοίτηση, μπορείτε να συμπληρώσετε τον Αριθμό Μητρώου του και το Δημοτικό σχολείο φοίτησης, προκειμένου να ελεγχθεί από τον/τη Διευθυντή/ντρια του σχολείου.
7. ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΝΑ ΜΗ ΦΟΙΤΗΣΕΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΥΠΕΒΑΛΑ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ;
Ναι, στην περίπτωση που ο αριθμός των αιτήσεων που κατατέθηκαν είναι μεγαλύτερος από το μαθητικό δυναμικό που μπορεί να δεχθεί το συγκεκριμένο Δημοτικό, όπως διαμορφώθηκε η κατάσταση (πχ, παιδάκια με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, υποχρεωτική συμφοίτηση αδελφών κλπ) και δεν υπάρχει δυνατότητα για λειτουργία περισσότερων τμημάτων σε αυτό το Δημοτικό. Ο/η Διευθυντής/-ύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τα παιδιά από τον πίνακα στα όμορα δημοτικά, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των σχολείων από τη διεύθυνση κατοικίας των μαθητών/τριών.
8. Πότε και πώς θα ενημερωθώ σχετικά με την οριστική κατανομή του παιδιού στο σχολείο που θα φοιτήσει το σχολικό έτος 2025-26;
Σύμφωνα με την εγκύκλιο Εγγραφών μαθητών/τριών στο Δημοτικό (βλ. «Θεσμικό πλαίσιο στην αρχική σελίδα) την 10η Απριλίου 2025 ολοκληρώνεται η διαδικασία των εγγραφών.
Οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες την επιμέλεια ενημερώνονται μέσα από την εφαρμογή για την οριστική κατανομή του παιδιού στο Δημοτικό- είτε με την εκ νέου είσοδό τους είτε λαμβάνοντας sms ή/ και email.
Σημαντικό είναι να προσέξετε την δ/νση κατοικίας που έχετε δηλώσει στο νηπιαγωγείο. Με βάση αυτή θα γίνει η κατανομή στα σχολεία της περιοχής από την Περιφέρεια.
ΠΡΟΣΟΧΗ:

 1.ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ (ΠΕΙ.Σ.)

Η εισαγωγή των μαθητών/τριών στα Πειραματικά Δημοτικά σχολεία και Πειραματικά Νηπιαγωγεία διέπεται από τις διατάξεις των παρ. 5, 6, 7, 8 και 9 του άρθρου 18 του ν. 4692/2020 (Α΄111).

Η παρ. 5 του άρθρου 18 ορίζει ότι: «Η εισαγωγή των μαθητών στα ΠΕΙ.Σ. γίνεται με κλήρωση, ώστε να επιτυγχάνεται ένα κατά το δυνατόν τυχαίο δείγμα μαθητών. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π., καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής, την εφαρμογή της διαδικασίας της κλήρωσης, τον χρόνο διενέργειάς της, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και τη δυνατότητα κατ’ εξαίρεση εισαγωγής για λόγους συγγένειας με ειδική κλήρωση. Η κλήρωση των μαθητών αφορά στην εισαγωγική σχολική τάξη ανά βαθμίδα σχολείου…. Η συμμετοχή στην κλήρωση δεν εξαρτάταιαπό τον τόπο διαμονής των μαθητών.».

Για τα νήπια που φοιτούν κατά το σχολικό έτος 2024-25 σε Πειραματικό Νηπιαγωγείο, συνδεδεμένο με Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο, καθώς και τους μαθητές της Στ΄ Δημοτικού οι οποίοι το σχολικό έτος 2024- 25 φοιτούν σε Πειραματικό Δημοτικό και επιθυμούν να φοιτήσουν στο συνδεδεμένο Πειραματικό Γυμνάσιο, ισχύει η παρ. 6 του άρθρου 18 που ορίζει ότι: «Η εισαγωγή των μαθητών, οι οποίοι είναι απόφοιτοι ΠΕΙ.Σ. σε συνδεδεμένο ΠΕΙ.Σ. επόμενης βαθμίδας, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 13, γίνεται χωρίς να διενεργηθεί νέα κλήρωση. Διαδικασίες κλήρωσης διενεργούνται για τη συμπλήρωση κενών θέσεων που προκύπτουν στην εισαγωγική τάξη του σχολείου της επόμενης βαθμίδας.»

Σύμφωνα με τα ανωτέρω, ισχύουν τα ακόλουθα για την εισαγωγή μαθητών στην Α΄ τάξη Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων κατά περίπτωση:

α) Μαθητές/τριες, που φοιτούν σε δημόσιο ή ιδιωτικό Νηπιαγωγείο και οι γονείς/κηδεμόνες/ έχοντες- ουσες την επιμέλειά τους επιθυμούν την εισαγωγή τους σε Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο.

Οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια εγγράφουν τους/τις μαθητές/τριες στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου στο οποίο ανήκουν χωροταξικά, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στα κεφάλαια Α’, Β ‘ και Γ’ της παρούσας κατά το χρονικό διάστημα 6-26 Μαρτίου 2025.

Στη συνέχεια, υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης, (Αρχικήà Εκπαίδευση à Εγγραφή σε σχολείο à Εισαγωγή στα Πρότυπα, Πειραματικά και Εκκλησιαστικά σχολεία) προκειμένου να συμμετάσχει ο/η υποψήφιος/α μαθητής/τρια στη δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση για την εισαγωγή σε Πειραματικό Δημοτικό της προτίμησής του. Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων, η εφαρμογή της διαδικασίας της ηλεκτρονικής κλήρωσης, το χρονικό διάστημα υποβολής των αιτήσεων καθώς και η ημερομηνία κλήρωσης ορίζονται με Υπουργική Απόφαση η οποία θα εκδοθεί κατά το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα και θα ανακοινωθεί στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) https://depps.minedu.gov.gr/ και στις ιστοσελίδες των Πειραματικών σχολικών μονάδων. Στην ίδια ιστοσελίδα ανακοινώνεται η απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) για τον αριθμό των εισακτέων ανά σχολείο, βαθμίδα και Περιφέρεια, για το σχολικό έτος 2025-26.

β) Μαθητές/τριες που προέρχονται από το συνδεδεμένο Πειραματικό Νηπιαγωγείο, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια επιθυμούν τη φοίτησή τους στην Α΄ τάξη του συνδεδεμένου με αυτό Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου.

Οι παραπάνω μαθητές/τριες εγγράφονται αυτοδίκαια, χωρίς κλήρωση, στην Α΄ τάξη του συνδεδεμένου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου, ακολουθώντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες του άρθρου 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109).

γ) Μαθητές/τριες που προέρχονται από Πειραματικό Νηπιαγωγείο, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια δεν επιθυμούν τη φοίτησή τους στην Α’ τάξη του συνδεδεμένου Πειραματικού Δημοτικού σχολείου.

Οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια καταθέτουν υπεύθυνη δήλωση στο Πειραματικό Νηπιαγωγείο φοίτησης ότι δεν επιθυμούν την εγγραφή του/της μαθητή/τριας στο συνδεδεμένο Πειραματικό Δημοτικό το αργότερο μέχρι και τη Δευτέρα 10 Μαρτίου 2025. Ακολούθως, εγγράφουν τους/τις μαθητές/τριες στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου στο οποίο ανήκουν χωροταξικά σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στα κεφάλαια Α, Β, και Γ της παρούσας, μέχρι και την 26η Μαρτίου 2025.

Μετά τη διεξαγωγή της δημόσιας ηλεκτρονικής κλήρωσης για την εισαγωγή σε Πειραματικά Δημοτικά, οποία για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 2 Μαΐου 2025 και την έκδοση των αποτελεσμάτων ανά σχολική μονάδα, οι επιτυχόντες/ούσες μαθητές/τριες εγγράφονται στο Πειραματικό Δημοτικό επιτυχίας τους. Τα επιμέρους θέματα και διαδικασίες ρυθμίζονται με σχετική εγκύκλιο που εκδίδεται και αναρτάται στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ).

 

Οι υπόλοιποι/ες υποψήφιοι/ες (επιλαχόντες/ούσες) θα εγγραφούν στο Δημοτικό σχολείο που ανήκουν χωροταξικά και στο οποίο έχουν ήδη καταθέσει αίτηση και δικαιολογητικά εγγραφής. Οι επιλαχόντες/ούσες οι οποίοι/ες καλούνται να εγγραφούν στα Πειραματικά Δημοτικά προκειμένου να καλύψουν κενούμενες θέσεις μετά την ολοκλήρωση των εγγραφών, ακολουθούν τη διαδικασία της μετεγγραφής (κεφ. Η’ της παρούσας).

Ο κατάλογος με τα Πειραματικά Σχολεία της χώρας καθώς και σχετικές πληροφορίες είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) https://depps.minedu.gov.gr.

1. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

  1. Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπό στοιχεία Φ.6/23967/Δ1/4-3-2025 (B’ 979) ΚΥΑ, οι εγγραφές σε Δημοτικά Σχολεία Ειδικής Αγωγής ή σε Ιδιωτικά Δημοτικά Σχολεία δεν εξυπηρετούνται από την ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού».
  2. Σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 579/1982 (Α΄ 105) ως χρόνος λήξης των κανονικών εγγραφών στα ιδιωτικά σχολεία ορίζεται η προηγούμενη της έναρξης των μαθημάτων ημερομηνία. Για τις εγγραφές των μαθητών/τριών στα Ιδιωτικά Σχολεία εφαρμόζεται αποκλειστικά η διαδικασία δια ζώσης εγγραφής σύμφωνα με το άρθρο 7 του π.δ. 79/2017 (Α’ 109).
Περισσότερες οδηγίες:
Για διευκρινίσεις καλέστε στο 210 4634333 και ώρες 11:00΄13:00΄ 
Μην αγχώνεστε , θα προλάβουμε..
Με εκτίμηση
Η Δ/ντρια
Ελένη Σαββάκη

6Η ΜΑΡΤΙΟΥ: ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!!!

αρχείο λήψης

Αγαπητοί γονείς και αγαπημένοι μαθητές/μαθήτριες….

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

Καθημερινά οφείλουμε όλοι να «μαθαίνουμε» στα παιδιά μας από την μέρα που γεννήθηκαν και όχι μόλις φτάσουν στο Σχολείο , να σέβονται πρώτα τον εαυτό τους και τους άλλους.. Σεβόμενοι τον εαυτό μας “μαθαίνουμε” να σεβόμαστε τον διπλανό μας και να αποφεύγουμε τις αρνητικές καταστάσεις και τη χρήση βίας.

 Μαθαίνουμε  πως    μόνο με  στρατηγικές διαχείρισης που στηρίζονται στον διάλογο και την ενσυναίσθηση,  συμβάλλουμε στην ομαλή συναισθηματική και κοινωνική τους ανάπτυξη! Μόνο με αυτό τον τρόπο δημιουργούμε ενεργούς πολίτες με ήθος, καλλιέργεια και κοινωνική μόρφωση…

Η βία … φέρνει βία και οι έρευνες δείχνουν πως παιδιά που  βιώνουν τη ΒΙΑ στο σπίτι τους, την μεταφέρουν στο σχολείο και αργότερα ως ενήλικες στην προσωπική τους ζωή!

Λίγα λόγια ….  για να ξεκαθαρίσουμε τον όρο bullying που ακούμε καθημερινά από παιδιά και γονείς,  χαρακτηρίζοντας  ακόμη και μια μικρή χειρονομία…

Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση, κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

 

Bullying – Ενδοσχολική βία – Εκφοβισμός

Η σχολική βία και ο εκφοβισμός που εκδηλώνεται μεταξύ των μαθητών θεωρείται κοινωνικό πρόβλημα. Ο όρος που χρησιμοποιείται διεθνώς για να περιγράψει το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού είναι « bullying ». Προέρχεται από το ρήμα « bully » που σημαίνει «πληγώνω ή τρομοκρατώ ή υποχρεώνω κάποιον με τη βία να κάνει κάτι που δεν θέλει».

Αφορά σε μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

Αποτελεί φαινόμενο που ενισχύεται από τη λάθος αντιμετώπισή του, καθόσον τα περισσότερα περιστατικά αποσιωπούνται, διότι θεωρείται ότι στιγματίζουν τους θύτες, τα θύματα και το κύρος του σχολείου.

Ωστόσο, το φαινόμενο αυτό έχει πολλές και σοβαρές επιπτώσεις, τόσο στη σωματική και ψυχική υγεία, όσο και στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού, ενίοτε με επικίνδυνες συνέπειες και τραγικά αποτελέσματα.

Οι πιο συνηθισμένες εκδηλώσεις ενδοσχολικής βίας είναι:

  • Χειρονομίες, σπρωξιές, ξυλοδαρμοί.
  • Φραστικές επιθέσεις, βρισιές, απειλές, προσβολές.
  • Εκβιασμοί, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων.
  • Κλοπές.
  • Σεξουαλική παρενόχληση, κακοποίηση.
  • Αποκλεισμός από παρέες, παιχνίδια, δραστηριότητες.

Ενδείξεις που πιθανόν να υποδηλώνουν ότι ένα παιδί έχει πέσει θύμα σχολικού εκφοβισμού είναι:

  • Μειωμένη διάθεση ή άρνηση να πάει στο σχολείο με πρόσχημα αδιαθεσία.
  • Αδικαιολόγητες απουσίες.
  • Απροσδόκητη μαθησιακή πτώση που αποτυπώνεται με βαθμούς που πέφτουν.
  • Στα διαλείμματα περνά το χρόνο του γύρω από τους εκπαιδευτικούς και τα γραφεία.
  • Αλλάζει τις διαδρομές από και προς το σχολείο.
  • Τα ρούχα του είναι συχνά κατεστραμμένα.
  • Έχει σημάδια και μελανιές στο σώμα ή άλλες ενδείξεις επίθεσης και αποφεύγει να εξηγήσει πώς συνέβησαν.
  • Χάνει συχνά τα πράγματά του.
  • Ζητάει συχνά λεφτά.
  • Αρνείται να συμμετέχει σε σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες
  • Υπάρχουν επίμονες ξαφνικές αλλαγές στη διάθεσή του
  • Παραπονιέται για ψυχοσωματικά προβλήματα.

Ο γονιός οφείλει:

  • Να συζητά με το παιδί του για τα δικαιώματά του, τους κανόνες συμπεριφοράς στο σχολείο και τους τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου
  • Να ενισχύει τη φιλία και να αναδεικνύει την αλληλεγγύη της παρέας
  • Να ενημερώνεται από του εκπαιδευτικούς για τη συμπεριφορά του παιδιού του εντός του σχολείου
  • Να διαβεβαιώσει το παιδί – θύμα ότι δεν ευθύνεται το ίδιο για ό,τι έχει συμβεί
  • Να του υπενθυμίζει ότι το νοιάζεται και ότι ο ρόλος του είναι να το προστατεύει
  • Να το παροτρύνει σε συζήτηση για σχετικά θέματα και να του εξηγεί ότι η κοινοποίηση περιστατικών δεν αποτελεί «κάρφωμα»
  • Να απευθύνεται έγκαιρα στους εκπαιδευτικούς και στη διεύθυνση του σχολείου
  • Να ζητήσει τη βοήθεια ειδικού ψυχικής υγείας, εφόσον το κρίνει αναγκαίο

Προσέξτε όμως…

Η δύναμη όμως που μπορεί να περιθωριοποιήσει τη σχολική βία είναι το δημοκρατικό σχολείο.

Η ανάπτυξη αξιών συλλογικότητας και σεβασμού της προσωπικότητας του άλλου οδηγούν στην αντιμετώπιση μέσα από τη σχολική διαδικασία, και γενικότερα τη σχολική ζωή, φαινομένων τα οποία οδηγούν σε ξενοφοβία, σε ρατσισμό,  σε τόσα φαινόμενα τα οποία παράγουν τελικά σχολική βία»

Τρόποι αντιμετώπισης μορφών σχολικού εκφοβισμού από εκπαιδευτικούς ….

Τι κάνουμε στο Σχολείο μας…

  1. Στην περίπτωση σωματικής βίας, οι εκπαιδευτικοί παρεμβαίνουν ζητώντας από το μαθητή – θύτη να ζητήσει συγγνώμη από τον μαθητή – θύμα και αρκετά συχνά του εξηγούν γιατί δεν θα έπρεπε να χτυπήσει ή να σπρώξει.
  2. Στην περίπτωση λεκτικής βίας, οι εκπαιδευτικοί παρεμβαίνουν ζητώντας από το μαθητή – θύτη να ζητήσει συγγνώμη από τον μαθητή – θύμα, του εξηγούν τις συνέπειες της συμπεριφοράς του και συζητούν μαζί του για να επιλύσουν το θέμα.
  3. Στην περίπτωση άσχημης συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον, οι εκπαιδευτικοί παρεμβαίνουν ζητώντας από τον μαθητή – θύτη να ζητήσει συγγνώμη από το μαθητή – θύμα , του εξηγούν τις συνέπειες της συμπεριφοράς του και συζητούν μαζί του για να επιλύσουν το θέμα.
  4. Σε κάθε περίπτωση  ενημερώνονται άμεσα οι γονείς  από τον/την  δάσκαλο/α ή τη Δ/ντρια και συμβουλεύονται να ακολουθήσουν κοινή τακτική και να μην έρθουν μεταξύ τους σε διαπληκτισμό (οι γονείς των μαθητών) , αλλά να συνεργαστούν με υπομονή και διάλογο ,ώστε να υπάρχει  αποκλιμάκωση και να μπορούν τα παιδιά να το ξεπεράσουν και να συνεργαστούν μέσα από βιωματικά παραδείγματα.
  5. Παρακολουθούμε την συμπεριφορά και παρεμβαίνουμε όποτε χρειαστεί με υπομονή και διακριτικότητα.

 Αγαπητοί γονείς,

το θέμα είναι πολύ σοβαρό και είμαστε σίγουροι -πλέον -πως τα αυξανόμενα φαινόμενα σχολικής βίας οφείλονται στην ενασχόληση των παιδιών με ηλεκτρονικά παιχνίδια βίας και στην παρακολούθηση ταινιών /σίριαλ/τηλεοπτικών παιχνιδιών που προβάλλουν κακά πρότυπα!!!

Για αυτό ..όσο μπορείτε και είναι ακόμη καιρός… βοηθήστε να μεγαλώνουμε σωστά τα παιδιά μας… βοηθήστε μας να λύνουμε τα  προβλήματα και όχι να τα “κρύβουμε” για να μην προκύψουν  διενέξεις…

Παρακάτω θα βρείτε υλικό που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να μιλήσετε στα παιδιά σας.

Στο Σχολείο μας αναπτύσσουμε καθημερινά παρόμοιες δράσεις , είτε με ανάγνωση κειμένων είτε με βιωματικά παιχνίδια… Προσπαθούμε να παρεμβαίνουμε εποικοδομητικά και όχι τιμωρητικά… Όταν συνεργάζεστε ..το αποτέλεσμα είναι θεαματικό!!!

Παρακάτω θα  ξαναδείτε το Σχέδιο Δράσης του Σχολείου μας κατά της ενδοσχολικής βίας…

https://blogs.sch.gr/9dimpeir/2024/10/18/schedio-prolipsi…likoy-ekfovismoy/

ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ!!!!

ΔΕΝ ΚΑΝΩ Ο,ΤΙ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΓΙΑ ΜΕΝΑ!!!!!

 

Υλικό που μπορείτε και εσείς να χρησιμοποιήσετε :

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ

«Το παπί που δεν είχε τι να πει» (Τσορώνη-Γεωργιάδη)

«Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε» (Μεταίχμιο)

«Ο νταής του σχολικού» (Ρουσάκη)

«Η Φάρμα του Διαδικτύου»

 

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΒΙΒΛΙΑ:

Ο Σίφης το ποντίκι και το Διαδίκτυο (Κάρμεν Ρουγγέρη)

Ο @Παπάκης Ντετέκτιβ!

Ο Διάσημος φίλος του @Παπάκη

Η Μεγάλη απόφαση του @Παπάκη

http://users.sch.gr/christinakis/superedu/2019/02/14/stirizome-sta-podia-mou/

 

ΙΝΤΕΑΚΙΑ

Στην ιστοσελίδα https://saferinternet4kids.gr/βίντεο/

 

Για Διαδικτυακό Εκφοβισμό:

Διαδικτυακό σεμινάριο για το cyberbullying (διαδικτυακός εκφοβισμός)

Ασφάλεια στο διαδίκτυο Facebook Κοκκινοσκουφίτσα 1

Ασφάλεια στο διαδίκτυο Facebook Κοκκινοσκουφίτσα 2

Ασφάλεια στο διαδίκτυο Facebook Κοκκινοσκουφίτσα 3

Τηλεοπτικό σποτ για το Cyber Bullying από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

 

ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ

ΚΑΝΕ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ

και άλλα που θα αναρτηθούν αργότερα  μαζί με τις εργασίες των παιδιών.

Αγαπητοί γονείς, ΔΕΝ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΜΕ

ΑΚΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΙΩΠΗ ΤΟΥΣ !!!!

Με εκτίμηση!

Η Δ/ντρια

Ελένη Σαββάκη

2025 ΕΥΧΕΣ!!!!

ΕΥΧΕΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

Αγαπημένα μου παιδιά,

αγαπητοί γονείς,

σεβαστοί παππούδες και γιαγιάδες,

Σας ευχόμαστε υγεία , δύναμη και αισιοδοξία..

Προσπαθήσαμε τις τελευταίες ημέρες να δώσουμε μια νότα χαράς και νομίζω πως όλα τα παιδιά ευχαριστήθηκαν με τα δώρα που πήραν , τα αχνομαγειρέματα, τον Αη Βασίλη , τα θεατρικά, τα κάλαντα που ακούστηκαν και γενικά με όλα τα δρώμενα που πραγματοποιήθηκαν ανά τάξη με την βοήθεια των εκπαιδευτικών μας. Μεγάλος ο κόπος και η κούραση των ημερών, αλλά ανταμειφτήκαμε με τα χαμόγελα και τις αγκαλιές των παιδιών

Τα Χριστούγεννα τα θυμάμαι πάντα με νοσταλγία , με πολλά αρώματα μπλεγμένα μεταξύ τους…κανέλλα , γαρύφαλλο, μαστίχα , μαχλέπι και  κακουλές   …τα βασικά υλικά … μέλι, σουσάμι, καρύδια και αμύγδαλα και άλλα πολλά έμπαιναν με την σειρά και γίνονταν λιχουδιές πάνω στο τραπέζι !!! Και όταν έπεφταν τα σιρόπια και οι άχνες ο κόσμος μαγευόταν … Δεν είχαμε πολλά παιχνίδια κάτω από το δέντρο , πάντα είχαμε όμως καλούδια, κούκλες και παπούτσια που τα έφερνε ο Αη Βασίλης από την Καισαρεία… Πάντα γλεντούσαμε , χορεύαμε και φιλεύαμε όποιον μας επισκεπτόταν χρονιάρες μέρες.. Μια αγκαλιά όλοι…

Παραμονές λέγαμε τα κάλαντα όλα τα παιδιά της γειτονιάς μαζί… Κεράσματα και αλευρώματα ήταν οι μπουναμάς μας… Τα λεφτά τα μαζεύαμε σε ένα κουτί παπουτσιών και  τα μοιραζόμασταν σε ίσα ποσά… Αγοράζαμε ζαχαρωτά ή σοκολάτες…

Ωραίες αναμνήσεις μιας άλλης εποχής , αθώας , όπου τα παιδιά έπαιζαν, γελούσαν , έκλαιγαν και ήταν όλα φυσιολογικά… δεν  κράταγαν κακίες και την επομένη ξαναέπαιζαν μαζί, χωρίς παράπονα και γκρίνιες… Οι μαμάδες μας ήταν αφοσιωμένες στο νοικοκυριό και στις ετοιμασίες των γιορτών…Έβαζαν τα καλά τους , στόλιζαν το σπίτι και καμάρωναν για τις δημιουργίες τους… Πού καιρός για τσακωμούς… Οι πατεράδες στις δουλειές ή στα καφενεία για τσίπουρα και παστουρμά…

Το βράδυ των Χριστουγέννων περνούσε από το σπίτι όλη  η γειτονιά για ευχές και κέρασμα και ο χορός κρατούσε μέχρι το πρωί!!!

Σαν πλησίαζε η Πρωτοχρονιά τα  αρώματα ξεχύνονταν στην κουζίνα πιο έντονα… Η Βασιλόπιτα είχε την τιμητική της !!! Περιμέναμε το φλουρί και το δώρο με τόση χαρά!!!

Φέτος, ούτε κάλαντα άκουσα στην γειτονιά…δεν χτύπησε καν το κουδούνι…

Δεν υπάρχουν παιδιά στη γειτονιά;  Βαρέθηκαν και “απορροφήθηκαν” στα ηλεκτρονικά παιχνίδια τους ή δεν τα ξέρουν;

Μπα…υπάρχουν παιδιά και τα ξέρουν…αλλά μάλλον οι συνθήκες άλλαξαν εδώ στην Μεγαλόπολη… Γίναμε επιφυλακτικοί και απρόσωποι …

Έτσι ,  λοιπόν, εμείς είπαμε τα κάλαντα στην αυλή, στις τάξεις, στα ΚΑΠΗ και στον ΛΥΤΡΩΤΗ  και όσο ήταν εφικτό το διασκεδάσαμε …

Εύχομαι να επιστρέψουμε γεροί και δυνατοί και πιο αγαπημένοι..

Γιατί Χριστούγεννα σημαίνει ΑΓΑΠΗ!!! Το πιο φθηνό και σπάνιο δώρο!

2025-ΕΥΧΕΣ

ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ

Αξίζει να αφιερώσετε λίγο χρόνο!!!

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ !

Με αγάπη

Η Δ/ντρια

Ελένη Σαββάκη

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ : ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ ΚΑΤΕΒΗΚΑΝ ΣΤΗ ΓΗ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 1 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 2
Τη χριστουγεννιάτικη γιορτή παρουσιάζουν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης με το έργο “όταν οι άγγελοι κατέβησαν στη γη”
Από τι ζουν οι άνθρωποι; Ένα αριστούργημα που έγραψε ο Λέων Τολστόι … και προσπάθησε να εξηγήσει τι είναι αυτό που πραγματικά έχουμε ανάγκη ..
Πρωτοδημοσιεύτηκε το 1885…αλλά ποσό επίκαιρο είναι;

Η Ματριόνα κατάλαβε αμέσως ότι ο σύζυγός της μύριζε οινόπνευμα.
«Τα ήπιε τα λεφτά» , σκέφτηκε , «και τα γλέντησε με κάποιον άχρηστο παρέα, τον οποίο μου κουβάλησε και στο σπίτι».
Ποιος να είναι άραγε αυτός ο παράξενος επισκέπτης; Τι κατοικεί εντός του ανθρώπου;
Τι δεν έχει δοθεί στον άνθρωπο; Και…
Από τι ζουν οι άνθρωποι;
Μια παράσταση βασισμένη στο παραμύθι του Λέοντος Τολστόι «Από τι ζουν οι άνθρωποι», σύμφωνα με τον οποίο οι άνθρωποι πιστεύουν ότι ζουν επειδή φροντίζουν τους εαυτούς τους, ενώ στην πραγματικότητα η αγάπη είναι εκείνη που τους κάνει να ζουν.

Οι μικρές ιστορίες του Τολστόι είναι ένας πολυποίκιλος θησαυρός. Η ανεπιτήδευτη γραφή τους, η απλότητά τους και η εμμονή στα θεμελιώδη ζητήματα της ανθρώπινης ύπαρξης αναδεικνύουν ακόμα περισσότερο το μεγαλείο του συγγραφέα τους. Στο αφήγημα “Από Τι ζουν οι Άνθρωποι” ο τίτλος προϊδεάζει τον αναγνώστη ότι θα μπορούσε να προσδοκεί πολλά, ίσως τα πάντα… Το ίδιο το μυστικό νόημα της ζωής. Όλα δίνονται με μεγάλη αφηγηματική πυκνότητα που διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον. Στην ήσυχη ζωή ενός φτωχού τσαγκάρη και της γυναίκας του εισέρχεται με παράξενο τρόπο ένας ξένος. Οι αποκαλύψεις, που γίνονται σταδιακά και με μαεστρία, μπορούν να οδηγήσουν στο ίδιο το νόημα της ζωής… Ένα γνήσια ρώσικο αφήγημα, με χιόνια, γούνες, βότκα, φιλόξενη διάθεση, εκρηκτικές στιγμές και ζεστή καρδιά.
Σας περιμένουμε… στην αίθουσα εκδηλώσεων … Πέμπτη 19/12/24 και ώρα 18:30΄
 Η Δ/ντρια οι δάσκαλοι και οι μαθητές