Ο μαγικός κόσμος της μέλισσας

Σήμερα το Νηπιαγωγείο μας είχε τη χαρά να φιλοξενήσει μια ξεχωριστή και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα δράση με θέμα τη μέλισσα και τον πολύτιμο ρόλο της στη ζωή μας και στο περιβάλλον.

Μας επισκέφθηκε ο ιδρυτής της Vomvos Ecobuzz  Ιωάννης Σένκο, ένας έμπειρος μελισσοκόμος, ο οποίος ήρθε πλήρως εξοπλισμένος, φέρνοντας μαζί του αυθεντικά εργαλεία και υλικά από τον κόσμο της μελισσοκομίας. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά μια κυψέλη με τελάρα, αλλά και μια ειδική αγριοκυψέλη, κατασκευασμένη για την προστασία και υποστήριξη των άγριων μελισσών στο δάσος.

Η παρουσίαση εμπλουτίστηκε με ένα όμορφο βιβλίο για την ιστορία της μέλισσας, καθώς και με εντυπωσιακά αντικείμενα, όπως καπνιστήρι, βαζάκι με πρόπολη, αλλά και μικροσκοπικές αναπαραστάσεις που απεικόνιζαν τα στάδια εξέλιξης της μέλισσας (αυγό, σκουλήκι, προνύμφη, ενήλικη μέλισσα). Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν επίσης με τα κόμικς που είχαν δημιουργηθεί ειδικά για τη μέλισσα, κάνοντας τη μάθηση ακόμη πιο ευχάριστη και κατανοητή.

Μέσα από μια διαδραστική συζήτηση, τα παιδιά έμαθαν για την ιστορία της μέλισσας, τη σημασία της για την υγιεινή διατροφή του ανθρώπου, αλλά και τη σπουδαία συμβολή της στο οικοσύστημα και τη διατήρηση της ζωής στον πλανήτη. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε και το παιχνίδι όπου τα παιδιά κλήθηκαν να εντοπίσουν τη βασίλισσα μέσα σε εικόνες που προσομοίαζαν πραγματικά τελάρα κυψέλης.

Η δράση ολοκληρώθηκε με μια δημιουργική κατασκευή: τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους καπελάκι με μια χαριτωμένη μελισσούλα, το οποίο φόρεσαν με περηφάνια! Ως επιβράβευση για τη συμμετοχή τους, όλα τα παιδιά έλαβαν επαίνους, γεμάτα χαμόγελα και ενθουσιασμό.

Ήταν μια μοναδική εμπειρία βιωματικής μάθησης που ενίσχυσε την περιβαλλοντική συνείδηση των παιδιών και τους έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τον μαγικό κόσμο της μέλισσας!

Βήματα στον κόσμο της Α΄Δημοτικού

Στην τάξη μας ζήσαμε μια όμορφη περιπέτεια μάθησης, μέσα από το σχέδιο δράσης «Ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό»!

Με χαρά και ενθουσιασμό, τα παιδιά ασχολήθηκαν με διασκεδαστικά φύλλα εργασίας και έκαναν τα πρώτα τους «βήματα» στον κόσμο της Α΄ Δημοτικού. Γνωρίσαμε τους αγαπημένους ήρωες των σχολικών βιβλίων και τους παρουσιάσαμε με τον δικό μας μοναδικό τρόπο! Παίξαμε με τη Γλώσσα και τα Μαθηματικά, ανακαλύψαμε καινούρια πράγματα και νιώσαμε για λίγο… μαθητές της πρώτης τάξης!

Ήταν μια υπέροχη εμπειρία γεμάτη μάθηση, δημιουργία και χαμόγελα, που μας έφερε ένα βήμα πιο κοντά στο μεγάλο μας ταξίδι στο Δημοτικό σχολείο!

«Γωνιά Δημοτικού»

Από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό με χαμόγελο προχωρώ!

Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης μας για την ομαλή μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό, δημιουργήσαμε μέσα στην τάξη μας μια ξεχωριστή «Γωνιά Δημοτικού». Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν, μέσα από το παιχνίδι και τη βιωματική μάθηση, στοιχεία της καθημερινότητας του Δημοτικού σχολείου.

Πειραματίστηκαν με νέα υλικά,(βιβλία δημοτικού και τετράδια, μολύβια γόμες , ξύστρες , καρτέλες με την Α-Β χάρακες) , συμμετείχαν σε δραστηριότητες που ενισχύουν την αυτονομία και τη συνεργασία, ενώ εξέφρασαν απορίες, σκέψεις και συναισθήματα για το επόμενο τους βήμα. Μέσα σε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον, η μετάβαση γίνεται μια χαρούμενη εμπειρία γεμάτη ενθουσιασμό και προσδοκία.

Με χαμόγελο και αυτοπεποίθηση, κάνουμε μαζί το πρώτο βήμα προς το Δημοτικό!

123

Διαδικτυακή Συνάντηση με τους μαθητές/τριες του Δημοτικού Σχολείου της γειτονιάς μας

«Διαδικτυακή Συνάντηση με τους μαθητές/τριες του Δημοτικού Σχολείου της γειτονιάς μας»

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ: «Από το Νηπιαγωγείο ως το Δημοτικό με την αγάπη και τις γνώσεις οδηγό»

Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης για την ομαλή μετάβαση των νηπίων μας στο Δημοτικό Σχολείο, πραγματοποιήσαμε μια δημιουργική διαδικτυακή συνάντηση με το Α2 τμήμα του 19ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας.

Τι κάνουν οι φίλοι

Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας δημιούργησαν ατομικές ζωγραφιές με θέμα “Τι κάνουν οι φίλοι”, αποτυπώνοντας με τον δικό τους μοναδικό τρόπο στιγμές φιλίας, παιχνιδιού, συνεργασίας και αγάπης. Μέσα από τη δημιουργική αυτή διαδικασία, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, να αναστοχαστούν πάνω στις προσωπικές τους εμπειρίες και να αναγνωρίσουν τη σημασία της φιλίας στην καθημερινότητά τους. Στόχοι της δράσης ήταν η ενίσχυση της αυτοέκφρασης, η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης και της ενσυναίσθησης, καθώς και η ενθάρρυνση της αυτενέργειας και της προσωπικής δημιουργίας.

Παιχνίδια ομαδικά-συνεργασίας-ενσυναίσθησης

Παραθέτουμε ενδεικτικά κάποια από τα παιχνίδια που έλαβαν χώρα τόσο μέσα στην τάξη, όσο και έξω στην αυλή, που  σκοπό είχαν να ενισχύσουν τις ατομικές δεξιότητες των νηπίων, να  βοηθήσουν την ένταξη τους στην ομάδα, την ενίσχυση της έννοιας του ανήκειν, της αυτονομίας, της αυτοεκτίμησης, της ενσυναίσθησης, της ασφάλειας και τη δημιουργία ασφαλούς και δημιουργικού περιβάλλοντος, μέσα στο οποίο τα παιδιά θα νιώσουν ότι οι άλλοι τα σέβονται, τα αποδέχονται και τ’ αγαπούν.

Ενίσχυση Ατομικών Δεξιοτήτων – Παιχνίδια κινητικά

 

Καλλιέργεια Αυτοεκτίμησης και Κοινωνικών Δεξιοτήτων (επικοινωνία, συνεργασία, ενσυναίσθηση, διαχείριση συναισθημάτων, ψυχική ανθεκτικότητα, φιλία)

 

Παιχνίδια ενσυναίσθησης

1 2 3

 

Παρουσιάζω τον εαυτό μου

5bedcb17 610b 406f bd1b 7f9e41cadab3 2940e8f7 81fc 40e7 831e 2e36ee24906f

Δραματοποιήσεις

5 4

 

Παραμύθια

6 7

33809 600x600h

Επιμορφωτική συνάντηση

Η επιμόρφωση γονέων και νηπιαγωγών με τίτλο «Οθόνες στη ζωή του παιδιού: Κίνδυνος ή εργαλείο; Ο ρόλος της επικοινωνίας», που οργανώθηκε από το 8ο Νηπιαγωγείο Λάρισας, αποτέλεσε μια σημαντική δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης. Εισηγητές της ομάδας «Λαβύρινθος» ήταν ο Αντώνης Κανέλλος και η Χριστίνα Ασλανίδου, οι οποίοι ανέδειξαν τόσο τους κινδύνους της υπερβολικής χρήσης οθονών όσο και τις δυνατότητες αξιοποίησής τους ως εργαλείο μάθησης, δίνοντας έμφαση στον ρόλο της επικοινωνίας για μια ισορροπημένη χρήση της τεχνολογίας.

IMG 239b3117ff10cfac700831180c8977bf V IMG 1b9d1f2645f89d6619fa6f19aa1e9e86 V IMG 68cf555c3bdece8d500e2a7bd40c0463 V IMG 86a2e03c77e357351751a129134403ab V

Πώς φαντάζομαι το Δημοτικό Σχολείο

Σκέφτομαι και απαντώ: «πώς φαντάζομαι το Δημοτικό Σχολείο»

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ: «Από το Νηπιαγωγείο ως το Δημοτικό με την αγάπη και τις γνώσεις οδηγό»

Υλοποιώντας το σχέδιο δράσης για την ομαλή μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό, συζητήσαμε με τους μικρούς μας μαθητές και μαθήτριες για το πώς φαντάζονται πώς θα είναι το Δημοτικό σχολείο και στη συνέχεια συμπληρώσαμε ένα ερωτηματολόγιο για αυτό που περιμένουμε από το νέο μας σχολείο.

Βράβευση πασχαλινής κάρτας

2ο τμήμα – Υπεύθυνη νηπιαγωγός : Σταμάτη Αλεξάνδρα

Με ιδιαίτερη χαρά και περηφάνια θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας μια όμορφη επιτυχία του τμήματός μας, του 2ου τμήματος 8ου Νηπιαγωγείου Λάρισας!!

Οι μικροί μας μαθητές συμμετείχαν με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα στον διαγωνισμό πασχαλινής κάρτας και κατάφεραν να ξεχωρίσουν! Η κάρτα που δημιούργησαν με φαντασία, αγάπη και πολλή διάθεση για συνεργασία επιλέχθηκε ως η επίσημη κάρτα του Τμήματος Σχολικών Δραστηριοτήτων της Α/θμιας Εκπαίδευσης Λάρισας.

Η διάκριση αυτή αποτελεί μια όμορφη επιβράβευση της προσπάθειας των παιδιών, αλλά και μια υπενθύμιση της αξίας της δημιουργικής έκφρασης μέσα από την τέχνη. Μέσα από τέτοιες δράσεις, τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να εκφράζονται και να πιστεύουν στις δυνατότητές τους.

Θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για την υπέροχη δουλειά τους! Ευχόμαστε πάντα να δημιουργούν με την ίδια χαρά και έμπνευση!

Καλή Ανάσταση και Καλό κι ευλογημένο Πάσχα σε όλους, με υγεία, αγάπη και πολλά χαμόγελα!

PASCHALINH KARTA YPEYTHYNH SCHOL. DRASTHRIOTHTON DPE LARISAS

Πασχαλινές δημιουργίες με βιώσιμα υλικά

3ο τμήμα – Υπεύθυνες νηπιαγωγοί: Μπεϊνά Ευγενία & Παπαμιχάλη Ευαγγελία

Φέτος δημιουργήσαμε πασχαλινές κατασκευές με οικολογική συνείδηση, χρησιμοποιώντας βιώσιμα και ανακυκλώσιμα υλικά. Φτιάξαμε πύλινα καλαθάκια από συσκευασίες γιαουρτιού και κοτούλες από ζυμαροπολτό που δημιουργήθηκαν και ζωγραφίστηκαν από τα παιδιά, καθώς και διακοσμητικά κεριά,  αξιοποιώντας παλιά κεριά που λιώσαμε και μεταμορφώσαμε σε κάτι καινούργιο. Τέλος, βάψαμε αυγά με φυσικό τρόπο, χρησιμοποιώντας κουρκουμά, δίνοντας ένα όμορφο και ζεστό χρώμα. Άλλωστε, τι οικολογικό σχολείο θα ήμασταν χωρίς αυτές τις φιλικές προς το περιβάλλον δράσεις;

Παραλαβή εξοπλισμού από τις Κτιριακές Υποδομές

Με ιδιαίτερη χαρά παραλάβαμε σήμερα νέο εξοπλισμό για το σχολείο μας, συμβάλλοντας στην ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό των χώρων μας. Τα παλιά έπιπλα αντικαθίστανται από σύγχρονα και λειτουργικά, δημιουργώντας ένα πιο ευχάριστο και υποστηρικτικό περιβάλλον για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας.

Συνεχίζουμε με στόχο ένα σχολείο πιο όμορφο, πιο ασφαλές και πιο σύγχρονο για όλους!

FB IMG 1775138888095 FB IMG 1775138894676 FB IMG 1775138899965 FB IMG 1775138906180 FB IMG 1775138916115