1ο Τμήμα – Υπεύθυνη νηπιαγωγός: Μαυρίδου Ειρήνη
Δραστηριότητα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής με τη Bee Βοt
Στο πλαίσιο των χριστουγεννιάτικων δράσεων τεχνολογικής εκπαίδευσης, οι μαθητές συμμετείχαν σε δραστηριότητα εκπαιδευτικής ρομποτικής με τη Bee-Bot, ένα προγραμματιζόμενο ρομπότ-μέλισσα, κατάλληλο για πρώιμη επαφή με τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης. Τα παιδιά, εργάζοντας σε ομάδες, αρχικά έθεσαν έναν στόχο μέσα σε ένα θεματικό χριστουγεννιάτικο περιβάλλον (όπως στολισμένα σπιτάκια, δέντρα και χιονάνθρωπους), ακολούθως σχεδίασαν τη διαδρομή με το δάχτυλο και στη συνέχεια τοποθέτησαν τα αντίστοιχα βελάκια κατεύθυνσης, δημιουργώντας τον «αλγόριθμο» που θα ακολουθούσε η Bee-Bot. Τέλος, προγραμμάτισαν το ρομπότ και παρατήρησαν την εκτέλεση της διαδρομής. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα καλλιεργεί τη λογικομαθηματική σκέψη, την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, τη χωρική αντίληψη και την ακολουθιακή σκέψη, ενώ παράλληλα ενισχύει τη συνεργασία, την επικοινωνία, την αυτορρύθμιση και τη δημιουργικότητα. Μέσα από το παιχνίδι, τα παιδιά έρχονται βιωματικά σε επαφή με βασικές έννοιες του προγραμματισμού, αναπτύσσοντας θετική στάση απέναντι στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας.

Δραστηριότητα Ψηφιακών Παζλ στον Υπολογιστή με Χριστουγεννιάτικες Εικόνες
Οι μαθητές συμμετείχαν σε δραστηριότητα ψηφιακών παζλ στον υπολογιστή, επιλέγοντας χριστουγεννιάτικες εικόνες της αρεσκείας τους, συνδυάζοντας τη μάθηση με το εορταστικό κλίμα. Μέσα από τη σύνθεση των κομματιών στην οθόνη, τα παιδιά εξασκήθηκαν στη χρήση του ποντικιού, ανέπτυξαν τον οπτικοκινητικό συντονισμό και τη λεπτή κινητικότητα, καθώς απαιτείται ακρίβεια στον χειρισμό και στη μετακίνηση των στοιχείων. Παράλληλα, ενεργοποιήθηκαν γνωστικές δεξιότητες όπως η παρατηρητικότητα, η συγκέντρωση, η μνήμη, η αναλυτική και συνθετική σκέψη, καθώς και η ικανότητα επίλυσης προβλήματος. Η εργασία σε ζευγάρια ή μικρές ομάδες ενίσχυσε τη συνεργασία, τον διάλογο και τη λήψη κοινών αποφάσεων. Η δραστηριότητα συμβάλλει επίσης στην εξοικείωση με το ψηφιακό περιβάλλον και στην ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων ψηφιακού γραμματισμού, μέσα από μια ευχάριστη, παιγνιώδη και παιδαγωγικά τεκμηριωμένη διαδικασία.
