Αγαπητοί γονείς,
Σας ενημερώνουμε ότι την Πέμπτη 11.9.2014, τα παιδιά θα προσέλθουν στο σχολείο στις 8:00, ενώ ο Αγιασμός θα πραγματοποιηθεί στις 9:00.
Το διδακτικό προσωπικό του σχολείου μας, σας εύχεται καλή σχολική χρονιά.
Σεπ 09 2014
Αγαπητοί γονείς,
Σας ενημερώνουμε ότι την Πέμπτη 11.9.2014, τα παιδιά θα προσέλθουν στο σχολείο στις 8:00, ενώ ο Αγιασμός θα πραγματοποιηθεί στις 9:00.
Το διδακτικό προσωπικό του σχολείου μας, σας εύχεται καλή σχολική χρονιά.
Σεπ 09 2014
ΘΕΜΑ : «Σχολείο και οικογένεια»
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
Η πρώτη ευκαιρία για το παιδί να λειτουργήσει κοινωνικά σ’ ένα ευρύτερο περιβάλλον από αυτό της οικογένειας είναι το σχολείο. Η επιτυχία του παιδιού στο σχολείο εξαρτάται από το αν έχει αυτοπεποίθηση και ενδιαφέρον, από το αν γνωρίζει τι είδους συμπεριφορά είναι αποδεκτή και πώς μπορεί να επιβάλλεται στην παρόρμησή του, ώστε να συμπεριφέρεται με κατάλληλο τρόπο. Επιπλέον, εξαρτάται από το αν μπορεί να κάνει υπομονή, να ακολουθεί οδηγίες και να στρέφεται στους δασκάλους του και στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων για βοήθεια, ενώ παράλληλα να μπορεί να εκφράζει τη γνώμη και τις ανάγκες του, όταν συναναστρέφεται με άλλα παιδιά.
Σχολείο και οικογένεια, ενώ αποτελούν διαφορετικά συστήματα, συνθέτουν ταυτόχρονα ένα ενιαίο πλαίσιο ζωής για τα παιδιά. Οι δύο αυτοί κόσμοι είναι σημαντικό να βρίσκονται σε ανοιχτή γραμμή συνεννόησης και επικοινωνίας μεταξύ τους, να συνεργάζονται αποτελεσματικά, να αλληλοσυμπληρώνονται όπου χρειάζεται, για να μπορούν να ανταποκρίνονται σ’ όλες τις ανάγκες του παιδιού: γνωστικές, συναισθηματικές, πρακτικές. Όταν ο γονιός και ο/η δάσκαλος/α καταφέρνουν να οριοθετούν τους ρόλους τους, επικοινωνούν πιο εύκολα μεταξύ τους και η επιτυχία του παιδιού στο σχολείο, τους κάνει να χαίρονται. Το σχολείο μπορεί να λειτουργήσει ως χώρος εκπαίδευσης των γονέων, αρκεί και οι ίδιοι να ανταποκρίνονται στις συγκεντρώσεις που πραγματοποιεί αυτό. Η ενημέρωση των γονέων ενισχύει τον ρόλο τους και την εκτίμηση που οι γονείς έχουν για τον εαυτό τους. Τους βοηθάει να κατανοήσουν τη σημασία της πρόληψης και να δουν το ζήτημα της ψυχικής και σωματικής αγωγής και υγείας του παιδιού τους, στη συνολική του διάσταση.
Χρήσιμες συμβουλές:
• Όταν υπάρχει πρόβλημα συμπεριφοράς, χαρακτηρίζουμε την πράξη κι όχι το ίδιο το παιδί.
• Καμιά πράξη τον παιδιού δεν έχει οριστικό χαρακτήρα: όλα μπορούν να αλλάξουν με προσπάθεια, εκτίμηση και συμπαράσταση.
• Οι τιμωρίες και οι απειλές δε φέρνουν σχεδόν ποτέ καλό αποτέλεσμα: τα παιδιά χρειάζονται πληροφόρηση, συζήτηση κι επιχειρήματα για να πειστούν.
• Τα παιδιά αναζητούν στους γονείς τους σταθερά πρότυπα ζωντάνιας, μαχητικότητας, εφευρετικότητας και αγάπης.
• Καλό είναι να είστε δάσκαλοι των παιδιών σας περισσότερο στα ζητήματα της ζωής και λιγότερο στα μαθήματα του σχολείου.
Τέλος, με την ευκαιρία της παρούσης θα ήθελα να σας δηλώσω ότι είμαι πάντοτε στη διάθεσή σας, όσο και σ’ αυτή των συλλογικών σας οργάνων, ώστε να προσπαθήσουμε από κοινού να εμπλουτίσουμε και να διευρύνουμε τις δραστηριότητες επικοινωνίας, διαλόγου και επιμόρφωσης.
Ο Σχολικός Σύμβουλος
Παπαδόπουλος Πάρης
Αυγ 31 2014
Σας καλωσορίζουμε στο Ιστολόγιο του 8ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς
Στο ιστολόγιο αυτό θα βρείτε χρήσιμες πληροφορίες για το σχολείο μας, ανακοινώσεις, αλλά και τις δράσεις που διαδραματίζονται σ’ αυτό κατά τη διάρκεια της Σχολικής Χρονιάς.
Όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς, μπορούν να συμμετέχουν σ αυτό με τις ανακοινώσεις, τις ιδέες και το υλικό τους.
Στην ιστοσελίδα θα μπορούμε να αναρτούμε το υλικό που μας ενδιαφέρει, αλλά και να επικοινωνούμε.
Απρ 23 2015
Την Πέμπτη και την Παρασκευή 23 και 24 Απριλίου, από το πρωί έως τις 8 το απόγευμα λειτουργεί Ανθοέκθεση στον χώρο του Σχολείου με τη φροντίδα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Οι τιμές είναι πολύ οικονομικές και όποιος θέλει να εμπλουτίσει τον κήπο, την αυλή ή το μπαλκόνι του καλό είναι να περάσει μια βόλτα από το Σχολείο.
Δεκ 03 2014
Εθελόντριες του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Κιλκίς επισκέφθηκαν την Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014 ύστερα από πρόσκληση του το 8ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς. Κατόπιν πρωτοβουλία των δασκάλων της Α΄ Δημοτικού, Τσερτσίδου Μάρθας και Παπαχρήστου Φανής, καθώς και με την ανταπόκριση των μαθητών τους συγκεντρώθηκαν παιδικά είδη και ενδύματα ώστε να τα προσφέρουν στο τμήμα για οικογένειες που έχουν ανάγκη.
Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός ευχαρίστησε θερμά τα παιδιά για αυτή τους την πρωτοβουλία και τους ευχήθηκε να γίνουν παράδειγμα προς μίμηση.
Σεπ 12 2014
Με τις ευλογίες τις εκκλησίας και τις ευχές των γονέων πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας ο Αγιασμός για την σχολική χρονιά 2014-2015. Ο π. Γεώργιος, όπως κάθε χρόνο, τέλεσε την ακολουθία αυτή της εκκλησίας μας και αφού ράντισε όλους τους παριστάμενους και το σχολικό κτίριο ευχήθηκε στα παιδιά δύναμη και πρόοδο. Στον Αγιασμό, πέρα από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, συμμετείχε και η πλειοψηφία των γονέων, που συνόδευαν τα παιδιά τους σ’ αυτή την πρώτη μέρα της καινούργιας σχολικής χρονιάς.
Σεπ 07 2014
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ * Η καθημερινότητα των Ελλήνων φανερώνει χαρακτηριστικά της παιδείας τους
Η συλλογιστική προσέγγισης του θέματος βασίζεται στην παραδοχή ότι η διαμόρφωση της κοινωνικής συμπεριφοράς κάθε ατόμου συνιστά δημιούργημα της επιρροής, κυρίως, του περιβαλλοντικού παράγοντα. Με άλλα λόγια, στην κοινωνική συμπεριφορά συμπυκνώνονται οι εμπειρίες, τα βιώματα, οι στάσεις, οι αντιλήψεις, οι νοοτροπίες, οι πληροφορίες και, γενικά, οι ιδιαιτερότητες που βιώνει κάθε άτομο μέσα από τη συναναστροφή και την αλληλεπίδρασή του με πρόσωπα, θεσμούς, περιστάσεις και, συνολικά, με τη λειτουργία του κοινωνικού συστήματος. Αυτό σημαίνει, τελικά, ότι η κάθε οικογένεια, το κάθε σχολείο και, γενικά, η κάθε κοινωνία, στο πέρασμα του χρόνου έχουν διαμορφώσει τη δική τους κουλτούρα, μέσα από την αλληλεπίδραση που συντελείται ανάμεσά τους, η οποία αποτυπώνεται στη συμπεριφορά των μελών τους.
Διατυπώνοντας διαφορετικά την άποψη αυτή, υποστηρίζουμε ότι η συμπεριφορά του μέλους της ελληνικής κοινωνίας, όπως αυτή εκδηλώνεται στην καθημερινότητά του και σε όλους τους τομείς, «προδίδει» την παιδεία που έχει αποκτήσει το μέλος μέσα από τη συμμετοχή και δραστηριοποίησή του στην οικογενειακή, σχολική και κοινωνική ζωή. Αυτό, λοιπόν, το είδος παιδείας επιδιώκουμε να αναδείξουμε μέσα από χαρακτηριστικά παραδείγματα της συμπεριφοράς του παιδιού, του νέου και, γενικά, του Ελληνα πολίτη. Ιδού, λοιπόν, ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα, τα οποία δεν χρειάζεται να καταβάλει κανείς μεγάλη προσπάθεια για να τα παρατηρήσει και να τα αντιληφθεί στην καθημερινότητα των Ελλήνων, λόγω του ότι εμφανίζονται με υψηλή συχνότητα:
• Ενας ανησυχητικός αριθμός μαθητών όλων των βαθμίδων, μετά τη χρήση του περιεχομένου, πετά τη συσκευασία ή ακόμη και το περιεχόμενο των αναλώσιμων προϊόντων (γαριδάκια, μπισκότα, τσίχλα…) στους κοινόχρηστους χώρους του σχολείου ή σε όποιον άλλο εξωσχολικό κοινόχρηστο χώρο βρεθεί (πεζοδρόμιο, δρόμο…).
• Ενας μειοψηφικός, αλλά σταθερός, αριθμός φοιτητών, επανειλημμένα και συστηματικά, γράφει συνθήματα, κατά κανόνα, ακραία, χυδαία και κυρίως πολιτικού περιεχομένου, όχι σε πανό αλλά στους τοίχους των πανεπιστημιακών κτιρίων, παραβιάζοντας κάθε κριτήριο αισθητικής και, προφανώς, καταστρατηγώντας τη δημόσια και ιδιωτική ιδιοκτησία.
• Οι επιφάνειες μνημείων, ανδριάντων και αγαλμάτων επικαλύπτονται και βεβηλώνονται, συχνά και απροκάλυπτα, με τουλάχιστον αντιαισθητικά συνθήματα και γκράφιτι, προσβάλλοντας τη μνήμη σημαντικών προσωπικοτήτων της ιστορίας, του πολιτισμού και γενικά της κοινωνίας.
• Η ποιότητα του πολιτικού λόγου και της συμπεριφοράς αρκετών πολιτικών προσώπων, όχι μόνο στις προεκλογικές τους διαδικασίες αλλά και μέσα στην ίδια τη Βουλή, είναι από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα «κουλτούρας» συμπεριφοράς.
• Η χρήση χυδαίων και προσβλητικών εκφράσεων ή του φασκελώματος παρατηρείται καθημερινά σε μεγάλη συχνότητα, ακόμη και για επουσιώδη ζητήματα και συμβάντα.
• Ενας απροσδιόριστος αριθμός οδηγών σταθμεύει το αυτοκίνητό του κατά τέτοιον ατομικιστικό τρόπο, ώστε να στερεί τουλάχιστον μία θέση στάθμευσης σε οδηγούς που αναζητούν να σταθμεύσουν τα αυτοκίνητά τους.
• Οι άκρες των μικρών και μεγάλων δρόμων και οι παραλίες, σχεδόν πανελλαδικά, «στενάζουν» από σκουπίδια, κυρίως άδεια πλαστικά μπουκάλια νερού, κύπελλα καφέ, αποτσίγαρα, αποφάγια κ.ο.κ.
• Το πέταγμα του αποτσίγαρου ή ακόμη και του άδειου πακέτου από το παράθυρο του αυτοκινήτου και το άδειασμα του σταχτοδοχείου του αυτοκινήτου στους φωτεινούς σηματοδότες αποτελούν συνηθισμένη καθημερινή ενέργεια.
Επίσης, συνηθισμένο φαινόμενο αποτελούν:
• Η μεγάλη συχνότητα σε βανδαλισμούς και καταστροφές των στεγάστρων των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιακών φορέων και των τηλεφωνικών θαλάμων.
• Τα αναρίθμητα συνθήματα στους τοίχους των κατοικιών και οι δολιοφθορές σε σταθμευμένα αυτοκίνητα.
• Η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, του μονόδρομου, καθώς και η αφαίρεση της προτεραιότητας από αρκετούς οδηγούς θεωρείται όχι μόνο φυσιολογική αλλά και «μάγκικη» κοινωνική στάση κ.λπ.
Αυτές και πολλές άλλες περιπτώσεις συμπεριφοράς οδηγούν στη διαπίστωση ότι ένας ερευνητικά απροσδιόριστος και, ασφαλώς, ανησυχητικός, αριθμός Ελλήνων πολιτών, σχεδόν όλων των ηλικιών, δίνει καθημερινά και συχνά δείγματα έλλειψης παιδείας, η οποία αποτυπώνεται στη συμπεριφορά τους με χαρακτηριστικά γνωρίσματα την αγένεια, την έλλειψη σεβασμού και αισθητικής, την ασυνέπεια, την ανευθυνότητα κ.ο.κ. Αυτά τα δείγματα συμπεριφοράς, που, ενδεχομένως, από ορισμένους να εκλαμβάνονται ως «μικρής» πολιτισμικής και κοινωνικής εμβέλειας και σημασίας, φανερώνουν παγιωμένες αντιλήψεις, νοοτροπίες και πρακτικές, οι οποίες, όμως, αφενός δύσκολα ανατρέπονται γιατί ενισχύονται από τον τρόπο λειτουργίας του πολιτικού και κοινωνικού συστήματος, με γνωρίσματα, π.χ., την ανοχή και την ατιμωρησία, και αφετέρου απηχούν στην πράξη τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του στη διαχείριση των προσωπικών και κοινωνικών ζητημάτων. Ολα αυτά, πέραν των γνωρισμάτων της επικρατούσας κουλτούρας, οδηγούν σε μια απαισιόδοξη διαπίστωση ότι η λειτουργία και το μέλλον της ελληνικής κοινωνίας, σε ζητήματα παιδείας και κοινωνικής συμπεριφοράς, δεν διαγράφεται ιδιαίτερα ευοίωνο. Η διαπίστωση αυτή έχει τη σημασία της, δεδομένου ότι η λειτουργία των θεσμών και συνολικά του κοινωνικού συστήματος εξαρτάται από τις αξίες, τους κανόνες και τις πρακτικές που χρησιμοποιούν οι πολίτες μιας κοινωνίας σε όλα τα επίπεδα της καθημερινής επικοινωνίας και δραστηριοποίησής τους.
* Ο κ. Χαράλαμπος Κωνσταντίνου είναι καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.Εφημερίδα Καθημερινή 29.5.2014