Τι θα ζητούσε αν μπορούσε ένα παιδί με Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα από τους γονείς του…
Φεβ 26
Τι θα ζητούσε αν μπορούσε ένα παιδί με Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα από τους γονείς του…
Φεβ 26
Στο πλαίσιο των Πολιτιστικών Προγραμμάτων του σχολικού έτους 2012-2013 τα δύο τμήματα της ΣΤ΄ τάξης επέλεξαν να ασχοληθούν φέτος με το θέμα της μετανάστευσης γενικά και ειδικότερα με το φαινόμενο της ελληνικής μετανάστευσης στο πέρασμα των χρόνων (τίτλος προγράμματος: ¨Μετανάστες από την Ελλάδα¨).
Όλα ξεκίνησαν με αφορμή σχετικό μάθημα με θέμα την προσφυγιά που υπάρχει στο βιβλίο της Γλώσσας, α΄τεύχος. Οι μαθητές και οι μαθήτριες έδειξαν να ευαισθητοποιούνται ιδιαίτερα πάνω στο θέμα και εκδήλωσαν ενδιαφέρον με αφορμή την αναφορά που έγινε στους Έλληνες της Μικράς Ασίας ως παράδειγμα προσφυγιάς. Η αναφορά αυτή σε συνδυασμό με το γεγονός της μετανάστευσης δύο συμμαθητριών τους στη Γερμανία τον προηγούμενο Οκτώβριο αλλά και άλλων συμμαθητών τους δημιούργησαν τις προϋποθέσεις ώστε να γεννηθεί στα παιδιά το ενδιαφέρον για το θέμα αυτό.
Φεβ 25
Φεβ 24
Φεβ 23

Δυο μετανάστες με φόβο και πόνο
αφήνουν την πατρίδα τους χαμένη στο χρόνο.
Ιωάννα Κ.
Ένα από τα πολιτιστικά προγράμματα που πραγματοποιείται κατά το σχολικό έτος 2012-2013 στο σχολείο μας είναι το πρόγραμμα ¨Μετανάστες από την Ελλάδα¨. Σε αυτό συμμετέχουν τα τμήματα ΣΤ1΄ και ΣΤ2΄ και οι εκπαιδευτικοί Ζηβανού Νατάσα (Θεατρική Αγωγή), Μαργαρίτης Κωνσταντίνος (Μουσική), Μεταλλίδου Ευδοξία (ΠΕ70) και Αδάμ Δημήτριος (ΠΕ70).
Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος οι μαθητές της ΣΤ1΄ μίλησαν στο μάθημα της Μουσικής για την μετανάστευση και κλήθηκαν στη συνέχεια να δημιουργήσουν τους δικούς τους στίχους…
Πάμε σε μια νέα χώρα
σε μια καινούργια γη
αφήνοντας πίσω μας
την παλιά ζωή.
Ταξίδι μακρινό
σ΄ ένα νέο τόπο
ψάχνοντας να βρω
να ζήσω μ΄ άλλο τρόπο.
Αγγελική Μ.

Φεβ 22
Στο μάθημα της Γλώσσας με τίτλο ¨Το ηλιακό λεωφορείο¨ αφού ακούσαμε το σχετικό τραγούδι σε CD, γράψαμε κατά ομάδες ένα δικό μας ποίημα και ζωγραφίσαμε με τη φαντασία μας ένα δικό μας ηλιακό λεωφορείο. Προσθέσαμε ένα τίτλο και τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε. Κατόπιν διαβάζοντας τις εργασίες μας είπαμε και γράψαμε τις εντυπώσεις μας.
Λαζαρέλη Φρόσω
(δασκάλα Γ2΄)
Φεβ 21

Σπυριδούλα Κώτση
Θεσσαλονίκη, 21/2/2013.
Για την ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΣΗΜΕΡΑ
Ο χαρακτηρισμός εμφανίζεται όλο και πιο συχνά τελευταία σε blog και site ψυχολογίας: ο “γονιός ελικόπτερο” και η επίδραση που έχει αυτό το στυλ γονεϊκής ανατροφής στα παιδιά.
Η λέξη “ελικόπτερο” χαρακτηρίζει το γονιό που μοιάζει να «στριφογυρίζει», φτερουγίζοντας γύρω από το παιδί, προσπαθώντας να διαχειρίζεται όλα τα μικροζητήματα της καθημερινής σχολικής και κοινωνικής ζωής του. Είναι ένα πρότυπο γονιού λίγο πολύ γνωστό σε όλους. Πολλοί μάλιστα από εμάς αναγνωρίζουμε στην περιγραφή ένα γνωστό, έναν φίλο, ίσως το δικό μας γονιό -ακόμα και τον εαυτό μας…
Οι περισσότεροι γονείς θα έκαναν οτιδήποτε για να βοηθήσουν τα παιδιά τους, ώστε να είναι χαρούμενα και ευτυχισμένα. Όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για συμπεριφορές που ξεφεύγουν από το φυσιολογικό: ο “γονιός ελικόπτερο” πλανιέται διαρκώς γύρω από το παιδί, μη χάνοντας καμιά ευκαιρία να μάθει, να ασχοληθεί, να διευθετήσει, να ελέγξει και να ρυθμίσει ακόμα και τις πιο μικρές πτυχές της ζωής του παιδιού του. Φαίνεται ωστόσο ότι, αυτό που για ορισμένους μεταφράζεται σαν ενεργό γονεϊκό ενδιαφέρον, στην πραγματικότητα συνιστά υπερβολική εμπλοκή που αποδεικνύεται καταστροφική για την ψυχική υγεία και την αυτοεκτίμηση των παιδιών.