Η καθημερινή ζωή ενός 12χρονου

H ταινία μικρού μήκους που ακολουθεί, φτιάχτηκε από τα παιδιά της Στ΄ τάξης του 43ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης και πέντε φοιτητές/τριες του ΠΤΔΕ (που ασκούσαν την πρακτική τους) μέσα σε δύο μόλις ημέρες, στα πλαίσια ενός project με τίτλο “Tαινίες animation”. Το σενάριο, οι φωνές και τα σκίτσα ανήκουν στους μαθητές του τμήματος.  ΜΑΙΟΣ 2012.


Δημιουργίες της Ε1΄ στη Θεατρική Αγωγή

Σας παρουσιάζουμε σήμερα τις ιστορίες που δημιούργησαν οι μαθητές της Ε1΄ στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής, με ¨αφορμή¨ τρεις/τέσσερις λέξεις που τους δόθηκαν ως έναυσμα…

Οι ιστορίες που δημιουργήθηκαν είναι…

– Η τυχερή γυναίκα

– Διακοπές στη θάλασσα

– Ο Γιάννης και η Γεωργία παντρεύονται

– Το στοιχειωμένο τρένο

Διακοπές στη θάλασσα

Δύο παιδιά ετοιμάζουν ένα πάρτι έκπληξη στη φίλη τους. Όμως ένας κλέφτης έρχεται και τους τρώει όλα τα γλυκά που είχαν ετοιμάσει. Τι θα κάνουν τώρα;

Πρόγραμμα ¨ΕΥΖΗΝ¨στα σχολεία

Στα πλαίσια καταπολέμησης της ανθυγιεινής διατροφής και της παχυσαρκίας το υπουργείο Παιδείας εφαρμόζει φέτος σε όλα τα σχολεία της χώρας (Δημοτικά και Γυμνάσια) το πρόγραμμα Ε.Υ.ΖΗ.Ν (Εθνική Δράση Υγείας για τη ΖωΗ των Νέων). Την ευθύνη εφαρμογής του προγράμματος έχουν οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής του κάθε σχολείου, οι οποίοι θα διενεργήσουν μετρήσεις  των δεικτών σωματικής διάπλασης και φυσικής κατάστασης των μαθητών. Η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων θα πραγματοποιηθεί από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, το οποίο έχει και την επιστημονική ευθύνη του προγράμματος.
Σκοπός είναι να δημιουργηθεί η Ατομική Αναφορά του κάθε παιδιού, στην οποία θα περιγράφονται αναλυτικά η διατροφή και η φυσική του κατάσταση, καθώς και μια αξιολόγηση σχετικά με το αν πρέπει ο μαθητής να υιοθετήσει άλλες συνήθειες για να βελτιώσει την υγεία του.

Η συνέντευξη του πρώτου δασκάλου με Σύνδρομο Down

Ο 34χρονος Ισπανός Πάμπλο Πινέδα είναι ο πρώτος στην Ευρώπη πτυχιούχος πανεπιστημίου που έχει σύνδρομο Down. Χρειάζεται να περάσει ακόμη τέσσερις εξετάσεις, για να πραγματοποιήσει το όνειρό του: να γίνει δάσκαλος.

Αυτό δεν είναι τόσο ασυνήθιστο: στην Ισπανία το 85% των παιδιών με σύνδρομο Down πηγαίνουν στο κανονικό σχολείο. Η WELT ON LINE μίλησε με τον Πινέδα για τη μάθηση, την “καθυστέρηση” και για τα υπερπροστρατευμένα παιδιά.

Ο Πάμπλο Πινέδα τελείωσε τις σπουδές του παιδαγωγού και αυτό το Μάρτη έκανε την πρακτική εξάσκηση στην Κόρδοβα. Ο Πινέδα αυτήν την εποχή προετοιμάζεται για τις εξετάσεις για την άδεια άσκησης επαγγέλματος και του μένουν μόνο τέσσερις εξετάσεις για να τελειώσει τις σπουδές του στην ψυχολογία και παιδαγωγικά. Στο φεστιβάλ κινηματογράφου της Μάλαγκα στα τέλη Απρίλη προβλήθηκε η ταινία «Και εγώ επίσης» που είναι εμπνευσμένη από τη ζωή του Πινέδα και στην οποία ο ίδιος κρατά τον βασικό ρόλο: Ζωή, Αγάπη, Λύπη και Χαρά κατά τη διάρκεια των σπουδών. Με τον Πινέδα μίλησε ο Jan Marot.

WELT ONLINE: Πώς βιώσατε προσωπικά το σύνδρομο Down;

Πάμπλο Πινέδα: Δεν ήταν οι γονείς μου που μου το είπαν. Ήταν ο δάσκαλός μου. Ήμουν περίπου εφτά χρονών, όταν με ρώτησε αν ήξερα τι είναι το σύνδρομο Down. Φυσικά απάντησα ναι. Με κοίταξε έντονα και μου εξήγησε τη γενετική του σύνδρομου Down. Στην ηλικία αυτή ήταν πραγματικά πολύ σκληρό. Για μένα αυτό ακουγόταν σαν αραμαϊκά. Ήταν πολύ βαρύ. Του έθεσα μόνο δύο ερωτήσεις: «Είμαι χαζός;» Απάντησε : «Όχι.» «Μπορώ να συνεχίσω να πηγαίνω στο σχολείο με τους φίλους μου;» Απάντησε : «Κανένα πρόβλημα» . Τα υπόλοιπα μου ήταν παντελώς αδιάφορα.

Τα δικαιώματα των παιδιών: Animation από τη Δ΄ τάξη του 1ου Δημ. Σχ. Ερμούπολης

Animation που έφτιαξαν οι μαθητές της Δ΄ τάξης του 1ου Δημ. Σχ. Ερμούπολης με το δάσκαλό τους σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών.


Παιδικά παραμύθια: Όσα (δεν) πρέπει να φοβόμαστε

Δημήτρης Κούκης,

Παιδοψυχολόγος – Ψυχοθεραπευτής

Παραμύθια με πρωταγωνίστριες γριές μάγισσες, που μαρμαρώνουν τα αγόρια και ρίχνουν ξόρκια ή κατάρες. Γονείς που εγκαταλείπουν τα παιδιά τους. Μοχθηροί δράκοι που κλέβουν την ομορφιά των κοριτσιών. Τρομακτικά δάση με λύκους, βρικόλακες και ξωτικά… Κι όμως. Τα παιδιά δείχνουν ξεκάθαρα, πως μαγεύονται από παραμύθια με βίαιους ήρωες και τρομακτική πλοκή.

Από την άλλη πλευρά, οι γονείς αναρωτιούνται για ποιον λόγο να διηγούνται τέτοιες ιστορίες στα παιδιά τους. Ούτε η Χιονάτη και η Σταχτοπούτα, αλλά ούτε και οι τιμωροί βασιλιάδες και τα τρομακτικά τέρατα, μοιάζουν ιδανικά πρότυπα για το μέλλον των παιδιών τους. Και πώς νιώθει άραγε ο Κοντορεβιθούλης και τα αδέρφια του, που ζουν επώδυνα την εγκατάλειψη; Και πώς γίνεται να υπάρχει γονιός τόσο ανεύθυνος, όσο η μητέρα της Κοκκινοσκουφίτσας, ώστε να την αφήνει μόνη της να κάνει τέτοια διαδρομή στο δάσος; Και γιατί εν τέλει να εκτίθενται τα παιδιά μπροστά σε όλα αυτά τα εκφοβιστικά σενάρια τρόμου, που τους προκαλούν άγχος;

«Οι μεγάλοι είναι αυτοί που φοβούνται τα τρομακτικά παραμύθια. Τα παιδιά τα λατρεύουν» είχε πει κάποτε ο Φρόυντ. Τα παιδικά παραμύθια συχνά βασίζονται στο στοιχείο του φόβου, που αποτελεί κοινό τόπο τόσο σε παραδοσιακές, όσο και σε πιο σύγχρονες ιστορίες για παιδιά. Κάθε παραμύθι έχει έναν τρομακτικό χαρακτήρα, που προκαλεί πρόβλημα στους άλλους, βασανίζει τους ήρωες και κάνει τους πρωταγωνιστές να υποφέρουν.

Δημιουργίες της ΣΤ1΄ στη Θεατρική Αγωγή

Οι παρακάτω ιστορίες δημιουργήθηκαν από τους μαθητές της ΣΤ1΄ στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής

Το καϋμένο ποντικάκι

Ένα κρύο βροχερό βράδυ, μια οικογένεια ποντικών, ο πεινασμένος Τομ, και μια σκούπα…

Παρθενώνας-Κώστας Γαβράς

Η ΣΤ1΄ για τη σχολική βία

Με αφορμή την Ημέρα κατά της σχολικής βίας οι μαθητές της ΣΤ1΄ παρακολούθησαν βίντεο σχετικά με τη σχολική βία και συζήτησαν για αυτήν. Τα βίντεο που παρακολούθησαν ήταν δημιουργίες Δημοτικών Σχολείων όπως του  5ο Δ.Σ. Χολαργού, του 5ο Δ.Σ. Καβάλας, του 32ο Δ.Σ. Πάτρας κ.ά.

Επίσης χρησιμοποιήθηκε το Διαδραστικό Εκπαιδευτικό Εργαλείο που δημιουργήθηκε από το ¨Χαμόγελο του παιδιού¨. Εδώ οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ιστορίες σχετικές με τη σχολική βία μέσα από τρεις διαφορετικές οπτικές γωνίες αυτές του θύματος, του θύτη και του παρατηρητή.

Παράλληλα με την προβολή των βίντεο γινόταν συζήτηση με τους μαθητές, εντοπίστηκαν και σχολιάστηκαν τα είδη σχολικής βίας, αναφέρθηκαν από τους ίδιους τους μαθητές περιπτώσεις σχολικής βίας που έχουν αντιμετωπίσει. Στη συνέχεια οι μαθητές πραγματοποίησαν τη δική τους ¨καμπάνια¨ κατά της σχολικής βίας δημιουργώντας αφίσες που τοιχοκολλήθηκαν στους χώρους του σχολείου και έγραψαν τα δικά τους κείμενα σχετικά με τη σχολική βία.


Αδάμ Δημήτρης (δάσκαλος ΣΤ1΄)


[slideboom id=715399&w=425&h=370]

Ως συνέχεια της παραπάνω δράσης οι μαθητές στο μάθημα των Αγγλικών μίλησαν για το bullying και τις άλλες μορφές σχολικής βίας χρησιμοποιώντας αγγλική ορολογία. Μίλησαν για το bullying που δέχθηκαν διάφορες διασημότητες ως μαθητές και κατασκεύασαν ένα κολλάζ σχετικά με το θέμα. Παρακολούθησαν ακόμη βίντεο στην αγγλική γλώσσα που αναφέρονταν στη σχολική βία στην Αμερική και την Αγγλία.

Βασιλική Μπίθα (καθηγήτρια Αγγλικών)


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση