Το 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας είχε τίτλο “Θάλα-SoS-α χωρίς πλαστικά!”
της θεματικής ενότητας ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ(1. Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά)
Σκοπός του προγράμματος ήταν οι μαθητές και οι μαθήτριες να αποκτήσουν θετική στάση σχετικά με τη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων, αναγνωρίζοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έχουν ειδικότερα στη θαλάσσια ζωή,να αναστοχαστούν ως προςτην προσωπική τους ευθύνη και να υιοθετήσουν συγκεκριμένες συμπεριφορές που συμβάλλουν θετικά στη μείωση των πλαστικώναπορριμμάτων στην καθημερινή ζωή.
1ο Εργαστήριο:Δημιουργούμε την ομάδα μας – Μοιραζόμαστε τη γνώση μας
Στο κέντρο του κύκλου τοποθετείται ένα μεγάλο μπλε πανί και τα παιδιά με τις ζωγραφιές τους δημιουργούν ένα θαλάσσιο τοπίο. Στη συνέχεια γίνεται η διερεύνηση των πρότερων γνώσεων των παιδιών και οι ιδέες τους καταγράφονται.
Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγραφίζουν πως φαντάζονται μια καθαρή και μια βρόμικη παραλία!
Στην ολομέλεια, διαβάζουμε το μήνυμα που μας έστειλαν οι “επιστήμονες των θαλασσών» και η «Λέτα,
χελώνα καρέτα καρέτα». Οι ήρωες μας ζητούν να παρατηρήσουμε και να περιγράψουμε τις φωτογραφίες που τους στέλνουν, που δείχνουν τι συναντούν στα ταξίδια τους στη θάλασσα. Τα παιδιά περιγράφουν τις φωτογραφίες, στις οποίες απεικονίζονται πλαστικά απορρίμματα στη θάλασσα και σε ακτές. Στη συνέχεια απαντούν σε
ερωτήματα όπως: τι παρατηρείτε; γατί βρίσκονται αυτά τα αντικείμενα εκεί; κ.ά
Χωρίζονται σε ομάδες, και δημιουργούν την ιστορία των πλαστικών αντικειμένων που παρατήρησαν, π.χ. πού ήταν πριν, πώς βρέθηκαν εκεί, κ.ά.
Εργαστήριο 2ο : Ανησυχία στον βυθό… Ερευνούμε, καταγράφουμε, βγάζουμε συμπεράσματα
Τα παιδιά ενημερώνονται με νέο μήνυμα από τους “επιστήμονες των θαλασσών”, που τους ζητούν να εξηγήσουν στη Λέτα καρέτα καρέτα, τι μπορεί να συμβεί στα ζώα της θάλασσας, όταν σε αυτή υπάρχουν πλαστικά απορρίμματα. Τα παιδιά παίρνουν πληροφορίες και ενημερώνονται μέσω εκπαιδευτικών βίντεο και εκφράζουν τις απόψεις τους:
Επίσης αποτυπώνουν εικαστικά ότι τους έκανε εντύπωση από αυτά που παρακολούθησαν γράφοντας τα δικά τους μηνύματα!
Εργαστήριο 3ο: Μαθαίνουμε από τους/τις ειδικούς
Στην ολόμέλεια γίνονται συζητήσεις για τις επιπτώσεις στη ζωή των ζώων της θάλασσας των πλαστικών απορριμμάτων! Τα παιδιά συζητούν ποια μέρη θα μπορούσαν να επισκεφθούν προκειμένου να πάρουν περισσότερες πληροφορίες. Στο διδίκτυο βρίσκουμε πληροφορίες όπως για το Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας «Αρχιπέλαγος», ή Μουσείων Φυσικής Ιστορίας ή φορέων π.χ. Παιδική HELMEPA, ΑΡΧΕΛΩΝ
Σε ομάδες φτιάχνουν τις δικές τους αφίσσες για να μεταδώσουν το μήνυμα για τη ρύπανση των θαλασσών!
Εργαστήριο 4ο: Προτείνουμε λύσεις για πλαστικά απορρίματα
Τα παιδιά καλούνται να φέρουν από το σπίτι τους πλαστικά απορρίματα τα οποία δε χρειάζονται προκειμένουν να σκεφτούμε τρόπους αξιοπόιησης τους.
Μιλάμε για τον μπλε κάδο και ποια απορρίμματα μπορούμε να πετάξουμε μέσα σε αυτόν! Συζητάμε για την διασικασία της ανακύκλωσης και την αξία της για το περιβάλλον και προτείνουμε λύσεις!
Πετάμε τα πλαστικά απορρίμματα που φέραμε από το σπίτι μας στον κάδο ανακύκλωσης πλαστικών του σχολείου μας
Εργαστήριο 5ο – 60: Ένα πλαστικό ονειρεύεται να γίνει…
Άραγε τι θα γίνουν τα πλαστικά που συγκεντρώσαμε και θα στείλουμε για ανακύκλωση? Παρακολουθούμε εκπαιδευτικά βίντεο για την ανακύκλωση και συγκεντρώνουμε πληροφορίες..
Τα παιδιά σκέφτονται τι θα μπορούσαν να γίνουν αφού ανακυκλωθούν τα υλικά τους και το αποτυπώνουν σε φύλλο εργασίας!