Το Εργαστήριο Δεξιοτήτων εντάσσσεται στον θεματικό άξονα “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ, Κοινωνική Συναίσθηση κι Ευθύνη” και στην υποθεματική “Συμπερίληψη, αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα”. Στόχος του αποτελεί η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της επικοινωνίας και της συνεργασίας καθώς και οι δεξιότητες της κοινωνικής ζωής όπως η ενσυναίσθηση, η προσαρμοστικότητα και η υπευθυνότητα.
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Ας γνωριστούμε παίζοντας
Στο πρώτο εργαστήριο μιλήσαμε για το περιεχόμενό του δίνοντας έμφαση στον αλληλοσεβασμό.Οι δραστηριότητες είχαν ως κύριο στόχο την ενίσχυση της ομαδικής συνοχής, την προώθηση της συνεργασίας και της αρμονικής συνύπαρξης μέσα στην τάξη.
Φτιάξαμε ο καθένας το δικό του λουλούδι και στη συνέχεια τα βάλαμε όλα μαζί για να θυμόμαστε πως είμαστε μια ομάδα και στολίσαμε την τάξη μας!
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Όλοι έχουμε μια θέση σε αυτή την τάξη
Στο δεύτερο εργαστήριο ο στόχος ήταν η ανάπτυξη του σεβασμού προς τους άλλους, η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και η ευαισθητοποίηση σε θέματα ανθρώπινα.
Η κούκλα περσόνα “Δώρα” επισκέφτηκε την τάξη μας και μας διηγήθηκε την ιστορία της και το πρόβλημά της. Η Δώρα μιλάει ψευδά και οι φίλοι την κοροϊδεύουν και αυτή και τον αδερφό της ο οποίος κινείται με αναπηρικό αμαξίδιο. Τα παιδιά συζήτησαν μαζί της και πρότειναν λύσεις και τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος. Οι προτάσεις των μαθητών καταγράφηκαν σε πίνακα.
3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ:Εσύ κι εγώ μαζί!
Σκοπός του εργαστηρίου ήταν η ανάδειξη της διαφορετικότητας, η αναγνώριση του αποκλεισμού και των διακρίσεων και η ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και αλληλεγγύης.
Με τα παιδιά είδαμε την ταινία”Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια” η οποία θίγει ζητήματα αποδοχής και διαφορετικότητας και τη συζητήσαμε.
Στη συνέχεια, κατασκευάσαμε το θερμόμετρο των συναισθημάτων προκειμένου να καταγράψουμε και να αναγνωρίσουμε τα συναισθήματα που βιώνει η Σοφία η αγελαδίτσα αλλά κι εμείς οι ίδιοι. Δημιουργήσαμε και το φανάρι του θυμού.
Διαβάσαμε τοπαραμύθι “Όταν θυμώνω” και ζωγραφίσαμε καταστάσεις που μας ηρεμούν και καταστάσεις που μας θυμώνουν!
Στη συνέχεια κατασκευάσαμε ένα πύργο με τουβλάκια όπου κάθε τουβλάκι είχε το αρχικό γράμμα κάθε μαθητή. Κάθε μαθητής καλούνταν να αφαιρέσει ένα τουβλάκι από τον πύργο χωρίς βέβαια ο πύργος να πέσει!
4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Ο εαυτός μου
Στόχος του εργαστηρίου ήταν τα παιδιά να μιλήσουν για τον εαυτό τους, να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές με τους άλλους και αναπτύξουν ενσυναίσθηση σε ζητήματα διαφορετικότητας και ποικιλομορφίας.
Τα παιδιά ζωγράφισαν τους εαυτούς τους, τους παρουσίασαν στην ολομέλειά και μίλησαν γι ‘αυτούς. Εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές τόσο εξωτερικές όσο και εσωτερικές και είδαμε πως όλοι είμαστε διαφορετικοί.
50 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ:…οι άλλοι!
Στόχος του εργαστηρίου ήταν η διαχείρηση συγκρουσιακών καταστάσεων.
Με τα παιδιά είδαμε το βίντεο “Η εχθρόπιτα” και συζητήσαμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να λύσουμε τυχόν διαφορές που έχουμε με τους άλλους και να αποφύγουμε τις συγκρούσεις μεταξύ μας!
Καταγράψαμε πράγματα που μας αρέσει να κάνουμε με τους φίλους μας
ενώ στη συνέχεια επινοήσαμε τη δική μας “πίτα της φιλίας”. Σκεφτήκαμε τα συστατικά της, τα καταγράψαμε, την φτιάξαμε ομαδικά και την βάλαμε στη τάξη μας για να μας θυμίζει την αξία της φιλίας κάθε στιγμή!
Στη συνέχεια ο καθένας ζωγράφισε σε ανοιχό φύλλο τη δική του πίτα της φιλίας όπως την φαντάζεται και έγραψε δίπλα τη συνταγή αυτής!
Στη συνέχεια τα παιδιά έφτιαξαν ατομικά ο καθένας από μια καρδιά, την στόλισε όπως ήθελε και την χάρισε σε κάποιον φίλο του στην τάξη. Όλες οι καρδιές συγκεντρώθηκαν και δημιούργησαν την κουρτίνα-γιρλάντα της αγάπης στολίζοντας την τάξη μας!
6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Η ταυτότητά μου
Στόχος του εργαστηρίου ήταν τα παιδιά να αντιληφθούν τον χαρακτήρα της ταυτότητας και να εξοικειωθούν με διαφορετικά φυσικά κια φυλετικά χαρακτηριστικά.
Διαβάσαμε την ιστορία του “Έλμερ, του παρδαλού ελάφαντα”, ενός ελέφαντα διαφορετικού από τους υπόλοιπους. Συζητήσαμε και προβληματιστήκαμε αλλά στο τέλος ο Έλμερ μας κέρδισε και έγινε φίλος μας.
Τον ζωγραφίσαμε ομαδικά (ένα χρώμα ο καθένας) , ατομικά, τον φτιάξαμε τρισδιάστατο και δυσδιάστατο και τελικά τον αγαπήσαμε πολύ.
Εμπλουτίσαμε το εργαστήριο και με το παραμύθι ¨Το μικρό αγόρι και τα 4 αβγά”, της Κ.Τσάνταλη , στο οποίο η χελώνα με το πολύχρωμο καβούκι μας διδάσκει με τον πιο όμορφο τρόπο τον σεβασμό στη διαφορετικότητα!
Τα παιδιά έφτιαξαν την πολύχρωμη χελώνα και οι τάξεις μας γέμισαν με ζωάκια δοαφορετικά απ’ότι μέχρι τώρα τα είχαμε γνωρίσει.
Στη συνεχεια μιλήσαμε για τη δική μας μοναδικότητα ενώ στη συνέχεια φτιάξαμε τις δικές μας ταυτότητες!
7ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Όλοι ίσοι, όλοι διαφορετικοί.
Στόχος του εργαστηρίου ήταν τα παιδιά να αντιληφθούν τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ των ανθρώπων και να αναζητήσουν τρόπους καλλιέργειας της ενσυναίσθησης.
Για το σκοπό αυτό στο συγκεκριμένο εργαστήριο μιλήσαμε για την οικογένειά μας! Κάθε οικογένεια είναι διαφορετική και έχει τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που την κάνουν να ξεχωρίζει. Συζητήσαμε γι’ αυτά και στπο τέλος στην ολομέλεια ο καθένας παρουσίασε την δική οικογένεια!


























