«Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής»

Τους μήνες Οκτώβριο-Νοέμβριο υλοποιήθηκε στο σχολείο μας το εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο «Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής», που υπάγεται στο θεματικό κύκλο “Ευ Ζην ” και στην θεματική ενότητα “Υγεία” .Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος ήταν η εκπαίδευση των μαθητών στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.Πιο συγκεκριμένα, το  πρόγραμμα αποσκοπούσε στην προαγωγή της διατροφικής αξίας των προϊόντων που καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα προϊόντα κλπ.) καθώς και χρήσιμες συμβουλές για την υιοθέτηση ενός νέου διατροφικού προφίλ.

Ο ήρωας μας, ήταν ο Ρούλης ο Τροφούλης, ο οποίος μέσα από διάφορες δραστηριότητες βοήθησε τα παιδιά να
συνειδητοποιήσουν τη σημαντικότητας της διατροφής στη συνολικής μας υγεία, την επιλογή τροφίμων με υψηλή διατροφική αξία, την αποφυγή τροφίμων με χαμηλή διατροφική αξία, τη συμμετοχή σε προγράμματα άσκησης και φυσικής δραστηριότητας.

Ο ΡΟΥΛΗΣ Ο ΤΡΟΦΟΥΛΗΣΤα παιδιά με τις εκπαιδευτικούς σύναψαν το συμβόλαιο της τάξης και τους κανόνες που θα έπρεπε να ακολουθήσουν για την υλοποίηση των επιμέρους εργαστηρίων.

Messenger creation 872E2EA3 0FE3 4010 AA6A 0ACB4026ADA3Τα κέντρα μάθησης αναφορικά με τη διατροφή εμπλουτίστηκαν με εκπαιδευτικό και εποπτικό υλικό σχετικό με τη διατροφή.

IMG20241111142807          ΚΕΝΤΡΟ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Αρχικά, ο Ρούλης ζήτησε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους φαγητό και να το παρουσιάσουν στην τάξη.

ΖΩΓΡΑΦΊΖΩ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΦΑΓΗΤΟΑπό πού προέρχεται ,όμως, το αγαπημένο μας φαγητό; Τα παιδιά με τη βοήθεια εποπτικού και ψηφιακού υλικού ανακαλύπτουν την προέλευση των τροφών.

IMG 20241121 231257               ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΡΟΦΩΝ ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ

Το  βιβλίο«Η κυρά Διατροφή –πρώτη στη μαγειρική»λειτούργησε ως προοργανωτής ώστε να εμπλέξει τους μαθητές άμεσα στο περιεχόμενο του προγραμμάτος. Φυσικά μας διασκέδασε πολύ και γι’ αυτό ζωγραφίσαμε και ότι μας έκανε εντύπωση!

IMG 20241122 222211Untitled

Παράλληλα δημιουργήσαμε τον εννοιολογικό χάρτη μας  για τις υγιεινές και μη τροφές.

ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΌΣ ΧΑΡΤΗΣ ΥΓΙΕΙΝΕΣ ΑΝΘΙΥΓΙΕΙΝΈΣ ΤΡΟΦΕΣ

Παίξαμε παιχνίδια μαθαίνοντας βιωματικά ποιες τροφές είναι υγιεινές και ποιες ανθυγιεινές ενώ κάναμε και τα ψώνια της εβδομάδας από το μαγαζάκι της τάξης!!!

20241011 095349

 

 

 

 

20241017 073803 1

Εμπλουτίσαμε τη διαδικασία της ομαδοποίησης με παιχνίδι προγραμματισμού, με τη βοήθεια του ρομπότ BEEBOT:

IMG 20241112 165435ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΒΕΕΒΟΤIMG20241112132950

Μιλήσαμε για την πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής και την αξία της! Φτιάξαμε τις δικές μας πυραμίδες και γράψαμε τα δικά μας μηνύματα για την ισορροπημένη διατροφή!

ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ               IMG 20241111 204816ΚΑΝΟΝΕΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Συζητήσαμε και ομαδοποιήσαμε τις τροφές ανάλογα με το είδος τους σε δημητριακά-φρούτα -λαχανικά-κρεατικά-ψαρικά-γαλακτοκομικά-λίπη και γλυκά και δημιουργήσαμε τα σπιτάκια των τροφών!

IMG 20241122 231812

Ποια είναι, όμως, η καλύτερη εποχή για ένα φρούτο; Τα φρέσκα φρούτα που είναι πλούσια σε βιταμίνες είναι φυσικά τα φρούτα εποχής αλλά δε μπορέσαμε να επιλέξουμε τα αγαπημένα μας και γι’αυτό τα κάναμε φρουτοσαλάτα και φρουτολαχανονθρωπάκια!

IMG 20241111 204903     ΛΕΩ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ ΦΤΙΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΦΡΟΥΤΟΣΑΛΑΤΑ

20241017 073740 

Κάθε φρούτο ή λαχανικό έχει χρώμα λαμπερό και μας προσφέρει κάτι διαφορετικό!!!Μάθαμε το ποιηματάκι και δώσαμε χρώμα στο ουράνιο τόξο τη διατροφής! Άραγε πόσα χρώματα τρώμε καθημερινά;

IMG 20241122 221756

Όσα πιο πολλά τόσο πιο καλά !Με υγιεινή διατροφή, νερό και γυμναστική στείλαμε όλοι μαζί ένα μεγάλο ΟΧΙ στην παιδική παχυσαρκία!

20241112 094032

 

 

20241112 094143

Στο τέλος οι μαθητές έγιναν διαιτολόγοι για μια μέρα προτείνοντας το δικό τους ημερήσιο πιάτο υγιεινής διατροφής!

IMG 20241122 222119