Τους μήνες Οκτώβριο-Νοέμβριο υλοποιήθηκε στο σχολείο μας το εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο «Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής», που υπάγεται στο θεματικό κύκλο “Ευ Ζην ” και στην θεματική ενότητα “Υγεία” .Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος ήταν η εκπαίδευση των μαθητών στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα αποσκοπούσε στην προαγωγή της διατροφικής αξίας των προϊόντων που καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα προϊόντα κλπ.) καθώς και χρήσιμες συμβουλές για την υιοθέτηση ενός νέου διατροφικού προφίλ.
Ο ήρωας μας, ήταν ο Ρούλης ο Τροφούλης, ο οποίος μέσα από διάφορες δραστηριότητες βοήθησε τα παιδιά να
συνειδητοποιήσουν τη σημαντικότητας της διατροφής στη συνολικής μας υγεία, την επιλογή τροφίμων με υψηλή διατροφική αξία, την αποφυγή τροφίμων με χαμηλή διατροφική αξία, τη συμμετοχή σε προγράμματα άσκησης και φυσικής δραστηριότητας.
Τα παιδιά με τις εκπαιδευτικούς σύναψαν το συμβόλαιο της τάξης και τους κανόνες που θα έπρεπε να ακολουθήσουν για την υλοποίηση των επιμέρους εργαστηρίων.
Τα κέντρα μάθησης αναφορικά με τη διατροφή εμπλουτίστηκαν με εκπαιδευτικό και εποπτικό υλικό σχετικό με τη διατροφή.
Αρχικά, ο Ρούλης ζήτησε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους φαγητό και να το παρουσιάσουν στην τάξη.
Από πού προέρχεται ,όμως, το αγαπημένο μας φαγητό; Τα παιδιά με τη βοήθεια εποπτικού και ψηφιακού υλικού ανακαλύπτουν την προέλευση των τροφών.
Το βιβλίο«Η κυρά Διατροφή –πρώτη στη μαγειρική»λειτούργησε ως προοργανωτής ώστε να εμπλέξει τους μαθητές άμεσα στο περιεχόμενο του προγραμμάτος. Φυσικά μας διασκέδασε πολύ και γι’ αυτό ζωγραφίσαμε και ότι μας έκανε εντύπωση!
Παράλληλα δημιουργήσαμε τον εννοιολογικό χάρτη μας για τις υγιεινές και μη τροφές.
Παίξαμε παιχνίδια μαθαίνοντας βιωματικά ποιες τροφές είναι υγιεινές και ποιες ανθυγιεινές ενώ κάναμε και τα ψώνια της εβδομάδας από το μαγαζάκι της τάξης!!!
Εμπλουτίσαμε τη διαδικασία της ομαδοποίησης με παιχνίδι προγραμματισμού, με τη βοήθεια του ρομπότ BEEBOT:
Μιλήσαμε για την πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής και την αξία της! Φτιάξαμε τις δικές μας πυραμίδες και γράψαμε τα δικά μας μηνύματα για την ισορροπημένη διατροφή!
Συζητήσαμε και ομαδοποιήσαμε τις τροφές ανάλογα με το είδος τους σε δημητριακά-φρούτα -λαχανικά-κρεατικά-ψαρικά-γαλακτοκομικά-λίπη και γλυκά και δημιουργήσαμε τα σπιτάκια των τροφών!
Ποια είναι, όμως, η καλύτερη εποχή για ένα φρούτο; Τα φρέσκα φρούτα που είναι πλούσια σε βιταμίνες είναι φυσικά τα φρούτα εποχής αλλά δε μπορέσαμε να επιλέξουμε τα αγαπημένα μας και γι’αυτό τα κάναμε φρουτοσαλάτα και φρουτολαχανονθρωπάκια!
Κάθε φρούτο ή λαχανικό έχει χρώμα λαμπερό και μας προσφέρει κάτι διαφορετικό!!!Μάθαμε το ποιηματάκι και δώσαμε χρώμα στο ουράνιο τόξο τη διατροφής! Άραγε πόσα χρώματα τρώμε καθημερινά;
Όσα πιο πολλά τόσο πιο καλά !Με υγιεινή διατροφή, νερό και γυμναστική στείλαμε όλοι μαζί ένα μεγάλο ΟΧΙ στην παιδική παχυσαρκία!
Στο τέλος οι μαθητές έγιναν διαιτολόγοι για μια μέρα προτείνοντας το δικό τους ημερήσιο πιάτο υγιεινής διατροφής!




















