Θάλα-SoS-α χωρίς πλαστικά!

Το 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας είχε τίτλο “Θάλα-SoS-α χωρίς πλαστικά!”

της θεματικής ενότητας ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ(1. Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά)

Σκοπός του προγράμματος ήταν  οι μαθητές και οι μαθήτριες να αποκτήσουν θετική στάση σχετικά με τη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων, αναγνωρίζοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έχουν ειδικότερα στη θαλάσσια ζωή,να αναστοχαστούν ως προςτην προσωπική τους ευθύνη και να υιοθετήσουν συγκεκριμένες συμπεριφορές που συμβάλλουν θετικά στη μείωση των πλαστικώναπορριμμάτων στην καθημερινή ζωή.

1ο Εργαστήριο:Δημιουργούμε την ομάδα μας – Μοιραζόμαστε τη γνώση μας

Στο κέντρο του κύκλου τοποθετείται ένα μεγάλο μπλε πανί και τα παιδιά με τις ζωγραφιές τους δημιουργούν ένα θαλάσσιο τοπίο. Στη συνέχεια γίνεται η διερεύνηση των πρότερων γνώσεων των παιδιών και οι ιδέες τους καταγράφονται.

IMG20250519143823

Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγραφίζουν πως φαντάζονται μια καθαρή και μια βρόμικη παραλία!

IMG 0369  IMG 20250531 184109  1000008137

Στην ολομέλεια, διαβάζουμε το μήνυμα που μας έστειλαν  οι “επιστήμονες των θαλασσών» και  η «Λέτα,
χελώνα καρέτα καρέτα». Οι  ήρωες μας ζητούν να παρατηρήσουμε και να περιγράψουμε τις φωτογραφίες που τους στέλνουν, που δείχνουν τι συναντούν στα ταξίδια τους στη θάλασσα. Τα παιδιά περιγράφουν τις φωτογραφίες, στις οποίες απεικονίζονται πλαστικά απορρίμματα στη θάλασσα και σε ακτές. Στη συνέχεια απαντούν  σε
ερωτήματα όπως: τι παρατηρείτε; γατί βρίσκονται αυτά τα αντικείμενα εκεί; κ.ά

 

Χωρίζονται σε ομάδες, και δημιουργούν την ιστορία των πλαστικών αντικειμένων που παρατήρησαν, π.χ. πού ήταν πριν, πώς βρέθηκαν εκεί, κ.ά.

IMG 0368 1

 

Εργαστήριο 2ο : Ανησυχία στον βυθό… Ερευνούμε, καταγράφουμε, βγάζουμε συμπεράσματα

Τα παιδιά ενημερώνονται  με νέο μήνυμα από τους “επιστήμονες των θαλασσών”, που τους ζητούν να εξηγήσουν στη Λέτα καρέτα καρέτα, τι μπορεί να συμβεί στα ζώα της θάλασσας, όταν σε αυτή υπάρχουν πλαστικά απορρίμματα. Τα παιδιά παίρνουν πληροφορίες και ενημερώνονται μέσω εκπαιδευτικών βίντεο και εκφράζουν τις απόψεις τους:

Επίσης αποτυπώνουν εικαστικά ότι τους έκανε εντύπωση από αυτά που παρακολούθησαν γράφοντας τα δικά τους μηνύματα!

 

Εργαστήριο 3ο: Μαθαίνουμε από τους/τις ειδικούς

Στην ολόμέλεια γίνονται συζητήσεις για τις επιπτώσεις στη ζωή των ζώων της θάλασσας των πλαστικών απορριμμάτων! Τα παιδιά συζητούν ποια μέρη θα μπορούσαν να επισκεφθούν προκειμένου να πάρουν περισσότερες πληροφορίες. Στο διδίκτυο βρίσκουμε πληροφορίες όπως για το Ινστιτούτο Θαλάσσιας Προστασίας «Αρχιπέλαγος», ή Μουσείων Φυσικής Ιστορίας ή φορέων π.χ. Παιδική HELMEPA, ΑΡΧΕΛΩΝ

1000008656

Σε ομάδες φτιάχνουν τις δικές τους αφίσσες για να μεταδώσουν το μήνυμα για τη ρύπανση των θαλασσών!

IMG 0326   IMG 0767

Εργαστήριο 4ο: Προτείνουμε λύσεις για πλαστικά απορρίματα

Τα παιδιά καλούνται να φέρουν από το σπίτι τους πλαστικά απορρίματα τα οποία δε χρειάζονται προκειμένουν να σκεφτούμε τρόπους αξιοπόιησης τους.

 

Μιλάμε για τον μπλε κάδο και ποια απορρίμματα μπορούμε να πετάξουμε μέσα σε αυτόν! Συζητάμε για την διασικασία της ανακύκλωσης και την αξία της για το περιβάλλον και προτείνουμε λύσεις!

IMG 20250531 182803 

Πετάμε τα πλαστικά απορρίμματα που φέραμε από το σπίτι μας στον κάδο ανακύκλωσης πλαστικών του σχολείου μας

IMG 20250531 183829 1

Εργαστήριο 5ο – 60: Ένα πλαστικό ονειρεύεται να γίνει…

Άραγε τι θα γίνουν τα πλαστικά που συγκεντρώσαμε και θα στείλουμε για ανακύκλωση? Παρακολουθούμε εκπαιδευτικά βίντεο για  την ανακύκλωση και συγκεντρώνουμε πληροφορίες..

 

Τα παιδιά σκέφτονται τι θα μπορούσαν να γίνουν αφού ανακυκλωθούν τα υλικά τους και το αποτυπώνουν σε φύλλο εργασίας!

IMG 0370

 

Η άνοιξη μέσα από την τέχνη!

Η άνοιξη μέσα από τη μάτια σημαντικών ζωγράφων! Τα παιδιά γνώρισαν τη ζωή και τα έργα μεγάλων ζωγράφων και βρήκαν την άνοιξη μέσα στα έργα τους. Ο Βαν Γκογκ με τα ηλιοτρόπια του , η Φρίντα Κάλο με τα λουλούδια στα μαλλιά και ο Μονέ με τα περίφημα νούφαρα του και ο Πικάσο διακοσμήσαν τις σχολικές αίθουσες!

Ανταλλαγή βιβλίων μεταξύ των γονέων!

Οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του σχολείου για ανταλλαγή βιβλίων μεταξύ τους, στα πλαίσια των σχεδίων δράσης της φλαναγνωσίας και των σχέσεων μεταξύ σχολείου και οικογένειας, έφεραν βιβλία και τα αντάλλαξαν την  Παρασκευή 23/5/2025 στον προαύλιο χώρο του σχολείου.

 

 

Επίσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο!

Η ώρα που τα νηπιάκια μας θα πάνε στο δημοτικό σχολείο πλησιάζει…Χαρά, ανυπομονησία, σκέψεις αλλά και ανησυχία είναι μερικά από τα  συναισθήματα των μικρών μαθητών γι’ αυτή τη μεγάλη αλλαγή!

Στα πλαίσια , λοιπόν, της ομαλής μετάβασης των νηπίων στο δημοτικό σχολείο, το νηπιαγωγείο μας επισκέφτηκε το 9ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Παρασκευής. Οι μικροί μαθητές ξεναγήθηκαν στις σχολικές αίθουσες, στις αίθουσες των ειδικοτήτων, στην βιβλιοθήκη , στα γραφεία των δασκάλων, στο μεγάλο  προαύλιο…

Οι μαθητές του δημοτικού καλωσόρισαν τα νήπια με τραγούδια, αγκαλιές και χάρτινες καρδιές για δώρα! Η συγκίνηση ήταν μεγάλη !

Τελικά το δημοτικό μας άρεσε πολύ και τώρα ανυπομονούμε περισσότερο γι’ αυτό!

ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ!

 

Μανούλα-Μητέρα -Μαμά!

Δεύτερη Κυριακή του Μαϊου, γιορτάζουν σε όλο τον κόσμο οι μανούλες και εμείς δεν θα μπορούσαμε να τις ξεχάσουμε…

Στις σχολικές αίθουσες μιλήσαμε για τις μανούλες μας και ο καθένας είχε να μας διηγηθεί κάτι μοναδικό απ΄τη δική του μαμά! Όμως, το κοινό σημείο όλων ήταν η αγάπη, η φροντίδα και η ασφάλεια που μας προσφέρουν!

Γι’ αυτό κι εμείς γιάυτήν την ξεχωριστή μέρα,  διαβάσαμε παραμύθια, ακούσαμε τραγούδια, είδαμε έργα τέχνης με θέμα τη ¨μητέρα”,φτιάξαμε καρτούλες, γράψαμε ” Σ’αγαπώ”, δημιουργήσαμε κατασκευές, ηχογραφημένα μηνύματα και δωράκια για τη μαμά μας!

Οι γονείς πάνε σχολείο-Γιορτή της Άνοιξης!

Στις 2 Μαϊου υποδεχθήκαμε τους γονείς στο σχολείο μας για να γιορτάσουμε την Άνοιξη. Με λουλούδια, κέφι και όμορφη διάθεση όλοι μαζί υποδεχτήκαμε τον πιο πολύχρωμο μήνα του χρόνου.

Οι γονείς μπήκαν στην σχολική και αίθουσα και αφού τους καλωσορίσαμε τους αφηγηθήκαμε τον «μύθο της Περσεφόνης» μέσα από μία ηχοιστορία.

Με αυτόν τον τρόπο έδιναν την απάντησή τους οι αρχαίοι Έλληνες στο μυστήριο της φύσης για την εναλλαγή των εποχών. Αλλά τελικά  «Τι είναι η Άνοιξη;». Το βασικό ερώτημα της σημερινής δράσης τέθηκε και οι απαντήσεις που δόθηκαν  ήταν απλές. Άνοιξη σημαίνει λουλούδια, έντομα, χρώματα και αρώματα. Όμως τελικά είναι έτσι τα πράγματα;

9453173f cb5c 4daf b9b6 36b8a530a257 1

Η Άνοιξη μας έστειλε μήνυμα και μας έλεγε  ότι κρύφτηκε μέσα σε αυτό το μαγικό κουτί, γιατί ήθελε να δει αν θυμόμαστε… να χαμογελάμε,  να παίζουμε,  να τραγουδάμε,  να σκορπάμε χρώματα και γέλια παντού και για να φανερωθεί, πρέπει να ολοκληρώσουμε τέσσερις μαγικές αποστολές:Μία για τη χαρά, μία για τη σκέψη,  μία για τη μουσική και μία για την καρδιά!

0213d9ba 79ac 49f0 9574 80e5336661ec  116b7ca2 46d5 4115 9f50 8b7fa3c56842

Η δράση ξεκίνησε με την 1η Αποστολή. Το Στεφάνι της Άνοιξης. Με λουλούδια, φύλλα και φαντασία, φτιάξαμε στεφάνια με μπόλικη μαγεία.

Ένα μαγικό πανί στρώθηκε στην τάξη μας και γέμισε λουλούδια, αρώματα, χρώματα, γέλιο και φαντασία. Φτιάξαμε μαγιάτικα στεφάνια από λουλούδια που μας έφεραν τα παιδιά και οι γονείς.Τα παιδιά δημιούργησαν τα δικά τους μαγιάτικά στεφάνια από διάφορα υλικά και οι γονείς δημιούργησαν τα δικά τους μαγιάτικα στεφάνια από φυσικά υλικά!

Και αφού είχαμε το στολίδι της άνοιξης ξεκινήσαμε να υλοποιούμε την 2η αποστολή μας. Οι Γρίφοι της Άνοιξης όπου έπρεπε να λύσουμε αίνιγματα και να βρούμε τις σωστές  απαντήσεις.  Διάφορα γράμματα της αλφαβήτας σε καρτέλες μοιράστηκαν σε γονείς και παιδιά. Έπρεπε να γίνει αναγραμματισμός, να σταθούν ο ένας δίπλα στον άλλον βάζοντας τα γράμματα στην σωστή θέση ώστε να δοθεί η απάντηση. Το παιχνίδι ξεκίνησε…

b6b88c53 1408 4a20 8c9a 1c051c7f8cdd 1

Στην 3η Αποστολή η κίνηση και ο χορός της Πεταλούδας είχε την τιμητική του. Ένα πολύχρωμο αερόστατο εμφανίστηκε στην τάξη μας και τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε όμορφες πεταλούδες. Η μουσική ξεκίνησε. Όταν ήταν αργή, έπρεπε οι γονείς να σηκώσουν ψηλά το αερόστατο και τα παιδιά να μπουν από κάτω για να μπορέσουν να προστατευτούν από τον αέρα και την βροχή. Στη θεά Δήμητρα λείπει η κόρη της και είναι λυπημένη. Έρχεται το φθινόπωρο και ο χειμώνας. Όταν η μουσική γινόταν γρήγορη, οι γονείς πετούσαν πάνω στο αερόστατο μικρές πολύχρωμες χάρτινες πεταλούδες, τα παιδιά πεταλούδες έβγαιναν από το αερόστατο το έπιαναν και όλοι μαζί χόρευαν τον χορό της πεταλούδας. Η θεά Δήμητρα ήταν χαρούμενη για ερχόταν πάλι η εποχή της Άνοιξης, η εποχή που γεμίζει τις καρδιές μας φως. Πανέμορφες πεταλούδες χόρευαν πάνω στο αερόστατο. 

 

Στην 4η αποστολή ξυπνήσαμε την Άνοιξη μέσα από το τραγούδι και τις γλυκές φωνές μας. Μία κιθάρα συνόδεψε το τραγούδι μας (Ευχαριστούμε τον Ξ. Β. γονέα του σχολείου μας που με μεγάλη προθυμία και πολύ χαρά δέχτηκε να μας βοηθήσει στην υλοποίηση της δράσης). Παιδιά και γονείς τραγουδήσαμε όλοι μαζί ανοιξιάτικα τραγούδια.

6195a3d2 9795 48b5 8004 e5da8634840c

Από το «Απρίλη μου» του Μ. Θεοδωράκη και το «Μη μιλάς άλλο για αγάπη» του Δ. Σαββόπουλου μέχρι το πολίτικο  «Μενεξέδες και ζουμπούλια» όπου χορέψαμε βαλτσάκι και αφήσαμε τις καρδιές μας να ταξιδέψουν σε μια άλλη εποχή.

Ο αέρας γέμισε μελωδίες και καλέσαμε την Άνοιξη να φανερωθεί.

Οι αποστολές ήρθαν εις πέρας και έφτασε η ώρα το μαγικό κουτί της Άνοιξης να ανοίξει. Τα παιδιά κοίταξαν με ενθουσιασμό μέσα του και είδαν την αντανάκλασή τους σε έναν καθρέφτη.

Η Άνοιξη τους χάρισε και από ένα μήνυμα λέγοντάς τους ότι:

Εσύ είσαι η Άνοιξη»

Όταν χαμογελάς, όταν βοηθάς, όταν τραγουδάς και χορεύεις, τότε ανθίζει ο κόσμος γύρω σου!

bcd33dd6 e382 4d22 b316 8ea0e714543d   ce1f28da b462 4edb aa79 3fb4fd4d9c71

Μία έκπληξη περίμενε και τους γονείς. Ένα «qr code»  με ένα βίντεο από στιγμές των παιδιών τους στο σχολείο. Ενθουσιάσμος και συγκίνηση πλημμύρισε τα μάτια μας.

Τέλος, η Άνοιξη μας έστειλε και από ένα πιστοποιητικό συμμετοχής καθώς ολοκλήρωσαμε με επιτυχία όλες τις αποστολές της και αποδείξαμε πως η Άνοιξη ζει…στις αγκαλιές, στα γέλια και στα μάτια των παιδιών!

f88c3b83 2dcd 46a1 b027 5d9a74cd6ec7 1

Άλλωστε όπως λέει και ο ποιητής Ο. Ελύτης « …την  Άνοιξη αν δεν την βρεις την φτιάχνεις»

2451f38b 5125 405c ad69 85ce209033f9