ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ / ΒΥΘΙΣΗ – ΠΛΕΥΣΗ

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων  και τον θεματικό κύκλο “Φροντίζω το περιβάλλον”, επεξεργαστήκαμε το θέμα “Νερό, το πολύτιμο αγαθό”.

Στο ένα εργαστήριο ασχοληθήκαμε με πειράματα με το νερό, προσπαθώντας να προσεγγίσουμε την βύθιση και την πλεύση των αντικειμένων σε αυτό,

Αρχικά διαβάσαμε το παραμύθι το παραμύθι του Αισώπου “Το περιστέρι και το μυρμήγκι”.

ΤΟ ΜΥΡΜΗΓΚΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ

Στη συνέχεια αφού συζητήσαμε και αναλύσαμε το ηθικό δίδαγμα του μύθου, τέθηκε στα παιδιά το εξής ερώτημα:  Τι άλλο θα μπορούσε να πετάξει το περιστέρι για να σωθεί το μυρμήγκι; Αν του πετούσε μια πέτρα θα σωνόταν το μυρμήγκι; Τα παιδιά απάντησαν πως δεν θα σωνόταν, γιατί η πέτρα είναι βαριά και θα πήγαινε στον βυθό του ποταμού.

Τι θα μπορούσε λοιπόν να του πετάξει για να σωθεί; Ήρθε λοιπόν η ώρα του προβληματισμού και των υποθέσεων… Τα παιδιά εξέφρασαν διάφορες απόψεις, όμως δεν ήταν σίγουρα και γι’ αυτό αποφασίσαμε να πειραματιστούμε για να καταλήξουμε!!!

Τα πειράματα έγιναν σε τρεις ομάδες παιδιών, που προϋπήρχαν και είχαν ξανασυνεργαστεί.  Δόθηκαν και στις τρεις ομάδες τα ίδια αντικείμενα, τα οποία ήταν: ένα φύλλο, ένα κλαδάκι, ένα κέρμα, ένα αυτοκινητάκι πλαστικό, ένας συνδετήρας, πλαστελίνη, μια μπάλα, ένα κομμάτι χαρτί, ένα χάρτινο καραβάκι και ένα πλαστικό καπάκι από νερό.

Αρχικά οι ομάδες έκαναν τις προβλέψεις τους και τις κατέγραψαν σε έναν πίνακα.

Στη συνέχεια ήρθε η ώρα να διαπιστώσουμε αν οι υποθέσεις μας ήταν σωστές…

ΩΡΑ ΓΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ!

Η κάθε ομάδα εργάστηκε στο δικό της τραπέζι, ρίχνοντας τα αντικείμενα μέσα στο νερό και στη συνέχεια καταγράφανε το αποτέλεσμα.

 

…και το τελικό αποτέλεσμα των πειραμάτων….

 Ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια, όπου τα παιδιά εξέφρασαν τα συμπεράσματα τους.

Έγινε εισαγωγή νέου λεξιλογίου με τις λέξεις επίπλευση – βύθιση και εξηγήσαμε το φαινόμενο της άνωσης του νερού, της δύναμης δηλαδή που κάνει τα αντικείμενα να επιπλέουν ή να βυθίζονται.

Όμως τέθηκα από τα παιδιά τα εξής ερωτήματα:

“Ο  συνδετήρας γιατί βυθίστηκε αφού και αυτός είναι ελαφρύς όπως το φύλλο;”

“Τα πλοία πως επιπλέουν αφού είναι βαριά;”

Για να κατανοήσουν καλύτερα την άνωση, την δύναμη του νερού που κάνει τα αντικείμενα να επιπλέουν, παρακολουθήσαμε τα παρακάτω βίντεο για να λύσουμε τις απορίες μας και να τους εξηγήσουμε ότι η άνωση του νερού εξαρτάται από το είδος του υγρού (γλυκό νερό – λίμνη, αλατόνερο – θάλασσα) και από τον χώρο (όγκο) του σώματος που είναι βυθισμένα στο υγρό. 

STEAM ΒΥΘΙΣΗ ΠΛΕΥΣΗ (e-me.edu.gr)

Πλεύση-Γιατί επιπλέουν τα πλοία; (πείραμα)

Στη συνέχεια τα παιδιά πειραματίστηκαν  στο σπίτι με τους γονείς τους, με όποιο αντικείμενο του σπιτιού ήθελαν, κατέγραψαν τα συμπεράσματα τους σε ένα φυλλάδιο που τους δόθηκε και την επόμενη μέρα στην τάξη παρουσίασαν τα αποτελέσματα των πειραμάτων τους στους συμμαθητές τους.

Για να γίνει η αξιολόγηση του θέματος παίξαμε τα παρακάτω παιχνίδια, όπου έπρεπε να αιτιολογήσουν την απάντηση τους.

Τι βλέπουν οι γλάροι;

Βυθίζεται ή επιπλέει στο νερό;

Για να τελειώσουμε τα πειράματα της βύθισης και της πλεύσης, ζήτησα από τις ομάδες να επιλέξουν όποιο υλικό από την τάξη ήθελαν και να κατασκευάσουν, ανά ομάδα, ένα καράβι για να δούμε αν θα επιπλεύσει στο νερό. Έπρεπε να έχουν στο μυαλό τους όλα όσα είχαμε μάθει για να τα καταφέρουν!

Η μία ομάδα επέλεξε να φτιάξει ένα καράβι με χαρτί, η δεύτερη με τουβλάκια και η τρίτη με τουβλάκια για κατασκευές. Οι ομάδες συνεργάστηκαν άψογα για το αποτέλεσμα και ήταν ανυπόμονες να δουν αν τα κατάφεραν.

ΝΑΙ!!!! Όλα τα καραβάκια μας επέπλευσαν!!!

Γνωρίζω τα χρώματα και τα σχήματα μέσα από πίνακες ζωγραφικής



Λήψη αρχείου

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning “Christmas cards exchange”

Φέτος το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο

” Christmas cards exchange” 

  Στόχοι του προγράμματος ήταν οι εξής:

  • η κατανόηση και η αναγκαιότητα εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας, ως μέσω επικοινωνίας με άλλες χώρες,
  • εμπλουτισμός του λεξιλογίου στα αγγλικά,
  • η συνεργασία μεταξύ των σχολείων όλων των χωρών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα,
  • η δημιουργία ενός κοινού έργου,
  • η ανταλλαγή χριστουγεννιάτικων καρτών μεταξύ των μαθητών και των σχολείων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, 
  • να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές ότι υπάρχουν διαφορετικοί πολιτισμοί και γλώσσες

  Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 17 σχολεία από τις εξής χώρες, την Ελλάδα, την Γαλλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, την Ιταλία, την Εσθονία, την Τουρκία, την Ρουμανία, την Βουλγαρία, την Μαδέρα της Ισπανίας και την Ουκρανία.

  Αρχικά κάθε χώρα δημιούργησε τον χάρτη της Ευρώπης για να κατανοήσουν οι μαθητές την γεωγραφική θέση της κάθε χώρας.

Δείτε πως φτιάξαμε τον δικό μας χάρτη!

collage map 2

 

Ζωγραφίσαμε την κάθε χώρα με διαφορετικό χρώμα ώστε να μπορούμε να τις ξεχωρίσουμε…

Και το αποτέλεσμα είναι αυτό….

OUR MAP

  Στη συνέχεια γνωρίσαμε τις σημαίες των χωρών που συνεργαζόμαστε και φτιάξαμε

ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο με αυτές…

CHRISTMAS TREE WITH FLAG

και puzzle για να παίξουμε εμείς και οι φίλοι μας, ένα εύκολο και ένα δύσκολο!

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0a05fee3b1b5

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=33acc8d719d6

  Ετοιμάσαμε ένα μικρό βίντεο για να συστηθούμε στους φίλους μας στις χώρες της Ευρώπης.

A SMALL VIDEO FROM US

Κατασκευάσαμε 52 κάρτες για τους φίλους μας!

Επιλέξαμε να κάνουμε τον Άγιο Βασίλη με την παλάμη μας…

και οι εργασίες ξεκίνησαν…

CREATE CARDS

collage 3

Το αποτέλεσμα είναι αυτό….

Μας άρεσαν πολύ οι κάρτες μας….

.jpg

Επόμενο βήμα ήταν να ταχυδρομήσουμε τις κάρτες μας. Μια μέρα μετά το τέλος του μαθήματος επισκεφτήκαμε το ταχυδρομείο της πόλης μας για να τις ταχυδρομήσουμε.

 

Τις επόμενες μέρες πραγματοποιήσαμε διαδικτυακή συνάντηση με τους φίλους μας από τα σχολεία της Ευρώπης και τραγουδήσαμε τα κάλαντα στην γλώσσα μας αλλά και στα αγγλικά!

DSC07855

 Τις επόμενες μέρες η χαρά μας ήταν πολύ μεγάλη καθώς οι κάρτες από τα σχολεία της Ευρώπης άρχισαν να έρχονται στο νηπιαγωγείο μας. Έτσι δημιουργήσαμε μια γωνιά με τις κάρτες του προγράμματος, τις σημαίες των χωρών και τον χάρτη που φτιάξαμε! 

1671304221569

Ήταν μια υπέροχη εμπειρία που την απολαύσαμε παιδιά και εκπαιδευτικοί!

 

Για λόγους δεοντολογίας και για να μην θίξουμε προσωπικά δεδομένα των μαθητών μας δεν δημοσιοποιούμε βίντεο  που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα και έχουν ανέβει στην πλατφόρμα του eTwinning.

ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ

Για έναν ολόκληρο μήνα είχαμε την χαρά να φιλοξενήσουμε στο νηπιαγωγείο μας τα “ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ”.

Τι είναι τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ

Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που φέρνει μικρές, κινητές, θεματικές και δανειστικές βιβλιοθήκες στις τάξεις των δημόσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε όλη την Ελλάδα.

Σκοπός του προγράμματος είναι  να ενθαρρύνει τα παιδιά να ξεφυλλίσουν, να ακούσουν ή να διαβάσουν τα βιβλία και να «ταξιδέψουν» μαζί τους, να αναγνωρίσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους προκαλούν και να τα μοιραστούν. Η ύπαρξη διαφορετικών βιβλίων γύρω από το ίδιο θέμα προσφέρει στα παιδιά ποικιλία πληροφοριών και ερεθισμάτων δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αναπτύξουν κριτική σκέψη, ενώ το έργο καταξιωμένων εικονογράφων καλλιεργεί την αισθητική τους και προάγει μορφές επικοινωνίας όπως η μη λεκτική. Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® εισάγουν τους μαθητές στον κόσμο της λογοτεχνίας και της έρευνας, και τους παρέχουν την επιλογή να δανειστούν τα βιβλία στο σπίτι και να μοιραστούν την απόλαυση του διαβάσματος με την οικογένειά τους.

Η θεματική που επιλέξαμε να φιλοξενήσουμε στο νηπιαγωγείο μας ήταν “ΟΛΟΙ ΕΝΑΣ ΚΟΣΜΟΣ”.

Η χαρά των μαθητών μας ήταν μεγάλη κατά την άφιξη της βαλίτσας.  Άραγε τι να περιέχει; Κάναμε τις υποθέσεις μας και καταλήξαμε ότι πρέπει να περιέχει κάτι πολύ βαρύ αλλά και σημαντικό. Η έκπληξη τους έγινε ακόμη μεγαλύτερη όταν είδαν ότι περιέχει βιβλία, που τόσο πολύ τα αγαπάμε!


1 1

 

2

 

Αφού διαβάσαμε το γράμμα που περιείχε η βαλίτσα, τακτοποιήσαμε τα βιβλία στην βιβλιοθήκη μας και συμφωνήσαμε τους κανόνες της δανειστικής βιβλιοθήκης, σύμφωνα με τις οδηγίες του γράμματος της βαλίτσας5 1    3 1

 

Τα παιδιά μπορούσαν να δανειστούν βιβλία τρεις φορές την εβδομάδα και να ζωγραφήσουν ότι τους έκανε εντύπωση.

Ετοιμάσαμε ένα δώρο για να ευχαριστήσουμε τον οργανισμό και ένα δώρο για το επόμενο σχολείο που θα πάει η βαλίτσα.

6 1

7

Ήταν ένα όμορφο ταξίδι που θα μας μείνει αξέχαστο….

Ευχόμαστε και του χρόνου να έχουμε την χαρά να φιλοξενήσουμε τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ στο νηπιαγωγείο μας!

 

 

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΔΩΡΟΘΕΑΣ ΧΑΡΙΤΩΝΟΣ

Σήμερα πραγματοποιήσαμε την πρώτη μας επίσκεψη για την φετινή σχολική χρονιά!

Ο πρώτος μας σταθμός ήταν η Δανειστική Βιβλιοθήκη Καστοριάς.

Εκεί η κυρία Κατερίνα Νικολάου, υπεύθυνη της βιβλιοθήκης, μας αφηγήθηκε με εξαιρετικό τρόπο το παραμύθι “Η πανοπλία του κάστανου”, της Αγγελική Πασσιά  και του Φίλιππου Μανδηλαρά.

Μάθαμε για το κάστανο, το ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε ένα υπέροχο κολλάζ  με φυσικά υλικά, χαρτιά και  χρώματα.  Το αποτέλεσμα ήταν φανταστικό.

1

2

3

Στη συνέχεια παίξαμε ψυχοκινητικά παιχνίδια………..


4

Και τέλος χαρίσαμε ένα δώρο που ετοιμάσαμε με πολύ αγάπη και μεράκι, εμπνευσμένο από τον αγαπημένο μας ζωγράφο Βασίλι Καντίνσκι, στην κυρία Κατερίνα για να την ευχαριστήσουμε!!!

5

Επόμενος σταθμός μας το Εργαστήρι ζωγραφικής των κυριών Νίνας και Δωροθέας Χαρίτωνος.

Στα πλαίσια του προγράμματος “Μαθαίνω τα χρώματα και τα σχήματα, μέσα από πίνακες ζωγραφικής”, επισκεφτήκαμε το δημιουργικό εργαστήρι της κυρίας Δωροθέας Χαρίτωνος.

Εκεί γνωρίσαμε καλύτερα τον ζωγράφο Βασίλι Καντίνσκι, παρακολουθήσαμε ένα μικρό βίντεο με θέμα τον καλλιτέχνη, παρατηρήσαμε έργα του, μιλήσαμε για χρώματα και σχήματα και ζωγραφίσαμε τα δικά μας έργα.

 

6

IMG 7369549ca0b6bdb52f6a66c03e3c2319 V

Και φυσικά δωρίσαμε στην κυρία Δωροθέα, την δική μας δημιουργία

εμπνευσμένη, από τους ομόκεντρους κύκλους του Βασίλι Καντίνσκι.

8

7

Η εμπειρία η σημερινή θα μας μείνει αξέχαστη!!!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΚΥΡΙΑ  ΚΑΤΕΡΙΝΑ, ΚΥΡΙΑ ΔΩΡΟΘΕΑ, ΚΥΡΙΑ ΝΙΝΑ!!!

 

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑΣ



Λήψη αρχείου

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Στα πλαίσια του προγράμματος “Το ΑΒτάρι της διατροφής” και με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, έχουμε την χαρά να φιλοξενήσουμε διαδικτυακά στο νηπιαγωγείο μας, τον συγγραφέα Παναγιώτη Δημητρόπουλο και το παραμύθι “Το χρυσαφένιο κουκούτσι”.

 276160234 320810583272833 2974768062775148614 n