ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ – LET’S TRY TOGETHER
Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού έργου eTwinning, πραγματοποιήσαμε τέσσερα πειράματα σχετικά με τα μικρόβια και τη υγιεινή των δοντιών.
ΠΕΙΡΑΜΑ ΠΡΩΤΟ
ΠΕΙΡΑΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ
ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΡΙΤΟ
ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΕΤΑΡΤΟ
Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού έργου eTwinning, πραγματοποιήσαμε τέσσερα πειράματα σχετικά με τα μικρόβια και τη υγιεινή των δοντιών.
ΠΕΙΡΑΜΑ ΠΡΩΤΟ
ΠΕΙΡΑΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ
ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΡΙΤΟ
ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΕΤΑΡΤΟ
Τη φετινή χρονιά το νηπιαγωγείο μας θα συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό έργο eTwinning με τίτλο
“TREE OF STORIES”
που κύριο στόχο έχει να αγαπήσουν οι μαθητές τα βιβλία.
Βίντεο παρουσίασης της ιδρύτριας του έργου.
Βίντεο παρουσίασης 1ου Τμήματος
Βίντεο παρουσίασης 2ου Τμήματος
Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος “AROUND THE WORLD IN 180 DAYS”, μάθαμε για την Ευρώπη, την ιστορία της, τα πιο γνωστά μνημεία, αγαπημένα φαγητά των κατοίκων των χωρών, τα ζώα που ζουν σε αυτή , χορέψαμε με κάποιες χαρακτηριστικές μουσικές και κατασκευάσαμε κάποιες σημαίες χωρών.
Σας παρουσιάζουμε κάποιες από τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στο νηπιαγωγείου μας σχετικά με το θέμα!
Το νηπιαγωγείο μας φέτος συμμετείχε στην Εβδομάδα Προγραμματισμού της ΕΕ (EU CODE WEEK), που πραγματοποιήθηκε από τις 7 έως τις 22 Οκτωβρίου 2023, με χιλιάδες εκδηλώσεις και δραστηριότητες που ενθαρρύνουν τους μαθητές να αναλάβουν τον προγραμματισμό και να ακολουθήσουν σταδιοδρομία στους τομείς των θετικών επιστημών, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών (STEM).
Συγκεκριμένα συμμετείχαμε σε δύο δραστηριότητες με τίτλο «Μαγικό Φθινόπωρο» και «Ανακάλυψε το κρυμμένο γράμμα».
Και το αποτέλεσμα μας δικαίωσε!!!
Όλα τα παιδάκια μας πήραν την βεβαίωση συμμετοχής στις δραστηριότητες της εβδομάδας προγραμματισμού!
Η 4η Οκτωβρίου είναι αναγνωρισμένη ως η Παγκόσμια Ημέρα Ζώων. Γιορτάστηκε για πρώτη φορά το 1931 σε ένα συνέδριο οικολόγων στη Φλωρεντία, με σκοπό την ευαισθητοποίηση του κόσμου για τα ζώα που κινδυνεύουν υπό εξαφάνιση και πλέον αποτελεί μια ημέρα υπενθύμισης ότι τα ζώα έχουν δικαιώματα που όλοι οι άνθρωποι οφείλουν να σέβονται και να προστατεύουν.
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος γιορτάσαμε στο νηπιαγωγείο μας την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων στις 4 Οκτωβρίου 2023.
Αρχικά έγινε συζήτηση με τα παιδιά στην ολομέλεια, με στόχο να γνωρίσουμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών σχετικά με τα ζώα (ιδεοθύελλα). Δημιουργήσαμε ένα εννοιολογικό χάρτη με τις απαντήσεις τους. (Τμήμα 1ο)
| ΤΙ ΤΡΩΝΕ; | ΠΟΥ ΖΟΥΝΕ; |
ΠΩΣ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ; |
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ |
| Κάποια τρώνε φύλλα και χορταράκια | Στον πάγο | Κάποια σέρνονται | Κάποια έχουν προβοσκίδα |
| Πίνουν γάλα από τις μαμάδες τους | Στη λίμνη | Κάποια πετάνε | Κάποια έχουν φτερά |
| Τρώνε κλαδιά και κορμούς | Στη θάλασσα | Κάποια κολυμπάνε | Κάποια έχουν τρίχωμα |
| Τρώνε άλλα μικρότερα ζώα και έντομα | Στο δάσος | Κάποια περπατάνε και τρέχουν | Κάποια έχουν κέρατα |
| Στη ζούγκλα | Κάποια έχουν λειρί | ||
| Στο χιόνι | Κάποια έχουν μεγάλες ουρές και κάποια άλλα μικρές ουρές | ||
| Στα δέντρα | Κάποια έχουν 4 πόδια και κάποια έχουν δύο πόδια.
Τα έντομα έχουν περισσότερα πόδια |
||
| Σε φωλιές | Κάποια έχουν αγκάθια | ||
| Κοντά στον άνθρωπο | Κάποια έχουν ράμφος |
Στη συνέχεια συζητήσαμε με τα παιδιά για τα δικαιώματα των ζώων.
Ευαισθητοποιήσαμε τους μικρούς μαθητές σε σχέση με τα δικαιώματα τους και τις ανάγκες τους.
Στη συνέχεια αποφασίσαμε τα ψηφίσουμε το αγαπημένο μας κατοικίδιο ζώο. Στη ψηφοφορία δεν συμμετείχαν όμως μόνο οι μαθητές τους σχολείου μας, αλλά και οι φίλοι μας από τα νηπιαγωγεία που συμμετέχουν στο συνεργατικό πρόγραμμα με τίτλο «Κάθε μέρα διαφορετική, μια Παγκόσμια γιορτή». Τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι: 6ο Νηπιαγωγείο Καστοριάς, 1ο Νηπιαγωγείο Άργους Ορεστικού και το 2ο Νηπιαγωγείο Γρεβενών.
Η ψηφοφορία έγινε με δύο τρόπους. Αρχικά ψηφίσαμε σε έναν πίνακα διπλής εισόδου για να έχουμε το αποτέλεσμα της τάξης μας.
Και το αποτέλεσμα της τάξης είναι……
Στη συνέχεια κάθε παιδί ξεχωριστά ψήφισε το αγαπημένο του ζώο στον υπολογιστή ή στο τάμπλετ.
Και το τελικό αποτέλεσμα των μαθητών των τριών συνεργαζόμενων νηπιαγωγείων είναι….
Έπειτα οι μικροί μαθητές και των δύο τμημάτων, έφτιαξαν μια κατασκευή με γάτα (κόψιμο με ψαλίδι, τύπωμα με τέμπερα και ζωγραφική).
Το τελικό αποτέλεσμα… Εξαιρετικό!!!
Τέλος οι μαθητές του δεύτερου τμήματος διάβασαν το παραμύθι
«Ζωογραφιές, η πρώτη μου πινακοθήκη ζώων», της Τζούλια Ντόναλσον.
Αμέσως δημιουργήθηκε η έμπνευση….
Και η έμπνευση έφερε ένα αριστούργημα…
Απολαύστε το!!!!
https://www.storyjumper.com/book/read/162562821/651f048ad060c
Κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς τα δύο πρωινά τμήματα του νηπιαγωγείου μας, θα συμμετέχουν σε Ευρωπαϊκό έργο eTwinning, με τίτλο “Around the world in 180 days”. Το έργο θα πραγματοποιηθεί με την σύμπραξη σχολείων της Ευρώπης και της Ελλάδας.
Σκοπός του έργου είναι οι μαθητές να γνωρίσουν τις ηπείρους της Γης, τον πολιτισμό, την ιστορία, τη χλωρίδα και την πανίδα καθώς και τα σημαντικότερα μνημεία αυτών.
Κύριοι στόχοι του έργου είναι οι εξής:
Α. ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Α.1 ΓΛΩΣΣΑ
Α.1.3 Πολυγλωσσική Επικοινωνία
Α.2 Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ)
Α.2.1 Γνωριμία και Επικοινωνία με τις ΤΠΕ
Α.2.2 Ανακάλυψη, Προγραμματισμός και Ψηφιακό Παιχνίδι
Α.2.3 Επεξεργασία της Πληροφορίας και Ψηφιακή Δημιουργία
Β. ΠΑΙΔΙ, ΕΑΥΤΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Β.1 ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Β.1.1 Αίσθηση Εαυτού
Β.2 ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Β.2.1 Ιστορία και Πολιτισμός
Β.2.2 Σχέση με Φυσικό και Δομημένο Περιβάλλον
Β.2.3 Κοινωνική και Οικονομική Ζωή
Γ. ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Γ.2 ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Γ.2.1 Ζωντανοί Οργανισμοί
Δ. ΠΑΙΔΙ, ΣΩΜΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ
Δ.2 ΤΕΧΝΕΣ
Βίντεο παρουσίασης του έργου στη αγγλική γλώσσα, από την ιδρύτρια του έργου.
Βίντεο παρουσίασης του έργου (1o Tτμήμα)
Βίντεο παρουσίασης του έργου (2o Tτμήμα)
Καλό μας ταξίδι!!!
Τελευταίο εργαστήριο δεξιοτήτων για φέτος “Ο φίλος μας ο κύριος Κ.Ο.Κ.” και τελείωσε με τον καλύτερο τρόπο! Η επίσκεψη της Τροχαίας Καστοριάς στο νηπιαγωγείο μας, ενθουσίασε τους μαθητές μας!
Στη συνέχεια ως αξιολόγηση του όλου προγράμματος, οι μαθητές έγραψαν και εικονογράφησαν ένα παραμύθι με έναν παλιό μας γνώριμο τον Τσιπ. Πλέον είμαστε σίγουροι ότι οι μικροί μας μαθητές έμαθαν πολλά και σίγουρα θα τα τηρήσουν στη ζωή τους!!! Διαβάστε το παραμύθι μας
To 6o Νηπιαγωγείο Καστοριάς συμμετείχε φέτος στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο
«Our kindness tree».
Σκοπός αυτής της δράσης είναι να ενθαρρύνει ευγενικές πράξεις κατά τη διάρκεια του σχολείου και να εξαλείψει τον εκφοβισμό. Οι μαθητές καλούνται να βρουν έναν δημιουργικό τρόπο για να εκφράσουν καλοσύνη και ψυχική ευγένεια μέσα στο περιβάλλον του σχολείου. Στη συνέχεια, θα δημιουργήσουν το δέντρο της καλοσύνης της τάξης τους.
Συμμετέχουν συνολικά 35 σχολεία από διάφορες χώρες : Τουρκία (11), Ελλάδα (9), Ιταλία (6), Πολωνία (3), Ρουμανία (3), Κροατία (1), Λιθουανία (1), Δημοκρατία της Μολδαβίας (1).
Ηλικία συμμετεχόντων: 5-18ετών.
ΣΤΟΧΟΙ
• Να βοηθήσει την τάξη να επικεντρωθεί σε ευγενικές και χρήσιμες πράξεις.
• Να ενισχύσει το αίσθημα ενότητας στο σχολείο.
• Να καλλιεργήσουν οι μαθητές αισθήματα αγάπης για τους συμμαθητές τους.
• Να δημιουργήσει ευγενικά συναισθήματα στα παιδιά, με σκοπό τη βελτίωση της συμπεριφοράς.
• Να ενισχύσει τα θετικά χαρακτηριστικά του χαρακτήρα.
• Να μειώσει τον εκφοβισμό.
• Να διαβάσουν οι μαθητές αντίστοιχα έργα μαθητών, όσο το δυνατόν περισσότερων σχολείων.
• Να εργάζονται σε ομάδες, συνεισφέροντας ο καθένας με τις δικές του παρατηρήσεις και πάντα με σεβασμό στις εργασίες και τις απόψεις των συμμαθητών του.
• Να συνεργάζονται όχι μόνο σε επίπεδο τάξης, αλλά και στο ευρύτερο δυνατό πλαίσιο (τάξεις από διαφορετικές χώρες).
Το βίντεο παρουσίασης του νηπιαγωγείου μας.
Οι δράσεις του νηπιαγωγείου μας σχετικά με το πρόγραμμα.
6th Kindergarten School of Kastoria
6 Μαρτίου , Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού.
Την εβδομάδα που μας πέρασε, μιλήσαμε μέσα από παραμύθια και βίντεο, για τον σχολικό εκφοβισμό, ώστε να δώσουμε στα παιδιά να καταλάβουν τι ακριβώς σημαίνουν οι δύο αυτές λέξεις, με τρόπο απλό και κατανοητό.
Αρχικά διαβάσαμε το παραμύθι «Η Μόνα σε καινούριο σχολείο». Η Μόνα η χελώνα μετακόμισε σε καινούριο σπίτι και έπρεπε να πάει σε καινούριο σχολείο. Όμως εκεί δεν ήταν όλα ρόδινα… Τρία ζωάκια της έκαναν την ζωή δύσκολη!
Δείτε εδώ το παραμύθι.
Όση ώρα διάβαζα το παραμύθι τσαλάκωνα και έσκιζα μια χάρτινη καρδιά, κάθε φορά που η Μόνα πληγώνονταν και στεναχωριόταν, απ΄ την συμπεριφορά των τριών ζώων, χωρίς όμως να τους εξηγήσω γιατί το κάνω αυτό. Στο τέλος η καρδιά είχε αυτή τη μορφή.
Τα παιδιά ρωτήθηκαν πως πιστεύουν ότι ένοιωθε η Μόνα. Οι απαντήσεις τους είναι οι εξής:
Συζητήσαμε για την συμπεριφορά των τριών ζώων και πως ένοιωσαν τα ίδια ακούγοντας το παραμύθι.
Όλα τα παιδιά απάντησαν ότι ένοιωσαν άσχημα και στεναχωρήθηκαν, ήθελαν να μιλήσουν στην Μόνα και να τις συμπαρασταθούν.
Κατασκευάσαμε λοιπόν ο καθένας μια χελώνα και ήρθε η ώρα να της μιλήσουμε.
Τα λόγια των παιδιών προς την Μόνα….
Αφού έδειξαν την συμπαράσταση τους στην Μόνα ρώτησα τα παιδιά τι θα της πρότειναν να κάνει…
Οι απαντήσεις των παιδιών ήταν οι εξής:
Στη συνέχεια ρώτησα τα παιδιά να μου πούνε τι είναι αυτό που κάνει τα ίδιους να φοβούνται.
Οι απαντήσεις είναι οι εξής:
Στη συνέχεια τα παιδιά έπρεπε να απαντήσουν πότε νοιώθουν ασφάλεια
(εξήγησα την λέξη και τι σημαίνει).
Τα παιδιά λοιπόν νοιώθουν ασφάλεια όταν…
Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο για να καταλάβουν την έννοια του σχολικού εκφοβισμού.
Στάσου πλάι μου
Στη συνέχεια έπρεπε να ξεκαθαρίσουμε ποιες συμπεριφορές είναι εκφοβισμός και ποιες μια απλή ενόχληση.
Την ιδέα την πήραμε από το blog του Πυθαγόρειου Νηπιαγωγείου.
Έτσι διαχωρίσαμε τα προβλήματα ανάλογα με το μέγεθος τους και συζητήσαμε πως πρέπει να αντιδρούμε σε κάθε περίπτωση και τι πρέπει να κάνουμε.
Είδαμε τα παρακάτω βίντεο και συζητήσαμε για την κάθε περίπτωση.
For the birds
Rock, Paper, Scissors Advert
Είχε έρθει η ώρα να σκεφτούμε για το δικό μας σύνθημα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού.
Τα παιδιά αποφάσισαν….
«ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΦΙΛΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΒΙΑ»
Στη συνέχεια αποφασίσαμε να «γιατρέψουμε» την καρδιά της Μόνα. Χρησιμοποιήσαμε χάνζαπλαστ για να κολλήσουμε την σχισμένη καρδούλα και της είπαμε ευγενικές λέξεις για να νοιώσει καλύτερα.
Συζητήσαμε για το πώς θέλουμε να είναι η ζωή στα σχολεία και κατασκευάσαμε μια αφίσα.
Τέλος κάναμε ατομική κατασκευή τον πίνακα του Keith Haring με τίτλο «BEST BUDDIES».
Δείτε τις δικές μας κατασκευές…
Μα το ποιο σημαντικό από όλα είναι να μάθουν τα παιδιά να μιλάνε για αυτά που τους συμβαίνουν και να ζητάνε βοήθεια όποτε χρειαστεί…
Το σύνθημα του “Χαμόγελου του παιδιού” είναι “ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ”, για την Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού.
Και εμείς το συνθέσαμε με τα τουβλάκια του οικοδομικού υλικού.
Γιατί δεν θέλουμε να υπάρχουν παιδιά με τσαλακωμένες καρδιές, θέλουμε παιδιά χαρούμενα και ευτυχισμένα!!!