AROUND THE WORLD IN 180 DAYS – ETWINNING

Κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς, 2023-2024, τα δύο πρωινά τμήματα του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν στο ευρωπαϊκό έργο eTwinning με τίτλο

AROUND THE WORLD IN 180 DAYS 

logo w 180 dni 7

 Σκοπός του έργου ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν τις ηπείρους της Γης, τον πολιτισμό, την ιστορία, τη χλωρίδα και την πανίδα καθώς και τα σημαντικότερα μνημεία αυτών.

Κύριοι στόχοι του έργου είναι οι εξής:

  • Να γνωρίσουν τις 7 ηπείρους της Γης
  • Να προσδιορίζουν τα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά του περιβάλλοντος ξεκινώντας από το οικείο περιβάλλον τους
  • Να ταξινομούν τα ζώα ανάλογα με το περιβάλλον στο οποίο ζουν
  • Να διακρίνουν τα χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες των ανθρώπων, των ζώων και των φυτών
  • Να αναγνωρίζουν ποικίλα μουσικά είδη από ένα ευρύ ρεπερτόριο της εθνικής και παγκόσμιας μουσικής κληρονομιάς
  • Να συνεισφέρουν σε συνεργατικές δραστηριότητες
  • Να αναγνωρίζουν και να οργανώνουν τις πληροφορίες με τις ΤΠΕ ανάλογα με τις ανάγκες και το θέμα που μελετούν
  • Να γνωρίζουν τα ψηφιακά εργαλεία που είναι απαραίτητα για να διαχειριστούν και να παρουσιάσουν τις πληροφορίες
  • Να χρησιμοποιούν απλά εργαλεία σύγχρονης και ασύγχρονης επικοινωνίας , καθώς και εργαλεία συνεργατικής δημιουργίας αρχείων, ώστε να επικοινωνούν και να συνεργάζονται
  • Να αναζητούν και να επιλέγουν κατάλληλες πληροφορίες στο διαδίκτυο
  • Να τηρούν κανόνες ασφαλούς/ορθής χρήσης των ΤΠΕ

Στο έργο συμμετέχουν 43 εκπαιδευτικοί από 11  χώρες με τους μαθητές τους.

Ελλάδα(14), Πολωνία(9), Γεωργία(6), Τουρκία(4), Ρουμανία(3), Κροατία(2), Ισπανία(1), Σερβία(1), Ιορδανία(1), Σλοβακία(1), Βουλγαρία(1)

Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου

Το έργο είχε 7 μήνες συνολικά διάρκεια, από Σεπτέμβριο 2023 μέχρι τον Μάρτιο 2024. Τα συνεργαζόμενα σχολεία συνεργάστηκαν σε ομάδες αλλά και όλοι μαζί για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων.

Σεπτέμβριος

Πραγματοποιήθηκε η γνωριμία των εκπαιδευτικών μέσω του εργαλείου flinga.

Δείτε τον χάρτη των συνεργαζόμενων σχολείων.

Οκτώβριος 

  •  Γνωρίσαμε τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων και δημιουργήσαμε ένα συνεργατικό βιβλίο.

SELF PORTRAIT

CHALLENGE: SELF- PORTRAIT GALLERY by ALL PARTNERS – Book Creator

  • Με αφορμή την συνεργασία των χωρών δημιουργήσαμε ένα βιβλίο αινιγμάτων για τις χώρες.

GUESS WHAT COUNTRY IS IT

RIDDLES – GUESS WHAT COUNTRY IS IT by ALL PARTNERS – Book Creator

  • Με αφορμή την  Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων, δημιουργήσαμε μια εγκυκλοπαίδεια για τα ζώα.

ENCYCLOPEDIA OF ANIMALS

AZ ANIMALS by ALL PARTNERS – Book Creator

Νοέμβριος

  •  Το νηπιαγωγείο μας σε συνεργασία με άλλα σχολεία της Ελλάδας, Πολωνίας,  Ρουμανίας, Ισπανίας και Τουρκίας δημιούργησε ένα βιβλίο με πληροφορίες για τις χώρες της Ευρώπης.

EUROPE

  • Δημιουργήσαμε ένα βιβλίο για τα ζώα της Ευρώπης

ANIMALS OF THE EUROPIAN CONTINENTS

Animals of the European continent by Mariana Peradze – Book Creator

  • Πραγματοποιήθηκε η πρώτη online συνάντηση μαθητών

ONLINE MEETING

ONLINE CLASSES – MIND MAP CANVA What do you associate with … ? – Παρουσιάσεις Google

Δεκέμβριος

  •  Ταξιδέψαμε  στην Νότια Αμερική και δημιουργήσαμε ένα βιβλίο με πληροφορίες για τις χώρες, καθώς ανήκαμε στην ομάδα αυτή.

South America by GEORGIA GREECE – Book Creator

  • Δημιουργήσαμε παζλ με τα ζώα που κατοικούν στη ήπειρο, αφού πρώτα τα γνωρίσαμε.

CREATE PUZZLES FOR ANIMALS

challenge – puzzles with the animals by Giagkoglou Dimitra – Book Creator

Ιανουάριος

  • Ταξιδέψαμε στην παγωμένη Ανταρκτική και γνωρίσαμε τα ζώα που κατοικούν σε αυτή.
  • Δημιουργήσαμε αινίγματα για αυτά τα ζώα (challenge)

Riddles for the Animals of Antarctica

  • Επισκεφτήκαμε την μακρινή Αυστραλία – Ωκεανία και γνωρίσαμε τους ιθαγενείς Αβορίγινες, τον τρόπο ζωής τους και μάθαμε για την τεχνική που χρησιμοποιούσαν στη ζωγραφική τους, τον πουαντιγισμό.
  • Δημιουργήσαμε μια ψηφιακή έκθεση με έργα των μαθητών, βασισμένα στην τέχνη του πουαντιγισμού.

Φεβρουάριος

  • Γνωρίσαμε την Βόρεια Αμερική και μάθαμε για τον τρόπο καλωσορίσματος στη Χαβάη. Δημιουργήσαμε Lei και χορέψαμε τους παραδοσιακούς χορούς.

The North American tradition of Lei

 

  • Ταξιδέψαμε στη Αφρική και γνωρίσαμε τα μνημεία, το περιβάλλον και τα ζώα που ζουν σε αυτή.
  • Φτιάξαμε  τις δικές μας αφρικανικές μάσκες και δημιουργήσαμε ένα ψηφιακό ηλεκτρονικό βιβλίο με τις μάσκες όλων των ευρωπαίων φίλων μας.

OUR AFRICAN MASKS

  • Με αφορμή τη Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, μιλήσαμε για τους κανόνες ασφαλούς πλοήγησης και όλοι οι εταίροι δημιουργήσαμε μια ομαδική αφίσα.

SAFETY INTERNET

  • Δημιουργήσαμε ένα ψηφιακό ημερολόγιο με εικόνες από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε.

CALENDAR

Μάρτιος

Αξιολόγηση του έργου 

Αξιολόγηση από τους μαθητές: Οι μαθητές αξιολόγησαν το έργο μέσα από ένα ερωτηματολόγιο google  και αξιολόγησαν τις νέες γνώσεις που κατέκτησαν μέσα από ψηφιακά παιχνίδια.

2024 03 12 14 58 33 471

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Πραγματοποιήθηκε μέσα από ένα ερωτηματολόγιο google.

Teacher evaluation (canva.com)

Αξιολόγηση γονέων: Πραγματοποιήθηκε μέσα από ένα ερωτηματολόγιο google.

parents questionaire (canva.com)

Αποτελέσματα του έργου

Για τους μαθητές

  • Κατέκτησαν νέες γνώσεις
  • Ανέπτυξαν καινούριες δεξιότητες
  • Ανέπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας
  • Ανέπτυξαν τις δεξιότητες τους στις ΤΠΕ
  • Ανέπτυξαν τον προφορικό τους λόγο και βελτίωσαν την εκμάθηση αγγλικών λέξεων

Για τους εκπαιδευτικούς

  • Ανέπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας
  • Ανέπτυξαν τις δεξιότητες τους στις ΤΠΕ
  • Ανέπτυξαν δημιουργία θετικού κλίματος ανάμεσα στους μαθητές

Για το σχολείο

  • Ανάπτυξη νέων καινοτόμων πρακτικών
  • Προώθηση των έργων eTwinning
  • Άνοιγμα στη κοινωνία

Ευχαριστούμε πολύ τους μικρούς μας μαθητές που ανταποκρίθηκαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις νέες καινοτόμες πρακτικές και επίσης ευχαριστούμε πολύ τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές των συνεργαζόμενων ευρωπαϊκών σχολείων  για το υπέροχο “ταξίδι” που πραγματοποιήσαμε!

istockphoto 1095196468 612x612 1
Group of children putting hands together on white background

 

Η ΚΟΤΑ ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΑΥΓΟ Ή ΤΟ ΑΥΓΟ ΤΗΝ ΚΟΤΑ

 Με αφορμή των εορτασμό του Πάσχα και το έθιμο των βαμμένων κόκκινων αυγών αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τι άλλο … με το αυγό!!!

 Αρχικά  διαβάσαμε το παραμύθι με τίτλο “Το κοτοπουλάκι μου”, των συγγραφέων Ζεραλντίν Έλσνερ και Εύα Θάρλετ. Το παραμύθι εξηγεί με πολύ ωραίο τρόπο πως η κότα γεννάει το αυγό και όλη την διαδικασία που ακολουθείτε μέχρι να γίνει το κλωσόπουλο.

ΠΑΡΑΜΥΘΙ

 Στη συνέχεια αποφασίσαμε να κάνουμε κάποια πειράματα με το αυγό.

 Πείραμα πρώτοΠως μπορώ να κάνω ένα αυγό να χοροπηδάει σαν μπαλάκι!

Για το πείραμα χρησιμοποιήσαμε ένα αυγό άβραστο, ένα ποτήρι και ξίδι. Προσθέσαμε το ξίδι στο ποτήρι και έπειτα βάλαμε μέσα το αυγό.

3

Από το πρώτο πεντάλεπτο παρατηρήσαμε ότι άρχισαν να βγαίνουν μικρές φυσαλίδες από το τσόφλι του αυγού.  Τα παιδιά έκαναν διάφορες υποθέσεις για το τι μπορεί να συμβεί. Χαρακτηριστικά είπαν:

  • Θα βγει ένα κοτοπουλάκι
  • Θα χαλάσει το αυγό
  • Θα ψηθεί το αυγό
  • Θα βράσει το αυγό
  • Θα σπάσει το αυγό

Έμενε να περιμένουμε να έρθει η κατάλληλη στιγμή για να δούμε τι θα συμβεί. Αφήσαμε το αυγό μια βδομάδα μέσα στο ξύδι.  Όταν το βγάλαμε από το ποτήρι παρατηρήσαμε ότι το τσόφλι ήταν πολύ μαλακό και αν κοιτούσαμε προσεκτικά μπορούσαμε να δούμε το κρόκο να κινείτε μέσα στο αυγό όταν το κουνούσαμε.

Και είχε έρθει η ώρα να δούμε να χοροπηδάει το αυγό …

  Το ξίδι το οποίο είναι οξύ διέλυσε το τσόφλι του αυγού και έκανε το αυγό μας μαλακό και λαστιχένιο!

Πείραμα δεύτερο: Επιπλέει ή βυθίζεται;

Για το πείραμα  χρησιμοποιήσαμε ένα αυγό άβραστο, νερό και αλάτι.  Γεμίσαμε δυο ποτήρια με νερό. Στο ένα ποτήρι βάλαμε αλάτι και ανακατέψαμε καλά μέχρι να διαλυθεί. Βάλαμε το αυγό αρχικά στο ποτήρι με το σκέτο νερό και παρατηρήσαμε ότι το αυγό βυθίστηκε στον πάτο. Στη συνέχεια το βγάλαμε και τοποθετήσαμε το αυγό στο ποτήρι με το αλατισμένο νερό. Παρατηρήσαμε ότι το αυγό επέπλεε. Εξήγησα στα παιδιά ότι η πυκνότητα στο ποτήρι με το αλατόνερο είναι μεγαλύτερη για αυτό και προκαλείται άνωση (μια δύναμη που ωθεί το αυγό μας προς τα επάνω). Για να κατανοήσουν καλύτερα το πείραμα, τους εξήγησα ότι αυτή η δύναμη, η άνωση είναι αυτή που μας βοηθάει να κολυμπάμε στη θάλασσα, της οποίας το νερό περιέχει αλάτι.

Πείραμα τρίτο: Πώς ξεχωρίζουμε ένα βρασμένο από ένα άβραστο αυγό;

Για το πείραμα χρησιμοποιήσαμε ένα βρασμένο και ένα άβραστο αυγό. Περιστρέψαμε τα δύο αυγά πάνω στο τραπέζι. Παρατηρήσαμε ότι το άβραστο αυγό δύσκολα περιστρέφεται ενώ όταν περιστρέψαμε το βρασμένο αυγό, αυτό έκανε εύκολες και πιο γρήγορες περιστροφές. Εξήγησα στα παιδιά ότι αυτό συμβαίνει γιατί το βρασμένο αυγό είναι στερεό ,σχετικά ομοιογενές ,και έτσι περιστρέφεται πιο εύκολα από το άβραστο αβγό που είναι υγρό στο εσωτερικό του.

Και αφού πλέον είχαμε μάθει τόσα πολλά για τα αυγά … ήρθε η ώρα να βάψουμε τα αυγά για το πασχαλινό καλάθι. Χρησιμοποιήσαμε χαρτί γκοφρέ, φίλτρα  του καφέ και αλουμινόχαρτο.

Έπειτα  κάναμε παζλ ένα αυγό πασχαλινό. Αφού το ζωγραφίσαμε, το κόψαμε,  το συναρμολογήσαμε και το κολλήσαμε σε ένα χαρτί.

 Φυσικά δεν έλειψαν και τα παιχνίδια.

 Βρήκαμε τα όμοια αυγά …

 Βρήκαμε το άλλο μισό …

… και παίξαμε το παιχνίδι του κρυμμένου πασχαλινού αυγού…

Τελικά … ” Η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα”;

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

 Σήμερα επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας, κλιμάκιο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Καστοριάς, με δύο πυροσβέστες, την κυρία Βάγια και τον κύριο Δημήτρη και ένα πυροσβεστικό όχημα.

 Αρχικά έδειξαν μια παρουσίαση στους μαθητές με πολλές χρήσιμες πληροφορίες, σχετικά με τη φωτιά, τους κινδύνους αλλά και τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση που βρεθούμε κάπου, όπου έχει πάρει φωτιά. Επίσης μας μίλησαν για τους απεγκλωβισμούς ατόμων και την βοήθεια που προσφέρουν.

IMG 20240419 114424

 Στη συνέχεια παρουσίασαν τις στολές του, την χρησιμότητά τους, τα εξαρτήματα που πρέπει να έχει κάθε πυροσβέστης (κράνος, γουοκι-τοκι, γάντια, φακό) και φυσικά οι μικροί μας μαθητές φόρεσαν όλοι το κράνος τους για λίγο…

Έπειτα βγήκαμε όλοι έξω για να μας δείξουν το πυροσβεστικό όχημα. Μας δείξανε την μάνικα και πως λειτουργεί, τα εξαρτήματα και τα εργαλεία που έχει κάθε πυροσβεστικό όχημα και είναι απαραίτητα για την κατάσβεση ή τον απεγκλωβισμό ατόμων. Φυσικά έβαλαν να ακούσουμε την σειρήνα του οχήματος και να δούμε πως αναβοσβήνει ο φάρος.

 Οι μικροί μας μαθητές εξέφρασαν την επιθυμία να ρίξουν και αυτοί με την μάνικα νερό και να γίνουν για λίγο … μικροί πυροσβέστες.

Φυσικά δεν τους χάλασαν το χατίρι και ……απολαύστε τους!

 Ήταν μια καταπληκτική εμπειρία για τους μικρούς μας μαθητές, όπου έμαθαν πολλά πράγματα αλλά  ήρθαν και σε επαφή με το δύσκολο επάγγελμα του πυροσβέστη.

 Ευχαριστούμε πολύ κυρία Βάγια και κύριε Δημήτρη!

IMG 20240419 120350

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΕΝΤΡΟΥ ΙΣΤΟΡΙΩΝ – TREE OF STORIES

 Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος  eTwinning, με τίτλο “TREE OF STORIES”,  διαβάσαμε τρεις ιστορίες – παραμύθια, “Μια κάμπια πολύ πεινασμένη”, “Μια γιαγιά έφαγε μια μύγα παχιά”, “Μια σκούπα μα τι σκούπα”. Πραγματοποιήθηκαν διάφορες δραστηριότητες και για τα τρία παραμύθια.

 Καθώς το πρόγραμμα φτάνει στο τέλος του, ήρθε η ώρα να δημιουργήσουμε το “Δέντρο των ιστοριών”.

 Αρχικά τα παιδιά αποφάσισαν ποιο παραμύθι τους άρεσε περισσότερο και το ζωγράφισαν σε ένα φύλλο.

Στη συνέχεια έκοψαν το φύλλο.

Τέλος αποφασίσαμε να τοποθετήσουμε τα φύλλα με τις ζωγραφιές μας, στο φυτό που έχουμε στο νηπιαγωγείο μας…

Και να … δημιουργήσαμε το δικό μας … “TREE OF STORIES” 

 Πραγματικά ήταν ένα έργο που μας εντυπωσίασε, μας άρεσε πολύ και διασκεδάσαμε πολύ!

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΚΕΤΑΣ ΔΑΣΟΥΣ

Στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος “Δάσος, πηγή ζωής”, παράλληλα με τα εργαστήρια δεξιοτήτων και αξιοποιώντας τις γνώσεις που απέκτησαν τα παιδιά με τις δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε μέχρι σήμερα, προχωρήσαμε στη δημιουργία μιας μικρογραφίας δάσους στην τάξη μας.

Ξεκινήσαμε με τη βάση που τα παιδιά αποφάσισαν να είναι πράσινη.

111

Προσθέσαμε ένα ποτάμι και μια λίμνη.

222

Φτιάξαμε δέντρα με ανακυκλώσιμα και άχρηστα υλικά.

333

Προσθέσαμε υλικά από τη φύση που συλλέξαμε κατά την επίσκεψή μας στο δάσος…

444

φασόλια για πέτρες…

φασολια

ζωάκια και λουλούδια από πλαστελίνη και μικρά παιχνίδια.

Η μακέτα μας έτοιμη! Ελπίζουμε να σας αρέσει!

555

 

ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ – ΠΕΡΠΑΤΩ ΠΕΡΠΑΤΩ ΜΕΣ ΤΟ ΔΑΣΟΣ

Στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος “Δάσος, πηγή ζωής” και καθώς το πρόγραμμα μας οδεύει σιγά σιγά προς το τέλος του, δημιουργήσαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι. Αρχικά έγινε συζήτηση στην ολομέλεια, αν τα παιδιά έχουν επιτραπέζια παιχνίδια στο σπίτι τους και τι χρειάζεται για να παίξουμε.  Ακολούθησαν ιδέες για το πως θα δημιουργήσουμε το δικό μας επιτραπέζιο και τι θα πρέπει να φτιάξουμε. Έτσι καταλήξαμε ότι πρέπει να δημιουργήσουμε μια πίστα – επιτραπέζιο και αποφασίσαμε τι θα περιέχει αυτή. Θέσαμε τους κανόνες του παιχνιδιού έπειτα από συζήτηση για να καταλήξουμε στο τελικό αποτέλεσμα. Επίσης χρειαζόμαστε πιόνια. Οι ιδέες ήταν πολλές, για το λόγο αυτό ακολουθήσε ψηφοφορία για να καταλήξουμε. Αποφασίσαμε ότι θα έχουμε τρία πιόνια, ένα λαγό, μια αρκούδα και ένα πουλί.

Και έτσι ήρθε η ώρα της υλοποίησης. Χωριστήκαμε σε ομάδες και η πρώτη ομάδα ανέλαβε να φτιάξει τα πιόνια,  η δεύτερη τα στοιχεία που θα περιέχει ο “περίπατος” μας στο δάσος και η τρίτη να ζωγραφίσει την πίστα – επιτραπέζιο.

 

Ετοιμάζουμε τα πιόνια μας!

 

Ζωγραφίζουμε το επιτραπέζιο μας!

 

Το τελικό αποτέλεσμα!

 

Και … ήρθε η ώρα να παίξουμε!!!

Απολαύσαμε πραγματικά πάρα πολύ το παιχνίδι αλλά και όλη τη διαδικασία!!!

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΔΑΣΟΛΟΓΟΥ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΙ ΔΕΝΤΡΟΦΥΤΕΥΣΗ

  Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, στο νηπιαγωγείο μας φέτος επεξεργαζόμαστε το θέμα “Δάσος, πηγή ζωής” και έχουμε ενταχθεί σε δίκτυο για το δάσος, σε συνεργασία με την Ελληνικά Εταιρία Προστασίας της Φύσης.
 Σήμερα είχαμε με την χαρά να επισκεφτεί το νηπιαγωγείο μας η κ. Αθανασία Λεζίμη, δασολόγος της Δ/νσης Δασών Καστοριάς.
 Η κ. Αθανασία έδειξε στους μαθητές μια παρουσίαση για τα δάση, τα δέντρα, τα φυτά, τα ζώα αλλά και τα οφέλη των δασών για τον άνθρωπο. Εξήγησε στους μαθητές ότι το δάσος είναι ένα ολόκληρο οικοσύστημα που αποτελείτε όχι μόνο από τα δέντρα αλλά και την χλωρίδα και την πανίδα που το περιβάλει και όλα αυτά αλληλοεπιδρούν και αλληλεξαρτώνται μεταξύ τους.

Στη συνέχεια όλοι μαζί, μαθητές, δασολόγοι και εκπαιδευτικοί επισκεφτήκαμε έναν κοντινό χώρο στο νηπιαγωγείο μας, στην άκρη του δάσους για να φυτέψουμε δεντράκια που μας χάρισε η Δ/νση Δασών Καστοριάς.

IMG 20240408 111741 1

Χρησιμοποιήσαμε τα φτυαράκια και τα ποτιστήρια του νηπιαγωγείο και γίναμε και εμείς μικροί δασολόγοι.

IMG 20240408 124052

Φυσικά οι μικροί μαθητές μας δεν παρέλειψαν να εξερευνήσουν τον χώρο και να κάνουν τις δικές τους ανακαλύψεις… πάνω στο δεντράκι που θα φυτεύαμε, κάτω από τις πέτρες, στα χόρτα και στο χώμα.

Ανακαλύψανε ένα σαλιγκαράκι πάνω στο δεντράκι, μια μυρμηγκοφωλιά στο χώμα, σκουληκάκια και μια φωλιά σκαθαριών κάτω από μια πέτρα. Η χαρά τους ήταν τεράστια!!!

IMG 20240408 124026 2

Τέλος η κυρία Αθανασία χάρισε σε όλους τους μαθητές, ένα βραβείο για την προσπάθεια τους και υποσχεθήκαμε ότι θα ποτίζουμε και θα φροντίζουμε τα δεντράκια που φυτέψαμε!

ΒΡΑΒΕΙΟ

Ευχαριστούμε πολύ την κυρία Αθανασία Λεζίμη και την Δ/νση δασών Καστοριάς που ανταποκρίθηκε στο αίτημα μας και πραγματοποιήσαμε αυτή την πολύ ωραία, ενδιαφέρουσα αλλά και σημαντική δράση για το περιβάλλον μας αλλά και για την ανάπτυξη υπεύθυνων πολιτών!

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

 Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου είναι μια γιορτή που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου. Καθιερώθηκε από την Ι.Β.Β.Υ., τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα, το 1966, ημέρα των γενεθλίων του γνωστού Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805) και σκοπός της είναι να κεντρίσει το ενδιαφέρον των παιδιών και των νέων για τα βιβλία και τη  φιλαναγνωσία.

Στο νηπιαγωγείο μας γιορτάσαμε τη σημερινή μέρα με το καλύτερο δυνατό τρόπο. Είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε την συγγραφέα παιδικών βιβλίων και θεατρικών παραστάσεων Αναστασία Λιάπη, η οποία μας γνώρισε την ηρωίδα του παραμυθιού της, την κυρία Σκιάχτρω, με ένα εξαιρετικό τρόπο. Στη συνέχεια μας αφηγήθηκε το παραμύθι της, που έχει τίτλο “Η ιστορία της κυρίας Σκιάχτρω”.

Οι μαθητές μας ενθουσιάστηκαν με την ιστορία καθώς και με τον τρόπο παρουσίασης της ηρωίδας του βιβλίου από την κυρία Αναστασία.

Στην συνέχεια με ένα πολύ ευρηματικό και έξυπνο τρόπο οι μαθητές κατασκεύασαν τα δικά τους σκιάχτρα.  Έπρεπε μέσα από τρία διαφορετικά  φακελάκια να διαλέξουν τυχαία ένα κεφάλι, ένα σώμα και ένα καπέλο. Τα κολλήσαμε σε ένα ξυλάκι από σουβλάκι και το κάθε παιδί έδωσε ένα όνομα στο δικό του αστείο και περίεργο σκιάχτρο.

IMG 20240402 134213

 Τέλος αποφασίσαμε να τοποθετήσουμε τα σκιάχτρα μας στις φασολιές που είχαμε φυτέψει, με τους σπόρου που μας είχε χαρίσει ο κύριος Γιώργος (γεωπόνος) κατά την επίσκεψή του στο νηπιαγωγείο μας, για να μην μας τις  … φάνε τα πουλιά!

IMG 20240402 110828

 

Ήταν ένα υπέροχο “ταξίδι” στη φαντασία και ευχαριστούμε πολύ την κυρία Αναστασία Λιάπη για αυτό!

ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟΝ κ. ΧΡΗΣΤΟ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ

 Σήμερα είχαμε την χαρά να φιλοξενήσουμε στο νηπιαγωγείο μας τον κ. Χρήστο Κυριακίδη, ο οποίος κατάγεται από την Δράμα, έχει σπουδάσει φυσικός και έχει δικό του κανάλι στο youtube, στο οποίο φυσικά παρουσιάζει πειράματα.

  Με απλά πειράματα και με απλά υλικά έκανε τους μικρούς μας μαθητές να κατενθουσιαστούν και να “ταξιδέψουν” στον κόσμο της Φυσικής Επιστήμης.

 Ο κ. Χρήστος πραγματοποίησε και άλλα πολλά πειράματα, με μπαλόνια, με ρύζι, με νερό, με κερί ρεσώ….

 Οι μαθητές κατενθουσιάστηκαν και φυσικά… πραγματοποιήσαν όλοι όποιο πείραμα ήθελαν!

Ήταν μια καταπληκτική εμπειρία για τους μαθητές μας αλλά και για εμάς!

Σας ευχαριστούμε πολύ κ. Χρήστο!

21 ΜΑΡΤΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΑΣΩΝ

Η Παγκόσμια Ημέρα Δασών εορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Μαρτίου, εδώ και 47 χρόνια (1971) από όταν ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) επέλεξε την πρώτη ημέρα της άνοιξης, η οποία συμπίπτει και με την έναρξη της εαρινής ισημερίας, ως «Παγκόσμια Ημέρα Δασοπονίας».

Το νηπιαγωγείο μας πραγματοποίησε κάποιες δράσεις για την ευσθητοποίηση των μαθητών και της κοινωνίας.

Αρχικά χτες καλέσαμε στο νηπιαγωγείο τους γονείς των μαθητών μας και πραγματοποιήσαμε ένα δημιουργικό εργαστήρι. Κατασκευάσαμε αφίσες με τα μηνύματα μας, φτιάξαμε καπελάκια με δεντράκια και παλαμο – δεντράκια.

  Σήμερα 21η Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα Δασών μαζί με τους μαθητές του νηπιαγωγείου και τους γονείς τους  επισκεφτήκαμε το 6ο Δημοτικό Σχολείο Καστοριάς για να μεταδώσουμε το μήνυμα μας για την προστασία των δασών στους μαθητές των τριών πρώτων τάξεων.

“Το δάσος αγαπώ και το προσέχω εγώ!” 

“Το δάσος προσέχω,  καλή ζωή να έχω!”

 Τέλος οι μικροί μας μαθητές χάρισαν στου μαθητές του Δημοτικού Σχολείου από ένα παλαμο – δεντράκι, επισημαίνοντας τη σημασία των δέντρων και των δασών στη ζωή μας!