Οι μαθήτριες και οι μαθητές του τμήματος του Α3 είχαν την ευκαιρία την Τρίτη 6/5/2025 να επισκεφθούν τοπ Ζαγόρι , να παρακολουθήσουν τα εκπαιδευτικά προγράμματα του ΚΠΕ , να περιηγηθούν στα μονοπάτια και στα αξιοθέατα της περιοχής.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Στα πλαίσια του προγράμματος νεανικής συμμετοχής YES της πρωτοβουλίας για την Ψυχική Υγεία παιδιών και εφήβων υλοποιήσαμε την δράση ” Το προφίλ μου”, που αφορούσε τον τρόπο που προβάλλουν οι έφηβοι την εικόνα και την ταυτότητά τους σε συνομηλίκους ή και σε άλλα πρόσωπα με τα οποία αλληλεπιδρούν στο σχολείο, στις παρέες , στο διαδίκτυο.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ρεκόρ αναφορών υλικού σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών παγκοσμίως το 2024
93% των θυμάτων είναι παιδιά κάτω των 13
99% είναι κορίτσια
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του INHOPE, το 2024 αποτέλεσε τη δυσκολότερη χρονιά στην ιστορία του δικτύου, με σχεδόν 2,5 εκατομμύρια αναφορές ύποπτου περιεχομένου CSAM — αύξηση 218% σε σύγκριση με το 2023.
Ετήσια Αναφορά 2024 SaferInternet4Kids.gr
Το 2024 σηματοδότησε την πλήρη εφαρμογή της Πράξης για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (DSA) σε όλες τις διαδικτυακές πλατφόρμες, ανεξαρτήτως μεγέθους.
Η επίδραση των Reels, Shorts, και Stories στη συγκέντρωση της προσοχής μας
Όπως έχει ήδη αποδειχθεί σε έρευνες, η υπερβολικός χρόνος θέασης των reels μπορεί να οδηγήσει σε μείωση του χρόνου συγκέντρωσης σε όλους τους χρήστες, ιδιαιτέρως όμως σε παιδιά και νέους.
Το εκπαιδευτικό υλικό «Ασφαλείς ομαδικές συνομιλίες» απευθύνεται σε παιδιά της Ε και ΣΤ Δημοτικού και περιλαμβάνει μια σειρά δραστηριοτήτων που στοχεύουν στην εξερεύνηση της ασφαλούς και υπεύθυνης χρήσης των ομαδικών συνομιλιών.
Ποιες είναι οι ικανότητες που πρέπει να έχει ένας ψηφιακός πολίτης
Οι νέοι, για να γίνουν αποτελεσματικοί ψηφιακοί πολίτες πρέπει να διαθέτουν τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες. Οι ικανότητες που απαιτούνται περιλαμβάνουν την κατοχή ψηφιακών δεξιοτήτων για την αξιολόγηση διαδικτυακών πληροφοριών, την κατανόηση ζητημάτων απορρήτου και ασφάλειας και να είναι ενημερωμένοι καταναλωτές ψηφιακού περιεχομένου.
Στις 20 και 21 Μαρτίου 2025 μαθητές της Γ’ Γυμνασίου επισκέφτηκαν το Μεσοπόταμο Αλβανίας και πήραν μέρος σε τελετή αδελφοποίησης μεταξύ του σχολείου « Πνοή Αγάπης» και του 5ου Γυμνασίου Ιωαννίνων. Τα παιδιά και των δύο σχολείων αντάλλαξαν απόψεις και συμμετείχαν σε δρώμενα ( χορός ) επισφραγίζοντας τη συνεργασία μεταξύ των δύο σχολείων . Οι μαθητές του σχολείου επισκέφθηκαν το Γαλάζιο μάτι , την πόλη των Αγίων Σαράντα και τη Δημοτική της Πινακοθήκη , την πόλη του Αργυροκάστρου και τη Δερβιτσάνη.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 14/3/2025 στο 5ο Γυμνάσιο ενημέρωση των εκπαιδευτικών για το πρόγραμμα Αλφαβητάρι Οικονομικών που υλοποιεί η ΑctionAid .
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Αλφαβητάρι Οικονομικών» έρχεται να καλύψει την ανάγκη για οικονομική εκπαίδευση στα σχολεία, επιμορφώνοντας εκπαιδευτικούς και μαθητές σε όλη την Ελλάδα. Το πρόγραμμα ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2019 και υλοποιείται πανελλαδικά στις τάξεις της Ε’ και ΣΤ΄ Δημοτικού και το Γυμνάσιο, με έγκριση του υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Έως σήμερα έχουν παρακολουθήσει το πρόγραμμα σχεδόν 1.000 εκπαιδευτικοί και 8.000 μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Το πρόγραμμά μας συνεχίζεται και τη νέα εκπαιδευτική χρονιά σε συνεργασία με την Alpha Bank, κάτω από την ομπρέλα προγραμμάτων IQonomy, και έχει σαν στόχο μέχρι και το τέλος του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους να έχει επιμορφώσει 950 εκπαιδευτικούς και να έχουν συμμετάσχει 9.150 μαθητές και μαθήτριες.
![]() |
![]() |
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β τάξης του σχολείου συμμετείχαν στη δράση της ActionAid “Sports for Inclusion” Ένα διαφορετικό ποδόσφαιρο για την ισότητα” που διοργανώθηκε σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων και τη σύμβουλο Φυσικής Αγωγής κ. Κεχαγιά την Παρασκευή 14/3/2025 στις αθλητικές εγκαταστάσεις του ΠΕΑΚΙ στη Λιμνοπούλα.
Η δράση, που έχει σχεδιαστεί σε συνεργασία με την UEFA, στοχεύει στην προώθηση της ισότητας, του σεβασμού και της αλληλεγγύης μέσω ενός διαφορετικού αγώνα ποδοσφαίρου. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να βιώσουν τη δύναμη του αθλητισμού ως μέσου κοινωνικής ενσωμάτωσης.
Παράλληλα, η εκδήλωση ανάδειξε τη σημασία του αθλητισμού ως εργαλείου για την καταπολέμηση των διακρίσεων και την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής. Μέσα από τον συμβολικό αυτόν αγώνα, η διοργάνωση πέρασε το μήνυμα ότι το ποδόσφαιρο ανήκει σε όλους, ανεξαρτήτως φύλου, εθνικότητας ή κοινωνικού υπόβαθρου.
Το 5ο Γυμνάσιο συμμετείχε φέτος στο 4ο Διεθνές Μαθητικό συνέδριο που διοργάνωσε η ΕΛΕΜΑΣΥΝ στην Πάδοβα . Η εργασία μας ” Η τέχνη της χαρακτικής μέσα από τα έργα των μαθητών που συνδέουν τον πολιτισμό της Ηπείρου και του Veneto” παρουσιάστηκε στον τομέα των κατασκευών , όπου η ομάδα μας έστησε μια πλήρη γραμμή παραγωγής και τύπωσε χαρακτικά που αφορούσαν τις δύο περιοχές και τα πρόσφερε στο κοινό.
Η συμμετοχή μας αυτή μας έδωσε τη δυνατότητα να περιηγηθούμε στην Πάδοβα , στη Βενετία . στη Βερόνα , στο Μπέργκαμο και να γεμίσουμε τη μνήμη μας από πανέμορφες ταξιδιωτικές αναμνήσεις.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |