Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου), όλες οι τάξεις του σχολείου μας συμμετείχαν σε μια βιωματική δράση μαγειρικής, με στόχο την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της αλληλοστήριξης και της κατανόησης των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινότητά τους.
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και κλήθηκαν να δημιουργήσουν γλυκές συνταγές:
- η Α΄ τάξη έφτιαξε κρέμα Γιώτης,
- η Β΄ και Γ΄ τάξη ετοίμασαν τρουφάκια,
- οι Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις δημιούργησαν χριστουγεννιάτικα μπισκότα.
Κάθε παιδί ολοκλήρωσε τη δραστηριότητα έχοντας μια προσομοιωμένη δυσκολία, όπως περιορισμένη όραση, μειωμένη ακοή ή περιορισμένη χρήση των χεριών. Οι συνταγές δόθηκαν επίσης γραμμένες στη ΜΑΚΑΤΟΝ, ένα εναλλακτικό σύστημα επικοινωνίας που αξιοποιεί γραφικά σύμβολα, δίνοντας στους μαθητές την ευκαιρία να γνωρίσουν διαφορετικούς τρόπους πρόσβασης στην πληροφορία.
Μέσα από τη συνεργασία ,την προσπάθεια και την υποστήριξη μεταξύ τους, τα παιδιά συνειδητοποίησαν και κατανόησαν στην πράξη πόσο σημαντική είναι η υπομονή, ο σεβασμός και η αλληλοβοήθεια στη ζωή με διαφορετικές ικανότητες.
Η δράση ολοκληρώθηκε με συζήτηση στις τάξεις, όπου οι μαθητές μοιράστηκαν τις εντυπώσεις και τα συναισθήματά τους. Στο πλαίσιο αυτό προβλήθηκε βίντεο που πραγματεύεται την έννοια της “αντίστροφης κανονικότητας”, παρουσιάζοντας πώς θα διαμορφωνόταν η καθημερινή ζωή στην πόλη αν ήταν σχεδιασμένη και προσαρμοσμένη αποκλειστικά με γνώμονα τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία. Η προβολή αυτή ανέδειξε με σαφήνεια το πώς, σε μια τέτοια συνθήκη, τα άτομα χωρίς αναπηρία θα αντιμετώπιζαν σημαντικούς περιορισμούς και δυσκολίες , ενισχύοντας έτσι την κατανόηση της αναγκαιότητας για καθολική προσβασιμότητα, ίσες ευκαιρίες και συμπεριληπτικές πρακτικές.
Βίντεο “Αντίστροφη κανονικότητα” : https://www.youtube.com/results?search_query=edf+disabled+english+commercial
Η δράση υλοποιήθηκε με τη συνεργασία της εκπαιδευτικού του Τμήματος Ένταξης Βλέτσου Νικολέτα και των εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης Δημητριάδου Αντιγόνη , Δαουλτζόγλου Κατερίνα, σε συνεννόηση με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων, δημιουργώντας μια εμπειρία που άφησε στα παιδιά σημαντικά μηνύματα για την αποδοχή της διαφορετικότητας, την ισότιμη συμμετοχή και τη δύναμη της συνεργασίας,
Ευχαριστούμε θερμά για τη σύμπραξη τους συναδέλφους των τάξεων, οι οποίοι συμμετείχαν ενεργά και συνέβαλαν ουσιαστικά στην επιτυχία της δράσης.







