Η βιβλιοθήκη μας σε δράση – Απολογισμός 2024-25

Η χρονιά που πέρασε  ήταν γεμάτη βιβλιοφιλικές δράσεις , συμμετοχές μας σε προγράμματα , πολλές επισκέψεις στη βιβλιοθήκη μας και μπόλικη αγάπη για τα βιβλία!

Σας περιμένω του χρόνου με χαρά!

καλές βουτιές στις σελίδες των βιβλίων που θα σας συντροφεύσουν το καλοκαίρι!

Η υπερφανταστική βιβλιοφύλακας

κυρία Κατερίνα

My Year in Books Infographic in Colorful Bold Style 1 1

 

 

«Το σχολείο έκλεισε, το καλοκαίρι αρχίζει!»

ChatGPT Image 13 Ioyn 2025 07 24 42 m.m

Αγαπητοί γονείς, αγαπημένα μας παιδιά,

Μια ακόμη σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της, γεμάτη γνώσεις, εμπειρίες, προκλήσεις, χαμόγελα και δημιουργία. Ήρθε η ώρα για ξεκούραση, για παιχνίδι, για οικογενειακές στιγμές, για βουτιές στη θάλασσα και… για ανεμελιά!

Σας ευχόμαστε μέσα από την καρδιά μας καλό καλοκαίρι, με υγεία, χαρά και όμορφες αναμνήσεις. Να περάσετε υπέροχα, να γεμίσετε ενέργεια και να επιστρέψετε το Σεπτέμβρη με φωτεινά μάτια και καρδιές γεμάτες όρεξη για νέες περιπέτειες!

Καλές διακοπές σε όλους!

Με εκτίμηση,
Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων
του 5ου Δημοτικού Σχολείου Ωραιοκάστρου

«Με μια ταΐστρα, ένα λουλούδι κι ένα σύνθημα… αλλάζουμε τον κόσμο»

IMG 20250605 090635 IMG 20250605 090728 IMG 20250605 090808 1 IMG 20250605 092257 2 IMG 20250605 092709 IMG 20250605 093631 IMG 20250605 094118 1

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, οι μαθητές της Γ’ τάξης, με την καθοδήγηση της δασκάλας τους κας Μαίρης, αφιέρωσαν τη μέρα στη φύση και στη δημιουργική ευαισθητοποίηση. Έφεραν λουλούδια και στόλισαν με χρώματα τον χώρο του σχολείου, κατασκεύασαν ταΐστρα για τα πουλιά και ετοίμασαν πλακάτ με συνθήματα για την προστασία του περιβάλλοντος. Με φαντασία, μεράκι και αγάπη για τη φύση, έστειλαν το δικό τους δυνατό μήνυμα: ότι το περιβάλλον δεν το κληρονομούμε, αλλά το δανειζόμαστε από τις επόμενες γενιές. Μια μικρή αλλά ουσιαστική δράση που γέμισε τον χώρο με πράσινο, χαμόγελα και ελπίδα.

«Μπαλόνια, ποδήλατα, περιστέρια και χαμόγελα»

IMG 5541  IMG 5566 IMG 5576 IMG 5598IMG 5538 IMG 5566 1

Η φετινή γιορτή λήξης του σχολικού έτους στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Ωραιοκάστρου ήταν μια αξέχαστη εμπειρία γεμάτη συγκίνηση, εκπλήξεις και δημιουργικότητα. Οι μαθητές της Α’ τάξης παρουσίασαν με πρωτότυπο τρόπο μια “διαφορετική αλφαβήτα”, γεμάτη χιούμορ και φαντασία, ενώ η Γ’ τάξη μας ταξίδεψε στις καλοκαιρινές διακοπές μέσα από θεατρικά και μουσικά δρώμενα. Η Β’ τάξη ξεσήκωσε το κοινό με χαρούμενα χορευτικά, προσθέτοντας κέφι και ρυθμό στη βραδιά, ενώ η Δ’ τάξη μοιράστηκε με συγκίνηση τα συναισθήματα και τις εμπειρίες της χρονιάς. Οι Ε’ και ΣΤ’ τάξεις αναβίωσαν επί σκηνής την αξέχαστη εκδρομή στην Κωνσταντινούπολη, αποχαιρετώντας με νοσταλγία αλλά και υπερηφάνεια τη σχολική χρονιά. Η εκδήλωση περιλάμβανε ποδηλασία στον αύλειο χώρο, απελευθέρωση περιστεριών και πολύχρωμων μπαλονιών με ευχές, προκαλώντας δυνατά συναισθήματα σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Ήταν μια γιορτή γεμάτη χαμόγελα, χρώματα και αναμνήσεις που θα μείνουν αξέχαστες.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 2024-2025



Λήψη αρχείου

«Οδηγίες για την αντιμετώπιση κρουσμάτων στρεπτόκοκκου σε σχολικές μονάδες»

 

eody

Σύμφωνα με τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ., ΚΠ 9769/2025-26/5/2025) σε
περίπτωση που έχουμε κρούσματα στρεπτοκοκκικής λοίμωξης σε σχολικές μονάδες (ήπιας ή διεισδυτικής
μορφής), τα μέτρα που συνιστώνται είναι:
1. Ο/Η μαθητής/τρια παραμένει στο σπίτι μέχρι να λάβει κατάλληλη αντιβιοτική αγωγή, τουλάχιστον
ένα με δύο εικοσιτετράωρα.
2. Εφαρμογή ενισχυμένων μέτρων ατομικής υγιεινής, τακτικό πλύσιμο των χεριών, αποφυγή χρήσης
αντικειμένων από άλλα παιδιά (π.χ. ποτήρια κλπ)
3. Τακτικός αερισμός των αιθουσών
4. Ενίσχυση του τακτικού προγράμματος καθαριότητας των αιθουσών
Δεν πρέπει να γίνει:
• Απολύμανση των χώρων και επιφανειών με ειδικά συνεργεία
• Δεν χρειάζεται και δεν πρέπει να κλείνουν οι σχολικές μονάδες και τα τμήματα όπου
παρουσιάστηκαν κρούσματα στρεπτοκοκκικής λοίμωξης
Πρέπει να σημειωθεί ότι το κλείσιμο της σχολικής μονάδας είναι σοβαρό μέτρο Δημόσιας Υγείας με πολλές
επιπτώσεις και πρέπει να εφαρμόζεται μόνο μετά την σύσταση των αρμόδιων υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας.
Διευκρινίζεται ότι οι «Οδηγίες για τη διαχείριση κρούσματος διεισδυτικής στρεπτοκοκκικής λοίμωξης (iGAS)
στο οικιακό και σχολικό περιβάλλον» odigies-streptokokkos-oikiako-sxoliko.pdf παραμένουν σε ισχύ.


Λήψη αρχείου

“Το κουτί του βιβλίου” από την Έ τάξη

Οι μαθητές της Ε΄τάξης  στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας,  και προκειμένου να έρθουν σε επαφή με το βιβλίο και τη δημιουργική γραφή υλοποίησαν μια ξεχωριστή δραστηριότητα που αφορούσε την παρουσίαση βιβλίων «αλλιώς» ! Οι μαθητές και οι μαθήτριες ενθουσιάστηκαν με την δραστηριότητα και την αγάπησαν αφιερώνοντας χρόνο και δημιουργικότητα!

Η δραστηριότητα έχει τίτλο “Το κουτί του βιβλίου”  και αφορά τα δομικά στοιχεία του κειμένου, το σκηνικό και την πλοκή του.

” Το αίνιγμα  της πέτρινης γενιάδας”  από τον Νίκο

1747856905303 1747856905312 1747856905320

Κάθε μαθητής διαβάζει ένα βιβλίο που έχει επιλέξει. Αφού διαβαστεί το βιβλίο, παίρνει ένα χάρτινο κουτί. Μέσα στο κουτί βάζει αντικείμενα, χάρτινες φιγούρες, κατασκευές από πλαστελίνη και ότι άλλο φανταστεί που έχουν σχέση με το περιεχόμενο του βιβλίου.

” Η χαμένη βιβλιοθήκη” από την Κωνσταντίνα

1747856905269 1747856905294

Αντίστοιχα ζωγραφίζει το εξωτερικό του κουτιού σε σχέση με το θέμα του βιβλίου. Στη συνέχεια, βγάζοντας ένα ένα αντικείμενο από το κουτί και δείχνοντάς το αφηγείται στους συμμαθητές του την ιστορία που διάβασε. 

” Η μαρμελαδού” από την Ελισάβετ

1747856905244 1747856905229 1747856905252

Οι μαθητές έβαλαν τουλάχιστον 8 διαφορετικά αντικείμενα. Μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν εικόνες, αν το αντικείμενο που ήθελαν να βάλουν μέσα στο κουτί είναι πολύ μεγάλο.

“Dogman” από τον Γιώργο- Νίκο

 

1747856905205

Για κάθε αντικείμενο έφτιαξαν μία κάρτα που να το περιγράφει. Έγραφαν το όνομά του και από κάτω μία μικρή παράγραφο που εξηγούσε τη σημασία του για την υπόθεση του βιβλίου.

¨Ντετέκτιβ κλουζ” από τον Στυλιανό

1747856905189 1 1747856905197

 

Τα κουτιά των μαθητών μας είναι φτιαγμένα με μεράκι, φαντασία, δημιουργικότητα και πρωτοτυπία! Καθένας και καθεμιά τους μας παρουσίαζε με πολλή περηφάνια το περιεχόμενο του κουτιού του και μας εξηγούσε αναλυτικά ,όχι μόνο γιατί επέλεξε να βάλει τα συγκεκριμένα αντικείμενα, αλλά και πως τα δημιούργησε. 

“Ως δια μαγείας” από την Άννα- Μαρία

1747856905158 1747856905167

Ιδιαίτερη στιγμή ήταν όταν όλη η τάξη μετά από κάθε παρουσίαση πλησίαζε για να δει από κοντά, να θαυμάσει και να πιάσει στα χέρια της την κάθε δουλεία! 

“Ο Θησαυρός της Βαγίας”  από τον Γιώργο

1747856905135 1747856905142

“Πένι  Πέπερ, Χάος στο σχολείο” από τον Γιώργο

1747856905096 1747856905104

“Πένι Πέπερ , τούρτες και λωποδύτες” από την Μάγδα

1747856905120 1747856905127

” Ο μπαρμπα -Ληγδιάρης κακός, σκληρός, βρωμιάρης” από τον Άγγελο

1747856905088

Το ημερολόγιο μιας ξενέρωτης ” από την Βασιλική

1747856905043 1747856905055

Συγχαρητήρια  παιδιά! Εξαιρετική εργασία! Από κουτί του βιβλίου το μεταμορφώσατε σε κουτί θησαυρού!

✍️ “Σκέφτομαι και Γράφω” για τη Μηδενική Φτώχεια – Η Τρίτη Τάξη Ανοίγει την Καρδιά της

Η Γ΄ τάξη του σχολείου μας συμμετείχε σε μια ξεχωριστή δράση με θέμα τη Μηδενική Φτώχεια, έναν από τους 17 Παγκόσμιους Στόχους του ΟΗΕ. Με οδηγό τη φαντασία, την ευαισθησία και την αγνότητα της παιδικής σκέψης, οι μικροί μας μαθητές κλήθηκαν να σκεφτούν, να γράψουν και να ζωγραφίσουν για ένα καλύτερο αύριο για όλα τα παιδιά του κόσμου.

✏️ Τι σημαίνει φτώχεια;

Σε πρώτο στάδιο, τα παιδιά προσπάθησαν να δώσουν τον δικό τους ορισμό για τη φτώχεια. Με λόγια απλά, αλλά γεμάτα αλήθεια, έγραψαν για την έλλειψη φαγητού, στέγης, ρούχων, αγάπης και φροντίδας. Μίλησαν για παιδιά που δεν έχουν σχολείο, παιχνίδια ή οικογένεια, δείχνοντας ενσυναίσθηση και ωριμότητα.

🏡 Τι χρειάζεται ένα παιδί για να ζει καλά;

Στη συνέχεια, οι μαθητές κατέγραψαν τι πιστεύουν πως χρειάζεται ένα παιδί για να μεγαλώνει σωστά:

  • Αγάπη και φροντίδα
  • Ένα σπίτι ασφαλές
  • Τροφή και καθαρό νερό
  • Φίλους και παιχνίδια
  • Δικαίωμα στη μάθηση και την ελευθερία

Οι απαντήσεις τους συγκινούν και μας θυμίζουν πόσο πολύτιμα είναι αυτά που πολλές φορές θεωρούμε δεδομένα.

🎨 Μια ευχή… με χρώμα

Η εργασία ολοκληρώθηκε με μια ζωγραφιά-ευχή. Κάθε παιδί δημιούργησε μια εικόνα αφιερωμένη στα παιδιά όλου του κόσμου. Σχέδια γεμάτα ήλιο, σπίτια, καρδιές και πρόσωπα που χαμογελούν. Μα πάνω απ’ όλα, ζωγραφιές που εύχονται ένα πράγμα: “Κάθε παιδί να είναι χαρούμενο, ασφαλές και να έχει όλα όσα χρειάζεται.”

💬 Μέσα από αυτή τη δράση, οι μαθητές μας δεν έμαθαν μόνο για τη φτώχεια, αλλά εξέφρασαν με αυθεντικότητα την ελπίδα τους για έναν πιο δίκαιο κόσμο.

👏 Συγχαρητήρια στη Γ΄ τάξη για τη συμμετοχή και τη βαθιά ανθρωπιά που ανέδειξαν μέσα από την εργασία τους!

“Στρεπτόκοκκος: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι Γονείς – Οδηγίες και Μέτρα Πρόληψης”

eody

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι σύμφωνα με σχετική ενημέρωση από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, έχουν παρατηρηθεί κρούσματα από λοίμωξη στρεπτόκοκκου σε σχολικές μονάδες της περιοχής.

Ο στρεπτόκοκκος είναι ένα μικρόβιο που μπορεί να προκαλέσει διάφορες λοιμώξεις, όπως φαρυγγίτιδα, αμυγδαλίτιδα, δερματικές λοιμώξεις και, σπανιότερα, πιο σοβαρές επιπλοκές. Η μετάδοση γίνεται κυρίως μέσω σταγονιδίων από το στόμα και τη μύτη, ιδιαίτερα σε χώρους με στενή επαφή, όπως τα σχολεία.

Παρακαλούμε για την ιδιαίτερη προσοχή σας στα εξής:

  • Σε περίπτωση που το παιδί σας παρουσιάσει συμπτώματα όπως πονόλαιμο, πυρετό, εξάνθημα ή γενική κακουχία, παρακαλούμε κρατήστε το στο σπίτι και απευθυνθείτε στον παιδίατρο.
  • Τηρείτε αυστηρά τους κανόνες υγιεινής (συχνό πλύσιμο χεριών, αποφυγή επαφής με άτομα που νοσούν).
  • Ενημερώστε άμεσα το σχολείο σε περίπτωση διάγνωσης λοίμωξης από στρεπτόκοκκο, ώστε να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα πρόληψης και προστασίας.

Το σχολείο μας παρακολουθεί την κατάσταση σε συνεργασία με τις αρμόδιες υγειονομικές και εκπαιδευτικές αρχές και εφαρμόζει τα προβλεπόμενα μέτρα καθαριότητας και πρόληψης.



Λήψη αρχείου

Πρακτική Άσκηση Φοιτήτριας του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Α.Π.Θ. στο Σχολείο μας

images

Πρακτική Άσκηση Φοιτήτριας του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Α.Π.Θ. στο Σχολείο μας

Με ιδιαίτερη χαρά και αίσθημα συνεργασίας υποδεχθήκαμε στο σχολείο μας τη φοιτήτρια Ατζέμη Αγγελική-Παρασκευή, του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της Πρακτικής της Άσκησης, η οποία θα διαρκέσει έως τις 23 Μαΐου 2025.

Η φοιτήτρια συμμετέχει ενεργά στη διδακτική διαδικασία, αναλαμβάνει την υλοποίηση παιδαγωγικών δραστηριοτήτων και έρχεται σε άμεση επαφή με τη σχολική πραγματικότητα, εφαρμόζοντας σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας της Αγγλικής Γλώσσας. Η παρουσία της είναι θετική και εποικοδομητική για τους μαθητές και τις μαθήτριες, οι οποίοι ανταποκρίνονται με ενθουσιασμό.

Καθοριστική για την επιτυχή πορεία της Πρακτικής Άσκησης είναι η συμβολή της υπεύθυνης εκπαιδευτικού Αγγλικών, κας Κετσετζή Άννας, η οποία με συνέπεια και παιδαγωγική ευαισθησία καθοδηγεί τη φοιτήτρια, προσφέροντάς της πολύτιμη υποστήριξη και μεταδίδοντάς της τη διδακτική της εμπειρία.

Ευχαριστούμε θερμά τόσο τη φοιτήτρια όσο και την κα Κετσετζή για τη δημιουργική αυτή συνεργασία και ευχόμαστε στην Ατζέμη Αγγελική-Παρασκευή κάθε επιτυχία στην ακαδημαϊκή και επαγγελματική της πορεία.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση