Ε΄ Τάξη_Η κοινωνία κι εγώ

Image 1 12

 

Image 1 13

 

Image 1 15

 

Στα πλαίσια του μαθήματος Εργαστήρια Δεξιοτήτων της Ε΄ Δημοτικού με θέμα: « Η κοινωνία κι εγώ», οι μαθητές και οι μαθήτριες συζήτησαν για τα δικαιώματα των παιδιών και τη θέση τους στην κοινωνία.

Μέσα από δημιουργικές και βιωματικές δραστηριότητες, με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα στην παρουσίαση του υλικού, ανέπτυξαν ενσυναίσθηση σε θέματα σχετικά με τα δικαιώματα τους.

Τα παιδιά ζωγράφισαν τα δικαιώματα τους,  έφτιαξαν και παρουσίασαν ένα κείμενο για τον εαυτό τους, κατασκεύασαν αφίσα για τα δικαιώματα τους,  πραγματοποίησαν άσκηση ενσυναίσθησης και δημιούργησαν την δική τους φανταστική ΜΚΟ σχετική με τα δικαιώματα τους.

Η ολοκλήρωση του εργαστηρίου επισφραγίστηκε με την επίσκεψη  των κοινωνικών λειτουργών στην τάξη μας.

Στις 19 Νοεμβρίου, Παγκόσμια ημέρα κατά της Κακοποίησης των Παιδιών, μετά από πρόσκληση της Δασκάλας κας. Τσίκου Δήμητρας, η Κοινωνική Λειτουργός/ Ψυχοθεραπεύτρια (ειδικ.) Μάγδα Θεοδοσιάδου και η Κοινωνική λειτουργός Ελένη Σεμερτσίδιου πραγματοποίησαν συζήτηση –  ομιλία σχετικά με τα «Δικαιώματα του Παιδιού».

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, παρέα με τους μαθητές, συζητήθηκε λεπτομερώς το σημαντικότερο κείμενο για τα δικαιώματα των παιδιών, που δεν είναι άλλο από τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, η οποία παρεμπιπτόντως την επόμενη ακριβώς ημέρα στις 20 Νοεμβρίου γιόρταζε τα 32α γενέθλια της.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην προστασία του παιδιού από κάθε μορφής βίας, παραμέλησης και εκμετάλλευσης (άρ.19 ΔΣΔΠ).

Μέσω οπτικοακουστικών μέσων (power point, video, φωτογραφίες) οι μικροί μαθητές ενημερώθηκαν για το πως μπορούν να ενεργούν ώστε να προστατεύουν τον εαυτό τους σε περίπτωση που αντιμετωπίζουν κάποια σοβαρή δυσκολία ή αισθάνονται ότι κινδυνεύουν, τις υπηρεσίες που μπορούν να απευθυνθούν και τις διαθέσιμες τηλεφωνικές γραμμές βοήθειας που μπορούν να καλούν σε ανάλογες περιπτώσεις.

Στη συνέχεια έγινε παρουσίαση και συζήτηση για το φαινόμενο του Σχολικού και Διαδικτυακού Εκφοβισμού. Τι είναι το προαναφερόμενο φαινόμενο, ποιες οι μορφές του, πού λαμβάνει χώρα, πώς νιώθει το θύμα και ο θύτης, πώς να το αναγνωρίζουμε και πώς να παρεμβαίνουμε έτσι ώστε να μπορέσουμε να το περιορίσουμε και να το αντιμετωπίσουμε.

Ακόμη, μιλήσαν για μια Super – δύναμη, την ενσυναίσθηση που όταν την έχουμε μας επιτρέπει να ζήσουμε καλύτερα όλοι μαζί!

Έπειτα με βιωματική άσκηση, ζωγράφισαν τον Φραγκίσκο σε ένα φύλλο χαρτί και αφού κατανοήσαν τα συναισθήματα που βίωσε από τις κοροϊδίες, τα πειράγματα και την επιθετική συμπεριφορά των συμμαθητών του, σκεφτήκαν όλοι μαζί για το τι θα μπορούσαν να κάνουν ή να πουν στον Φραγκίσκο ώστε να αισθανθεί καλύτερα.

Στο τέλος κατέληξαν πως πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί και να δείχνουμε ενσυναίσθηση , καθώς οι λέξεις που χρησιμοποιούμε και οι συμπεριφορές που υιοθετούμε μπορεί να αφήσουν ψυχικά σημάδια για πολύ καιρό τυπωμένα στην ψυχή του παιδιού που τα δέχεται.

                                                                                                                                           H εκπαιδευτικός

                                                                                                                                         Δήμητρα Τσίκου

Αφήστε μια απάντηση