25 1

Bullying: Τα όρια, οι κόκκινες γραμμές και το παιχνίδι που δεν είναι παιχνίδι

ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ 2023-2024

Την Παρασκευή 31 Μαΐου οι μαθητές των Δ’ και Στ’ τάξεων σε μια ειδική εκδήλωση, ανοιχτή για τους γονείς, παρουσίασαν τα συμπεράσματα της πολύμηνης, βιωματικής, πολυαισθητηριακής, και κυρίως δημιουργικής ενασχόλησης τους με το θέμα του bullying.

Οι δυο ομάδες μαθητών, έδεσαν την αφήγηση με τη δραματοποιημένη εικόνα και τη μελωδία με το ηχηρό μήνυμα σε μια προσπάθεια αποσαφήνισης όλων των πτυχών του ζητήματος που στόχο είχε την ευαισθητοποίηση του ακροατηρίου τους σχετικά με την ανάγκη να μην παραμένουμε θεατές σε εκφοβιστικές καταστάσεις. Στη συνέχεια υποδέχθηκαν τον συγγραφέα Νίκο Μιχαλόπουλο, δίνοντας θεατρική μορφή σε ένα κομμάτι του αντιbullying βιβλίου του “Θες να παίξουμε; …όμως όλα τα πράγματα στη ζωή δεν είναι παιχνίδι”. Ακολούθησε η ομιλία του κυρίου Μιχαλόπουλου ο οποίος, με εξαιρετική αμεσότητα, μοιράστηκε γνώσεις, αλήθειες, αντιλήψεις, και προσωπικά βιώματα προτρέποντας τους μικρούς ακροατές του να ονειρεύονται, να ακολουθούν τα θέλω τους και να πιστέψουν πως μπορούν να πραγματοποιήσουν τις επιθυμίες τους.

Όταν κάποιοι αποφασίζουν να επενδύσουν στην προσπάθεια ευαισθητοποίησης απέναντι στον εκφοβισμό γνωρίζουν πως ακόμα και έναν να μπορέσουν ν’ αγγίξουν θα έχουν πετύχει τον στόχο τους. Την Παρασκευή η συγκίνηση σε πρόσωπα μαθητών και γονιών, που στο τέλος της εκδήλωσης πλησίασαν τον καλεσμένο μας, έδειξε πως αγγίξαμε όχι μόνο έναν αλλά πολλούς.

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί:

Δήμητρα Αβραμίδου, θεατρική αγωγή,

Δώρα Αλαρλή, Δ1,

Φιλιώ Δημητριάδου, εικαστικά,

Νάντια Παυλίδου, μουσική,

Ελένη Πλέσκα, Δ2

Ελένη Χαριτίδου, αγγλική γλώσσα

Παράλληλα με την εκδήλωση, για μία εβδομάδα στο χώρο λειτούργησε έκθεση φωτογραφίας των μαθητών της Δ’ τάξης με θέμα τα θετικά και αρνητικά συναισθήματα και τα αίτια που τα προκαλούν. Οι μαθητές-δημιουργοί εξασκήθηκαν στη δημιουργική σύνθεση, η οποία εξαρτάται πρωταρχικά από την ικανότητα του φωτογράφου να βλέπει όπως βλέπει η φωτογραφική του μηχανή. Έπειτα, προσπάθησαν οι φωτογραφίες να εγείρουν ενδιαφέροντες διαλόγους για κρίσιμα κοινωνικά ζητήματα της σχολικής κοινότητας. Στόχος ήταν να προκαλέσουν συναισθήματα που απορρέουν από τις θετικές και αρνητικές στάσεις και αντιλήψεις των μελών της κοινότητάς μας. Στο φακό αποτυπώθηκαν πράξεις, κινήσεις και μορφασμοί που δηλώνουν συναισθήματα. Στην έκθεση αυτή, πραγματοποιήθηκαν δυναμικές ξεναγήσεις από τα παιδιά. Οι μαθητές ανέλαβαν τον ρόλο των ξεναγών, καθοδηγώντας τους επισκέπτες μέσα από τα εκθέματα και εξηγώντας τον τρόπο που εργάστηκαν. Εξήγησαν τις φωτογραφίες, μοιράστηκαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους κατά τη διάρκεια της δημιουργίας τους και ενθάρρυναν τους επισκέπτες να συμμετάσχουν σε συζητήσεις γύρω από τα κοινωνικά ζητήματα που θίγονταν. Αυτές οι ξεναγήσεις προσέφεραν μια μοναδική ευκαιρία στους επισκέπτες να δουν την έκθεση μέσα από τα μάτια των ίδιων των δημιουργών και να κατανοήσουν βαθύτερα τα μηνύματα και τις προθέσεις πίσω από κάθε έργο. 

Οι επισκέπτες της έκθεσης είχαν επίσης την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα βίντεο βωβού κινηματογράφου με θέμα “Κοίτα πως αλλάζουν τα πράγματα”, μια δημιουργία του ΣΤ2, υπό την καθοδήγηση της κυρίας Δημητριάδου, στην οποία οι  μαθητές εξερεύνησαν βιωματικά και με καλλιτεχνικό τρόπο καταστάσεις σχολικής βίας, χρησιμοποιώντας το χιούμορ ως μέσο προσέγγισης. Μέσα από τη διαδικασία της δημιουργίας του βίντεο, οι μαθητές ανέλαβαν διάφορους ρόλους, όπως σκηνοθέτες, σεναριογράφοι και ηθοποιοί, προκειμένου να αποτυπώσουν τις εμπειρίες τους και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους. Το βίντεο απεικόνισε σκηνές καθημερινότητας όπου παρουσιάστηκαν περιστατικά σχολικής βίας με έναν κωμικό τρόπο, χρησιμοποιώντας τις εκφράσεις του προσώπου, τις κινήσεις του σώματος και την αισθητική του βωβού κινηματογράφου. 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *