Χειμώνας
Επιστροφή στο σχολείο με χειμωνιάτικο σκηνικό και έτσι ξεκινήσαμε να μιλάμε για την εποχή του χειμώνα. Αρχικά, μιλήσαμε για τον καιρό και φτιάξαμε έναν χιονάνθρωπο…διαφορετικό…λιωμένο!
Ακολούθησε συζήτηση για τα ρούχα του χειμώνα και τα μέσα θέρμανσης που μας διατηρούν ζεστούς τις κρύες ημέρες. Το τζάκι ζέστανε τις τάξεις!
Έπειτα, μιλήσαμε για τα αθλήματα του χειμώνα και τα παιδιά έγιναν σκιέρ!
Μιλήσαμε για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και σε χειμέριο ύπνο, καθώς και για τα ζώα που ετοιμάζονται για τον χειμώνα.
Παρακολουθήσαμε, ακόμη, τον μύθο της Αλκυόνης…
….και τον μύθο της Αμυγδαλιάς.
ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2023-24
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2023-24
Χριστούγεννα-Πρωτοχρονιά
Ο Δεκέμβρης μπήκε και μας έβαλε σε εορταστικό κλίμα αναμένοντας τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά. Στολίσαμε το δέντρο και ξεκινήσαμε να μετράμε αντίστροφα με την πρώτη αποστολή να καλεί τα παιδιά γράψουν το γράμμα στον Άγιο Βασίλη.
Έπειτα, μιλήσαμε για τη Γέννηση του Χριστού, τραγουδήσαμε την “Άγια νύχτα” και τον “Μικρό Τυμπανιστή” και φτιάξαμε τη φάτνη.
Αναφερθήκαμε στους 3 μάγους και το αστέρι που ακολούθησαν για να φτάσουν στον μικρό Χριστό.
Μιλήσαμε για τα έθιμα των Χριστουγέννων, τα κάλαντα, το καραβάκι αλλά και για το χριστουγεννιάτικο δέντρο.
Στη συνέχεια, μιλήσαμε για τον Άγιο Βασίλη…
…τα ξωτικά του και τον Ρούντολφ, τον αγαπημένο τάρανδο όλων. Τον φτιάξαμε βήμα βήμα…
…και φτιάξαμε και τις κάρτες μας.
Τέλος, με αφορμή το παραμύθι “Το δώρο” φτιάξαμε τα πολυτιμότερα δώρα…
Κ Α Λ Α Χ Ρ Ι Σ Τ Ο Υ Γ Ε Ν Ν Α & Ε Υ Τ Υ Χ Ι Σ Μ Ε Ν Ο Τ Ο Ν Ε Ο Ε Τ Ο Σ!
Ο μοναδικός εαυτός μου!
Τα παιδιά του σχολείου μας, σε μια προσπάθεια να γνωριστούν καλύτερα με την κοινωνική λειτουργό, κυρία Δώρα, πραγματοποίησαν παιχνίδι γνωριμίας και στην συνέχεια βρήκανε τις ομοιότητες που έχουνε όλοι μεταξύ τους, σε ότι αφορά στα χαρακτηριστικά του προσώπου, αλλά και τα στοιχεία εκείνα στα οποία διαφέρουνε από τους άλλους. Τέλος, ζωγράφισαν το πορτρέτο τους με βάση το πώς τα ίδια βλέπουν τον εαυτό τους χρησιμοποιώντας την φαντασία τους και έναν καθρέφτη!
Χρώματα-Σχήματα
Χρώματα…Γραμμές…Σημεία…Σχήματα…και Φαντασία, τα συστατικά που χρειάζεται ένας σωστός ζωγράφος. Έτσι, κι εμείς αρχίσαμε τη θεματική με την αναγνώριση των βασικών σημείων στο χαρτί…
…διαβάσαμε το παραμύθι “Η τελεία” και δημιούργησαν με βάση την τελεία. Μια τελεία σαν….μια μπάλα, μια γέφυρα, ένα λουλούδι, έναν ήλιο…
Διαβάσαμε το παραμύθι “Ένα βιβλίο παιχνίδι”, μιλήσαμε για τα βασικά χρώματα και έφτιαξαν χρωματιστές τελείες με αποτυπώματα από φελλό.
Ασχοληθήκαμε με τη μίξη βασικών χρωμάτων και φτιάξαμε έργα όπως ο Pollock.
Στη συνέχεια, ξεκινήσαμε να μιλάμε για τα σχήματα με πρώτο το τετράγωνο. Το μελετήσαμε και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε όπως ο Mondrian.
Σειρά είχαν το τρίγωνο και το ορθογώνιο. Αφού τα μελετήσαμε φτιάξαμε με κολλάζ ένα σπίτι…
Τέλος, μιλήσαμε για τον κύκλο και τα παιδιά ζωγράφισαν σαν τον Kadinsky.
Πολυτεχνείο
Μιλήσαμε για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, είδαμε φωτογραφίες και ακούσαμε ηχητικά από εκείνο το βράδυ. Τα παιδιά ζωγράφισαν ελεύθερα αυτό που τους έκανε εντύπωση και έφτιαξαν το Πολυτεχνείο, γράφοντασ με μεγάλα γράμματα “ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”.
Στη συνέχεια, ακούσαμε το τραγούδι “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο” και το οπτικοποιήσαμε.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Η κυρά Δημοκρατία” και μιλήσαμε για τις δύσκολες έννοιες της δημοκρατίας και της δικτατορίας. Τέλος, μιλήσαμε για τον χαράκτη Τάσσο (Αναστάσιος Αλεβίζος), ακούσαμε το “Ένα το χελιδόνι” και δώσαμε χρώμα στα έργα του.
Σεισμός-Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Με αφορμή την άσκηση σεισμού που κάνουμε για λόγους ασφαλείας, μιλήσαμε για το φαινόμενο του σεισμού, τις ενέργειες που πρέπει να γίνονται πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τον σεισμό. Γνωρίσαμε τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης και τα αντικείμενα που πρέπει να έχει το βαλιτσάκι έκτακτης ανάγκης και τα φτιάξαμε.
Έπειτα, μιλήσαμε για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τα είδη τους. Αναφερθήκαμε στο αυτοκίνητο…
…στο τρένο…
…στο πλοίο και το αεροπλάνο.
Τέλος, με αφορμή τη γιορτή της Πολεμικής Αεροπορίας στις 8 Νοεμβρίου διαβάσαμε τον μύθο του “Δαίδαλου και του Ίκαρου” και τα παιδιά απεικόνισαν ό,τι τους έκανε εντύπωση.