Η τεχνολογία εξελίσσεται με αστραπιαίο ρυθμό και οι όροι όπως “Ρομποτική” και “ΣΤΕΜ” έχουν ενσωματωθεί στην καθημερινότητά μας. Το πεδίο της εκπαίδευσης δεν αποτελεί εξαίρεση, αλλά κι αυτό αλλάζει με ταχείς ρυθμούς.
Με γνώμονα το ενδιαφέρον των μαθητριών/μαθητών να εξοικειωθούν με τις νέες τεχνολογίες, διοργανώθηκε μια διδακτική επίσκεψη στις 20 Μαρτίου για τα τμήματα Γ2 & Γ4 του σχολείου, με στόχο την εξοικείωσή τους με το εργαλείο του Arduino και την εκμάθηση της λειτουργίας του. Συγκεκριμένα, παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Εισαγωγικές έννοιες του Arduino και του προγραμματισμού του”, το οποίο είχε τους εξής στόχους:
- Εισαγωγή στην πλακέτα ανοικτού κώδικα Arduino και στις δυνατότητες της.
- Κατανόηση του τρόπου λειτουργίας και της αξιοποίησης της.
- Εξοικείωση με τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα σύνδεσης (αισθητήρες, ενεργοποιητές LED κλπ.).
- Εισαγωγή στον προγραμματισμό μέσω της πλατφόρμας IDE και τη χρήση κώδικα λίστας εντολών.
- Δημιουργία του πρώτου αυτοματισμού προσομοίωσης της λειτουργίας ενός φαναριού κυκλοφορίας οχημάτων.
Μέσα από αυτό το πρόγραμμα, οι μαθήτριες/μαθητές επέκτειναν τις γνώσεις τους, αναλύοντας τα στοιχεία ενός συστήματος αυτοματισμού που βασίζεται στο Arduino. Μέσω φαντασίας, πειραματισμού και κατάλληλου προγραμματισμού, έμαθαν να δημιουργούν διαδραστικές κατασκευές στο πλαίσιο μιας εκπαίδευσης ΣΤΕΜ, με στόχο την επίλυση προβλημάτων του πραγματικού κόσμου.
Μετά το τέλος του εργαστηρίου ακολούθησε περιήγηση των μαθητριών/μαθητών στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ). Οι μαθήτριες/μαθητές εξερεύνησαν πολλούς χώρους του ιδρύματος (παιδότοπους, βοτανικό πάρκο, Φάρο, βιβλιοθήκη, μεγάλο κανάλι).
Για φωτογραφικό υλικό πατήστε εδώ.