Παγκόσμια ημέρα Ελληνικής γλώσσας

Afisa

Με αφορμή τον εορτασμό της  Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας την 9η Φεβρουαρίου, ημέρα μνήμης του  εθνικού μας ποιητή Διονυσίου Σολωμού, το σχολείο μας οργάνωσε δράσεις, με σκοπό την κατανόηση  από τους μαθητές της σημασίας της Ελληνικής Γλώσσας και την ανάδειξη της διαρκούς συμβολής της στην ανάπτυξη του ευρωπαϊκού και παγκόσμιου πολιτισμού.

Στο πλαίσιο αυτό, τα τμήματα Γ1 και Γ2 την Τετάρτη 14 και την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου αντίστοιχα, κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Γλωσσικής Διδασκαλίας, παρακολούθησαν σύντομα βίντεο και μελέτησαν αποσπάσματα κειμένων που αναφέρονται στην αδιάλειπτη παρουσία της Ελληνικής Γλώσσας για περίπου τέσσερις χιλιάδες χρόνια και στην εξέχουσα συμβολή της στην παγκόσμια επιστήμη και λογοτεχνία. Οι δράσεις αυτές πραγματοποιήθηκαν στην αίθουσα προβολών και στη βιβλιοθήκη του σχολείου, και ολοκληρώθηκαν με έναν σύντομο διαγωνισμό Γλώσσας που ενθουσίασε τους μαθητές τόσο, ώστε ήταν διατεθειμένοι να χάσουν ακόμα  και το διάλειμμά τους.

Εργάστηκαν σε ομάδες με πολλή προθυμία , συνεργάστηκαν άψογα και συμπλήρωσαν το φύλλο εργασίας τους με τίτλο: «Ομιλείτε Ελληνικά;», που βασίστηκε σε παιχνίδια λεξιλογίου και φράσεων της Αρχαίας και Νέας Ελληνικής, διαπιστώνοντας έτσι την αδιάσπαστη συνέχεια της γλώσσας μας.

 

Τι είπαν οι μαθητές μας.

Στην ομάδα μας άρεσαν πολύ τα βίντεο με τους ανθρώπους από το εξωτερικό που τιμούν και αγαπούν τη γλώσσα μας, γι’ αυτό και τη μαθαίνουν. Επίσης διασκεδάσαμε πολύ με τo αφιέρωμα της Φίνος Φιλμ για την παγκόσμια ημέρα ελληνικής γλώσσας. Μας εντυπωσίασε η επιστολή του Ζολώτα, γιατί μας βοήθησε να καταλάβουμε πόσες ελληνικές λέξεις χρησιμοποιούνται στην Αγγλική γλώσσα. Τέλος, το φύλλο εργασίας «Ομιλείτε Ελληνικά» μας φάνηκε ενδιαφέρον παρόλο που μας δυσκόλεψε. Ζωή, Μελίνα, Θαλής, Χρύσπα.

 

Καλή η δράση. Μας βοήθησε να εξασκήσουμε τη γλώσσα μας. Ήταν μια ευχάριστη εμπειρία με συνεργασία και ομαδικό πνεύμα. Δημήτρης, Χρήστος, Μιχάλης , Γιάννης.

 

Στην ομάδα μας φάνηκε πολύ ενδιαφέρουσα η ομαδική διδασκαλία για την παγκόσμια ημέρα της Ελληνικής γλώσσας. Μάθαμε αρκετά για τη γλώσσα μας μέσω αυτού του project, όχι μόνο για το πόσοι άνθρωποι τη μιλούν αλλά και για τη σημασία της για τον παγκόσμιο πολιτισμό.

Γεωργία, Χρήστος, Δέσποινα, Δημήτρης, Γεωργία

Για φωτογραφικό υλικό πατήστε εδώ.

Κατηγορίες: Γενικά άρθρα | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Μάθε. εμπνεύσου, γίνε δημιουργός…

dimotikopeiraia

Τη Δευτέρα 22 Ιανουαρίου τα τμήματα Γ1 και Γ2 του σχολείου μας επισκέφτηκαν το Δημοτικό θέατρο Πειραιά και πήραν μέρος σε ένα πρωτότυπο ευρωπαϊκό  εκπαιδευτικό πρόγραμμα  με τίτλο «Ὁ Ελληνικός Λαϊκός Πολιτισμός στη Σκηνή του Ψηφιακού μας Κόσμου» που, μέσω της χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας, ενθάρρυνε τους μαθητές να προσεγγίσουν δημιουργικά και με βιωματικό τρόπο δύο σημαντικά έργα της λογοτεχνικής μας παράδοσης, τον Ερωτόκριτο και το δημοτικό τραγούδι Του γιοφυριού της Άρτας.

Οι μαθητές μας , αφού είχαν ήδη επεξεργαστεί τα κείμενα αυτά στην τάξη και είχαν ενημερωθεί για τις λεπτομέρειες του προγράμματος από την εμψυχώτρια- θεατρολόγο που επισκέφτηκε το σχολείο μας, επέλεξαν ανά τμήμα το κείμενο με το οποίο  θα ήθελαν να ασχοληθούν και το ταξίδι τους στη φαντασία ξεκίνησε.

Φτάνοντας στο θέατρο, κάθε τμήμα οδηγήθηκε σε διαφορετικό χώρο και τα παιδιά χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους: ομάδα Υποκριτικής, ομάδα Ψηφιακής Σκηνογραφίας , ομάδα Ηχου και Μουσικής και ομάδα Σκηνοθεσίας.

Η συνεργασία τους με επαγγελματίες του θεάτρου αλλά και η επαφή τους με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα και τεχνικές (ψηφιακές κάμερες, ψηφιακή επεξεργασία των σκηνικών και του ήχου, μοντάζ) προκάλεσε το ενδιαφέρον και τον ενθουσιασμό τους. Το τελικό αποτέλεσμα αυτής της  προσπάθειας ήταν η δημιουργία δύο πεντάλεπτων  ψηφιακών βίντεο και η προβολή τους στους μαθητές που κυριολεκτικά  « το διασκέδασαν» βλέποντας τους εαυτούς τους να πρωταγωνιστούν σε μια δικιά τους παραγωγή.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης που ακολούθησε με τους οργανωτές των ομάδων για το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα αναδείχτηκε η ανάγκη των μαθητών να προσεγγίσουν και να εντάξουν τα λογοτεχνικά αυτά έργα στη δική τους εποχή για να τα κατανοήσουν βαθύτερα, έχοντας πάντα αρωγό την Τεχνολογία που αποτελεί μέρος της καθημερινότητάς τους. Αυτό που είναι σίγουρο πως κατανοήσαμε όλοι, μαθητές και εκπαιδευτικοί, είναι πως ο ψηφιακός κόσμος του σήμερα σε συνδυασμό με τις παραστατικές τέχνες, προσφέρει μοναδικές δυνατότητες σε  διαχρονικά λογοτεχνικά κείμενα της παράδοσής μας να ζωντανέψουν και πάλι και να αγγίξουν την ψυχή μας.

Για φωτογραφικό υλικό πατήστε εδώ.

Κατηγορίες: Γενικά άρθρα, Εκπαιδευτικά Προγράμματα | Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο

Γυμνασιογραφήματα – τεύχος 5

cover51Πατήστε εδώ για να δείτε το πέμπτο τεύχος του διαδικτυακού περιοδικού Γυμνασιογραφήματα του σχολείου μας.

Κατηγορίες: Εκπαιδευτικά Προγράμματα | Γράψτε σχόλιο

Ευχαριστήρια επιστολή Δήμου Αιγάλεω

Πατήστε εδώ για να δείτε την ευχαριστήρια επιστολή του Δήμου Αιγάλεω για την προσφορά τροφίμων στο Κοινωνικό Παντοπωλείο.

Κατηγορίες: Γενικά άρθρα | Γράψτε σχόλιο

Χριστός γεννάται σήμερον εν Βηθλεέμ τη πόλει, οι ουρανοί αγάλλονται, χαίρει η φύσις όλη!

afisabaz

Την Παρασκευή 22-12-2023 η σχολική μας κοινότητα συμμετείχε στη χριστουγεννιάτικη γιορτή, με ύμνους, τραγούδια και κάλαντα από τη χορωδία του σχολείου αλλά και με χορευτικό δρώμενο που σχεδίασαν και παρουσίασαν μαθήτριες της Γ΄ τάξης. Λίγο πριν, στο φουαγιέ του σχολείου, διατέθηκαν με συμβολικό αντίτιμο για φιλανθρωπικό σκοπό και πολύ σύντομα έγιναν ανάρπαστα, στολίδια, κατασκευές και γλυκίσματα, φτιαγμένα από τα ίδια τα παιδιά. Μικροί και μεγάλοι βάλαμε για λίγο στην άκρη τις σκέψεις και τις ανησυχίες μας και αφεθήκαμε στη θαλπωρή του μηνύματος των Χριστουγέννων «…καί ἐπί γῆς εἰρήνη», με την ευχή το Φως της Θείας Γέννησης να φέρει γαλήνη και ελπίδα στη ζωή μας!

Για φωτογραφικό υλικό πατήστε εδώ.

Κατηγορίες: Γενικά άρθρα | Γράψτε σχόλιο

Σκύλος οδηγός

skod

Τετράποδα … βήματα προς τη συμπερίληψη στο σχολείο μας!

Τη Δευτέρα 18-12-2023 είχαμε τη χαρά να υποδεχθούμε στο σχολείο μας τη Ζωή, την Αργυρώ και την τετράποδη Ίρμα από το «Ελληνικό Κέντρο Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Σκύλων Οδηγών και Κινητικότητας Τυφλών και Σκύλων Βοηθών για Άτομα με Αναπηρίες – Κέντρο Σκύλοι Οδηγοί Ελλάδος». Μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί μοιραστήκαμε μια πλούσια και δυνατή εμπειρία, καθώς είχαμε την ευκαιρία να διατυπώσουμε ερωτήσεις και απορίες για την καθημερινότητα ενός ατόμου με αναπηρία όρασης, τις δυσκολίες  προσβασιμότητας που αυτό αντιμετωπίζει κάθε στιγμή, την προοπτική και την πρόκληση σπουδών και τα επιμέρους χαρακτηριστικά της αγοράς εργασίας για ανθρώπους ΑΜΕΑ. Γνωρίσαμε το πώς λειτουργεί το ¨λευκό μπαστούνι¨ και αναγνωρίσαμε τη χρησιμότητα αλλά και τους περιορισμούς του κατά τη χρήση του από έναν άνθρωπο με πρόβλημα όρασης. Σε αυτό ακριβώς το σημείο η συμβολή του σκύλου οδηγού είναι καθοριστική για την υποστήριξη του τυφλού ατόμου. Οι σκύλοι οδηγοί εκπαιδεύονται κατάλληλα, ώστε να είναι σταθεροί και ήρεμοι σε διάφορες καταστάσεις. Αυτό είναι σημαντικό για να παρέχουν ασφαλή και αξιόπιστη υποστήριξη στους ανθρώπους που υπηρετούν. Μαθαίνουν να υπακούουν σε συγκεκριμένες εντολές, να είναι φιλικοί και κοινωνικοί, να αντιδρούν θετικά στους ανθρώπους και στα άλλα ζώα, να αντεπεξέρχονται κατάλληλα  σε διάφορα περιβάλλοντα, όπως πόλεις, πεζοδρόμια και δημόσιες μεταφορές. Μετά την παρουσίαση που μας έγινε, αφού αφαιρέθηκε ο οδηγός εργασίας, η φιλική και χαριτωμένη Ίρμα αφέθηκε χαλαρή και αμέριμνη στα χάδια που όλοι πρόθυμα και ολόθερμα της προσφέραμε με ενθουσιασμό!!

Για φωτογραφικό υλικό πατήστε εδώ.

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0AJT6TSqYgwV7Pt1j8YQbVU2WjtZ2zdrTDZ9KsKXbrkY288Tj1SYLPou923FD5L8vl&id=100048677030353

Κατηγορίες: Γενικά άρθρα | Γράψτε σχόλιο

Η Β’ Τάξη πάει θέατρο…

afisa

Την Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2023 οι μαθητές/τριες της Β΄ Τάξης παρακολούθησαν στο θέατρο Λαμπέτη την παράσταση «Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα;» από την ομάδα Μυθωδία και σε σκηνοθεσία Ν. Χανιωτάκη. Το έργο αποτελεί θεατρική μεταφορά του ομώνυμου βιβλίου του Μάρκ Χάντον.

Το «Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα;» αφορά στο ημερολόγιο που κρατά με τη παρότρυνση της αγαπημένης του δασκάλας, ο Κρίστοφερ Μπουν, ένα δεκαπεντάχρονο αγόρι στο φάσμα του αυτισμού, και το οποίο στο τέλος θα γίνει θεατρικό έργο για τη σχολική γιορτή. Ο Κρίστοφερ είναι ένας παράξενος νέος. Ξέρει όλα τα κράτη και τις πρωτεύουσες του κόσμου, ξέρει πάρα πολλά για τα μαθηματικά και πολύ λίγα για τους ανθρώπους. Του αρέσει να φτιάχνει χάρτες και σχεδιαγράμματα, λατρεύει τα αστυνομικά μυθιστορήματα και το κόκκινο χρώμα. Δεν του αρέσει το κίτρινο και το καφέ, δεν αντέχει να τον αγγίζουν και δεν μπορεί να πει ψέματα. Όταν βρίσκει νεκρό το σκύλο της γειτόνισσάς του, βάζει σκοπό να ξεδιαλύνει το μυστήριο. Η αναζήτησή του, όμως, θα τον παρασύρει σε μονοπάτια δύσβατα… Ένα διεθνές μπεστ σέλερ που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές σ’ όλο τον κόσμο. Μια γλυκόπικρη ιστορία για τον αυτισμό, την εφηβεία, την οικογένεια, τα μαθηματικά και τα χρώματα».

Οι μαθητές/τριες εξέφρασαν θετικά σχόλια τόσο για την ηθοποιία, ιδιαίτερα του Κρίστοφερ, όσο και για τα μηνύματα του έργου. Προβληματίστηκαν για το πόσο διαφορετικοί είμαστε εμείς  οι άνθρωποι, ο καθένας με τις ιδιομορφίες και τις δυνατότητές του, αλλά και πόσο μοιάζουμε στην ανάγκη  αποδοχής της προσωπικότητάς μας και του σεβασμού των ατομικών μας δικαιωμάτων.

Ελπίζουμε η θέαση του έργου να αποτελέσει μια ευκαιρία για τους εφήβους μας να αρχίσουν να σκέφτονται ότι σε έναν κόσμο συμπερίληψης οφείλουμε όλοι μας να αναγνωρίζουμε έμπρακτα και όχι θεωρητικά τη μοναδικότητα του ατόμου και ι να μην ισοπεδώνουμε καθετί που ξεχωρίζει, γιατί χωρίς την αποδοχή της διαφορετικότητας και του αμοιβαίου σεβασμού καμιά κοινωνική σχέση δεν ανθίζει.

Για φωτογραφικό υλικό πατήστε εδώ.

Κατηγορίες: Διδακτικές Επισκέψεις | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Διδακτική επίσκεψη στο στρατόπεδο Κ. ΣΕΕΜΑΝ – Σχολή Αλεξιπτωτιστών

Την Πέμπτη 30/11/2024 οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης επισκέφτηκαν στο πλαίσιο του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού το στρατόπεδο Κ. ΣΕΕΜΑΝ – Σχολή Αλεξιπτωτιστών στην παραλία Ασπροπύργου.

Ο διοικητής του στρατοπέδου καλωσόρισε τους μαθητές/τριες και τους συνοδούς καθηγητές. Στη συνέχεια, αφού προηγήθηκε μια σύντομη ενημέρωση για την ονοματοδοσία του στρατοπέδου και την ιστορική αφετηρία της ΣΧΑΛ, ακολούθησε μια σύντομη γνωριμία με τα σχολεία βασικής εκπαίδευσης των αλεξιπτωτιστών, ειδικών δυνάμεων του Στρατού Ξηράς.

Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν επίδειξη μέρους της βασικής εκπαίδευσης, προσομοίωση ελεύθερης πτώσης από πύργο ύψους αρκετών μέτρων και ρίψης από σταθερό ιμάντα με αλεξίπτωτο, ενημέρωση για τον πλήρη εξοπλισμό των αλεξιπτωτιστών ενώ όσοι μαθητές ήθελαν προσδέθηκαν  με τη βοήθεια εκπαιδευτή με σακίδιο που έφερε αλεξίπτωτο. Μετά το διάλειμμα, όπου προσφέρθηκε σε όλους χυμός και μηλόπιτα, έγινε προβολή βίντεο από την πτώση των αλεξιπτωτιστών  την 28η Οκτωβρίου στην στρατιωτική παρέλαση της Θεσσαλονίκης, παραδίδοντας στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας την ελληνική σημαία.

Στο τέλος της ξενάγησης  οι μαθητές/τριες εξέφρασαν τον θαυμασμό τους προς την επίλεκτη ομάδα των ειδικών δυνάμεων για την ακρίβεια και ταχύτητα δράσης τους σε οποιεσδήποτε αντίξο­ες συνθήκες, την πειθαρχία, τη θέληση και την πολύ σκληρή δουλειά και προπάντων την αγάπη μέχρι αυτοθυσίας  για την πατρίδα.

Ολοκληρώθηκε η εμπειρία μας με μια βόλτα στο Κ.Ψ.Μ για την απόλαυση μιας λιχουδιάς  και στη συνέχεια παραταχθήκαμε για μια αναμνηστική φωτογραφία και για να παραλάβουμε ένα αναμνηστικό δώρο από την διοίκηση του στρατοπέδου.

Για φωτογραφικό υλικό πατήστε εδώ.

Κατηγορίες: Διδακτικές Επισκέψεις | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Συμμετοχή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Graffiti και Doodle στο ΚΠΙΣΝ

grafiti

Την Τετάρτη 22/11/2023, τα τμήματα Α3 και Α4  επισκέφτηκαν το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος για να παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Graffiti και Doodle. Η συγκεκριμένη διδακτική επίσκεψη αποτέλεσε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους μαθητές και τις μαθήτριες, ώστε να γνωρίσουν με τρόπο βιωματικό την τέχνη του Graffiti, καθώς και τις βασικές διαστάσεις της. Επιπλέον, δόθηκε έμφαση στο πότε το graffiti θεωρείται τέχνη και πότε λογίζεται ως βανδαλισμός, ενώ έγινε συζήτηση και για τα βασικά μέτρα προφύλαξης, που πρέπει να λαμβάνονται καθ’ όλη τη διαδικασία. Στο τέλος, τα ίδια τα παιδιά ανέλαβαν δράση, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και με τα υλικά που τους παρείχαν οι διοργανωτές της δραστηριότητας, ξεκίνησαν με πολύ κέφι να δημιουργούν τα δικά τους έργα και να εισάγονται στον κόσμο των graffiti.

Για φωτογραφικό υλικό πατήστε εδώ.

Κατηγορίες: Διδακτικές Επισκέψεις | Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο

Life in space

Την Πέμπτη 30/11/2023, τα τμήματα Α1 και Α2 επισκέφτηκαν την έκθεση Life in space (= Η ζωή στο Διάστημα) στο Ολυμπιακό Κέντρο στο Γουδή.

Η διαδραστική έκθεση σχετικά με το σύμπαν ήταν μία πολύ όμορφη εμπειρία για τους μικρούς μαθητές, οι οποίοι έκαναν το πρώτο βήμα στην εξερεύνηση του σύμπαντος. Κατά την ξενάγηση στο χώρο, γνωρίσαμε βασικές πληροφορίες γύρω από τις προσπάθειες του ανθρώπου να φτάσουν στο φεγγάρι. Επιπλέον, είδαμε αυθεντικές στολές των αστροναυτών και παρατηρήσαμε την εξέλιξή τους μέσα στο χρόνο. Μάθαμε τον τρόπο με τον οποίο τρεφόντουσαν, αθλούνταν και κοιμόντουσαν Φυσικά, οι ερωτήσεις των μαθητών είχαν πολύ ενδιαφέρον και τροφοδότησαν την συζήτηση γύρω από τα άλυτα ζητήματα του διαστήματος. Ιδιαίτερα δημοφιλές αποδείχθηκε ένα αυθεντικό κομμάτι από το φεγγάρι, το οποίο είχαν την ευκαιρία να αγγίξουν οι μαθητές, γεγονός που έμεινε χαραγμένο στη μνήμη τους. Στη συνέχεια, γνωρίσαμε σημαντικούς επιστήμονες, το έργο των οποίων ήταν πρωτοποριακό για τα δεδομένα της εποχής τους και τέλος, παρατηρήσαμε από κοντά ένα διαστημικό λεωφορείο, σε ακριβή προσομοίωση με την πραγματικότητα.

 

Για φωτογραφικό υλικό πατήστε εδώ.

Κατηγορίες: Γενικά άρθρα, Διδακτικές Επισκέψεις | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο