Πεζοπορία στο Δάσος Δαφνίου

                                        ΦΥΣΗ -ΑΣΚΗΣΗ- ΥΓΕΙΑ

Συμβόλαιο της ομάδας που τηρήθηκε από όλους μας με ακρίβεια!

Οργάνωση, εμπιστοσύνη ,σεβασμός, συνέπεια, ειλικρίνεια, πειθαρχία, αυτοπειθαρχία, συνεργασία ,ομαδικό πνεύμα.

Μετά την διακοπή δύο χρόνων λόγω πανδημίας, οργανώσαμε ξανά πεζοπορία στο δάσος.  Ζήσαμε  μέσα από αυτήν  την  απλή δράση , ανεπανάληπτες  στιγμές  χαράς, ξεγνοιασιάς, αλλά και συνεργασίας ,ομαδικότητας, πραγματικής φιλίας. Η εξόρμηση αυτή  μας γέμισε  συναισθήματα και συνέβαλε στην σωματική, πνευματική και πολύ περισσότερο στην ψυχική μας υγεία και ισορροπία!!!

Για φωτογραφικό υλικό πατήστε εδώ.

 

Οι μαθητές  αξιολόγησαν την εξόρμησή τους στο δάσος  μέσα από το ερωτηματολόγιο  που τους δόθηκε και σχολιάζουν  και μιλούν για την εμπειρία τους…….

«Έμαθα ότι εκτός  από την καλή διατροφή και άσκηση  στην ζωή μου, για να είμαι πραγματικά υγιής, πρέπει να βρίσκομαι με κάθε τρόπο κοντά στην φύση!»

«Έμαθα να έχω αυτοπεποίθηση και γνώρισα καλύτερα τους συμμαθητές μου!»

«Σαφώς και θα προέτρεπα άλλους ,γιατί είναι εμπειρία ζωής, να περπατάς ξέγνοιαστος στο δάσος μαζί με όλους τους συμμαθητές σου. Πού θα σου ξαναδοθεί τέτοια ευκαιρία!»

«Μου άρεσε περισσότερο η φύση, ο ήχος από το θρόϊσμα των φύλλων και το γεγονός του ότι ξεπεράσαμε τα όριά μας και καταπολεμήσαμε τους φόβους μας.(π.χ με την ανάβαση).»

«Ήταν πολύ καλή η συνεργασία μας, χρειάστηκα λίγη βοήθεια στην ορειβασία.»

«Μου άρεσε η διαδρομή, η θέα και ότι είμασταν όλοι μαζί μέσα στην φύση.»

«Με εντυπωσίασε που οι συμμαθητές μου ανέβηκαν το βουνό χωρίς γκρίνια!»

«Ήταν πολύ διασκεδαστικό αλλά μην βάλετε παπούτσια που γλιστράνε!»

«Θα τους έλεγα ότι ήταν μια πολύ καλή εμπειρία και θα τους προέτρεπα να συμμετέχουν, γιατί είναι ένα ευχάριστο διάλειμμα από την καθημερινότητα.»

«Ναι, συνέβαλε αρκετά στις σχέσεις μας, μαθητές οι οποίοι δεν είχαν καμία ιδιαίτερη επαφή, ήρθαν πιο κοντά με όλα τα παιδιά, αφού πρώτη φορά περπατήσαμε όλοι μαζί, σκαρφαλώσαμε στο βουνό με την βοήθεια συμμαθητών, παίξαμε κυνηγητό, κρυφτό κ.α»

«Θα ήθελα περισσότερες πεζοπορίες στο βουνό.»

Οι μαθητές σημείωσαν με λέξεις τα συναισθήματα που ένιωσαν την  μέρα αυτή: χαρά, εκτόνωση, ενθουσιασμό, ηρεμία, απόλαυση, ικανοποίηση, ομαδικότητα, φόβο, κούραση,  συνεργασία, αυτοπεποίθηση!

Υπεύθυνη καθηγήτρια:   Παπαναγιώτου Ακριβή.                                                        

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά άρθρα | Σχολιάστε

Βιωματικό Μάθημα

Οι μαθητές και μαθήτριες του τμήματος Γ1 είχαν την ευκαιρία στα πλαίσια του μαθήματος των Θρησκευτικών και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο των Ομολογιών της Χριστιανικής Εκκλησίας να επισκεφτούν στις 05-5-2022 το Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών και τον Καθεδρικό Ναό των εν Αθήναις Καθολικών και να απολαύσουν ένα βιωματικό μάθημα.

Συγκεκριμένα αναζήτησαν και εντόπισαν με την καθοδήγηση του καθηγητή τους κ. Μαζαράκη και των ιερέων των ναὠν τις αρχιτεκτονικές και λειτουργικές διαφορές των Ορθοδόξων και Καθολικών Χριστιανών.

Επίσης, οι μαθητές απέκτησαν την εμπειρία των διαφορών της Θείας Μετάληψης και του τρόπου της Συνάξεως κατά τη διάρκεια της  Θεἰας Ευχαριστίας.

Για φωτογραφικό υλικό πατήστε εδώ.

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά άρθρα | Σχολιάστε

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Την Παρασκευή 15-4-22 οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α1 επισκέφθηκαν το ΙΠΣΝ και παρακολούθησαν στη Βιβλιοθήκη το εξαιρετικά ενδιαφέρον εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Διονύσιος Σολωμός….. Στίχος Ελεύθερος».

Όπως ο ποιητής μας οραματίστηκε την ελευθερία και συνέθεσε τον »Ύμνον εις την Ελευθερίαν», έτσι και οι μαθητές μας, έχοντας μπροστά τους  το συγκεκριμένο ποίημα, μπήκαν στη διαδικασία να συνθέσουν ένα δικό τους ποίημα και να εκφράσουν  με αυτόν τον τρόπο τηη προσωπική τους ανάγκη για ελευθερία.

 Με χαρά, δημιουργικότητα, έμπνευση, πρωτοτυπία και διασκέδαση οι μαθητές επέλεξαν λέξεις, φαντάστηκαν εικόνες, διασκέδασαν με την επιλογή και το συνδυασμό αυτών των λέξεων, που είχαν μπροστά τους στον »Ύμνον εις την Ελευθερία», και έφτιαξαν το δικό τους ποίημα, που ήταν »κρυμμένο» μέσα στον Εθνικό μας Ύμνο.

 Με φαντασία λοιπόν και στηριζόμενοι στη δική τους έκφραση κατάλαβαν ότι » αναζητώντας την ποίηση , δημιουργείς ποίηση……. » .

Για φωτογραφικό υλικό πατήστε εδώ.

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά άρθρα | Σχολιάστε

Γυμνασιογραφήματα Τεύχος 2

Το δεύτερο τεύχος του περιοδικού Γυμνασιογραφήματα είναι δημοσιευμένο στη διεύθυνση: https://schoolpress.sch.gr/4gymaigal/archives/series/issue2 με 14 νέα άρθρα.

cover2 final1

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά άρθρα | Σχολιάστε

Σεμινάριο Παράλληλης Στήριξης

Στις 24 Μαρτίου 2022 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας σεμινάριο με τίτλο «Ο θεσμός της παράλληλης Στήριξης – Οφέλη και Προοπτικές». Η εισηγήτρια ήταν η κ. Ζάββου Ελένη, πτυχιούχος του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης με μεταπτυχιακό στις Επιστήμες της Αγωγής- Ειδική Εκπαίδευση Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και με δεύτερο μεταπτυχιακό στη Γλωσσολογία, ΕΑΠ.

Για φωτογραφίες πατήστε εδώ.

Επιγραμματικό σημείωμα

Ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης

Οι σύγχρονες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις βασίζονται στις αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης, η οποία στοχεύει στη διασφάλιση ίσων ευκαιριών μάθησης και συμμετοχής όλων ανεξαιρέτως των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στο πλαίσιο αυτό θεσμοθετήθηκε η Παράλληλη Στήριξη ως πρακτική για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο. Ο εκπαιδευτικός της Παράλληλης Στήριξης συντάσσει και υλοποιεί εξατομικευμένο ειδικό πρόγραμμα, έχοντας πάντα ως γνώμονα τις εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά και τις δυνατότητες του μαθητή. Ωστόσο, απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη του στόχου της Παράλληλης Στήριξης αποτελεί η συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών, γενικής και ειδικής εκπαίδευσης.

Για τις διαφάνειες της παρουσίασης πατήστε εδώ.

 

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά άρθρα | Σχολιάστε

Θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα από το Εθνικό Θέατρο

Οι μαθητές των τμημάτων Γ2 και Γ4  στις 8/02/2022 παρακολούθησαν στο σχολείο μας το θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα «Χτίζοντας την αλλαγή- Ιστορίες που επείγουν» Πρώτος Κύκλος: Κλιματική κρίση το οποίο υλοποιήθηκε από τη θεατροπαιδαγωγική ομάδα της Εφηβικής Σκηνής του Εθνικού θεάτρου.

Ειδικότερα τα δύο τμήματα παρακολούθησαν ταυτόχρονα σε διαφορετικό χώρο, στη Σχολική Βιβλιοθήκη και στο Αμφιθέατρο, μια βιωματική, διαδραστική δράση με στόχο τη διαμόρφωση οικολογικής συνείδησης.

Πατήστε εδώ για να δείτε φωτογραφικό υλικό.

«Οι εμψυχωτές-καλλιτέχνες καλούν τους εφήβους να εμπλακούν βιωματικά με τη θεατρική πρακτική και να δώσουν καλλιτεχνική υπόσταση σε καίρια ερωτήματα των καιρών μας!

Μέσα από ασκήσεις που ενεργοποιούν το σώμα και τη σκέψη, συνεντεύξεις, παιχνίδια ρόλων, εναλλακτικές φόρμες δημιουργίας περιεχομένου(κολάζ, ποιήματα, ψηφιακές αφηγήσεις), τα παιδιά θα εκφράσουν ιδέες και συναισθήματα, θα προβληματιστούν, θα αμφισβητήσουν και θα τοποθετηθούν ενεργά στον κόσμο γύρω τους, αναδεικνύοντας νέες προοπτικές εξέλιξης της Ιστορίας μας!»

Αφού ολοκληρώθηκε το εργαστήριο, οι εμψυχωτές ζήτησαν από τις ομάδες των μαθητών να δραματοποιήσουν την ιστορία τους και να την αποστείλουν λαμβάνοντας μέρος σε πανελλήνιο Διαγωνισμό καλύτερης ιστορίας που θα σηματοδοτεί ρεαλιστικές και βιώσιμες αλλαγές στη ζωή του πλανήτη.

logo

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά άρθρα | Σχολιάστε

Επίσκεψη στο Βοτανικό Κήπο Ι. και Α. Διομήδους στο Χαϊδάρι

Τον μεγαλύτερο βοτανικό κήπο τής Νοτιοανατολικής Μεσογείου, τον Βοτανικό Κήπο Ιουλίας και Αλεξάνδρου Διομήδους, επισκέφθηκαν στις18/11/2021 οι μαθητές των τμημάτων Α2 και Α3 και στις13/12/2021οι μαθητές του τμήματος Α4  και παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Χριστουγεννιάτικο δέντρο».

Οι μαθητές ενημερώθηκαν για την παράδοση που συνδέει το έλατο με τον Χριστιανισμό, τον χρόνο εισαγωγής του εθίμου του στολισμού ελάτου αντί του παραδοσιακού καραβιού στην Ελλάδα, πότε και σε ποια χώρα άναψαν τα πρώτα ηλεκτρικά φωτάκια αντικαθιστώντας  τα πρώτα στολίδια  που ήταν συσκευασμένα φαγητά ή είδη ρουχισμού ή άλλα χρήσιμα είδη.

Ο υπεύθυνος του προγράμματος απάντησε στο δίλημμα-απορία των μαθητών αν θα πρέπει να στολίζουν αληθινό ή ψεύτικο χριστουγεννιάτικο δέντρο αναφέροντας τα θετικά και αρνητικά της κάθε επιλογής. Εντύπωση, μάλιστα έκανε στους μαθητές η πληροφορία ότι τα φυσικά έλατα για στολισμό καλλιεργούνται σε συγκεκριμένες περιοχές στην Ελλάδα και πιστοποιούνται με τη μολυβοσφραγίδα του Δασαρχείου.

Στη συνέχεια οι μαθητές περιηγήθηκαν στον Κήπο μαθαίνοντας για τα δέντρα εκείνα που συγγενεύουν με το έλατο.

Τέλος, οι μικροί μας επισκέπτες είχαν χρόνο στη διάθεσή τους να περπατήσουν, να παίξουν, να τραβήξουν φωτογραφίες συνδυάζοντας τη γνώση με την αναψυχή.

Πατήστε εδώ για να δείτε φωτογραφικό υλικό

Δημοσιεύθηκε στη Διδακτικές Επισκέψεις | Σχολιάστε

Διδακτική επίσκεψη στο 2ο ΕΠΑΛ ΑΙΓΑΛΕΩ

Στις 22/12/2021 και σύμφωνα με την Αριθ. Πρωτ.: Φ10α/134240/Δ4 εγκύκλιο με θέμα: «Επισκέψεις μαθητών/-τριών Γ΄ Γυμνασίου και Α΄ ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ. σε σχολικές μονάδες ΕΠΑ.Λ. και Εργαστηριακά Κέντρα» οι μαθητές των τμημάτων Γ1 και Γ2 επισκέφτηκαν το 20 ΕΠΑΛ Αιγάλεω.

Η  δράση είχε ως στόχο την αποτελεσματική ενημέρωση και πληροφόρηση των μαθητών/τριών της Γ ́ τάξης Γυμνασίου για τις πιθανές εκπαιδευτικές επιλογές των μαθητών σε ό,τι αφορά στην Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Δημοσιεύθηκε στη Διδακτικές Επισκέψεις | Σχολιάστε

Επίσκεψη το μουσείο Μικρασιατικού Πολιτισμού στο Αιγάλεω

μουσειο

Στα πλαίσια της επετείου των 100 ετών από τη Μικρασιατική καταστροφή (1922)  η  Α’ τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκε τμηματικά στις 30/03, 31/03, 1/04 και 7/04/22 το Μουσείο Μικρασιατικού Πολιτισμού στο Αιγάλεω.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στο χώρο-κιβωτό του μικρασιάτικου πολιτισμού και να γνωρίσουν μέσα από τα μάτια της υπεύθυνης κ. Ντίνας Καλλιοντζή, Μικρασιάτισσας από τα Βουρλά,  τον τρόπο ζωής των Μικρασιατών. Μέσα από κειμήλια, λογοτεχνικά βιβλία, έγγραφα,, νομίσματα, φωτογραφίες, αντικείμενα κεράσματος, μαγειρέματος, καθαριότητας και ένδυσης  από την Ιωνία, την Καππαδοκία, τον Πόντο και άλλες περιοχές της Μικράς Ασίας οι μαθητές ανιχνεύουν την ιστορία των Μικρασιατών από την προϊστορία αποίκησής τους στην Ασία, την ευημερία και τον πολιτισμό τους κατά τη διάρκεια της Οθωμανικής αυτοκρατορίας μέχρι τη Μικρασιατική καταστροφή και την εγκατάστασή τους στη μητροπολιτική Ελλάδα.

Μάλιστα, χωρισμένοι σε ομάδες δύο ατόμων συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας το οποίο βασίζεται σε ένα φανταστικό ημερολόγιο μιας κοπέλας που ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεών της…  στο ταξίδι της από τη Μικρά Ασία στον πρώην συνοικισμό «Νέες Κυδωνίες» και νυν Δήμο Αιγάλεω.

2 1 3θολωμα

 

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά άρθρα, Διδακτικές Επισκέψεις | Σχολιάστε

10ος ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΦΗΒΙΚΟΥ ΔΙΗΓΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗΣ «ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΠΕΝΤΖΙΚΗΣ»

Σας  ενημερώνουμε ότι το σχολείο μας έλαβε μέρος στον 10ο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό Εφηβικού διηγήματος και ποίησης «Γρηγόρης Πεντζίκης»  που οργανώθηκε από τον Επιστημονικό και πολιτιστικό σύλλογο «Εκπαιδευτικός κύκλος» σε συνεργασία με το Π.Ε.Κ.Ε.Σ  Α.Μ. Θ.  με δύο διηγήματα μαθητριών του τμήματος Γ1 (Εργίνα Ζ και Ελισάβετ Α.) που πληρούσαν τα κριτήρια του διαγωνισμού. Προσδοκούμε η συμμετοχή τους να αποτελέσει το έναυσμα για περισσότερες προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση.

Τους ευχόμαστε καλή επιτυχία!

Την οργάνωση όλου αυτού του εγχειρήματος  ανέλαβε η φιλόλογος του σχολείου κ. Ντόγκα Γεωργία. Βοήθησαν η κ. Γιαννακάκου Σταυρούλα ( φιλόλογος), ο κ. Μάλλιος  Αλέξανδρος  ( φιλόλογος) και η Κ. Σταυροπούλου Κλεοπάτρα ( Δ/ντρια).

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά άρθρα | Σχολιάστε