Επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη του Δήμου Αιγάλεω

Την Τετάρτη 28/12/2022, ο Όμιλος Δημιουργικής Γραφής του σχολείου μας επισκέφθηκε τη Δημοτική Βιβλιοθήκη του Δήμου Αιγάλεω. Εκεί οι μαθητές μας ενημερώθηκαν από τη βιβλιοθηκονόμο για τη λειτουργία της βιβλιοθήκης , για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να γίνουν μέλη της αλλά και να έχουν πρόσβαση στον ηλεκτρονικό κατάλογο openabekt, μια πλατφόρμα διαχείρισης και ανοικτής διάθεσης καταλόγου και λειτουργιών βιβλιοθήκης.

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε με σκοπό την εξοικείωση των μαθητών με τον δια ζώσης αλλά και εξ αποστάσεως τρόπο λειτουργίας μιας σύγχρονης βιβλιοθήκης καθώς η έρευνα αποτελεί απαραίτητο εργαλείο για κάθε συγγραφέα.

Στη συνέχεια οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες στον χώρο της βιβλιοθήκης και επεξεργάστηκαν φύλλα εργασίας σχετικά με τη δημιουργία και το χτίσιμο των χαρακτήρων σε ένα λογοτεχνικό έργο αλλά και τον ρόλο τους στην εξέλιξη της δράσης.

Για φωτογραφικό υλικό πατήστε εδώ.

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά άρθρα | Σχολιάστε

Επίσκεψη και ξενάγηση στο Μουσείο Μπενάκη

Κεραμικό πλακάκι που αναπαράγει σχέδιο για το έργο του Πάνου Βαλσαμάκη «Πρόσφυγες» (1962). Αποτελεί δημιουργία του κεραμικού εργαστηρίου Valsamakis Ceramics.Πωλητήριο Μουσείου Μπενάκη

Κεραμικό πλακάκι που αναπαράγει σχέδιο για το έργο του Πάνου Βαλσαμάκη «Πρόσφυγες» (1962). Αποτελεί δημιουργία του κεραμικού εργαστηρίου Valsamakis Ceramics.Πωλητήριο Μουσείου Μπενάκη

Στις 17/12/2022, ημέρα Σάββατο, μια αντιπροσωπευτική ομάδα από τους συμμετέχοντες μαθητές του πολιτιστικού προγράμματος «Από το σπίτι μας θυμάμαι την τριανταφυλλιά» το οποίο εκπονεί το σχολείο μας επισκέφτηκε την Έκθεση «Μικρά Ασία: Λάμψη- Καταστροφή-Ξεριζωμός-Δημιουργία» στο Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138.

Η επίσκεψη συνοδεύτηκε από ξενάγηση η οποία επικεντρώθηκε στα σημαντικότερα εκθέματα του χώρου που μαρτυρούν όλες τις φάσεις της άνθισης και της καταστροφής του μικρασιατικού Ελληνισμού.

Η έκθεση είναι δομημένη και «απλωμένη» σε τρεις αίθουσες-ενότητες και πιάνει το νήμα από την ακμή του ελληνισμού στην Μικρά Ασία στις αρχές του 20ου αιώνα, εστιάζει στην δραματική περίοδο 1919-1923 και ολοκληρώνεται με την εγκατάσταση και την ενσωμάτωση των εκπατρισμένων στην Ελλάδα. Πιο αναλυτικά, χωρίζεται σε τρεις ενότητες: Στην πρώτη, ο επισκέπτης βλέπει την λάμψη του ελληνισμού της Μικράς Ασίας στην Ιωνία και τα δυτικά παράλια, την Καππαδοκία και τις νότιες επαρχίες, συνεχίζει στον Πόντο για να επιστρέψει προς δυσμάς, γύρω από την Κωνσταντινούπολη και να καταλήξει στην Ανατολική Θράκη. Στη δεύτερη ενότητα, ακολουθεί η περίοδος των διωγμών, του τέλους του Α΄ Παγκόσμιου Πολέμου και των Συνθηκών, η περίοδος της ελληνικής απόβασης και της μικρασιατικής εκστρατείας, η «καταστροφή» του 1922, καθώς και η Έξοδος των προσφύγων. Η τρίτη και τελευταία ενότητα της έκθεσης επικεντρώνεται στην εγκατάσταση και την ενσωμάτωση των προσφύγων στην Ελλάδα, καθώς και στην επίδραση που η παρουσία τους είχε σε πολλούς τομείς της ελληνικής κοινωνίας. Στο τέλος της έκθεσης υπάρχει και μια υποενότητα αφιερωμένη στην ίδρυση του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών το 1930 από τη Μέλπω και τον Οκτάβιο Μερλιέ.

Μετά την  ενδιαφέρουσα ξενάγηση από τον κ.  Νίκο Νικολαΐδη, ιστορικό και συνεργάτη του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών, οι μαθητές έκαναν έναν δεύτερο γύρο στην έκθεση και ακολουθώντας τους δικούς τους ρυθμούς προσέγγισαν κάποια εκθέματα πιο διερευνητικά για να απαντήσουν σε ένα φύλλο εργασίας που στόχο είχε την εστίαση σε βασικά γεγονότα και έννοιες.

Στο τέλος οι μαθητές εξέφρασαν την ικανοποίησή τους γιατί συμμετείχαν σε ένα βιωματικό μάθημα σύγχρονης ιστορίας και την συγκίνησή τους λόγω της αίσθησης συμμετοχής σε ένα νοερό ταξίδι -επίσκεψη στον κόσμο του μικρασιατικού ελληνισμού και «της συνομιλίας» με τους πρωταγωνιστές του.

Για φωτογραφικό υλικό πατήστε εδὠ

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά άρθρα, Εκπαιδευτικά Προγράμματα | Σχολιάστε

Παράδοση τροφίμων στο Κοινωνικό Παντοπωλείο Αιγάλεω

4thΤην Παρασκευή 23/12/2022, αντιπροσωπεία του Συλλόγου εκπαιδευτικών και των μαθητών του σχολείου μας, παρέδωσε στο Κοινωνικό Παντοπωλείο Αιγάλεω τα τρόφιμα τα οποία συγκεντρώθηκαν εκείνες τις ημέρες από γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Πατήστε εδώ για να δείτε την ευχαριστήρια επιστολή.

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά άρθρα | Σχολιάστε

Διδακτική επίσκεψη στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Την  Τετάρτη 07 Δεκεμβρίου 2022, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α2 και Α4 επισκέφθηκαν το ΚΠΙΣΝ και συμμετείχαν  στο πολύ ενδιαφέρον εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Πολιτισμός στο… Πράσινο». Οι μαθητές/τριες περιηγήθηκαν στο Πάρκο Σταύρος Νιάρχος με σκοπό την εξοικείωσή τους με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική καθώς και τη λειτουργία των χώρων πρασίνου του Πάρκου. Ενημερώθηκαν για τις σημαντικές εκδηλώσεις που έχουν πραγματοποιηθεί κατά την περίοδο λειτουργίας του ΚΠΙΣΝ και κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν κριτικά το συγκεκριμένο φυσικό τοπίο ως δυναμική «σκηνή» πολιτιστικών και καλλιτεχνικών  δράσεων και ως χώρο κοινωνικών συνδιαλλαγών και αναψυχής. Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν video με παραδείγματα από αξιόλογα διεθνή  έργα τέχνης που έχουν ως πηγή έμπνευσης τη φύση και βρίσκονται σε δημόσιο φυσικό χώρο. Τέλος, οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες και ως  καλλιτέχνες εμπνεύστηκαν από το χώρο πρασίνου και σχεδίασαν μια δραστηριότητα / καλλιτεχνική, κοινωνική εκδήλωση αξιοποιώντας τη σύνδεση Τέχνης – Φύσης – Κοινωνίας.

Με κέφι, χαρά και ενθουσιασμό οι ομάδες εξήγησαν  τις δράσεις που δημιούργησαν και διασκέδασαν με την παρουσίασή τους

Για φωτογραφικό υλικό πατήστε εδώ.

 

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά άρθρα, Διδακτικές Επισκέψεις | Σχολιάστε

Επίσκεψη και ξενάγηση στο Μουσείο Μικρασιατικού Ελληνισμού «Φιλιώ Χαϊδεμένου»

To τμήμα της φιλαναγνωσίας του σχολείου μας επισκέφτηκε στις 02/12/2022 το Μουσείο Μικρασιατικού Ελληνισμού «Φιλιώ Χαϊδεμένου» στην Νέα Φιλαδέλφεια.

Το Μουσείο στεγάζεται στο Παγκόσμιο Πολιτιστικό Ίδρυμα Ελληνισμού της Διασποράς (ΠΠΙΕΔ) του Δήμου Φιλαδέλφειας – Χαλκηδόνος, σε ένα νεοκλασικό κτίριο στο άλσος της Νέας Φιλαδέλφειας και αποτελεί μια μικρή κιβωτό του μικρασιατικού πολιτισμού.

Ιδρύθηκε από τη γιαγιά Φιλιώ Χαϊδεμένου, η οποία αν και σε προχωρημένη ηλικία, καθώς είχε ξεπεράσει τα 90 της χρόνια, μετά από πολυετή έρευνα συγκέντρωσε αντικείμενα και κειμήλια από τη Μικρά Ασία, φερμένα από τους πρόσφυγες. Στόχος της ήταν να κρατηθούν ζωντανά στη μνήμη του λαού μας το μεγαλείο του Μικρασιατικού πολιτισμού καθώς και η οδύνη της Μικρασιατικής καταστροφής προκειμένου να μην λησμονηθεί ο ελληνισμός και ο ιδιαίτερος πολιτισμός της Μικράς Ασίας.

Το υλικό της έκθεσης είναι χωρισμένο σε τρεις ενότητες – η ζωή πριν την Καταστροφή, τα γεγονότα που οδήγησαν σ’αυτή και η εγκατάσταση στον ελλαδικό χώρο.

Οι μαθητές /τριες  αρχικά παρακολούθησαν ένα video γνωρίζοντας διάφορες πτυχές της ζωής της Μικρασιάτισσας Φιλιώς: από τα παιδικά της χρόνια , τον τρόπο διάσωσης και φυγής της από τα Βουρλά της Μικράς Ασίας κατά την περίοδο της μικρασιατικής καταστροφής, την εγκατάσταση με την οικογένειά της στους πρώτους προσφυγικούς οικισμούς στην Νέα Φιλαδέλφεια Αττικής, τον προσωπικό της αγώνα για την δημιουργία του μουσείου και την συμμετοχή της πολιτείας στη διαφύλαξη της ιστορίας ως δείγμα πολιτισμού.

2

(Φιλιώ Χαϊδεμένου)

(Βουρλά Μ. Ασίας 1899 – Ν. Φιλαδέλφεια 6.6.2007)

Στην συνέχεια με τη βοήθεια της μουσειοπαιδαγωγού ξεναγήθηκαν στο χώρο και παρακολούθησαν μέσα από φωτογραφίες και αντικείμενα (λάβαρα, στολές, λευκά είδη, βιβλία, έγγραφα, αντικείμενα οικιακής χρήσεως, σχολικοί έλεγχοι, ενδεικτικά, δελτία ταυτότητας, παραδοσιακές φορεσιές, νυφικό φόρεμα, ιερά κειμήλια, θρησκευτικές εικόνες και πολλές φωτογραφίες από περιοχές της Μικράς Ασίας ) διάφορες εκφάνσεις της ζωής των Μικρασιατών την περίοδο της ευημερίας στην Ιωνία, τον  άγριο ξεριζωμό τους, την εγκατάσταση των προσφύγων στον ελλαδικό χώρο και την περιγραφή των συνθηκών και των καταστάσεων με τις οποίες ήρθαν αντιμέτωποι με τον ερχομό τους (1922).

Τέλος, η επίσκεψη στο Μουσείο βοήθησε τους μαθητές να αντιληφθούν το προσωπικό και συλλογικό δράμα του Δρόσου, του ήρωα της Δαρλάση στο διήγημα «Το αγόρι στο Θεωρείο» και των  σιωπηλών συμπατριωτών του που εγκατέλειψαν βίαια την γενέθλια γη τους και αναγκάστηκαν να ζήσουν ως πρόσφυγες στην μητροπολιτική Ελλάδα.

Για φωτογραφικό υλικό πατήστε εδώ.

 

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά άρθρα, Διδακτικές Επισκέψεις | Σχολιάστε

Θεατρική παράσταση «Το Συρματόπλεγμα»

Στις 26/11/2022, ημέρα Τετάρτη, οι  μαθητές/τριες της Α και Β τάξης του σχολείου μας παρακολούθησαν την θεατρική παράσταση «Το Συρματόπλεγμα» στον κινηματογράφο Δαναός. Πρόκειται για θεατρική μεταφορά του  βραβευμένου μυθιστορήματος «Το αγόρι με τις Ριγέ Πιτζάμες» του John Boyne και το οποίο πραγματεύεται την ισχυρή φιλία δύο μικρών συνομηλίκων παιδιών διαφορετικής εθνικότητας με άδοξο τέλος, που τους χώριζε ένα συρματόπλεγμα, κυριολεκτικά και μεταφορικά, κατασκεύασμα του μίσους και της ωμής βίας φασιστικών και ιμπεριαλιστικών λαών.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να προβληματιστούν πώς η παιδική αθωότητα και η ανάγκη για επικοινωνία καταρρίπτει πανηγυρικά τα «συρματοπλέγματα», τα κάθε λογής στερεότυπα, την μισαλλοδοξία, τις παράλογες διακρίσεις, την εξουσιομανία και τον παραλογισμό του πολέμου και της γενοκτονίας και να συνειδητοποιήσουν ότι τα μηνύματα του έργου είναι διαχρονικά.

Η ζωντανή μουσική και τα τραγούδια του Μάνου Λοϊζου συνόδευαν την παράσταση που ήταν σαν να ήταν γραμμένα για το συγκεκριμένο έργο προκαλώντας συγκίνηση με το καταγγελτικό περιεχόμενό τους κατά του φασισμού.

Για φωτογραφικό υλικό πατήστε εδώ.

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά άρθρα, Διδακτικές Επισκέψεις | Σχολιάστε

Διδακτική επίσκεψη στο Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του ΟΤΕ

Την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2022 οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α1 και του Α3,  επισκέφθηκαν το Μουσείο Τηλεπικοινωνιών του ΟΤΕ όπου είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για το Διαδίκτυο από ειδικό της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Πιο συγκεκριμένα, η ειδικός της Δίωξης μίλησε στα παιδιά μέσα από αληθινά περιστατικά για το φαινόμενο του διαδικτυακού εκφοβισμού (Cyberbullying), τους κινδύνους που ελλοχεύουν στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, τις κυβερνοεπιθέσεις και τις ψηφιακές υποκλοπές, στοχεύοντας την πρόληψη και αντιμετώπιση των κινδύνων που σχετίζονται με τις νέες τεχνολογίες.

Για φωτογραφικό υλικό πατήστε εδώ.

 

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά άρθρα, Διδακτικές Επισκέψεις | Σχολιάστε

Συνεργασία του 4ου Γυμνασίου Αιγάλεω με το Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας του ΕΚΠΑ

Το σχολείο μας συμμετείχε στη διεξαγωγή δίωρων δειγματικών διδασκαλιών, με τη συνεργασία του Θεολόγου καθηγητή Μαζαράκη Κωνσταντίνου, ο οποίος δέχτηκε ομάδες φοιτητών και φοιτητριών του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας & Θρησκειολογίας του ΕΚΠΑ.

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά άρθρα | Σχολιάστε

Δωρεά τροφίμων στο Κοινωνικό Παντοπωλείο Αιγάλεω

koinvniko pantopvleio logoΣας ενημερώνουμε οτι θα πραγματοποιηθεί συλλογή τροφίμων μακράς διάρκειας, στο χώρο του σχολείου, μέχρι Τετάρτη 21/12/2022. Τα τρόφιμα θα παραδοθούν στο Κοινωνικό παντοπωλείο Αιγάλεω (πληροφορίες εδώ) από αντιπροσωπεία μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου την επόμενη εβδομάδα.

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά άρθρα | Σχολιάστε

Διδακτική επίσκεψη στο Ίδρυμα Ευγενίδου

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ τάξης είχαν την ευκαιρία, στα πλαίσια των μαθημάτων Τεχνολογία και Πληροφορική, να επισκεφθούν το Ίδρυμα Ευγενίδου. Οργανώθηκαν τρείς διδακτικές επισκέψεις, μία για κάθε τμήμα της Γ’ Γυμνασίου.

Τα παιδιά παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα τον προγραμματισμό χρησιμοποιώντας Arduino. Το Arduino είναι μία πλακέτα ανοικτού κώδικα με ενσωματωμένο μικροελεγκτή και εισόδους/εξόδους, η οποία μπορεί να προγραμματιστεί και να χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη διαδραστικών αντικειμένων και κατασκευών.  Στο εργαστήριο, ήρθαν σε επαφή με την πλακέτα, τον μικροελεγκτή και τον τρόπο χρήσης του. Εξοικιώθηκαν με τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα που μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιος για να δημιουργήσει μια πειραματική κατασκευή και έφτιαξαν το πρώτο τους κύκλωμα. Στη συνέχεια, προγραμματίζοντας την πλακέτα Arduino, είδαν πώς μπορούν να ελέγξουν αυτό το κύκλωμα.

Επίσης, παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τον γραφικό σχεδιασμό με τον οποίο συνδυάζονται σύμβολα, εικόνες και λέξεις για την οπτική αναπαράσταση μιας ιδέας. Βασικό εργαλείο του γραφικού σχεδιασμού είναι τα διανυσματικά γραφικά, που βασίζονται σε μαθηματικούς τύπους και γεωμετρία. Με την επεξεργασία και σύνθεση απλών σχημάτων μπορούμε να δημιουργήσουμε περίπλοκες και εντυπωσιακές εικόνες.

Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα μεταμορφώθηκαν σε γραφίστες και δημιούργησαν το ψηφιακό εικονίδιο μιας εφαρμογής (app icon). Με τα διανυσματικά γραφικά δεν χρειάζεται να είμαστε «καλοί» στη ζωγραφική για να δημιουργήσουμε τα δικά μας σχέδια, αρκεί να έχουμε αναλυτική σκέψη, παρατηρητικότητα και το κατάλληλο δωρεάν λογισμικό.

Πατήστε εδώ για φωτογραφικό υλικό.

Δημοσιεύθηκε στη Διδακτικές Επισκέψεις | Σχολιάστε