ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ Δ΄ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ESERO GREECE”

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ Δ΄ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ESERO GREECE”

(European Space Education Resource Office)- Σέργη Μαρία

Ο τίτλος του προγράμματος που υλοποιήσαμε,στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, είναι Astrofarmer, δηλαδή αγρότης του διαστήματος. Aσχοληθήκαμε με την ανάπτυξη των φυτών σε γήινες και εξωγήινες συνθήκες και εξετάσαμε έναν έναν τους παράγοντες που επηρεάζουν αυτή την ανάπτυξή : ΔΕΙΤΕ ΜΑΣ ΝΑ ΦΥΤΕΥΟΥΜΕ

1. Ο αέρας

Μιλήσαμε για την αναπνοή και τη φωτοσύνθεση, για τη σύνθεση του αέρα και τον ρόλο των φυτών στην παραγωγή οξυγόνου. Συμπληρώσαμε και ένα σχετικό φύλλο εργασίας .

 

2. Το φως

Φυτέψαμε δύο φυτά. Το ένα το βάλαμε σε ένα ηλιόλουστο σημείο και το άλλο σε ένα σκοτεινό σημείο .Διατυπώσαμε υποθέσεις για την ανάπτυξή τους, για το ύψος και το χρώμα των φυτών που θα φύτρωναν. Μετά από μία εβδομάδα επιβεβαιώσαμε τις υποθέσεις μας. ΤΟ ΦΩΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΦΥΤΩΝ

 

3. Το νερό

Ονομάσαμε τα μέρη του φυτού .Μιλήσαμε για τη λειτουργία των ριζών. Μελετήσαμε τη μεταφορά του νερού στο εσωτερικό ενός φυτού. Διαπιστώσαμε ότι οι ρίζες και ο βλαστός μεταφέρουν το νερό στο υπόλοιπο φυτό. Τοποθετήσαμε ένα λευκό λουλούδι σε χρωματισμένο νερό και είδαμε ότι μετά από λίγες ώρες το λευκό λουλούδι είχε χρωματιστεί. ΤΟ ΝΕΡΟ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΦΥΤΟΥ

4. Το χώμα

Φυτέψαμε σπόρους φακής σε διάφορα υλικά : χώμα ,άμμο, βαμβάκι, χαρτί κουζίνας. Διατυπώσαμε υποθέσεις. Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας .Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τα φυτά χρειάζονται θρεπτικά συστατικά για να αναπτυχθούν ,τα οποία όμως μπορούν να προστεθούν σε άλλα υλικά, όχι μόνο στο χώμα. ΦΥΤΕΥΟΥΜΕ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΥΛΙΚΑ

 

5. Η θερμοκρασία

Μιλήσαμε για τις βασικές κλιματικές ζώνες της γης : πολική, εύκρατη και τροπική. Είδαμε τι φυτά συναντάμε σε κάθε μία και πώς η θερμοκρασία επηρεάζει την ανάπτυξή τους. Έπειτα , κολλήσαμε εικόνες με τα φυτά που ευδοκιμούν σε κάθε ζώνη. ΤΑ ΦΥΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΖΩΝΗ

 

6. Στο τέλος συζητήσαμε για το αν τα φυτά θα μπορούσαν να αναπτυχθούν στο διάστημα και κάτω από ποιες συνθήκες. Μιλήσαμε για τις συνθήκες που επικρατούν στη Σελήνη :

  • Φως: Η ημέρα διαρκεί περίπου 14 γήινες ημέρες και ακολουθείται από 14 γήινες νύχτες (σκοτάδι).
  • Νερό: Μικρές ποσότητες νερού σε μορφή πάγου στους πόλους. Δεν υπάρχει νερό σε μορφή υγρού.
  • Ατμόσφαιρα: Καμία
  • Θερμοκρασία: -233°C έως +123°C
  • Έδαφος: Δεν έχει θρεπτικά συστατικά
  • Βαρύτητα: Το 1/6 της βαρύτητας της Γηςκαι καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως για να αναπτυχθούν τα φυτά στο διάστημα, θα πρέπει να δημιουργήσουμε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον με ειδικά θερμοκήπια.
    ΤΑ ΦΥΤΑ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ

Τάξη Γ΄: “Τα γράμματα του σεβασμού”

Στο πλαίσιο του θέματος «Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών» που επιλέχθηκε από τον Σύλλογο Διδασκόντων για τη σχολική χρονιά 2024-25, η Γ΄ τάξη υλοποίησε το πρόγραμμα «Τα γράμματα του σεβασμού», με στόχο να καλλιεργηθούν κοινωνικές δεξιότητες συνεργασίας, ομαδικότητας και αρμονικής συνύπαρξης μεταξύ των παιδιών.

 

ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΟΥ

Στη διάρκεια των εργαστηρίων αναδείχθηκαν αξίες που εμπεριέχονται στην έννοια του σεβασμού. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, σε μικρές ομάδες, καλλιτέχνησαν ένα μικρό διαμάντι, σε σχήμα ρόμβου, για κάθε μία από τις αξίες αυτές.

Από τη σύνθεση των μικρών διαμαντιών δημιουργήθηκε το «Διαμάντι του Σεβασμού».

DIAMANTI SEBASMOY 2

 

ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΟΥ

Οι μαθητές και οι μαθήτριες πρότειναν συγκεκριμένες ενέργειες που αποπνέουν σεβασμό και διατύπωσαν φράσεις που καταγράφηκαν. Με ψηφοφορία επιλέχθηκαν οι 10 σημαντικότερες, σύμφωνα με την κρίση τους.

Δημιούργησαν με τις φράσεις αυτές αφίσα με τον δεκάλογο του σεβασμού.

DEKALOGOS SEBASMOY 2

 

Διακρίσεις σε πανελλήνιο διαγωνισμό

Το Σχολείο μας συμμετείχε και φέτος  στον 14ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Σοφία Φίλντιση – “Το δέντρο της σοφίας”, στον οποίο διακρίθηκαν:  η μαθήτρια του Στ΄1 τμήματος Ελένη Λιοφάγου  που κέρδισε τη 2η θέση στον διαγωνισμό νοηματικής ανάγνωσης και ο μαθητής του Στ΄2 τμήματος Νικόλαος Ρουγκάλας που κέρδισε τη 2η θέση στον γραπτό διαγωνισμό με τη συγγραφή παραμυθιού.

Θερμά συγχαρητήρια και στα δύο παιδιά!!!

1

2

Παρακολούθηση Εκπαιδευτικού Προγράμματος : «ΤΟ ΠΛΑΣΤΙΚΟ ΜΟΥ και ΕΓΩ».

       Την Τετάρτη 9/4/2025 οι μαθητές του σχολείου μας παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «ΤΟ ΠΛΑΣΤΙΚΟ ΜΟΥ και ΕΓΩ» . Οι εκπαιδευτές του προγράμματος ενημέρωσαν τα παιδιά για την ανάγκη μείωσης του πλαστικού, αλλά και επαναχρησιμοποίησής του, το οποίο αποτελεί αναμφίβολα το πρώτο βήμα για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και συχνά προηγείται της ανακύκλωσης . Πιο συγκεκριμένα, μέσα από οπτικοακουστικό υλικό και πειράματα εξήγησαν στα παιδιά τι είναι το πλαστικό, από τι φτιάχνεται, πού το συναντάμε στην καθημερινότητά μας και γιατί είναι τόσο διαδεδομένο. Επιπλέον, τους ενημέρωσαν για τις επιπτώσεις του πλαστικού στο περιβάλλον και στον ίδιο τον άνθρωποόλυνση, θαλάσσια ζωή, μικροπλαστικά.), τους βοήθησαν να αναπτύξουν  οικολογική συνείδηση και υπεύθυνη στάση συζητώντας μαζί τους για τη σημασία της ανακύκλωσης, επαναχρησιμοποίησης και μείωσης χρήσης πλαστικών. Τέλος, τους έμαθαν πώς με οικολογικό τρόπο να αντικαθιστούν πράγματα που μολύνουν το περιβάλλον όπως το αλουμινόχαρτο ή τη μεμβράνη τροφίμων με ένα επαναχρησιμοποιούμενο κάλυμμα από πανί και κερί μέλισσας. 

Ευχαριστούμε τους εκπαιδευτές για την τόσο ενδιαφέρουσα παρουσίαση, καθώς και για τα βιβλία που μας χάρισαν με το τόσο πλούσιο υλικό για δράση!!!

IMG 0b6989b382846a0e74b9a195ae9c735b V  IMG 429309dd9c776e8e03b0f8d08b96edeb V  IMG a73690a5190910316ad91dc36399e386 V

IMG cfc51985cbf3885cdd56b7fb4c232613 V     IMG c607fbbba6ee419142ce8d09fd5ffc21 V     IMG 021ae11fac9b11e00f1a97b14353cc4b V

 

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΓΑΚ -Τοπικό Αρχείο Νάξου

Την Τρίτη, 1/4/2025 οι μαθητές και μαθήτριες της Ε΄ τάξης επισκέφτηκαν το ΓΑΚ -Τοπικό Αρχείο Νάξου. Εκεί, η κ. Μαργαρίτα Κουφοπούλου ταξίδεψε τους μαθητές πολλά χρόνια πίσω…

…στην εποχή του 1821 που ο Σουλτάνος έστελνε στους Ναξίους φιρμάνια…

…στην εποχή που πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία έφταναν στο νησί και εγγράφονταν στα μαθητολόγιά του…

…στην εποχή που οι μαθητές της Σχολής Ουρσουλινών έπαιρναν αριστεία…

…στην εποχή του ’40 και  έπειτα που συνεδρίαζαν οι Σύλλογοι διδασκόντων του Γυμνασίου για την προαγωγή ή όχι των μαθητών…

…στην εποχή που τα καντάρια της σμύριδας καταγράφονταν σε βιβλία, καθώς αποτελούσε μια σημαντική πηγή εσόδων για τους κατοίκους της ορεινής Νάξου…

Το μοναδικό αυτό ταξίδι  ολοκληρώθηκε με την αναφορά στην ψηφιοποίηση όλου αυτού του πλούτου που υλοποιείται στη συγκεκριμένη υπηρεσία, στη σημασία της καθώς και στη φύλαξη του σπάνιου υλικού σε ειδικές θήκες που το προστατεύουν από τη φθορά που επιφέρει ο χρόνος στο χαρτί.

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Μαργαρίτα Κουφοπούλου για την ξενάγηση και τις πληροφορίες που μας παρείχε.

Εμείς εν δράσει… Πατήστε ΕΔΩ!!!

Σκέψεις – Εντυπώσεις

a1

 

Εορτασμός 25ης Μαρτίου

Τη Δευτέρα, 24 Μαρτίου οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης του Σχολείου μας παρουσίασαν το έργο “Τα παγωμένα πορτρέτα των Ηρώων του 1821” αποδίδοντας φόρο τιμής στους προγόνους τους που θυσίασαν τη ζωή τους για την αποτίναξη του τουρκικού ζυγού και την απελευθέρωση της σκλαβωμένης Ελλάδας.

Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια σε όλους και όλες για τον ζήλο που επέδειξαν στις πρόβες καθώς και για το τελικό αποτέλεσμα της προσπάθειάς τους.  Τέλος, οφείλουμε να πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στην κ. Μαρουδιά Ελευθερίου, εικαστικό του Σχολείου μας, για την κατασκευή του σκηνικού.

IMG 9340751f85e7135880a20167996abe03 V

Screenshot 20250326 172042 Gallery