Όταν ανοίγω τα φτερά μου

Διαβάσαμε το παραμύθι

download 1

μια καλαίσθητη, στιβαρή δήλωση ελευθερίας, συμπερίληψης και αποδοχής του εαυτού μας, του παιδιού μας, της ετερότητας εν γένει

διαλέξαμε τη λέξη που μας άρεσε πιο πολύ

0554f82c e20f 4dc2 8c7c 2d715a019ada

τη γράψαμε , μετρήσαμε τα γράμματα της και τη ζωγραφίσαμε

58d6d518 75cc 42ff 8dfe 83f180d03b56

φτιάξαμε το χάρτη της ιστορίας μας

cced9603 73df 4696 9e38 46fd713c9698 1

φτιάξαμε φτερά και γίναμε πεταλουδόπαιδα

Capture 1 1

είπαμε   τι μας ενοχλεί και δημιουργήσαμε το δικό μας πανό ,με το μήνυμα:ΔΕΝ ΦΟΒΑΜΑΙ -ΜΙΛΑΩ

41114a02 afad 406b 886c 50d65a7b7b69

 

 

Τα αργά παπούτσια

Με αφόρμηση το παραμύθι

shopping

Στον δρόμο για το παγωτατζίδικο, η Ζιζέλ βρίσκει ένα παράξενο ζευγάρι παπούτσια.
Τα φοράει και, όσο πιο γρήγορα πηγαίνει, τόσο πιο αργά προχωράει.
Κάπως έτσι ξεκινάει ένας περίπατος που θα κρατήσει… έναν ολόκληρο χρόνο.
Η Ζιζέλ μαθαίνει να παρατηρεί τον κόσμο χωρίς να βιάζεται, και να χαίρεται τις αναπάντεχες συναντήσεις….

επεξεργαστήκαμε τη ρουτίνα σκέψης: χρώμα -σύμβολο-εικόνα

9a6ab83f 2c76 4122 95cc bf8994ab930c

φτιάξαμε τα κόκκινα παπούτσια της Ζιζέλ

1cb5b011 3bf9 42d4 b315 af91a77c95ea

και είδαμε μέσα από το παράθυρο….εικόνες ανοιξιάτικες

beb50198 d10d 4ab8 9b21 e9eda19948eb 9b54bea9 6586 44f6 953e 6560af3a3587 59aa760a 0214 4f3e ba01 765fb9b3258c a29dc136 c4d1 4f33 bc6d 0fa2771c2ddf

Παγκόσμια ημέρα σχολικής βίας και εκφοβισμού

Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού είναι η 6η Μαρτίου, η οποία καθιερώθηκε πανελληνίως από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Ελλάδος.

Σχολικός Εκφοβισμός

Ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα φαινόμενο εσκεμμένης, απρόκλητης, συστηματικής και επαναλαμβανόμενης άσκησης βίας και επιθετικής συμπεριφοράς μεταξύ μαθητών. Έχει διάφορες μορφές όπως λεκτικός εκφοβισμός, κοινωνικός εκφοβισμός, σωματικός εκφοβισμός και διαδικτυακός εκφοβισμός, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου.

Σκοπός και Στόχοι

Στην ημέρα αυτή πραγματοποιούνται από το Υπουργείο Παιδείας και άλλους δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς ημερίδες για την ενημέρωση των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων.

Σκοπός είναι η ενημέρωση, η ανταλλαγή σκέψεων και εμπειριών μέσω συζητήσεων, δράσεων, εκδηλώσεων και ημερίδων, από θύματα και άτομα που αποτέλεσαν παρατηρητές και γνώστες αυτών των φαινομένων είτε είναι μαθητές είτε ενήλικοι.( από την wikipedia)

Έτσι και εμείς στο νηπιαγωγείο μας ,με απλά λόγια μιλήσαμε για το φαινόμενο της σχολικής βίας και του εκφοβισμού ,γίναμε μια μεγάλη ομάδα και ζωγραφίσαμε το δικό μας μήνυμα…

1681bda2 068b 4b94 bf1a 69614825ff1f b34a215a 1140 40e5 80a3 0cf903dc204c Capture

Εγγραφές για το σχολικό έτος 2025-26

«Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26»

 Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής παιδείας, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021.

Οι εγγραφές στα δημόσια νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το προνήπιο-νήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Η εγγραφή  του νηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα.

 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Για την εγγραφή του προνηπίου/νηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  1. Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  1. Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  2. Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου  και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα :

α) τα στοιχεία του προνηπίου/νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή.

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/τρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας. ( Το 2ο Δημοτικό δεν θεωρείται συστεγαζόμενο).

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα, στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου/νηπίου».

 

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

α) η αίτηση εγγραφής και τα δικαιολογητικά για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα, το Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής ή για το Αναβαμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή,  (Α.Δ.Υ.Μ.)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται.

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωσή του.

Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

Επισημαίνεται ότι η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης του προνηπίου/νηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.

Γ. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα,  στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους.

 

 Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) προνήπια/νήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17:30 για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Πρόωρη αποχώρηση προνηπίων/νηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

Οι αλλοδαποί μαθητές/τριες μπορούν να εγγραφούν αφού προσκομίσουν ληξιαρχική πράξη γέννησης ή ομοειδές πιστοποιητικό, επίσημα μεταφρασμένα από πιστοποιημένο δικηγόρο για το σκοπό αυτό.

 

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός της προσθεμίας και των ωρών που ορίζει ο/η Διευθυντής/τρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.

Για περισσότερες πληροφορίες, σχετικά με τις ηλεκτρονικές εγγραφές, στο 3οκαι4ο Νηπιαγωγείο Πόρτο Ράφτη που έχουν κοινές εγγραφές,

απευθυνθείτε :

– 3ο Ν/Γ Τηλέφωνο επικοινωνίας :2299085304 και ώρες 12.10-13.00 καθημερινά και

-4οΝ/Γ Τηλέφωνο επικοινωνίας :2299308114 και ώρες12.00-13.00 καθημερινά

Από τη 5-3-2025 μέχρι και την Δευτέρα 24-3-2025.

Πριν υποβάλλετε την αίτηση, βεβαιωθείτε σε ποιο Νηπιαγωγείο ανήκετε.

Οποιαδήποτε παροχή βοήθειας στις ηλεκτρονικές αιτήσεις εγγραφής σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ 7 του άρθρου2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΑΙ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΟΥ ΡΑΝΤΕΒΟΥ.ΟΡΙΑ 3ο-40 ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Όρια 3ου και 4ου Νηπιαγωγείου Πόρτο Ράφτη

Όρια 3ου και 4ου Νηπιαγωγείου Πόρτο Ράφτη με κοινές εγγραφές μαθητών:
Η περιοχή που περικλείεται από τις οδούς: Λεωφόρο Γρέγου (δεξιά), Κεφαλληνίας (δεξιά),
Ανώνυμη (οικοδομικά τετράγωνα 268,269,279,284), Πολυκράτους, Ειρήνης, Κρυστάλλη και
οι περιοχές Χαμολιά, οικισμός Απολλώνιο και Αγ. Σπυρίδων. Η περιοχή που περικλείεται
δεξιά (με κατεύθυνση από Μαρκόπουλο προς Πόρτο Ράφτη) από τη Λεωφόρο Πόρτο Ράφτη
( σημείο διασταύρωσης με οδό Καλαβρύτων που οδηγεί στην είσοδο του ιπποδρόμου) έως
το οικοδομικό τετράγωνο 397. Η περιοχή που περικλείεται από τις οδούς: Καλαβρύτων,
Λεωφόρο Μαρκοπούλου, Ανώνυμη (οικοδομικό τετράγωνο 85), Αγ. Παρασκευής (δεξιά
οικοδομικά τετράγωνα 86, 87, 88, 89, 90,91,92,102,103,106 και 105), Ελ. Βενιζέλου (δεξιά
οικοδομικό τετράγωνο 3), Λεωφόρο Μαρκοπούλου, Ανώνυμος (δεξιά) και φτάνει νοητά ως
το όριο των οδών Μαργαρίτας και Ανεμώνης και η περιοχή που περικλείεται από τις οδούς:
Λεωφόρο Μαρκοπούλου, Αγ. Νικολάου (οικοδομικό τετράγωνο 514, εκτός των οικοδομικών
τετραγώνων 522,518 έως Αλεξ. Υψηλάντου, 523 και 26), Μ. Μπότσαρη (από τη συμβολή της
με την Αλεξ. Υψηλάντου, Ανώνυμος 7 και Λεωφόρο Γρέγου.

Η κυρά Σαρακοστή

Τα παλιά χρόνια μετρούσαν  τις εβδομάδες από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι και τη Μεγάλη Εβδομάδα: Με το έθιμο της κυρά-Σαρακοστής.

Στις περισσότερες περιοχές της χώρας ήταν μια χάρτινη ζωγραφιά. Απεικόνιζε μια γυναίκα με σταυρωμένα χέρια, που παρέπεμπαν στην προσευχή, χωρίς στόμα, αντιπροσωπεύοντας τη νηστεία και με εφτά πόδια που αναπαριστούσε τις επτά εβδομάδες της Μεγάλης Σαρακοστής.

Κάθε Σάββατο έκοβαν ένα πόδι και έτσι ήξεραν πόσες βδομάδες νηστείας απέμεναν μέχρι το Πάσχα. Το Μεγάλο Σάββατο, έκοβαν και το τελευταίο πόδι.

Αυτό το κομμάτι χαρτί το δίπλωναν καλά και το έκρυβαν σε ένα ξερό σύκο. Τοποθετούσαν το σύκο αυτό μαζί με άλλα και σε όποιον το έβρισκε θεωρούνταν ότι του έφερνε γούρι.

Σε άλλα μέρη της Ελλάδας η κυρά-Σαρακοστή δεν ήταν φτιαγμένη από χαρτί, αλλά από ζυμάρι.

Για την κυρά-Σαρακοστή έχουν γραφτεί οι εξής στίχοι:

Την κυρά Σαρακοστή
που ‘ναι έθιμο παλιό
οι γιαγιάδες μας τη φτιάχναν
με αλεύρι και νερό.
Για στολίδι της φορούσαν
στο κεφάλι ένα σταυρό
μα το στόμα της ξεχνούσαν
γιατί νήστευε καιρό.
Και τις μέρες τις μετρούσαν
με τα πόδια της τα επτά
κόβαν ένα τη βδομάδα
μέχρι να ‘ρθει η Πασχαλιά.

Τηρώντας το έθιμο φτιάξαμε και εμείς  την κυρά Σαρακοστή μας

c6a04583 3416 49d6 91c8 20e886ce0c58 ff4ec8f6 7264 4408 a2a7 6edc2ebc17b4 b3a2f033 f121 4bdd aa71 5b7dc3573f97

και ετοιμάσαμε το Σαρακοστιανό μας τραπέζι

IMG 5797

Απόκριες!!!

Οι Απόκριες είναι μια ξεχωριστή γιορτή γεμάτη χαρά, χρώματα και φαντασία…..

Οι μικροί μας φίλοι έχουν την ευκαιρία να ζήσουν μοναδικές στιγμές διασκέδασης, να ντυθούν με τα

πιο όμορφα κοστούμια και στολές και να εξερευνήσουν τον κόσμο της φαντασίας μέσα από παιχνίδια,

τραγούδια και χορούς!!!!!

Ξεκινήσαμε την εβδομάδα μιλώντας  για τα ήθη και τα έθιμα της τσικνοπέμπτης και των αποκριών, διαβάσαμε την ιστορία του αρλεκίνου και φτιάξαμε ομαδικά τον δικό μας αρλεκίνο

C0F6ADEC 84A0 43B8 9438 55154A5457BC 

Μιλήσαμε για τα φαγητά και για τους τρόπους που ψήνουμε την Τσικνοπέμπτη

imagesτσικνοπέμπτη 2 

Διαβάσαμε το παραμύθι :Τσίκο ο μικρός κλόουν έχασε το καπέλο του και φτιάξαμε τους δικούς μας κλόουν

1     IMG 9114  IMG 9112

IMG 1725  IMG 1727 473c222d 2e6b 48c0 9cb7 31adb2910732

Φτιάξαμε αποκριάτικες μάσκες και ομαδικό γαϊτανάκι

IMG 1454    IMG 1772 be5d718d cdc6 43e3 821c 45d6cf008f94

διαβάσαμε το παραμύθι : το άτακτο καπέλο

download

παίξαμε ρίχνοντας το ζάρι των γραμμών και φτιάξαμε τα καπέλα μας

1344124d 501e 46c0 8bb8 1d9cf37f0c2d ab8b5a3c 07bc 4cd6 8d90 8ec7a7e7b3df

μιλήσαμε για το έθιμο της Καθαρά Δευτέρας και το πέταγμα του χαρταετού..είδαμε χαρταετούς σε πίνακες ζωγραφικής ,παρακολουθήσαμε τις μικρές  ταινίες :

και τις αξιοποιήσαμε διδακτικά, παρακολουθήσαμε πως κατασκευάζονται οι χαρταετοί…και κόψαμε, βάψαμε, κολλήσαμε, ζωγραφίσαμε και δημιουργήσαμε τους δικούς μας   χαρταετούς

IMG 5742 IMG 5741   IMG 9120  IMG 9119

συζητήσαμε για την Καθαρά Δευτέρα, μάθαμε τα νηστίσιμα φαγητά και παρατηρήσαμε τον πίνακα του Σπύρου Βασιλείου.

Αναγνωρίσαμε τα φαγητά στο νηστίσιμο τραπέζι του πίνακα και έπειτα φτιάξαμε το δικό μας τραπέζι

https://drive.google.com/file/d/1sYCmOAV57C_iIM6WAj8MWwwME38kcJCf/view

IMG 9130

Καλή Σαρακοστή!!!!!!!!!!!!!!!!

Το νησί του ελέφαντα

Διαβάσαμε το παραμύθι

010200064212

Μια μέρα, ο Ελέφαντας, καθώς ταξίδευε, παρασύρθηκε από μια καταιγίδα.
Η βάρκα του καταστράφηκε και αναγκάστηκε να κολυμπά για ώρες, ώσπου είδε ένα μικροσκοπικό νησί και ανέβηκε αρχίζοντας να καλεί για βοήθεια.
Άραγε θα φανεί κάποιος ή κάποιοι να τον βοηθήσουν;
Κι αν ναι, θα μπορέσουν όλοι μαζί να παραμείνουν αισιόδοξοι και ν’ αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες που θα προκύψουν αξιοποιώντας τη δύναμη της
φαντασίας τους;

διαλέξαμε τη λέξη που μας άρεσε πιο πολύ

a1e4b981 29db 4b8b a840 6bb3b6df8f78

κόψαμε κομματάκια , συνθέσαμε, ζωγραφίσαμε, κολήσαμε και δημιουργήσαμε το δικό μας νησί

066062b0 5c9c 41d3 bef3 369c91643c47

παρατηρήσαμε τη βαλίτσα του ελέφαντα που έπεσε στη θάλασσα, είδαμε τους πίνακες του Αλέξη Ακριθάκη ( βαλίτσες με σχέδια, χρώματα,μεγέθη)

ετοιμάσαμε τη βαλίτσα μας ,για ένα ταξίδι σε μέρη ονειρεμένα, μέρη μακρινά ,αλλά και κοντινά

95f603cf 2b8b 4116 bcf0 ad44fe01f77f 9ab95105 4b29 41c5 92a2 8ef6a2d3c87a

μετρήσαμε αλλά και γράψαμε λέξεις από το παραμύθι

aa5e93a2 9ebc 43b9 b58d baf4d693f15e 9cee287d f6a8 405d 8da3 881a8217d4d8 94b5929b f3a7 46f4 afdd ac611372798d

και γίναμε ελεφαντάκια

21b28b1b 7510 4973 9502 a75a4c782fee 22306452 007b 4555 b581 a2ffd657d7d7

 

Πλανήτες……και Ηλιακό σύστημα!

Με αφόρμηση τα παραμύθια :

IMG 8941   Καταγραφή  IMG 9037

ξεκινήσαμε την θεματολογία μας  για τους πλανήτες  και το ηλιακό μας σύστημα

φτιάξαμε την ομαδική μας εργασία

     IMG 8936     IMG 8938  

IMG 8942

παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για τους πλανήτες, μάθαμε τα ονόματα τους και φτιάξαμε το ηλιακό σύστημα

 

IMG 8951   IMG 8953  IMG 8954   57d8b13b 5eb8 430a 9545 a5403ede129b 14d2c78d e216 4929 ae67 8e0e081c286b  656cfd26 0ea4 4756 bd4d 739993feeae1 8eb8dd01 8472 4cb6 989b 8ac65db49117

μιλήσαμε για τη σελήνη , παρατηρήσαμε τις φάσεις της, κάναμε αντιστοίχιση  ,δημιουργήσαμε το δικό μας φεγγάρι

57ae9b0f e92e 4269 a4ce 20e68139c6e0 ad60539d 7ea3 4c88 b7c3 4a0501710424   c3666ed8 ad59 4051 92f7 39e23e578360  IMG 9034  IMG 9036  IMG 9039   

IMG 9038

παρατηρήσαμε έργα τέχνης με φεγγάρια ,επιλέξαμε το έργο του Alfred Gockel και φτιάξαμε τα δικά μας έργα τέχνης

f7d458bf eebb 41e5 8db7 d767b414b9c4 8f0b91e5 0cfa 42b4 b541 d46e77e9033a

γνωρίσαμε τα στρώματα της ατμόσφαιρας

c24f785b e126 4010 ae6c 197486b4b795 e955479f 376e 4290 8bdc 549858d36932 1

παίξαμε παιχνίδι αντιστοίχισης των λέξεων από τα ονόματα των πλανητών και παιχνίδι ταξινόμησης μεγεθών από τον μικρότερο πλανήτη στον μεγαλύτερο

IMG 8996    IMG 8997

μέσα από την διδακτική αξιοποίηση μάθαμε για την ζωή των αστροναυτών

φτιάξαμε τους δικούς μας αστροναύτες που θέλουν να πανε στο διάστημα μαζί με τους πυραύλους-διαστημόπλοια!

8E4F87BD 9A6B 4CF1 ACC5 86A66318B365   IMG 9005  IMG 9016 b5393dbb 7e4f 43a5 a1d2 e02605eb6144

μάθαμε για την μέρα και την νύχτα παρακολουθώντας το εκπαιδευτικό βίντεο

παίξαμε το μουσικοκινητικό παιχνίδι και μάθαμε να τραγουδάμε το τραγούδι

συζητήσαμε για τα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε την μέρα και για εκείνα που  μπορούμε να κάνουμε την νύχτα και τα ζωγραφίσαμε

IMG 9019

φτιάξαμε την ατομική εργασία μας

IMG 9020  IMG 9022 

ζωγραφίσαμε τη μέρα και τη νύχτα και φτιάξαμε τον τροχό τους

IMG 5570  IMG 5571

δημιουργήσαμε το ηλιακό μας ρολόι για να μετράμε το χρόνο

IMG 5560

και τη λάμπα που χρησιμοποιούσαν παλιότερα για να έχουν φως  τη νύχτα

IMG 5569 IMG 5568

μιλήσαμε για τον διάσημο ζωγράφο Vincent van Gogh και για τον πίνακα ζωγραφικής του :”Έναστρη νύχτα”.
παρακολουθήσαμε το βίντεο, μάθαμε για την ζωή τα έργα του παρατηρήσαμε τον πίνακα και τον σχολιάσαμε

 Van Gogh Starry Night Google Art Project

γίναμε και εμείς ζωγράφοι και φτιάξαμε τους δικούς μας πίνακες

IMG 9058  IMG 9059  IMG 9060  IMG 9061  IMG 9064IMG 9063

 

Πειράματα

Την εβδομάδα που μας πέρασε μιλήσαμε για τον καιρό και τα φαινόμενα.

Γίναμε “Μικροί Μετεωρολόγοι”

Κάναμε τα πειράματα της βροχής και δημιουργήσαμε σταγόνες  από υδρατμούς.  Χρησιμοποιήσαμε αφρό, πάγο και χρώμα.

1739042537001  1739042536946  1739042536983  1739042536929  

1739042719109 1   1739043651505     1739043651540 1

Φτιάξαμε τα δικά μας ουράνια τόξα με καραμελάκια, χρώματα ζαχαροπλαστικής και χαρτί κουζίνας

1739043715521   1739043715510   1739043749070   1739043749084

Δημιουργήσαμε το δικό μας σύννεφο με λακ μαλλιών και παγάκια

1739042719099 1 

Τον δικό μας ανεμοστρόβιλο με σαπούνι και χρυσόσκονη

1739043693521   1739043693506

Και κάναμε “έκρηξη” στο ηφαίστειο με σόδα και ξύδι

1739042637283   1739042637303 1

 

 

 

 

Αγαπητή γη

Με αφόρμηση το παραμύθι

90DFD520E561F074C581A61200A92AEF

γνωρίσαμε τον πλανήτη μας, μιλήσαμε για τη στεριά ,το νερό( λίμνες,ποτάμια, ωκεανούς , θάλασσες, καταρράχτες), και τον αέρα… .παρατηρήσαμε εικόνες από το παραμύθι και τις αναλύσαμε.

Με την ρουτίνα σκέψης : σημεία της πυξίδας γνωρίσαμε την πυξίδα, είδαμε εικόνες με πυξίδες

48961478 fd45 411f bf3b acd1ba40c672

έπειτα επιλέξαμε από το παραμύθι μια εικόνα με τους πάγους που λιώνουν και  ακολουθήσαμε τα βήματα της ρουτίνας

c1073c96 37a3 471f 8964 83b6c53e125c

βουτήξαμε στους σκοτεινούς ωκεανούς και είδαμε πως στροβιλίζονται τα ψάρια, μιλήσαμε για την προστασία των θαλασσών μας

eb834b36 73b4 4806 9217 71519f6912f2

εξερευνήσαμε τη στεριά και συναντήσαμε ζώα που τρέχουν σαν τρελά

ab6fdf59 e7c8 42dc 893e f54435f31d29

σκαρφαλώσαμε σε απάτητες και χιονισμένες κορυφές και πετάξαμε μαζί με τα πουλιά

2f5e3c10 5526 44d4 ab15 979562b81af7

γλιστρήσαμε στους αμμόλοφους, προσέχοντας να μην μας πληγώσουν τα αγκάθια από τους κάκτους

309ba5a4 21df 4fdf 9eff 785fa5b0897c

κολυμπήσαμε μαζί με τις φάλαινες

991389c5 7d90 425d 9d29 74bd6a7fda91

τρυπώσαμε στα τροπικά δάση και ακούσαμε τις φωνές των πανέξυπνων μαϊμούδων

7c23ddc9 197b 4459 9bea 65881f2003a1 1

ανακαλύψαμε τη δύναμη του  αέρα , που αποτελεί την πηγή ύπαρξης ζωής στον πλανήτη μας ,ο αέρας που μολύνεται από τα καυσαέρια και τα εργοστάσια…πειραματιστήκαμε

κάναμε πειράματα, φιδάκια που χορεύουν με ένα απαλό φύσημα

f0af608f 481e 40ae 8d45 3f761afbb8a1 4ba6506a f7b5 4605 9435 a2d267f3054b

με ένα απαλό φύσημα μπορούμε να ζωγραφίσουμε

1737110598876

 

ο αέρας μπορεί να μετακινήσει το μπαλόνι

ανακατέψαμε σόδα με ξύδι και το μπαλόνι φούσκωσε

1737109555644 1737109555659 1737109555672 1737109555689 1737109555608 1737109555620  1737109555633

ο αέρας γίνεται μουσική

1737110870928

ο αέρας μετακινεί την σταγόνα

Με αφορμή την ιστορία της φώκιας Μονάχους Μονάχους Σόνιας μιλήσαμε για τα ζώα προς εξαφάνιση.

Φτιάξαμε κολλάζ με τη φώκια να μιλάει στην τηλεόραση και να εκφράζει τα προβλήματα της.

ΚΟΛΛΑΖ ΦΩΚΙΑ    ΠΠΡΟΕΤ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Φτιάξαμε τις δικές μας φώκιες και παίξαμε με τον λαβύρινθο της φώκιας.

      ΠΡΟΕΤ ΚΑΤ ΦΩΚ    ΚΑΤ ΦΩΚΙΕΣ             ΦΩΚΙΑ ΛΑΒΥΡΥΝΘ

Ασχοληθήκαμε και με τη χελώνα Καρέτα Καρέτα

ΚΟΛΛΑΖ ΧΕΛΩΝΑ    ΠΡΟΕΤ ΚΟΛΛΑΖ ΧΕΛΩΝΑ

Και φτιάξαμε τα δικά μας χελωνάκια.

ΠΡΟΕΤ ΚΑΤ ΧΕΛΩΝΑ   ΚΑΤ ΧΕΛΩΝΑΚΙΑ