Η οικογένεια και το σχολείο οφείλουν να προβάλλουν το καλό βιβλίο, να το φέρουν στη ζωή των παιδιών, μα και με κάθε τρόπο να βοηθήσουν τα παιδιά να προσεγγίσουν το βιβλίο, να το αγαπήσουν, να το βάλουν μια για πάντα στην καρδιά τους!
Ο δανεισμός των βιβλίων μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά -μεταξύ άλλων- να:
- διαβάσουν πολλά και διαφορετικά βιβλία
- έρθουν σε επαφή με τον κόσμο των βιβλίων γενικότερα
- μάθουν να σέβονται τα βιβλία (σαν αντικείμενα)
- έρθουν σε επαφή με τον γονιό για όση ώρα τους διαβάζει το βιβλίο δημιουργικά
- έχουν την ευθύνη ενός “δανεικού” αντικειμένου από το σχολείο και ότι αυτό συνεπάγεται
από την Παρασκευή 14/11/2025 και κάθε Παρασκευή τα παιδιά θα δανείζονται ένα βιβλίο από τη Δανειστική Βιβλιοθήκη του Νηπιαγωγείου μας.
Το βιβλίο θα συνοδεύεται από τη τσάντα της Δανειστικής Βιβλιοθήκης (την οποία προσέχουμε) και από ένα φύλλο εργασίας.
Θα διαβάζετε το βιβλίο το Σαββατοκύριακο και μετά θα συμπληρώνουν τα παιδιά το φύλλο εργασίας, όπου και θα ζωγραφίζουν ότι τους άρεσε από το παραμύθι (ελεύθερο σχέδιο) όπως μπορεί το καθένα.
Ο ενήλικας ενθαρρύνει στο φύλλο εργασιας αλλά δεν σχεδιάζει ο ίδιος
ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ
- Το παιδί δανείζεται το βιβλίο που θέλει κάθε Παρασκευή και το επιστρέφει τη Δευτέρα
- Μαζί με το βιβλίο επιστρέφει και το αντίστοιχο φύλλο καταγραφής
- Τοποθετεί το φύλλο καταγραφής στον αντίστοιχο φάκελο στο συρτάρι του στο Νηπιαγωγείο
- Αν δεν επιστρέψει το βιβλίο, χάνει το δικαίωμα δανεισμόύ την επόμενη εβδομάδα και αν το καταστρέψει το αντικαθιστά!
Προσοχή! Να διατηρείτε τα βιβλία σε καλή κατάσταση
- δεν τα σκίζουμε
- δεν ζωγραφίζουμε επάνω
- δεν τα μουτζουρώνουμε
- προσέχουμε τον τρόπο με τον οποίο γυρίζουμε τις σελίδες
- δεν τα πετάμε
- τα βάζουμε σε ένα σημείο στο σπίτι όπου δε θα τα χάσουμε και δε θα τα καταστρέψει κάποιος άλλος (πχ ένα μικρότερο αδερφάκι)
- είναι δική μας ευθύνη και όχι της μαμάς ή του μπαμπά να τα επιστρέψουμε στο σχολείο όπως τα πήραμε
- μπορούν να τα βλέπουν και μόνοι τους όσες φορές θέλουν αρκεί να τα προσέχουν

Συμβουλές παιδαγωγών για την Αναγνωστική Διαδικασία
- Πριν την ανάγνωση του βιβλίου, επεξεργαζόμαστε το εξώφυλλο, εντοπίζοντας τον τίτλο, τον συγγραφέα, τον εικονογράφο και τον εκδοτικό οίκο
- Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης δείχνουμε με το δάχτυλο ώστε τα παιδιά να αντιληφθούν τη φορά της γραφής (από πάνω προς τα κάτω και από αριστερά προς τα δεξιά)
- Θέτουμε ερωτήσεις σχετικές με την υπόθεση πριν (π.χ. για ποιο πράγμα νομίζεις ότι μιλάει η ιστορία;), κατά (π.χ. τι λες να γίνει μετά;) και μετά (π.χ. τι θα έκανες εάν ήσουν στη θέση του;) την ανάγνωση της ιστορίας, έτσι ώστε να κρατάμε το ενδιαφέρον τους, να καλλιεργούμε την κριτική τους σκέψη αλλά και για να διαπιστώσουμε κατά πόσο το κατανόησαν!
ΚΑΛΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ!!