ΕΛΙΑ

ΔΕΝΤΡΑΚΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ Η ΕΛΙΑ

1

ΤΙ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ Η ΕΛΙΑ;

ΕΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΔΙ ΛΙΣΤΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ Σελίδα 2 768x543

 

Τα παιδιά είχαν βιωματικές εμπειρίες και μας τις εξιστόρησαν, φέραμε εργαλεία και κάναμε αναπαράσταση του μαζέματος της ελιάς

313479754 2136834729834148 4250205244990528793 n 1      313456344 924415905195010 1983892374087255377 n

Πείραμα με το νερό και το λάδι

Παρατηρώ και περιγράφω….Συμπέρασμα το λάδι δεν αναμειγνύεται με το νερό και είναι πιο ελαφρύ.

314394529 5966915076692330 6449490436598561476 n

ανάβουμε το καντηλάκι και βλέπουμε ότι το λάδι χρησιμεύει και σαν καύσιμη ύλη.

Εδώ ταιριάζει να τραγουδήσουμε  το Ντίλι ντίλι

 

ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ

Κάποτε ο Ποσειδώνας,ο θεός της θάλασσας, και η Αθηνά, η θεά της σοφίας, μάλωναν για το ποιος θα γίνει προστάτης της πόλης του βασιλιά Κέκροπα, της σημερινής Αθήνας.

Όλοι οι θεοί είχαν μαζευτεί στην Ακρόπολη, για να δουν από κοντά τη μονομαχία. Όποιος θα έδινε το καλύτερο δώρο στους κατοίκους της πόλης, θα ήταν ο νικητής.

Ο Ποσειδώνας χτύπησε με την τρίαινά του το βράχο της Ακρόπολης και αμέσως πετάχτηκε θαλασσινό νερό και ένα πολεμικό άλογο. Η Αθηνά χτύπησε με το κοντάρι της το βράχο και ευθύς φύτρωσε μία ελιά με πλούσιο καρπό.

Το δώρο της Αθηνάς άρεσε περισσότερο στους κατοίκους της πόλης, γιατί θα τους έδινε καρπούς, λάδι και ξυλεία. Ωραίο ήταν και το δώρο του Ποσειδώνα, αλλά θαλασσινό νερό υπήρχε άφθονο στη γύρω περιοχή. Ο μύθος λέει πως οι άντρες ψήφισαν τον Ποσειδώνα, ενώ οι γυναίκες, που ήταν περισσότερες, διάλεξαν την Αθηνά.

Έτσι η Αθηνά έγινε η προστάτιδα της πόλης, που από τότε φέρει το όνομά της, Αθήνα. Οι κάτοικοι έφτιαξαν ναό και άγαλμα προς τιμήν της και είχαν την ελιά ιερό δέντρο.»

ΤΕΧΝΗ

ο πίνακας του Θεόφιλου μετά τη δική μας εικαστική παρέμβαση

Το ολοήμερο τμήμα έφτιαξε και αρωματικό λάδι

Κατανοήσαμε την αξία του ελαιόλαδου και αφού κουραστήκαμε πήραμε δύναμη με ένα σνακ :

ψωμί ψημένο με λαδάκι και ρίγανη!

313479754 2136834729834148 4250205244990528793 n 1 313912154 5546311802160897 7889421618616326137 n 313910142 554550086512856 3080100773775726683 n 1

Το θέμα μας έκλεισε με μια παράσταση κουκλοθεάτρου στον πολυχώρο του νηπιαγωγείου!

 

ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

Τι γιορτάζουμε στην επέτειο του πολυτεχνείου;

 

Αφού είδαμε το βίντεο και φωτογραφίες ακούσαμε ηχητικά ντοκουμέντα και συζητήσαμε για τα γεγονότα εκείνης της εποχής!

Αποφασίσαμε να τιμήσουμε τους νέους που ξεσηκώθηκαν με ένα γαρύφαλλο

309496195 1334273257379593 7351222543454161835 n

όλοι μας μάθαμε το σύνθημα τους ΨΩΜΙ -ΠΑΙΔΕΙΑ- ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

315519522 1367363657340164 2865404803716705490 n 315484288 789484685449860 5504827241416651253 n 315520998 3324686514440531 7318962419721369366 n

και στο ολοήμερο τμήμα

311994003 447264040926876 721466458238712530 n 315503733 690500985699020 7518624564431431799 n 315492513 698154412013311 480080192134510374 n 309847406 709071960137176 6002324044786352118 n

και μετά διαβάσαμε τη Ντενεκεδούπολη

315519688 878391780184201 8302527048552479928 n

και αρχίσαμε το εργαστήρι για να φτιάξουμε το δικό μας ντενεκεδάκι

 

315529762 1422455338280093 6586920538001785121 n

ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Μια πολλή χρήσιμη δράση θα ξεκινήσει  στο νηπιαγωγείο μας! Είναι η Δανειστική Βιβλιοθήκη.

 Η οικογένεια και το σχολείο οφείλουν να προβάλλουν το καλό βιβλίο, να το φέρουν στη ζωή των παιδιών, μα και με κάθε τρόπο να βοηθήσουν τα παιδιά να προσεγγίσουν το βιβλίο, να το αγαπήσουν, να το βάλουν μια για πάντα στην καρδιά τους!

Ο δανεισμός των βιβλίων μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά -μεταξύ άλλων- να:

  •  διαβάσουν πολλά και διαφορετικά βιβλία
  •  έρθουν σε επαφή με τον κόσμο των βιβλίων γενικότερα
  •  μάθουν να σέβονται τα βιβλία (σαν αντικείμενα)
  •  έρθουν σε επαφή με τον γονιό για όση ώρα τους διαβάζει το βιβλίο δημιουργικά
  •  έχουν την ευθύνη ενός “δανεικού” αντικειμένου από το σχολείο και ότι αυτό συνεπάγεται

από την Παρασκευή 18/11/2022 και κάθε Παρασκευή τα παιδιά θα δανείζονται ένα βιβλίο από τη Δανειστική Βιβλιοθήκη του Νηπιαγωγείου μας.

Το βιβλίο θα συνοδεύεται από τη τσάντα της Δανειστικής Βιβλιοθήκης και από ένα φύλλο εργασίας.

Θα διαβάζετε το βιβλίο το Σαββατοκύριακο και μετά θα συμπληρώνουν τα παιδιά το φύλλο εργασίας, όπου και θα ζωγραφίζουν ότι τους άρεσε από το παραμύθι (ελεύθερο σχέδιο) όπως μπορεί το καθένα.

Κάθε Δευτέρα θα επιστρέφετε στο σχολείο μέσα στη τσάντα της βιβλιοθήκης, το βιβλίο, το φύλλο εργασίας για το βιβλίο 

Προσοχή! Να διατηρείτε τα βιβλία σε καλή κατάσταση

  • δεν τα σκίζουμε
  • δεν ζωγραφίζουμε επάνω
  • δεν τα μουτζουρώνουμε
  • προσέχουμε τον τρόπο με τον οποίο γυρίζουμε τις σελίδες
  • δεν τα πετάμε
  • τα βάζουμε σε ένα σημείο στο σπίτι όπου δε θα τα χάσουμε και δε θα τα καταστρέψει κάποιος άλλος (πχ ένα μικρότερο αδερφάκι)
  • είναι δική μας ευθύνη και όχι της μαμάς ή του μπαμπά να τα επιστρέψουμε στο σχολείο όπως τα πήραμε
  • μπορούν να τα βλέπουν και μόνοι τους όσες φορές θέλουν να τα ξαναδούν αρκεί να τα προσέχουν

Συμβουλές παιδαγωγών για την Αναγνωστική Διαδικασία

  • Πριν την ανάγνωση του βιβλίου, επεξεργαζόμαστε το εξώφυλλο, εντοπίζοντας τον τίτλο, τον συγγραφέα, τον εικονογράφο και τον εκδοτικό οίκο
  • Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης δείχνουμε με το δάχτυλο ώστε τα παιδιά να αντιληφθούν τη φορά της γραφής (από πάνω προς τα κάτω και από αριστερά προς τα δεξιά)
  • Θέτουμε ερωτήσεις σχετικές με την υπόθεση πριν (π.χ. για ποιο πράγμα νομίζεις ότι μιλάει η ιστορία;), κατά (π.χ. τι λες να γίνει μετά;) και μετά (π.χ. τι θα έκανες εάν ήσουν στη θέση του;)  την ανάγνωση της ιστορίας, έτσι ώστε να κρατάμε το ενδιαφέρον τους, να καλλιεργούμε την κριτική τους σκέψη αλλά και για να διαπιστώσουμε κατά πόσο το κατανόησαν!

ΚΑΛΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ!!