ΜΟΥΣΙΚΑ ΡΟΜΠΟΤΟΝΗΠΙΑΓΩΓΑΚΙΑ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ (STEM)

Στο νηπιαγωγείο τα παιδιά έχουν ήδη πάρει πάρα πολλά εφόδια με βάση τη μουσική. Τα παιδιά μέσα από την ευχαρίστηση, την χαλαρότητα, την οικειότητα κατανοούν εύκολα μαθησιακούς στόχους που υπηρετούν το πρόγραμμα μαθημάτων του Νηπιαγωγείου. Ειδικότερα, η εκμάθηση μουσικής συμβάλει με τον δικό της τρόπο σε όλα τα παρακάτω μαθήματα που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου.

• Μαθηματικά και Μουσική:

Τα παιδιά μαθαίνουν να ταξινομούν τα παραδοσιακά μουσικά όργανα σε πνευστά-κρουστά-έγχορδα, να απεικονίζουν γραφικά την έννοια του ύψους ( ψηλά- χαμηλά ), να μετρούν τους ρυθμούς.

• Προφορική Επικοινωνία και Μουσική:

Μαθαίνουν να αναζητούν πληροφορίες για τα όργανα, να γνωρίζουν από εικόνες τα ονόματα των οργάνων, να περιγράφουν και να αιτιολογούν το παίξιμο των μουσικών οργάνων, αλλά και να σταθεροποιούν την φωνή τους σε ένα παραδοσιακό τραγούδι.

Μαθαίνουμε για τις κατηγορίες των μουσικών οργάνων

Το επόμενο βήμα είναι να μάθουμε πως να προγραμματίζουμε τις εντολές στην beebot (ρομποτάκι) ώστε να το οδηγήσουμε στα μουσικά όργανα που θέλουμε!

Παίξαμε αρκετές φορές με τα κρουστά και τις νότες στο πεντάγραμμο

Το πρόγραμμα έκλεισε με τον πατέρα της μαθήτριας μας Κ.Α, ο οποίος έπαιξε μαζί μας μπουζούκι, τραγουδήσαμε τις νότες στο πεντάγραμμο και χορέψαμε “το μήλο μου κόκκινο” όλοι μαζί με το ρυθμό του μπουζουκιού!

 

 

 

 

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΕΡΕΤΡΙΑΣ

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΡΕΤΡΙΑΣ

Α ΦΑΣΗ- ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ

Ρωτάμε να μας πουν αν γνωριζουν τι είναι το μουσείο!

Να προβλέψει τι πιστεύει πως θα δει στο μουσείο 

Συζητάμε για τους κανόνες του μουσείου

Β ΦΑΣΗ -ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Η ξεναγός μας έδειξε παιχνίδια της αρχαιότητας και τα συγκρίναμε με τα σύγχρονα . 

Είδαμε οικιακά σκεύη και μαντέψαμε τη χρησιμότητά τους. Συζητήσαμε για το χρώμα , σχήμα και τη διακόσμηση τους

Γ ΦΑΣΗ- ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ

 Προτείνουμε στα παιδιά να αναφέρουν λέξεις σχετικές με όσα είδαν, τις γράφουμε, τις αντιγράφουν και τις σχεδιάζουν

 

ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Η μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο σηματοδοτεί ένα νέο και σημαντικό στάδιο εξέλιξής του ίδιου του παιδιού αλλά και της οικογένειας.

Η έννοια της Μετάβασης
 Ορισμός:

«ένα ατομικό, προσωπικό, ιδιαίτερο και μοναδικό
βίωμα για το κάθε άτομο, συνδεδεμένο με αλλαγές ρόλων και
περιβαλλοντικών συνθηκών» (Mogel,1984,158).
 Αλλαγή ( κοινό χαρακτηριστικό κάθε μετάβασης )
 Μετακίνηση ( από στάδιο σε στάδιο )
 Ανάπτυξη ( εξελικτική πορεία)
προϋποθέτει : την ενεργοποίηση του μηχανισμού :
 της προσαρμογής και
 της ικανότητας αντίδρασης απέναντι στα «εμπόδια»

Στα πλαίσια αυτής της δράσης πραγματοποιήσαμε την επίσκεψη μας στο 21 Δημοτικό σχολείο στα δύο τμήματα της Α Δημοτικού και στην τάξη της Μουσικής, στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων μουσικά ρομποτονηπιαγωγάκια για να γνωρίσουμε και τις ειδικότητες του σχολείου. Για τον λόγο αυτό πήραμε και τα προνηπιάκια μαζί μας να ακούσουν μια ορχήστρα από μεταλλόφωνα!!

αφού μπήκαμε στη τάξη της μουσικής δώσαμε το κλειδί του σολ στη κυρία Αλεκα δώρο από εμάς και η ορχήστρα ξεκίνησε….

1c07a6c8 c86f 4e51 bfe6 48ea4a21b6ea9c6c7cf6 12ce 4bdd a4f8 363f35bc1cff

Σειρά είχαν μετά οι τάξεις της πρώτης , η κυρία Γιώτα και η κα Ιωάννα μας περίμεναν με χαρά μας διαβεβαίωσαν ότι το μάθημα είναι γιορτή , αφού έχουν μικρόφωνο για να μιλάνε τα παιδιά , μαγικό πίνακα (ο διαδραστικός ) που γράφεις με στυλό και σβήνει με το χέρι! Ενθουσιαστήκαμε και πήραμε δωρο μια τεράστια ομαδική κάρτα και άλλες μικρές για να θυμόμαστε τα πρωτάκια, τους περσινούς συμμαθητές μας τους οποίους θα συναντήσουμε το Σεπτέμβρη!

Προσφέραμε και εμείς με τη σειρά μας  τις ζωγραφιές μας που δείχνουν τι φανταζόμαστε για το δημοτικό σχολείο…

ευχαριστούμε πολύ τις δασκάλες κ.Γιωτα και κ.Ιωαννα και τη δασκάλα μουσικής κ.Αλεκα για την υποδοχή!!!

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 

Ξεκινώντας το ΔΗΜΟΤΙΚΌ
 Συνοδεύουμε το παιδί στο σχολείο
 Διαχειριζόμαστε με ψυχραιμία το άγχος αποχωρισμού.
 Αναφέρουμε στηδασκάλα ό,τι θεωρούμε σημαντικό να
γνωρίζει για το παιδί μας.
 Εξοικειωνόμαστε σταδιακά με τον χώρο και το πρόγραμμα.
Αν εμείς νιώσουμε ασφάλεια θα νιώσει και το παιδί
μας.
 Είμαστε συνεπείς στην προσέλευση και την αποχώρηση.
 Δίνουμε χρόνο στον εαυτό μας και στο παιδί να
προσαρμοστεί.
 Είμαστε παρόντες στις συναντήσεις της δασκάλας
αλλά και του συλλόγου γονέων.
 Συμμετέχουμε στις δράσεις του σχολείου
 Γινόμαστε ενεργά μέλη της σχολικής κοινότητας.

Το καλύτερο δώρο που μπορείτε να
προσφέρετε στα παιδιά σας
είναι οι ρίζες της υπευθυνότητας και τα
φτερά της ανεξαρτησίας
DennisWairley

 

 

έχω την πιο γλυκιά μανούλα!

Το σημαντικότερο πρόσωπο στη ζωή ενός παιδιού είναι η μητέρα του. Μακάρι όλα τα παιδιά του κόσμου να έχουν μια αγκαλιά γλυκιά, ένα φιλί, ένα χάδι τρυφερό σαν της μητέρας να τα συντροφεύει στη ζωή τους.

Αγαπώ τη μαμά μου γιατί: με αγκαλιάζει, με φιλάει, μου φτιάχνει, κρέμα, με φροντίζει, με παρηγορεί όταν είμαι λυπημένος, είναι οι απαντήσεις που μας έδωσαν τα νηπιακια μας!

εμείς χειροτεχνησαμε καθρεφτακια για να τα δωρίσουμε στις μαμάδες μας, αφού οι δικές μας είναι οι πιο γλυκά όμορφες!

καθρεφτη καθρεφτάκι μου…

InSlide 08052025 234105421 IMG 20250508 0927033 κι