Ο Αγιασμός θα γίνει Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025
και ώρα 09:00 στον προαύλιο χώρο του 12ου Δημοτικού Σχολείου.
Καλή σχολική χρονιά με υγεία σε εκπαιδευτικούς και παιδιά!
Με αφορμή ένα βιντεάκι με τον εξερευνητή Βάσκο Ντα Γκάμα ξεκινά το ταξίδι μας για μια θαλάσσια περιπέτεια!
Χωριζόμαστε σε ομάδες φτιάχνουμε κυάλια και σημαία καθώς και ένα ημερολόγιο, πυξίδα και δίνουμε όνομα στην ομάδα μας!
φυσικά θα χρειαστούμε και καράβι αλλιώς πως θα ταξιδέψουμε;;
ψηφίζουμε όνομα για το καράβι μας

και φτιάχνουμε τη σημαία που το αντιπροσωπεύει
οι ομάδες είναι έτοιμες για το ταξίδι

Κάθε μέρα αποτελεί και μια δράση των ομάδων και ένα ταξίδι που καταγράφουν στο ημερολόγιο τους και αποτυπώνουν τα συναισθήματα τους.
1η μέρα: Οι ομάδες βρήκαν ένα μπουκάλι με έναν χάρτη και πολλά στοιχεία
κάθε ομάδα έχει να πάει σε ένα διαφορετικό νησί ανάλογα με το χρώμα της ομάδας, η πρώτη θα ασχοληθεί με πειράματα, η δεύτερη με μια εφαρμογή στον υπολογιστή, η τρίτη με μια κατασκευή με πλαστελίνη αφού σκανάρει τα στοιχεία σε QR code που βρήκε, και η τέταρτη ομάδα με μια κατασκευή με υλικά της φύσης.
κάθε επιτυχημένη προσπάθεια δίνει στις ομάδες στοιχεία- γράμματα για τον τελικό γρίφο

οι ομάδες συναρμολογούν τα γράμματα και βρίσκουν τη λύση του γρίφου
2η μέρα: οι ομάδες βρίσκουν πάνω σε φελλούς μηνύματα για τον επόμενο προορισμό τους
Στα επόμενα νησιά οι ομάδες πρέπει να βρουν στοιχεία και να μάθουν για ένα θαλάσσιο ζώο και έπειτα έχουν να φτιάξουν ένα ποίημα, να συνθέσουν μια μουσική, ή να κάνουν μια κατασκευή ή ένα θεατρικό που αφορά το ζώο τους.
Οι ομάδες με αυτές τις δράσεις κερδίζουν κομμάτια από ένα παζλ
το οποίο συνθέτουν στην ολομέλεια
δεν ξεχνάνε να γράψουν στο ημερολόγιο για τα νησιά που επισκέφτηκαν και τα συναισθήματα τους
3η μέρα: συνάντηση με μια γοργόνα
οι ομάδες εδώ σκέφτονται τι θα μπορούσαν να πουν στην γοργόνα, γιατί βρέθηκε κοντά στο πλοίο τους, ποιο το παράπονό της και βρίσκουν λύση σε αυτό
4η μέρα: οι μαθητές χρησιμοποιούν τις πυξίδες τους για να βρουν την Ανατολή
στοιχεία σε μπουκάλι για την επόμενη χώρα που θα επισκεφτούν και είναι η Κίνα
Ακούνε για τον θαλασσοπόρο Μάρκο Πόλο και τις εμπορικές συναλλαγές που έκανε στην Κίνα.
οι ομάδες καλούνται με υλικά της επιλογής τους να φτιάξουν προϊόντα και έπειτα να στήσουν πάγκο με τιμές για να το πουλήσουν
χρησιμοποιούν ξυλάκια για χρήματα για να κάνουν κάποιες συναλλαγές μεταξύ τους οι ομάδες
κλείνει η ημέρα με αγοραπωλησίες
5η μέρα: οι ομάδες έχουν να λύσουν κάποιους γρίφους στο νέο αυτό μέρος που ταξιδεύουν
αφού λύσουν τους γρίφους και φτιάξουν την ετικέτα του κάθε τρόφιμου που βρήκαν
επιλέγουν το τρόφιμο από την κούτα
οι ομάδες είναι πεινασμένες τόσες μέρες να εξερευνούν τόπους μακρινούς ήρθε η ώρα να μαγειρέψουν κάτι με τα υλικά που έχουν
6η μέρα: ταξιδεύοντας στη θάλασσα οι ομάδες κάνουν διαγωνισμό με κουίζ και κερδίζουν πόντους. Θέλουν να φτάσουν στον θησαυρό με όσο το δυνατόν περισσότερους πόντους. Στο τέλος οι ομάδες καλούνται να βρουν με γρίφο το μέρος που κρύβεται ο θησαυρός
και ο θησαυρός είναι ένα καρπούζι που θα ευχαριστηθούν στην αυλή!!!
7η μέρα οι ομάδες φτιάχνουν έναν χάρτη με όλα τα νησιά και τα μέρη που είδαν
με σχοινάκι μας δείχνουν την διαδρομή τους
8η μέρα μια απόδραση με μια θαλασσινή περιπέτεια στο σινεμά με το έργο «Ήρωας του βυθού»
9η μέρα οι θαλασσοπόροι θα παίξουν με το νερό
Το τέλος των εξερευνήσεων τους έχει κάνει πλούσιους σε γνώσεις για το θαλάσσιο οικοσύστημα και οι κατασκευές για αυτά προστίθενται στο βιντεάκι με τα οικοσυστήματα.
Κλείνοντας τις δράσεις εξερεύνησης των οικοσυστημάτων ως οικολογικό σχολείο φτιάξαμε ένα βιντεάκι με όλα όσα μάθαμε και με τις καλλιτεχνικές δημιουργίες μας σε μικρογραφίες μέσα σε κουτιά και σας τα παρουσιάζουμε!
Αυτή την εβδομάδα δουλέψαμε αντίθετες έννοιες με πολλά παιχνίδια.
Επίσης ξεχορταριάσαμε τον κήπο μας και το προετοιμάσαμε για τη νέα σπορά
και μιλήσαμε για την πρωτομαγιά
φτιάξαμε στεφανάκια για το κεφαλάκι μας
φτιάξαμε πολλά διαφορετικά λουλούδια
και αφού μάθαμε την ιστορία των κεραμικών της Ρόδου Ίκαρος φτιάξαμε βάζα με τα χρώματα των κεραμικών μπλε, κόκκινο και πράσινο
πληροφορίες από πηγές: https://www.rodiaki.gr/article/300802/o-ikaros-h-istoria-toy-kai-ta-panakriba-keramika-toy
Κεραμικά Icaro – Ίκαρος: τα αριστουργήματα του θρυλικού εργοστασίου της Ρόδου
χρησιμοποιήσαμε και αληθινά λουλούδια του αγρού και φτιάξαμε ένα μπουκέτο σε βάζο
Η ΑΝΟΙΚΤΗ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΚΟΙΝΟΥ ΞΕΚΙΝΑ !
Το σχολείο μας 2ο Νηπιαγωγείο Ρόδου Χριστοδούλειο
συμμετέχει στο
Bravo Schools 2025
στον 8ο Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό
για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους
στον οποίο καταγράφονται οι προτάσεις των μαθητών για
τη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου!
Ψηφίστε τώρα τις καλύτερες πρωτοβουλίες & δράσεις
με στόχο την επιβράβευση των σχολικών προτάσεων.
Αναδείξτε τις καλύτερες εργασίες ώστε να ενταχθεί
το σχολείο μας, ως κέντρο ενημέρωσης και αφύπνισης
της τοπικής μας κοινότητας και να ενταχτεί στο
Δίκτυο Πρεσβευτών
των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης!
Η ΣΤΗΡΙΞΗ ΟΛΩΝ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ!
Διάρκεια ψηφοφορίας μέχρι την Πέμπτη 15 Μαΐου
Ψηφίστε ΕΔΩ
ή αντιγράψτε και επικολλήστε το σύνδεσμο της ψηφοφορίας
https://bravo-schools.inactionforabetterworld.com/voting-by-school/2o-nhpiagwgeio-rodoy-xristodoyleio.2231.html
Μιλώντας σε προηγούμενες δράσεις για την Αίγυπτο μάθαμε ότι από εκεί μας έρχονται τα περιστέρια τώρα την Άνοιξη
φτάνουν σε μας για να φτιάξουν τις φωλιές τους και να γεννήσουν τα μωρά τους σε θερμοκρασίες ήπιες και ζεστές
και τώρα που είναι άνοιξη βλέπουμε γύρω μας διάφορα έντομα όπως τις πεταλούδες
μαθαίνουμε για τις πεταλουδίτσες τον κύκλο ζωής τους
αλλά και κάποια αληθινά γεγονότα για αυτές όπως πως τους αρέσουν τα κόκκινα, κίτρινα και μπλε άνθη και απολαμβάνουν νέκταρ από αυτά με βαθύ μίσχο και με πλατφόρμα προσγείωσης, αγαπημένες τους μυρωδιές της λεβάντας και του θυμαριού
και έπειτα βλέπουμε τα φυτά γύρω μας να ανθίζουν

πόσο διαφορετικά άνθη υπάρχουν, χρώματα σχήματα αρώματα
και ναι υπάρχουν άνθη αγόρια και κορίτσια αλλά και τέλεια

Γιατί υπάρχουν τα άνθη;
Συνδέουμε τα έντομα με τα άνθη και μιλάμε για την επικονίαση τη διαδικασία γονιμοποίησης και τα έντομα τους επικονιαστές μας
