Σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά θα γίνει 11/09/2024 ημέρα Τετάρτη στις 09:30 στο προαύλιο χώρο του 12ου δημοτικού σχολείου.
καλή σχολική χρονιά με υγεία και πολλά χαμόγελα!
Μέσα από διάφορες δράσεις όλη τη χρονιά προσπαθήσαμε να μάθουμε να έχουμε οικολογική συνείδηση σε όλους τους τομείς δράσης μας.
και αβίαστα τώρα μπορούμε να θέσουμε τους κανόνες μας ώστε να τους κάνουμε γνωστούς και στους επόμενους μαθητές και να μπορέσουμε να τους τηρήσουμε!
μπήκαν σε εμφανή σημείο στην είσοδο του νηπιαγωγείου
Την επόμενη χρονιά ελπίζουμε να χτίσουμε ακόμη περισσότερα βήματα στην προσπάθειά μας να γίνουμε ένα οικολογικό σχολείο!
Οι Αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες, ήταν αθλητικοί αγώνες μεταξύ αγωνιζόμενων από τις ελληνικές πόλεις της αρχαιότητας και οι σημαντικότεροι από τους πανελλήνιους αγώνες της Αρχαίας Ελλάδας (οι άλλοι ήταν τα Πύθια, Νέμεα, και Ίσθμια). Διεξάγονταν στην Αρχαία Ολυμπία κάθε τέσσερα έτη από το 776 π.Χ, και διοργανώνονταν έως το 392 μ.Χ. όταν ο Βυζαντινός αυτοκράτορας Θεοδόσιος Α΄ τους κατάργησε οριστικά. Κατά τον 19ο αιώνα πραγματοποιήθηκαν 4 διοργανώσεις των Ολυμπίων στην Αθήνα, ως αναβίωση των αρχαίων Ολυμπιακών αγώνων. Από το 1896, οι σύγχρονοι αγώνες έγιναν διεθνείς και αναβίωσαν με την ονομασία Ολυμπιακοί Αγώνες, γνωστοί και ως Θερινοί Ολυμπιακοί ενώ διεξάγονται και Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες από το 1924. πηγή: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE%BF%CE%B9_%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%AF_%CE%B1%CE%B3%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CF%82
Ξεκινήσαμε με τον μύθο του Διαγόρα
και συνεχίσαμε με τους Ολυμπιακούς αγώνες της αρχαιότητας και τα αθλήματά τους
πόσα ήταν τότε και ποια; Πόσα είναι σήμερα και ποια;
O ανταγωνισμός μεταξύ των αγωνιζομένων παίρνει το νόημα της ασκήσεως της αρετής και της αγωνιστικής άμιλλας. Στην αρχαία Ελλάδα το αγωνιστικό πνεύμα και το αθλητικό ιδανικό καταλαμβάνουν πρωταρχική θέση μέσα στην κοινωνική ζωή, για πρώτη φορά στην ανθρώπινη ιστορία. H ψυχική και πνευματική καλλιέργεια του ανθρώπου δεν αντιτάσσονται στην άσκηση του σώματος? αντίθετα αλληλοσυμπληρώνονται. πηγή: https://www.kathimerini.gr/opinion/688799/h-genesi-tis-olympiakis-ideas/
Με αφορμή αυτά τα κείμενα ξεκινάμε ένα ταξίδι στον αθλητισμό, στους ολυμπιακούς αγώνες σε αυτά που έχουν να μας εμφυσήσουν και στις έννοιες όπως εκεχειρία, ευγενή άμιλλα, αγωνιστικό πνεύμα που είναι στοιχεία που θέλουμε για τους πολίτες του μέλλοντος.
Μιλάμε για τα αγωνίσματα της αρχαιότητας και για τα σημερινά αγωνίσματα. Παίζουμε γλωσσικά παιχνίδια και μαθηματικά με αυτά.
Μιλάμε για την εκεχειρία,
Ο θεσμός της Ιερής Εκεχειρίας καθιερώθηκε τον 8ο αιώνα π.χ. Οι δημιουργοί της, οι αρχαίοι Έλληνες Βασιλιάδες Ήφητος, Κλεισθένης και Λυκούργος, υπέγραψαν τη μεγαλύτερη σε διάρκεια συμφωνία ειρήνης στην Ιστορία, την Ολυμπιακή Εκεχειρία, η οποία αργότερα επικυρώθηκε ως συνθήκη και από τις υπόλοιπες ελληνικές πόλεις-κράτη. Σύμφωνα με αυτή τη διεθνή συμφωνία, όλες οι εχθροπραξίες αναβάλλονταν κατά τη διάρκεια της Εκεχειρίας, η οποία άρχιζε εφτά μέρες πριν την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων και έληγε την έβδομη μέρα μετά τη λήξη των Αγώνων. πηγή: https://unric.org/el/%CE%BF%CE%B7%CE%B5-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%B7-%CE%B5%CE%BA%CE%B5%CF%87%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B9%CE%B1/
Δημιουργούμε την καλοκαιρινή παράσταση με αφορμή όλα αυτά.
μαθαίνουμε τις ηπείρους και βασικά πράγματα για αυτές με αφορμή την σημαία των ολυμπιακών αγώνων.
Στρουθοκάμηλοι, Λεμούριοι, Πόνυ, Λάμα, Πρόβατα, Σκαντζόχοιροι, εξωτικά κατοικίδια και πολλά άλλα.
Η Κοιλάδα των Πεταλούδων είναι ένα φυσικό καταφύγιο στο βόρειο τμήμα του νησιού, εκεί υπάρχει ένα δάσος γεμάτο δέντρα Liquidambar Orientalis ή Ζητιά και το υπέροχο είδος πεταλούδας, που ονομάζεται Panaxia Quadripunctaria!
Πίνδαρος, Διαγορίδες και μύθος της Ρόδου
Με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες ασχοληθήκαμε με τον πιο σπουδαίο ολυμπιονίκη της Ρόδου, στην αρχαιότητα, τον πυγμάχο Διαγόρα
και την οικογένεια του. Οι τρεις γιοι του Διαγόρα, Δαμάγητος, Ακουσίλαος και Δωριέας, καθώς και ο εγγονός του, ο Πεισίροδος, ήταν επίσης, ολυμπιονίκες.
Η, δε, Καλλιπάτειρα, κόρη του Διαγόρα, υπήρξε η πρώτη γυναίκα που παρακολούθησε τους ολυμπιακούς αγώνες.
Μεταμφιεσμένη σε άντρα γυμναστή, εφόσον απαγορευόταν η είσοδος σε γυναίκες, η Καλλιπάτειρα θέλησε να θαυμάσει τον γιο της Πεισίροδο. Όταν αποκαλύφθηκε η γυναικεία της φύση δεν τιμωρήθηκε με θάνατο, όπως προβλεπόταν, γιατί ανήκε στην οικογένεια των Διαγοριδών, μια οικογένεια σπουδαίων αθλητών, με σειρά από νίκες στους ολυμπιακούς αγώνες.
Ο μεγάλος ποιητής της αρχαιότητας Πίνδαρος έγραψε έναν ύμνο προς τιμή του Διαγόρα. Πέρα από τον Διαγόρα, ο ύμνος αυτός μιλάει και για τον μύθο της Ρόδου.
Μέσα από ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες τα παιδιά, χωρισμένα σε ομάδες, είχαν την ευκαιρία να αποτυπώσουν τον μύθο της Ρόδου με τη ζωγραφική αλλά και να τον δραματοποιήσουν. Σύμφωνα με τον μύθο, όταν οι θεοί μοίρασαν τη γη, ξέχασαν να αφήσουν ένα κομμάτι στον θεό Ήλιο. Ο Ήλιος έλειπε γιατί κάθε μέρα έκανε το ταξίδι του, στον ουρανό, με το τέθριππό του, από την ανατολή ως τη δύση.
Όταν επέστρεψε και ζήτησε το δικό του κομμάτι, ο Δίας, ο αρχηγός των θεών, του είπε ότι τον ξεχάσανε, κι έτσι, την άλλη μέρα, θα ξαναμοιράζανε τη γη για να αφήσουνε ένα κομμάτι και σε εκείνον.
Ο Ήλιος, όμως, απάντησε στον Δία ότι για εκείνον θα ήθελε τη γη που θα βγει από τη θάλασσα…
Ένα νησί, αναδύθηκε, τότε, από τη θάλασσα…Το νησί αυτό ήταν η Ρόδος!
Κι από τότε, ο θεός Ήλιος έγινε ο προστάτης της. Της έδωσε το όνομα Ρόδος, γιατί έτσι έλεγαν τη νύμφη που ερωτεύτηκε και παντρεύτηκε!
Ολοκληρώνοντας τη δραστηριότητα, η κάθε ομάδα παρουσίασε τη δική της ζωγραφική αποτύπωση, στις υπόλοιπες!
Τέλος, δημιουργήσαμε ένα βιβλιαράκια με τις ζωγραφικές αποτυπώσεις τις κάθε ομάδας!
Τέλος, συγκεντρώσαμε όλες τις δράσεις μας σε μία ταινία που αφορά στους Διαγορίδες και στον μύθο της Ρόδου.
Στο πλαίσιο των δράσεων του Διαπεριφερειακού Θεματικού Δικτύου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο», μέλος του οποίου είναι και το νηπιαγωγείο μας, μιλήσαμε με τα παιδιά για το πώς μπορούμε να έχουμε μία ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο. Είδαμε το βίντεο «Ασφάλεια στο internet με απλά λόγια!» https://www.youtube.com/watch?v=y41bXahQVLk&t=3s.
Ανταλλάξαμε απόψεις και εμπειρίες πάνω στο θέμα και στο τέλος αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μία αφίσα με μηνύματα για ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο. Μέσα από ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες, τα παιδιά αποφάσισαν τα μηνύματα που θα αναγράφονται στην αφίσα και τα ηχογραφήσαμε.
Στη συνέχεια, πάλι μέσα από ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες αποφασίσανε για το τι θα περιέχει η αφίσα και προχώρησαν στη ζωγραφική αποτύπωσή του.
Τέλος, συγκεντρώσαμε όλες τις δράσεις σε μία ταινία με τίτλο «Ασφάλεια στο
διαδίκτυο»
και ένα μικρό κλιπ με κάποιες ζωγραφιές
Σήμερα με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος θυμηθήκαμε την αγάπη μας για τη γη μας, τα προγράμματα για το έδαφος, την ανακύκλωση, την επαναχρησιμοποίηση και το λαχανόκηπο μας. Θυμηθήκαμε πως δείχνουμε εμείς την αγάπη μας για την φύση και τι πρέπει να κάνουμε για να έχουμε ένα βιώσιμο πλανήτη. Αυτή τη χρονιά το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος για το 2024 είναι: «αποκατάσταση του εδάφους, ερημοποίηση και η ανθεκτικότητα στην ξηρασία».
Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/38
© SanSimera.gr
Συζητήσαμε ενημερωθήκαμε αλλά αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε και να καλλιτεχνήσουμε την αγάπη μας για την προστασία της θάλασσας και των ζώων της θάλασσας.
«Να αγαπάμε συνέχεια τα καβούρια»
«Καθαρίζω τη θάλασσα, αγαπάω τα ζώα»
«Η θάλασσα πρέπει να είναι καθαρή»
«Προστατεύω τα ψαράκια»
Συνθήματα στις αφίσες των ομαδικών εργασιών
Τώρα την άνοιξη, ασχοληθήκαμε εκ νέου με τη σπορά διαφόρων φυτών και τις απαραίτητες συνθήκες που χρειάζεται το κάθε φυτό για να μεγαλώσει.
Φυτέψαμε: πράσινη πιπεριά, κρεμμύδι (με σπόρους και βολβό), καλαμπόκι, κολοκύθι, ντομάτα, ακτινίδιο και φακές, με τις οποίες κάναμε και πειράματα φυτεύοντάς τες με ή χωρίς νερό, με ή χωρίς φως, με ή χωρίς αέρα και παρατηρήσαμε τα αποτελέσματα.
Φυτέψαμε σε γυάλινα βάζα ώστε να παρακολουθούμε καλύτερα την εξέλιξή των φυτών (π.χ. το πώς μεγαλώνουν οι ρίζες τους),
αλλά αξιοποιήσαμε και τις ξύλινες ζαρντινιέρες της αυλής μας.
Παρατηρήσαμε τους σπόρους του κάθε φυτού, αξιοποιώντας, πέρα από την όρασή μας, την όσφρηση και την αφή. Γνωρίσαμε διαφορετικούς τρόπους φυτέματος (π.χ. σπόροι, βολβοί, καρποί), με τη βοήθεια της κυρίας Σοφίας που μας επισκέφτηκε και μοιράστηκε μαζί μας τις γνώσεις της.
Τέλος, μέσα από δραστηριότητες αναδυόμενου γραμματισμού, ετοιμάσαμε καρτέλες με τα ονόματά τους.