Στοματική Υγιεινή

Μοιραζόμαστε μαζί σας μια όμορφη δράση που κάναμε στα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου μας σχετικά με τη φροντίδα των δοντιών μας!

   eikona Viber 2025 12 17 11 12 44 342   eikona Viber 2025 12 18 12 29 39 518

Ξεκινήσαμε με μια μικρή κουβέντα για το πόσο σημαντικό είναι να προσέχουμε τα δοντάκια μας, ποιες τροφές τους κάνουν κακό και ποιες τα βοηθούν να μένουν δυνατά και υγιή. Μιλήσαμε επίσης για το σωστό βούρτσισμα και για το πόσο χρήσιμο είναι να επισκεπτόμαστε τον οδοντίατρο.

Έπειτα, ακούσαμε όλοι μαζί ένα χαρούμενο, εκπαιδευτικό τραγούδι για τη στοματική υγιεινή, που άρεσε πολύ στα παιδιά και τα βοήθησε να θυμηθούν όσα συζητήσαμε.

eikona Viber 2025 12 17 11 12 44 093

Ακολούθησε ένα διασκεδαστικό παιχνίδι: τα παιδιά “λέρωσαν” μια πλαστικοποιημένη οδοντοστοιχία και μετά την καθάρισαν με μια αυτοσχέδια οδοντόβουρτσα, μαθαίνοντας έτσι πώς πρέπει να φροντίζουμε σωστά τα δόντια μας.

eikona Viber 2025 12 17 11 29 54 068    eikona Viber 2025 12 17 11 12 43 350   eikona Viber 2025 12 17 11 12 42 777

Στο τέλος, έκαναν μια δημιουργική εργασία. Ζωγράφισαν διάφορες τροφές, τις έκοψαν και τις κόλλησαν στο «χαρούμενο» και στο «λυπημένο» δοντάκι, ανάλογα με το αν κάνουν καλό ή κακό στα δόντια.

eikona Viber 2025 12 17 11 12 43 835   eikona Viber 2025 12 17 11 12 43 586   eikona Viber 2025 12 17 11 12 44 601

Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία και τα παιδιά συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό! Ελπίζω ότι θα μοιραστούν μαζί σας όλα όσα έμαθαν.

Με εκτίμηση,

Ιωάννα Φραγκολιά (Σχολική Νοσηλεύτρια) και οι Νηπιαγωγοί

Παρουσίαση των μαθητών/ τριών του Τμήματος 2 στους ετέρους του eTwinning

Στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στο eTwinning project “Green Heroes”, μαζί με τους/τις μαθητές/τριες του τμήματος 2, δημιουργήσαμε με πολλή φαντασία και χαρά ένα ξεχωριστό βίντεο παρουσίασης. Κάθε παιδί επέλεξε το αγαπημένο του λουλούδι και ζωγράφισε τον εαυτό του, συνδυάζοντας χρώματα, συναισθήματα και προσωπική έκφραση. Όλες αυτές οι μοναδικές δημιουργίες ενώθηκαν και σχημάτισαν την ομαδική μας παρουσίαση, αναδεικνύοντας τη διαφορετικότητα, τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα της τάξης μας.

Χριστουγεννιάτικο δέντρο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στο νηπιαγωγείο μας, με αφορμή τις γιορτές των Χριστουγέννων και εμπνεόμενοι απο το project του eTwinning, δημιουργήσαμε ένα ξεχωριστό χριστουγεννιάτικο δέντρο από ανακυκλώσιμα υλικά. Τα παιδιά αξιοποίησαν  υλικά που θα κατέληγαν στα σκουπίδια και τους έδωσαν νέα ζωή με φαντασία και δημιουργικότητα. Με ρολά χαρτιού, χαρτόνια και καπάκια, το δέντρο μας πήρε μορφή μέσα από τη συνεργασία όλων. Η δραστηριότητα βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν την αξία της ανακύκλωσης και της προστασίας του περιβάλλοντος. Παράλληλα, καλλιεργήθηκε το ομαδικό πνεύμα και η χαρά της δημιουργίας. Το αποτέλεσμα γέμισε την τάξη μας με χρώμα, χαμόγελα και χριστουγεννιάτικη διάθεση.

 

🌍 Πρώτη Διαδικτυακή Συνάντηση – Green Heroes: From Seeds to Greenhouse

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning “Green Heroes: From Seeds to Greenhouse”, πραγματοποιήθηκε η πρώτη διαδικτυακή συνάντηση με τους εταίρους μας. Φέτος συνεργαζόμαστε με ένα Δημοτικό Σχολείο από την Τουρκία και αυτή η πρώτη επικοινωνία αποτέλεσε μια υπέροχη ευκαιρία γνωριμίας, ανταλλαγής και δημιουργικής συνεργασίας.20251106 085942

Η συνάντηση ξεκίνησε με ένα ζεστό καλωσόρισμα. Τα παιδιά, γεμάτα χαρά και περιέργεια, χαιρέτησαν τους καινούριους τους φίλους μέσα από την οθόνη. Παρόλο που μιλούσαν διαφορετικές γλώσσες, κατάφεραν να επικοινωνήσουν μέσα από χαμόγελα, χειροκροτήματα και εκφράσεις χαράς, αποδεικνύοντας ότι η γλώσσα της φιλίας και της συνεργασίας είναι παγκόσμια.

Στη συνέχεια, κάθε παιδί συστήθηκε με το όνομά του και το αγαπημένο του παιχνίδι, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών των δύο χωρών. Αυτή η δραστηριότητα βοήθησε τα παιδιά να γνωριστούν με έναν απλό και ευχάριστο τρόπο, ενισχύοντας την αυτοέκφραση και την αίσθηση ότι ανήκουν σε μια κοινή ομάδα.

IMG 20251106 WA0005

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία ενός συνεργατικού ψηφιακού έργου ζωγραφικής μέσα από την εφαρμογή Colorillo. Τα παιδιά, ζωγραφίζοντας ταυτόχρονα στην ίδια εικονική επιφάνεια, δημιούργησαν ένα πολύχρωμο έργο που αποτύπωνε τη χαρά, τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους. Ήταν συγκινητικό να βλέπει κανείς πώς οι μικροί μαθητές, παρόλο που βρίσκονταν πολλά χιλιόμετρα μακριά, κατάφεραν να συνεργαστούν σαν να ήταν στην ίδια αίθουσα.

Screenshot 20251106 091245 Chrome

Καθ’ όλη τη διάρκεια της συνάντησης, το ενδιαφέρον των παιδιών παρέμεινε ζωντανό. Παρακολουθούσαν με προσοχή, χαμογελούσαν, σχολίαζαν και ανυπομονούσαν να δουν τι θα ζωγράφιζαν οι φίλοι τους από την Τουρκία. Η ατμόσφαιρα ήταν γεμάτη ενθουσιασμό, αποδοχή και αμοιβαίο σεβασμό.

viber image 2025 11 06 09 19 12 621 1 IMG 2deca73bf3b07848915ada2770ce08de V

Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε ένα πολύτιμο παράδειγμα συνεργατικής μάθησης και διαπολιτισμικής επικοινωνίας, που ενισχύει όχι μόνο τις γλωσσικές και ψηφιακές δεξιότητες των παιδιών, αλλά και τις αξίες της φιλίας, της ειρήνης και του σεβασμού στη διαφορετικότητα. Μέσα από δράσεις όπως αυτή, τα παιδιά μαθαίνουν ότι η γνώση και η δημιουργία δεν έχουν σύνορα· ότι μπορούμε όλοι να συνεργαστούμε για έναν κοινό σκοπό — να γίνουμε “πράσινοι ήρωες” που φροντίζουν τη Γη μας και τους ανθρώπους της.

Δυνατά Πρωινά για Δυνατά Παιδιά

«Δυνατά Πρωινά για Δυνατά Παιδιά»

Αγαπητοί γονείς,

Σας ευχαριστούμε θερμά για τη συνεργασία και τη στήριξή σας στη δράση μας με τίτλο «Δυνατά Πρωινά για Δυνατά Παιδιά», που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Διατροφής.

Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε συζήτηση και βιωματικές δραστηριότητες σχετικά με τη σημασία ενός υγιεινού και ισορροπημένου πρωινού.

eikona Viber 2025 10 23 09 13 20 586eikona Viber 2025 10 23 09 13 20 510

Μέσα από ένα παιχνίδι με την Πυραμίδα της Διατροφής, γνώρισαν τις ομάδες τροφίμων και κόλλησαν στις σωστές κατηγορίες τα αντίστοιχα τρόφιμα, κατανοώντας ποια τρόφιμα χρειάζεται να καταναλώνουν συχνά και ποια με μέτρο.

eikona Viber 2025 10 23 09 13 20 318

Ακολούθησε ένα διασκεδαστικό παιχνίδι με ψεύτικα φαγητά, όπου τα παιδιά δημιούργησαν ένα «πιάτο» επιλέγοντας τρόφιμα από αυτά που υπήρχαν απλωμένα στο πάτωμα.
Πριν από τη δράση, πολλά παιδιά είχαν επιλέξει γλυκά και τρόφιμα τύπου “junk food”, ενώ μετά τη δράση —έχοντας αποκτήσει νέες γνώσεις— επέλεξαν λιγότερα γλυκά και περισσότερα υγιεινά τρόφιμα, δείχνοντας πόσο θετικά επηρέασε η εμπειρία αυτή τη στάση τους απέναντι στη διατροφή.

eikona Viber 2025 10 23 09 13 20 491

eikona Viber 2025 10 23 09 13 20 092  eikona Viber 2025 10 23 09 13 20 338

Επιλογή πρωινού πριν τη δράση 

eikona Viber 2025 10 23 09 13 20 067  eikona Viber 2025 10 23 09 13 20 176

                 Επιλογή πρωινού μετά τη δράση

Η δράση ολοκληρώθηκε με τη συλλογική παρασκευή μιας φρουτοσαλάτας, στην οποία τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά, κόβοντας και ανακατεύοντας φρούτα που έφεραν από το σπίτι. Ήταν μια όμορφη εμπειρία συνεργασίας, χαράς και μάθησης, που ανέδειξε τη σημασία της υγιεινής διατροφής και της ομαδικότητας.

eikona Viber 2025 10 23 09 13 20 132         eikona Viber 2025 10 23 09 13 20 210

Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και τη συμβολή σας στην επιτυχία αυτής της δράσης, που είχε ως στόχο την καλλιέργεια υγιεινών συνηθειών και την ευαισθητοποίηση των παιδιών γύρω από τη σωστή διατροφή.

Με εκτίμηση,
Οι Νηπιαγωγοί και η Σχολική Νοσηλεύτρια 

ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΕΡΓΙΑ

Αγαπητοί γονείς,

Στο πλαίσιο της αγωγής υγείας, πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας μια εκπαιδευτική δράση με θέμα «Μαθαίνω για τις αλλεργίες», από τη σχολική νοσηλεύτρια του σχολείου, Ιωάννα Φραγκολιά.
Σκοπός της δράσης ήταν τα παιδιά να γνωρίσουν με απλό και κατανοητό τρόπο τι είναι η αλλεργία, ποια τρόφιμα ή ουσίες μπορεί να την προκαλέσουν, ποια είναι τα βασικά συμπτώματα και πώς μπορούμε όλοι να προστατεύουμε τον εαυτό μας και τους φίλους μας στο σχολείο.

Η προσέγγιση έγινε μέσα από την αφήγηση ενός παραμυθιού, «Η μελισσούλα που είχε αλλεργία στα λουλούδια» το οποίο βοήθησε τα νήπια να κατανοήσουν το θέμα μέσα από μια ευχάριστη και δημιουργική εμπειρία.
Ακολούθησε ομαδική δραστηριότητα αξιολόγησης, όπου τα παιδιά συμμετείχαν επιλέγοντας εικόνες σχετικές με το παραμύθι και συζητώντας για το ποια τρόφιμα μπορεί να προκαλέσουν αλλεργίες και πώς μπορούμε να φροντίζουμε τους συμμαθητές μας που έχουν αλλεργίες.

Μέσα από τη δράση αυτή, τα παιδιά:

  • ανέπτυξαν την ενσυναίσθηση και τον σεβασμό προς τις ανάγκες των άλλων.
  • κατανόησαν τη σημασία της πρόληψης και της προσοχής στη διατροφή.
  • ενίσχυσαν τις κοινωνικές τους δεξιότητες μέσα από τη συνεργασία και τη συζήτηση.
  • και μοιράστηκαν προσωπικές εμπειρίες.

Η ενημέρωση για τις αλλεργίες αποτελεί σημαντικό κομμάτι της ασφάλειας και της καθημερινής φροντίδας στο σχολείο μας. Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς για τη συνεργασία και την προσοχή τους στην προετοιμασία των γευμάτων των παιδιών, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού περιβάλλοντος για όλους.

0 02 05 7b05e7961995e6ba3c63d860050faec0810ccac1161e443cac56ced03889bd45 510d49c7e2398c02

0 02 05 37cdc53beba9b0fa52386d2b65d4d95f73ecb2492e778422e8468301e59dbb88 eabb7cea692cbc54

0 02 05 ce62db4ee94bfcd19459102747a6bd2e70c4a1701479402c03e7592b3e57c6f8 37549d5a454e6623

Επιμέλεια άρθρου: Ιωάννα Φραγκολιά, ΠΕ25 Σχολική Νοσηλεύτρια

Πρώτη Άσκηση Σεισμού στο 2ο Νηπιαγωγείο Πικερμίου

Stigmiotypo othonhs 2025 10 18 082556

Την Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε η πρώτη άσκηση σεισμού στο νηπιαγωγείο μας. Η προετοιμασία για την πρώτη άσκηση σεισμού πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας μεθοδικά, μέσα από πλούσιες βιωματικές και διαδραστικές δραστηριότητες.

Την προηγούμενη εβδομάδα, τα παιδιά μοιράστηκαν στην ολομέλεια τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους σχετικά με το φαινόμενο του σεισμού και, μέσα από τη συνεργασία και τη διερεύνηση, έχτισαν τις νέες τους γνώσεις πάνω σε αυτό.

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο που βοηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν με απλό και κατανοητό τρόπο τι είναι ο σεισμός, πώς προκαλείται και ποια μέτρα προστασίας πρέπει να λαμβάνουμε για να είμαστε ασφαλείς.
 Βίντεο 1
 Βίντεο 2

Μάθαμε για τις τεκτονικές πλάκες, τη σύγκρουσή τους που προκαλεί τους σεισμούς, για τη κλίμακα Ρίχτερ που μετρά το μέγεθος του σεισμού, καθώς και για τον σεισμογράφο και το σεισμογράφημα, που μας δείχνουν πόσο δυνατός ήταν ένας σεισμός. Δημιουργήσαμε τον δικό μας σεισμογράφο και σχεδιάσαμε σεισμογραφήματα, παίζοντας παράλληλα με την έννοια της μέτρησης.

Stigmiotypo othonhs 2025 10 18 083659

Stigmiotypo othonhs 2025 10 18 072550  20251013 091741

Μάθαμε για τα κύματα τσουνάμι, τα πελώρια κύματα που δημιουργούνται όταν συμβαίνουν ισχυροί σεισμοί με επίκεντρο κάτω από τη θάλασσα. Συζητήσαμε για την επικινδυνότητά τους και τις μεγάλες φυσικές καταστροφές που μπορούν να προκαλέσουν σε παραθαλάσσιες πόλεις και χωριά.

Stigmiotypo othonhs 2025 10 18 065212

Συζητήσαμε για το «βαλιτσάκι του σεισμού», τι πρέπει να περιέχει (νερό, φακό, σφυρίχτρα, φαρμακείο πρώτων βοηθειών κ.ά.) και γιατί είναι απαραίτητο σε κάθε σπίτι και σχολείο. Στη συνέχεια τα παιδιά δημιούργησαν τα δικά τους βαλιτσάκια σεισμού ( Τμήμα 2).

20251013 12553420251013 123841

Φτιάξαμε mini books με μέτρα προστασίας και αντικείμενα που πρέπει να υπάρχουν στο βαλιτσάκι του σεισμού (Τμήμα 1).

20251013 123633

Συζητήσαμε επίσης για τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης και τις υπηρεσίες που συνδέονται με αυτά:

166 – ΕΚΑΒ, 199 – Πυροσβεστική, 100 – Αστυνομία και 112 – Ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης.

Μιλήσαμε για το πώς αυτές οι υπηρεσίες μπορούν να βοηθήσουν σε περίπτωση σεισμού. Φτιάξαμε ατομικά κινητά τηλέφωνα ώστε να μπορούμε να καλούμε τους αριθμούς αυτούς σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Stigmiotypo othonhs 2025 10 18 080609

20251015 124442 thumbnail 20251015 124331

bac002ad 2de1 427c b90a 98e65542aa91Stigmiotypo othonhs 2025 10 18 073310

Παρακολουθήσαμε  ενημερωτικό βίντεο για τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 112, μέσα από το οποίο τα παιδιά έμαθαν πότε και πώς μπορούμε να τον χρησιμοποιήσουμε σε περίπτωση ανάγκης.
 Δείτε το βίντεο εδώ

Συνδέσαμε το φαινόμενο του σεισμού και με τη Μυθολογία, γνωρίζοντας τον γίγαντα Εγκέλαδο. Έτσι, τα παιδιά κατάλαβαν γιατί στις ειδήσεις συχνά ακούμε τη φράση «ξύπνησε ο Εγκέλαδος».

Stigmiotypo othonhs 2025 10 18 074412

Παίξαμε διασκεδαστικά ψηφιακά παιχνίδια στον διαδραστικό πίνακα, μέσα από τα οποία τα παιδιά αξιοποίησαν τις νέες γνώσεις τους για τα τους σεισμούς.
Παιχνίδι 1
Παιχνίδι 2

d28d2ef8 0f24 4c42 8943 45a90c1cb15b

Τη Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2025, το κουδούνι χτύπησε απρόσμενα σηματοδοτώντας την έναρξη της άσκησης σεισμού.

Τα παιδιά, πλήρως προετοιμασμένα, αντέδρασαν με ψυχραιμία και ωριμότητα:

  • Με το πρώτο σύνθημα, μπήκαν κάτω από τα τραπέζια και κράτησαν τα πόδια των επίπλων για προστασία.
  • Με το δεύτερο σύνθημα, σχημάτισαν σειρά, κάλυψαν το κεφάλι τους με τα χέρια και με σταθερό ρυθμό συγκεντρώθηκαν στον προκαθορισμένο χώρο συγκέντρωσης στον προαύλιο χώρο του σχολείου.

0cb81695 5511 4063 b306 fa5ac5eeb8b7

Η άσκηση ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Οι μαθητές/τριες έδειξαν ότι γνωρίζουν τα απαραίτητα βήματα προστασίας και μπορούν να ενεργήσουν οργανωμένα σε περίπτωση σεισμού.

Οι μαθητές-τριες είχαν τη χαρά να λάβουν ατομικό βραβείο συμμετοχής, το οποίο αποτελεί επιβράβευση της συστηματικής προετοιμασίας και της υπεύθυνης στάσης των παιδιών απέναντι σε ένα σοβαρό φυσικό φαινόμενο.

2517320a 1a21 4e4e a103 35d336a26dc1

Τι αποκόμισαν τελικά οι μαθητές-τριες;

  • Ανέπτυξαν γνώσεις γύρω από ένα σημαντικό φυσικό φαινόμενο.
  • Καλλιέργησαν δεξιότητες προετοιμασίας και υπευθυνότητας.
  • Ενίσχυσαν την ψυχραιμία και τη συνεργασία σε πραγματικές συνθήκες άσκησης.
  • Καλλιέργησαν εμπιστοσύνη στο σχολικό περιβάλλον και στις διαδικασίες ασφάλειας.
  • Ανέδειξαν τη σημασία της συμμετοχής και της καλής οργάνωσης σε επίπεδο σχολικής κοινότητας.

Η εκπαίδευση για τον σεισμό αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της σχολικής ζωής, καθώς βοηθά τα παιδιά να νιώθουν ασφαλή, να γνωρίζουν τα βήματα προστασίας και να λειτουργούν υπεύθυνα και συνεργατικά.

Οι εκπαιδευτικοί των πρωινών προγραμμάτων

Μαγκουσάκη Ειρήνη (Τμήμα 1)

Νταλαμπίρα Χριστίνα (Τμήμα 2)

Ευρωπαϊκή μέρα γλωσσών



Λήψη αρχείου

 

Σήμερα γιορτάσαμε την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών.

Παίξαμε, τραγουδήσαμε, ζωγραφίσαμε μέσα στην τάξη και ακούσαμε το Hello σε όλες τις Ευρωπαϊκές, και όχι μόνο, γλώσσες.

Είναι διασκεδαστικό να μαθαίνουμε ξένες γλώσσες!

1

3

4

5

I love English!!

2ο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ΑΝ. ΑΤΤΙΚΗΣ

Αγαπητοί γονείς,

σας ενημερώνω οτι το 2ο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.  (Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης) Αν. Αττικής είναι ο μοναδικός φορέας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. που εξυπηρετεί το Νηπιαγωγείο μας και είναι υπεύθυνος για τα παρακάτω:

  • Διερεύνηση και αξιολόγηση εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών
  • Σχεδιασμός και υλοποίηση εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών παρεμβάσεων
  • Διενέργεια ενημερώσεων και επιμορφώσεων σε επίπεδο σχολικών μονάδων καθώς και του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου
  • Διενέργεια αξιολογήσεων διαπιστώσεων των εκπαιδευτικών ή άλλων αναγκών όλων των μαθητών
  • Έκδοση σχετικών αξιολογικών εκθέσεων – γνωματεύσεων 

Μπορείτε να ενημερωθείτε πιο αναλυτικά από το παρακάτω βίντεο

https://youtu.be/HN5UyVZgSlQ

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση