Λήξη Σχολικού Έτους 2022-2023
Απολογισμός των Εκπαιδευτικών Δράσεων στους γονείς και Γιορτή Λήξης
Αγαπητοί γονείς,
Τη σχολική χρονιά 2022-2023 υλοποιήσαμε τα κάτωθι Καινοτόμα Προγράμματα:
α) eTwinning Πρόγραμμα: «Η μικρή Ελένη παίζει μαζί μας και μαθαίνει!#STEM3»
Αυτό το έργο στόχευε στο να εξασκηθούν οι μαθητές σε μαθηματικές έννοιες μέσω παραδοσιακών παιχνιδιών. Οι μαθητές εξασκήθηκαν όχι μόνο σε μαθηματικές έννοιες: προσανατολισμού στο χώρο, αντιστοίχισης, αρίθμησης, αναγνώρισης και μέτρησης, αλλά σε δραστηριότητες που είχαν σαν αποτέλεσμα την εισαγωγή και την εξάσκηση των μαθητών σε βασικές έννοιες Κωδικοποίησης και Προγραμματισμού, ενσωματώνοντας την επικοινωνία, τη σκέψη και την επίλυση προβλημάτων, δεξιότητες του 21ου αιώνα που είναι πολύτιμες για τη μελλοντική επιτυχία τους στον ψηφιακό κόσμο.
β) Πρόγραμμα Παγκόσμιας Συμμαχίας «Ας κάνουμε έναν κόσμο καλύτερο»
Η προστασία του περιβάλλοντος, η περιβαλλοντική αλληλεγγύη μεταξύ των γενεών, η βιώσιμη ανάπτυξη, η αειφορία, η ενσωμάτωση της περιβαλλοντικής ευαισθησίας είναι αξίες που συμπεριλάβαμε σε αυτό το καινοτόμο πρόγραμμα.
Ο κύριος στόχος αυτού του έργου ήταν να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν τη σχέση μεταξύ φυσικού περιβάλλοντος και ποιότητας ζωής και να τα ευαισθητοποιήσει να κατανοήσουν ότι η προστασία του περιβάλλοντος είναι θέμα όλων μας.
Το Νηπιαγωγείο μας είναι μέλος του Global School Alliance και είναι βραβευμένο με το BRONZE Βραβείο.
Μέσω αυτού του προγράμματος συμμετέχουμε στον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό Bravo Schools 2023, για τους 17 Παγκόσμιους στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης, με προτάσεις για τη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου.
γ) STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική «Η πόλη που θέλουμε να ζήσουμε»
Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι μια εκπαιδευτική και ταυτόχρονα ψυχαγωγική δραστηριότητα η οποία συνδυάζει τη μάθηση με το παιχνίδι μετατρέποντας έτσι την εκπαίδευση σε μια συγκλονιστική περιπέτεια και ανακάλυψη ταυτόχρονα.
Οι μαθητές μεγαλώνοντας σε έναν ψηφιακό κόσμο, η κωδικοποίηση για παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι σημαντική για να μάθουν να διαβάζουν και να μαθαίνουν μαθηματικά.
Οι μαθητές μέσα από ποικίλες δραστηριότητες STEM, Κωδικοποίησης και Προγραμματισμού με και χωρίς το ρομπότ Bee-bot ανέπτυξαν όχι μόνο τη γλώσσα, τη φαντασία και τις γνωστικές τους δεξιότητες αλλά:
- Εξασκήθηκαν στον προγραμματισμό μικρών ρομπότ (Bee-bot),
- Προσέγγισαν τη μέθοδο STEAM μέσω του σχεδιασμού, της συμμετοχής, της παρατήρησης και της δοκιμής των ιδεών τους,
- Ανέπτυξαν τη δημιουργικότητα, τη φαντασία τους, την επικοινωνία, τη συνεργασία, την καινοτομία, την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθηση,
- Εξασκήθηκαν στην επίλυση προβλημάτων, στην εργασία σε ομάδες, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής σκέψης και αλγοριθμικών δεξιοτήτων,
- Εξοικειώθηκαν με τις βασικές έννοιες της δημιουργίας αλγορίθμου, τον έλεγχο, την εκτέλεση αυτού, καθώς και την εκσφαλμάτωσή του,
- Αξιοποίησαν έννοιες κατεύθυνσης και προσανατολισμού στο χώρο (δεξιά, αριστερά, μπροστά, πίσω).
Η ομάδα του νηπιαγωγείου μας “Αετόπουλα” έφτιαξε τον πρώτο της αλγόριθμο και παρουσίασε το έργο της με απλό τρόπο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό STEM και Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2023, WRO Hellas, στην κατηγορία STEM Νηπιαγωγείο, με επιτυχία αφού βραβευτήκαμε με το Βραβείο Συμμετοχικότητας.
δ) Εβδομάδα CODE WEEK – Εβδομάδα Προγραμματισμού
Πήραμε μέρος στην εβδομάδα CODE WEEK με 13 δραστηριότητες STEM, Κωδικοποίησης και Προγραμματισμού με και χωρίς τη χρήση του ρομπότ Bee-bot και βραβευτήκαμε με Αριστείο.
ε) Παγκόσμιες/Πανελλήνιες Ημέρες όπως:
- Ημέρα Δάσους
- Ημέρα Νερού
- Ημέρα Περιβάλλοντος
- Ημέρα Παιχνιδιού
- Ημέρα Αθλητισμού
- Ημέρα Δραστηριοτήτων εκτός τάξης και άλλες
στ) Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου
Συμμετείχαμε στην εκδήλωση για την ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2023 με δραστηριότητες που υλοποιήσαμε για την ημέρα αυτή και πήραμε ΕΠΑΙΝΟ από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου.
ζ) Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων (ΕΔ) είναι ένα νέο, καινοτόμο μάθημα που εντάσσεται στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου. Θέτουν στο επίκεντρο την καλλιέργεια δεξιοτήτων, ώστε οι μαθητές να μην αποτελούν απλώς παθητικοί αποδέκτες γνώσης, αλλά να μαθαίνουν πώς να αξιοποιούν τις γνώσεις τους, πώς να ανακαλύπτουν νέα γνώση, πώς να θέτουν στόχους, πώς να συνεργάζονται, αλλά και να λαμβάνουν πρωτοβουλίες. Ο μαθητής καλλιεργεί τις δεξιότητες 21ου αιώνα – δεξιότητες ζωής, ήπιες δεξιότητες, ψηφιακές δεξιότητες. Τη χρονιά 2022-2023 υλοποιήσαμε 4 Θεματικές και Υποθεματικές που προάγουν τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης και διαμορφώνουν ευαισθητοποιημένους και υπεύθυνους πολίτες του κόσμου, με έμφαση στην κατανόηση και στην αντιμετώπιση των προκλήσεων του 21ου αιώνα.
- Ζω καλύτερα: Οδική Ασφάλεια- «Με ασφάλεια περπατώ!», με σκοπό οι μαθητές μέσα από ομαδικές, εξατομικευμένες, βιωματικές δραστηριότητες και την ενεργή συμμετοχή τους να αποκτήσουν οδική συνείδηση.
- Φροντίζω το περιβάλλον: Οικολογία – «Ανακυκλώνω και χαρίζω ζωή στο περιβάλλον!», με σκοπό την προστασία του περιβάλλοντος.
- Ενδιαφέρομαι και ενεργώ: Συμπερίληψη: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη – «Όλοι μαζί παίζουμε, χορεύουμε και διασκεδάζουμε!», με σκοπό την πρόληψη σε θέματα που αφορούν στις διαπροσωπικές σχέσεις των μαθητών.
- Δημιουργώ και καινοτομώ: STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική «Ρομποτικές διαδρομές!», με σκοπό την ανάπτυξη βασικών εννοιών Κωδικοποίησης και Προγραμματισμού και Ψηφιακών Δεξιοτήτων.
η) Σχέδιο Δράσης Αξιολόγησης «Μαθητές με μαθητές!»
Σκοπός του προγράμματος αυτού ήταν η προσφορά ευκαιριών αλληλεπίδρασης μεταξύ των παιδιών και προώθησης της κοινωνικοποίησής τους μέσα από ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες. Υλοποιήθηκαν ομαδικά παιχνίδια, επιτραπέζια παιχνίδια, παραδοσιακά παιχνίδια και παραδοσιακοί χοροί.
Όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα προήγαγαν τη διάδραση του σχολείου με μαθητές/τριες του συστεγαζόμενου σχολείου, τους γονείς, την κοινωνία, τη διοργάνωση δράσεων και εκδηλώσεων, τη συμμετοχή σε δρώμενα της τοπικής και ευρύτερης κοινότητας και την αλληλεπίδραση της σχολικής κοινότητας με εθνικές, ευρωπαϊκές και διεθνείς συνεργασίες.
Τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα όταν διασκεδάζουν παίζοντας.
Ενδεικτικά στιγμιότυπα
Καλό Καλοκαίρι!