Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2024 / “Μεσόγειος, πηγή ζωής και πολιτισμού” #stemeducation
https://www.youtube.com/watch?v=3mwmmLKqkA8
Οι μαθητές και η μαθήτριά μας συμμετέχουν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής STEM 2024 “Μεσόγειος, πηγή ζωής και πολιτισμού με την ομάδα ΤΑΛΟΣ”.
Με στόχο να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου μας σε θέματα περιβάλλοντος και πολιτισμού, μέσω εκπαιδευτικής ρομποτικής (bee-bot), αναζητήσαμε πληροφορίες μέσα από εποπτικό υλικό (περιγραφή εικόνων βιβλίου, παρακολούθηση βίντεο) και εντοπίσαμε ανθρώπινες συμπεριφορές που θέτουν σε κίνδυνο το οικολογικό μας περιβάλλον. Σε αντιδιαστολή, αναζητήσαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα τη θάλασσα επιλέγοντας τρεις δράσεις-σταθμούς προκειμένου να κοινοποιήσουμε και να συμβάλλουμε στην προστασία της Μεσογείου.
Για να αντιληφθούν οι μαθητές και η μαθήτριά μας τη Μεσόγειο θάλασσα, οριοθετήσαμε στο χάρτη τη θαλάσσια έκταση, ως μία κυκλική έκταση που περιβάλλεται από στεριά. Ξεκινώντας από την Ελλάδα, τα παιδιά έδειξαν με το δάχτυλό τους μια νοητή κυκλική πορεία από δεξιά προς τα αριστερά, εντοπίζοντας την Ιταλία και πιο κάτω την Αίγυπτο.
Ως αφετηρία κατονομάσαμε τη χώρα μας, Ελλάδα, αναζητώντας ένα σήμα κατατεθέν της πόλης μας, κατασκευάσαμε τον Λευκό Πύργο της Θεσσαλονίκης. Αναζητώντας αντίστοιχα μνημεία-πύργους και για τις χώρες που θα επισκεφθούμε, κατασκευάσαμε τον Πύργο της Πίζας για την Ιταλία και την Πυραμίδα του Χέοπα για την Αίγυπτο. Προσθέσαμε εικαστικές πινελιές (δέντρα, ψαράκια, βάρκες με ψαράδες) και μοιράσαμε τυχαία σε κάθε μία από τις τρεις στάσεις μας, μία ανθρώπινη δράση που επιβαρύνει τη χλωρίδα και πανίδα της Μεσογείου θάλασσας. Έτσι, προέκυψαν τρεις σταθμοί: «Ψαράκια», «Σκουπίδια», «Κοχύλια».
Στο ταξίδι μας είχαμε τη βοήθεια του Τάλου, μυθικού χάλκινου ανθρωπόμορφου γιγάντιου ρομπότ της αρχαιότητας, που προστάτευε την Κρήτη. Σε κάθε σταθμό αποδοκιμάζαμε τη λανθασμένη συμπεριφορά των ανθρώπων και επιβραβεύαμε τη σωστή, αφήνοντας το μήνυμά μας για την προστασία της Μεσογείου. Έτσι, η ομάδα ΤΑΛΟΣ σε κάθε σταθμό ελέγχει, δρα και προτείνει οικολογικούς κανόνες.
Συγκεκριμένα η ομάδα ΤΑΛΟΣ:
α) στον πρώτο σταθμό, «Ψαράκια», πέταξε τα μικρά ψαράκια που ήταν πιασμένα στα δίχτυα στη θάλασσα και άφησε το μήνυμα: «Δεν ψαρεύουμε μικρά ψαράκια»,
β) στον δεύτερο σταθμό «Σκουπίδια», μάζεψε τα πεταμένα σκουπίδια και τα έβαλε στον κάδο ανακύκλωσης και άφησε το μήνυμα: «Δεν αφήνουμε σκουπίδια στην παραλία» και
γ) στον τρίτο σταθμό «Κοχύλια», πέταξε τα κοχύλια στη θάλασσα και άφησε το μήνυμα: «Δεν μαζεύουμε τα κοχύλια».
Πολλά Συγχαρητήρια στην ομάδα ΤΑΛΟΣ για την εξαιρετική δράση και τη συμμετοχή τους στο 2ο Φεστιβάλ Προσχολικής Εκπαίδευσης STEM και Εκπαιδευτικής Ρομποτικής!!!