Εδώ Πολυτεχνείο αλλά και Νηπιαγωγείο!

Η σύγχρονη ιστορία μας διδάσκει ότι η Δημοκρατία είναι εύθραυστη και για να την διατηρήσουμε χρειάζεται κοινή αντίληψη της ωφέλειά της. Ένα εξαιρετικό διδακτικό παραμύθι για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι η Ντενεκεδούπολη.  Το διαβάσαμε, το δραματοποιήσαμε, τραγουδήσαμε και χορέψαμε σαν να ήμαστε εμείς οι ήρωες του παραμυθιού. Επιλέξαμε τον αγαπημένο μας και κατασκευάσαμε μια κούκλα. Παίξαμε κουκλοθέατρο.  Υπέροχο ιστορικό τραγούδι της εποχής, το οποίο τραγουδήσαμε, εικονοποιήσαμε και δραματοποιήσαμε είναι το “ένας ήλιος με γυαλιά”. https://www.youtube.com/watch?v=7YvVYtenxwg 

Με τις εικαστικές μας δημιουργίες εκφράσαμε το μήνυμα της ειρήνης, της φιλίας και της αδελφότητας και ευχηθήκαμε όλοι μαζί να προσπαθήσουμε να ακούμε ο ένας τον άλλο και να βρίσκουμε λύσεις στα προβλήματά μας από κοινού!

 

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Σεισμός, και τώρα τι κάνω;”

Ολοκληρώθηκε η υλοποίηση των δραστηριοτήτων σχετικά με το σεισμό και τις φυσικές καταστροφές που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων. Προσεγγίσαμε την έννοια του σεισμού, την αιτία και τις συνέπειες στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον. Εστιάσαμε στην επιστημονική αλήθεια και εξήγηση της πρόκλησης σεισμών σε αντιδιαστολή με μύθους και προφορικές λαϊκές παραδόσεις. Μιλήσαμε για πρόληψη αλλά και γενικότερα μέτρα προστασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τον σεισμό. Ευχαριστούμε την Πυροσβεστική Υπηρεσία Χανίων που ικανοποίησε το αίτημά μας να επισκεφθεί το νηπιαγωγείο μας ένας πυροσβέστης προκειμένου να συνομιλήσει με τους μαθητές και να επιλύσει απορίες τους.

 

 

28η Οκτωβρίου 1940

Την Παρασκευή στις 25 Οκτωβρίου γιορτάσαμε στο Νηπιαγωγείο μας την επέτειο του “ΟΧΙ”, την άρνηση του ελληνικού λαού στις ιταλικές επεκτατικές αξιώσεις του 1940.

Συζητήσαμε για τα δεινά του πολέμου και στείλαμε ένα ηχηρό μήνυμα ειρήνης με χορό και τραγούδια! Φυσικά δεν παραλείψαμε να ανεμίσουμε τα σημαιάκια μας στον γαλανό ουρανό, ενώνοντάς τα με το ασπρογάλανο χρώμα του.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Αγαπητοί γονείς,   θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι και φέτος , στο ωρολόγιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου , εντάσσονται τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο,  δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων, με  εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο  πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης. (περισσότερα…)

Πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο!

gift

δωράκι καλωσορίσματος

Το πρώτο χρονικό διάστημα στο νηπιαγωγείο τα παιδιά προσαρμόζονται στο πρόγραμμα μέσα από διάφορες δραστηριότητες με παιγνιώδη χαρακτήρα. Χτίζουν σταδιακά τις σχέσεις τους με τους συμμαθητές και τις νηπιαγωγούς τους και βάζουν τα θεμέλια για την φοίτησή τους. Δημιουργούνται οι πρώτες ομάδες μέσα στις οποίες θέτουν μικρούς κοινούς στόχους, συζητούν για τους κανόνες λειτουργίας, εξερευνούν τους χώρους μέσα και έξω από την τάξη. Πραγματεύονται την έννοια της φιλίας μέσα από την τέχνη (λογοτεχνία, μουσική, εικαστικά, θέατρο). Στις 4 Οκτωβρίου τίμησαν την παγκόσμια ημέρα των ζώων βάζοντας πινέλα και δαχτυλάκια στα χρώματα! Μπαίνουμε σιγά σιγά στην καρδιά του φθινοπώρου και μας απασχολούν οι αλλαγές στη φύση, τα φυλλοβόλα δέντρα, τα καιρικά φαινόμενα, η ποικιλία των καρπών.

 

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΧ.ΕΤΟΥΣ 2024-25

                                                                                   

Αγιασμός 2021-2022 | Νηπιαγωγείο Κάτω Καστριτσίου

Αγαπητοί γονείς/ κηδεμόνες , με την ευκαιρία της έναρξης του σχολικού έτους 2024-2025, ευχόμαστε μια χρονιά δημιουργική με υγεία και δύναμη σε όλους.  Το σχολείο μας θα τελέσει τον καθιερωμένο αγιασμό την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου στις 09:00 π.μ.  Μετά το τέλος του Αγιασμού, θα γίνει μια σύντομη ενημέρωση και συνοδοί και παιδιά θα αποχωρήσουν.

          Καλή σχολική χρονιά!

Δραστηριότητες μετάβασης από το νηπιαγωγείο στην πρώτη δημοτικού

τσαντούλες

Την Πέμπτη 6/6/2023 επισκεφθήκαμε άλλη μια φορά την τάξη της πρώτης δημοτικού, προκειμένου να προετοιμαστούμε συναισθηματικά για τον νέο κύκλο που θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο. Μας υποδέχθηκε η δασκάλα της πρώτης τάξης κ. Δέσποινα, καθώς και τα παιδιά της. Ζωγραφίσαμε μαζί την τσαντούλα μας και βάλαμε μέσα τα βιβλία που μας αρέσουν. Μετά τα παιδιά της πρώτης έδωσαν σε κάθε ένα τελειόφοιτο του νηπιαγωγείου το κλειδί για την  είσοδο στο δημοτικό! Τα μεγαλύτερα παιδιά έδωσαν συμβουλές και περιέγραψαν στιγμές της ζωής τους κατά την τρέχουσα χρονιά. Εκείνα από Σεπτέμβριο θα γίνουν δευτεράκια και τα νηπιαγωγάκια μας πρωτάκια! Η πρώτη δημοτικού σας περιμένει!

Ασκήσεις ενσυνειδητότητας – mindfulness

Κατά το τρέχον σχολικό έτος πραγματοποιήσαμε ασκήσεις ενσυνειδητότητας στο πλαίσιο του προγράμματος  Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης “Ενσυνείδητη Φύση”, σε συνέχεια του προγράμματος  erasmus+ με τίτλο: Mindful Nature (Ενσυνείδητη Φύση) όπου το 2ου Νηπιαγωγείο Μουρνιών συνεργάστηκε με το ΚΕΠΕΑ Καρπενησίου.

mindful nature 1

Οι παιδαγωγικοί στόχοι ήταν:

  • Δημιουργία μιας χαλαρωτικής ατμόσφαιρας που αγκαλιάζει και αποδέχεται όλα τα παιδιά
  • Ευεξία των παιδιών μέσα από πρακτικές επαφής με τη φύση, αξιοποιώντας τις αισθήσεις
  • Συνειδητοποίηση της ευεργετικής επίδρασης της φύσης στη χαλάρωση σώματος, νου και ψυχής

Η ενσυνειδητότητα δεν περιλαμβάνει θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις και καλλιεργείται με διάφορες τεχνικές όπως παρατήρηση, ακρόαση και βιωματική πρακτική. Εστιάσαμε πολύ στην παρατήρηση της αναπνοής και στην ρύθμιση των καρδιακών παλμών μέσω αυτής. Επίσης, εξασκηθήκαμε σε τεχνικές συγκέντρωσης και προσοχής αξιοποιώντας τις αισθήσεις μας. Δημιουργήσαμε ομαδικά μια ιστορία: “Η πριγκίπισσα που σώθηκε” με αφορμή τις στολές που φορούσαν τα παιδιά στην αποκριάτικη γιορτή.  Επίσης, αγκαλιάσαμε τα δέντρα της αυλής μας και προσπαθήσαμε να ακούσουμε τα μυστικά του. Στο τέλος της χρονιάς, κάναμε τις ασκήσεις μας στον αύλειο χώρο του σχολείου. Ξαπλώσαμε σε άνετη θέση, χαλαρώσαμε, αναπνέαμε ήρεμα και παρατηρούσαμε τη φύση, τον ουρανό και τα σύννεφα. Αφουγκραστήκαμε τους ήχους του περιβάλλοντος. Προσπαθήσαμε να νιώσουμε  και να ακούσουμε το σώμα μας. Το απαλό αεράκι χάιδευε την επιδερμίδα μας… Και μετά απολαύσαμε το κολατσιό μας με τους φίλους μας, απολαμβάνοντας τον φυσικό χώρο! Νιώσαμε χαρά και ηρεμία!

1 4

2 3

3 3

Διαβάστε την ιστορία μας (κατεβάστε την στον υπολογιστή σας- είναι σε αρχείο pdf), την οποία βιώσαμε μέσω δραματοποίησης:

η πριγκίπισσα που σώθηκε

Να και η ιστορία μας που δημιουργήσαμε με την φαντασία μας και την υποστήριξη του canva που προσφέρει λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης.

https://www.canva.com/design/DAGBYwxj7pU/kvr5vxcmRfEis8wGFVmVJg/view?utm_content=DAGBYwxj7pU&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=viewer

Διαβάστε την και σε ηλεκτρονική μορφή (e-book).

Book titled '2ο Νηπιαγωγείο Μουρνιών 2024'Read this book made on StoryJumper!function(){function d(){“undefined”==typeof SJMakeBookOpenLightBox?–c>0&&setTimeout(d,100):SJMakeBookOpenLightBox()}function e(){/in/.test(document.readyState)?setTimeout(e,9):d()}var a=”https:”==document.location.protocol?”https:”:”http:”;if(“undefined”==typeof SJScriptLoaded){window.SJScriptLoaded=!0;var b=document.createElement(“script”),c=80;b.src=a+”//www.storyjumper.com/script/storyjumper-embed.js”,b.async=true,b.setAttribute(“defer”,””),document.getElementsByTagName(“head”)[0].appendChild(b),e()}}();

Τα πρώτα βήματα προγραμματισμού!

Η μελισσούλα bee- bot είναι ένα  “έξυπνo μeλισσάκι”, προγραμματιζόμενο ρομπότ ειδικά κατασκευασμένο για παιδιά προσχολικής ηλικίας!

Ο προγραμματισμός της γίνεται με πλήκτρα που βρίσκονται επάνω της (On-board) και μπορεί να προγραμματιστεί για να κινείται με ακρίβεια στο χώρο προχωρώντας μπροστά, πίσω, στρίβοντας αριστερά και δεξιά. Με την απλή και φιλική προς το παιδί διάταξη του, το BeeBot αποτελεί ένα τέλειο σημείο εκκίνησης για τη διδασκαλία του ελέγχου, της κατεύθυνσης (προσανατολισμού) και της γλώσσας προγραμματισμού για τα μικρά παιδιά.

Χρησιμοποιήσαμε το δάπεδο φάρμα για να κινήσουμε τη μελισσούλα μας εκεί που ο καθένας επιθυμούσε να τη στείλει!

Σε πρώτη φάση είχαμε εκτελέσει ασκήσεις προγραμματισμού με το σώμα μας στην σκακιέρα της αυλής μας!

φάρμα 1

Τα παιδιά επίσης διερεύνησαν περιβάλλοντα προγραμματισμού του συσσωρευτή ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ. Εργάστηκαν σε μικρές ομάδες για να επιλύσουν προβλήματα συζητώντας και βοηθώντας το ένα το άλλο.

Τις εν λόγω εφαρμογές μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε κι εσείς στο σπίτι, πατώντας στους παρακάτω συνδέσμους. Τα μαθησιακά αντικείμενα – περιβάλλοντα προγραμματισμού προσφέρουν διαφορετικούς βαθμούς δυσκολίας. Σας προτρέπουμε να τα αξιοποιήσετε!

Βασικός προγραμματισμός ρομπότ

Προγραμματισμός ρομπότ με επεξεργασία δαπέδου

Κίνηση ρομπότ σε λαβύρινθο, με δυνατότητα διόρθωσης προγράμματος

Κίνηση σε λαβύρινθο για συλλογή αντικειμένου, με δυνατότητα διόρθωσης προγράμματος