Η υλοποίηση των δράσεων ενίσχυσης της σχέσης του σχολείου με την κοινότητα αξιολογήθηκε μέσα από ερωτηματολόγια, που απευθύνθηκαν το Μάιο σε γονείς και εκπαιδευτικούς, μέσω των Google Forms.
Τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων αποτυπώνουν καθαρά ένα κλίμα θετικής αποδοχής και υποστήριξης και από τους εκπαιδευτικούς και από τους γονείς για τις πρωτοβουλίες του σχολείου για εξωστρέφεια και συνεργασία. Επίσης, οι απαντήσεις θα βοηθήσουν σημαντικά στο σχεδιασμό ανάλογων δράσεων για το επόμενο σχολικό έτος και την κατεύθυνση που θα πρέπει να έχουν.
Ευχαριστούμε θερμά τους/τις εκπαιδευτικούς και κυρίως τους γονείς των μαθητών/τριών μας για τη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων, τα οποία έλαβαν.
Παρακάτω παρουσιάζονται συνοπτικά τα συμπεράσματα της έρευνας.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πόσο σημαντική θεωρείτε τη σύνδεση του σχολείου με την κοινότητα;
Η πλειοψηφία των γονέων και των εκπαιδευτικών επέλεξε “Πολύ σημαντική” ή “Σημαντική”.
- Στις επιλογές “Μέτρια”, “Λίγο σημαντική” και “Καθόλου” υπήρξαν ελάχιστες έως καθόλου επιλογές
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πιστεύετε ότι το σχολείο προσφέρει ευκαιρίες σύνδεσης με την κοινότητα;
- Οι περισσότεροι γονείς και εκπαιδευτικοί απάντησαν “Ναι” ή “Αρκετά”.
- Μικρό ποσοστό δήλωσε “Λίγο” ή “Καθόλου”.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πόσο θεωρείτε ότι ωφελούνται οι μαθητές από τη συμμετοχή σε δράσεις σύνδεσης με την κοινότητα;
- Ξεκάθαρη πλειοψηφία γονέων και εκπαιδευτικών επέλεξε “Πολύ” ή “Αρκετά”.
- Λίγοι απάντησαν “Λίγο” και σχεδόν κανείς “Καθόλου”.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Θεωρείτε λιγότερο ή περισσότερο σημαντικές τις παρακάτω συνεργασίες του σχολείου;
Οι γονείς αξιολόγησαν θετικά όλες τις μορφές συνεργασίας, αλλά κρίθηκαν περισσότερο σημαντικές (υψηλό ποσοστό “περισσότερο”):
- Συνεργασία με φιλανθρωπικούς/εθελοντικούς συλλόγους
- Συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων
- Συνεργασία με άλλες σχολικές μονάδες
Λιγότερο ισχυρή αλλά ακόμα θετική εκτίμηση:
Συνεργασία με τοπικούς φορείς: Αν και πάνω από τους μισούς την θεωρούν περισσότερο σημαντική, παρουσιάζει την υψηλότερη αναλογία “λιγότερο σημαντικό” συγκριτικά με τις άλλες επιλογές
ΕΡΩΤΗΣΗ: Δράσεις σύνδεσης του σχολείου με την κοινότητα, που θα ήθελαν οι Γονείς να ενισχυθούν
Οι πιο δημοφιλείς δράσεις: | Απαντήσεις |
1. Εκπαιδευτικές επισκέψεις στην Ελλάδα | 64 |
2. Η γειτονιά μας (ανακύκλωση, πλατεία, φιλοζωία) | 61 |
3. Θέατρο/Κινηματογράφος στο σχολείο | 60 |
4. Φιλανθρωπικές δράσεις | 53 |
5. Εκπαιδευτικοί όμιλοι/προγράμματα | 44 |
Οι λιγότερο επιλεγμένες δράσεις: | Απαντήσεις |
1. Εκπαιδευτικές επισκέψεις στο εξωτερικό | 34 |
2. Ενημερωτικές δράσεις για γονείς | 31 |
3. Εορταγορές (μπαζάρ) | 6 |
4. Χοροεσπερίδες | 13 |
5. Σχολικές εορτές | 16 |
ΕΡΩΤΗΣΗ: Προθυμία γονέων να συμμετέχουν
- Η μεγάλη πλειοψηφία γονέων και εκπαιδευτικών δήλωσε “Ναι”
- Πολύ λίγοι απάντησαν “Όχι”.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πιο δημοφιλή θέματα/στόχοι
Οι δημοφιλέστεροι στόχοι: | Απαντήσεις |
1. Ψυχική/Σωματική υγεία των εφήβων | 79 |
2. Επαγγελματικός προσανατολισμός | 65 |
3. Αλληλεγγύη και εθελοντισμός | 46 |
Οι λιγότερο προτιμόμενοι στόχοι: | Απαντήσεις |
1. Ανακύκλωση και οικολογία | 15 |
2. Δημοκρατία και ενεργός πολίτης | 27 |
Τέλος, οι γονείς κατέθεσαν σκέψεις τους για τη σύνδεση Σχολείου-Κοινότητας, όπως τη δημιουργία σχολικής εφημερίδας και τη συμμετοχή σε τοπικές και πανελλήνιες αθλητικές δραστηριότητες κ.α..
Κοινά σημεία στις προτιμήσεις από γονείς και εκπαιδευτικούς, για μελλοντικές δράσεις |
|
Οι δημοφιλέστερες προτιμήσεις: | Λιγότερο επιλεγμένες: |
Εκπαιδευτικές επισκέψεις στην Ελλάδα Η γειτονιά μας (π.χ. ανακύκλωση, πλατεία, φιλοζωία) Θέατρο/Κινηματογράφος στο σχολείο Φιλανθρωπικές δράσεις |
Εορταγορές (μπαζάρ) Χοροεσπερίδες Σχολικές εορτές |
Κοινά σημεία στα θέματα για μελλοντικές δράσεις, που επιλέγουν γονείς και εκπαιδευτικοί: | |
Υψηλή αποδοχή: | Χαμηλότερη προτίμηση: |
Ψυχική και σωματική υγεία των εφήβων Επαγγελματικός προσανατολισμός Αλληλεγγύη και εθελοντισμός |
Ανακύκλωση και οικολογία Δημοκρατία και ενεργός πολίτης |