Ο Κωστής Παλαμάς αφιέρωσε το παρακάτω διαχρονικό ποίημα στους δασκάλους που αγωνίζονται να μάθουν στα παιδιά γράμματα.

Στον ∆άσκαλο 

Picture1του ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ

ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ:

σμίλεψε=φτιάξε/διαμόρφωσε, απόμεινε=έμεινε, στερνή=τελευταία, ατσαλωμένη=δυνατή, θέμελα=θεμέλια/βάσεις, λησμονήσει=ξεχάσει

Μία σύντομη ανάλυση:

Ο ποιητής, απευθύνεται στον δάσκαλο, τον οποίο βλέπει ως επίμονο σμιλευτή του πνεύματος και της ψυχής των μαθητών και μαθητριών του.

Είναι αυτός που θα τους δώσει τις πολύτιμες γνώσεις, εισάγοντάς τους στο θαυμαστό κόσμο των επιστημών. Μέσα από την συνεχή του επιμόρφωση, μελέτη και ενημέρωση θα προσπαθήσει να καλλιεργήσει και να εφαρμόσει την καταλληλότερη διδακτική μέθοδο, για να φτάσει η γνώση στο κάθε παιδί∙ στο καθένα με τις δυνατότητες του. Απέναντι στην απειρία, την άγνοια, στο συνεχές «γιατί», εκείνος στέκεται υπομονετικός, επίμονος, συγκαταβατικός, ακούραστος ψυχικά, ψύχραιμος.

Ψυχραιμία…

Γιατί είναι, πρέπει να είναι, ο δάσκαλος από «ατσάλι». Είναι η ψυχή του ατσαλωμένη. Για να μπορεί να υπερβαίνει όλα τα εμπόδια, εξωτερικά και εσωτερικά. Μαζί με τα παιδιά διαβαίνει το μονοπάτι της αυτογνωσίας. Ακόμα και αν η κούραση νιώθει να τον κυριεύει, θα βρει το κουράγιο να συνεχίσει.

Δεν πρέπει να χάνει τη δύναμή του. Είναι ο εμπνευστής των μαθητών και μαθητριών του, ο  καθοδηγητής τους.

Γερά τα θέμελα, βαθιά, αυτά που θα ανοίξει μέσα τους, για να νιώσουν το πραγματικό νόημα της ύπαρξης τους. Κι είναι αυτά ο σεβασμός, η ελευθερία, η δικαιοσύνη.

«ΣΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ» μελοποιημένο από τον Οδυσσέα Σαγρέδο 

Αφιερώνουμε τη δημιουργία αυτή σε κάθε λειτουργό της εκπαίδευσης!

https://www.youtube.com/watch?v=86zlpm94tiI

Το μήνυμα της υπουργού και της υφυπουργού Παιδείας 

https://www.neolaia.gr/2022/10/05/pagkosmia-imera-ekpaideutikwn-2022-minima-keramews-kai-makri/?amp

Οι ζωγραφιές και ποιήματα ευγνωμοσύνης προς τους εκπαιδευτικούς από τους μαθητές

https://gallery.sch.gr/t/imera-ekpaideftikou/