Τα παιδιά τιμούν τους ήρωες του Πολυτεχνείου!

Γράφουν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄τάξης.

KAT_1 KAT_2 KAT_3 KAT_4 KAT_5 KAT_6 KAT_7 KAT_8 KAT_9 KAT_10Στις 17 Νοεμβρίου η τάξη μας τίμησε με θεατρικά, με ποιήματα και με τραγούδια τους πρωταγωνιστές του πολυτεχνείου.

Αυτή τη μέρα καλέσαμε  και τους γονείς μας για να μας παρακολουθήσουν. Παρουσιάσαμε τους χαρακτήρες των ανθρώπων εκείνης ης εποχής. Η κυρία της μουσικής με τη χορωδία της τραγούδησαν τραγούδια σχετικά με το πολυτεχνείο. Μερικά παιδιά απήγγειλαν ποιήματα και συγκίνησαν το κοινό.

Έτσι τιμήσαμε τους ήρωες του Πολυτεχνείου και καταλάβαμε πως η ελευθερία θέλει πολλούς αγώνες , ώσπου να εδραιωθεί.

ΓΙΟΡΤΗ 17ης ΝΟΕΜΒΡΗ

Έγραψε η Κυριακοπούλου Μαρίλη, Μουσικός

OKT_1 OKT_2Την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2016, πραγματοποιήθηκε ο εορτασμός της επετείου της 17ης Νοεμβρίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου. Την εκδήλωση προλόγισε ο Δ/ντης του Σχολείου κος Ηρακλής Τσέλιος και κατόπιν η εκπαιδευτικός κα Μαρία Γιαννάκη με το συγκινησιακά φορτισμένο λόγο της έκανε το κοινό ( μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς ) να αισθανθούν τη σπουδαιότητα του εορτασμού της επετείου.

OKT_3Οι δασκάλες της Δ΄ τάξης, κυρίες Μπρίμπου Κωνσταντίνα (Δ1) και Λούκα Σοφία (Δ2), μαζί με τους μαθητές τους, κατάφεραν, σε μικρό χρονικό διάστημα, να ετοιμάσουν μία εκπληκτική παράσταση που αποτελούνταν από τρία θεατρικά και αρκετά ποιήματα μέσα από τα οποία OKT_4αποδόθηκε άρτια το κλίμα της τότε εποχής.

Η χορωδία του σχολείου, που επιμελήθηκε η κα Κυριακοπούλου Μαρίλη, μέσα από ένα δρώμενο με μουσική και λόγο, πλαισίωσε τον εορτασμό.

OKT_5Η εκδήλωση έκλεισε με τον Εθνικό Ύμνο.

Πρέπει να σημειωθεί ότι στην επιτOKT_6υχία της εκδήλωσης συνέβαλαν οι εκπαιδευτικοί που είχαν αναλάβει την ηχητική εγκατάσταση και την επίβλεψη του ήχου κατά τη διάρκεια της γιορτής, κος Τσιγάρας Γεώργιος και κα  Αρβανίτη Λαμπρινή.

Εκδρομή: Καλαμπάκα – Μετέωρα

ΜΕΤ_1 ΜΕΤ_2Την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου η Γ΄τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στην Καλαμπάκα.

Το πρωί επισκεφθήκαμε το μοναστήρι του Αγίου Στεφάνου στα Μετέωρα. Ξεναγηθήκαμε από τις μοναχές στους χώρους της μονής και απολαύσαμε την πανοραμική θέα στον απέραντο θεσσαλικό κάμπο.ΜΕΤ_3

ΜΕΤ_5 Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Καλαμπάκας. Εκεί γίναμε << Μικροί παρατηρητές πουλιών >> καθώς πραγματοποιήσαμε διαδραστικό πρόγραμμα με το παραπάνω θέμα.

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με τα εντυπωσιακά εκθέματα πουλιών και ζώων από όλο τον κόσμο καθώς επίσης και με τα πολλά είδη μανιταριών που είδαν στον επάνω όροφο του Μουσείου.

Η ώρα πέρασε ευχάριστα χωρίς να το καταλάβουμε. Στο γυρισμό τα παιδιά τραγουδούσαν:

<<Τα περάσαμε όμορφα, όμορφα, όμορφα,

ΜΕΤ_4Τα περάσαμε όμορφα και τούτη τη φορά…>>

Πραγματικά περάσαμε πολύ ωραία και ευχηθήκαμε να κάνουμε κι άλλες τέτοιες ωραίες και ενδιαφέρουσες επισκέψεις στην διάρκεια της υπόλοιπης  χρονιάς.ΜΕΤ_6

Οι δασκάλες της Γ΄ τάξης: Καπουράνη Αθηνά

Φιλιππίδη Αικατερίνη

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Αγαπητοί γονείς,

Εν όψει των προγραμματισμένων δραστηριοτήτων του Σχολείου μας, σας ενημερώνουμε για τα κάτωθι:

  1. Σχολική Γιορτή 17η Νοεμβρίου

Την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2016 θα πραγματοποιηθεί η σχολική γιορτή για τον εορτασμό της επετείου της 17ης Νοεμβρίου. Η προσέλευση των μαθητών θα γίνει στις 8:45 – 9:00 πμ και η γιορτή θα τελειώσει στις 10:00πμ περίπου όπου οι μαθητές θα αποχωρήσουν. Το Ολοήμερο δεν θα λειτουργήσει.

  1. Απουσίες μαθητών

Όταν ένας μαθητής απουσιάζει μέχρι δύο (2) ημέρες, οι γονείς θα υπογράφουν δήλωση για δικαιολόγηση απουσιών που θα τους δίδεται από το σχολείο. Στην περίπτωση που ο μαθητής απουσιάσει παραπάνω από δύο ημέρες θα προσκομίζει τη δήλωση μαζί με τη βεβαίωση γιατρού.

Ο Διευθυντής του Σχολείου

ΓΙΟΡΤΗ 28ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Έγραψε η μαθήτρια της Ε2 Τάξης Κων/να Μπουρτζή.

28η_628η_1Στις 27 Οκτωβρίου εμείς οι μαθητές  της Ε Τάξης παρουσιάσαμε τη σχολική γιορτή για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940.

28η_2 Η γιορτή άρχισε με έναν πρόλογο του κυρίου διευθυντή και στη συνέχεια ακολούθησε η ομιλία της κυρίας Αικατερίνης Ματάκια. Αμέσως μετά ακολούθησαν ποιήματα με αναφορά στη σημαία και αφηγήσεις για την κρίσιμη νύχτα με  το 28η_3τελεσίγραφο των Ιταλών και το «ΟΧΙ» των Ελλήνων. Επίσης παρουσιάστηκαν σκετς με θέμα τις γυναίκες της Πίνδου, τους στρατιώτες που φεύγουν για το μέτωπο, την προσωπική μαρτυρία της κυρά-Βασίλως,την κατοχή και την αντίσταση.

28η_4Οι μαθητές σαν μικροί ηθοποιοί κέρδισαν το χειροκρότημα των θεατών. Αξίζει να αναφέρουμε ότι την παρουσίαση των μαθητών τη συνόδευσε μουσικά η χορωδία του σχολείου με μαέστρο την κυρία Μαρίλη Κυριακοπούλου. Το μουσικό δρώμενο και οι μοναδικές φωνές των μαθητών προκάλεσαν συγκίνηση και ενθουσιασμό στους θεατές. Η γιορτή έκλεισε με τον χαιρετισμό των μαθητών και τον Εθνικό Ύμνο.28η_528η_7

Ήταν μια μοναδική και αξέχαστη εμπειρία και ευχαριστούμε πολύ τις δασκάλες μας, την  κα Φωτεινή Τσάμη και την κα Χριστίνα Πολύζου. Ευχόμαστε και οι υπόλοιπες28η_11 γιορτές μας να είναι εξίσου πετυχημένες και να κερδίσουν το χειροκρότημα του κοινού.28η_828η_9

28η_10

2η ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ “Παροχή Πρώτων Βοηθειών σε Μαθητές και Μεγάλους”

 Γράφει η ΚΦΑ Μπουρτζή Μαρία και

η Δασκάλα του Ε1 τμήματος κ. Πολύζου Χριστίνα.

10_2Πολλές φορές στο περιβάλλον του Σχολείου, του σπιτιού ή της εργασίας συμβαίνουν σοβαρά ή όχι ατυχήματα, χωρίς πολλές φορές να γνωρίζουμε τι πρέπει να κάνουμε άμεσα. Έχει διαπιστωθεί ότι υπάρχει επιτακτική η ανάγκη να αποκτήσουμε όλοι πρακτικές βασικές γνώσεις στον τομέα των πρώτων βοηθειών που δεν απαιτούν 10_3ειδίκευση ή ιδιαίτερο διάβασμα. Έτσι στις 27 Οκτωβρίου 2016 και στο χώρο του Σχολείου μας πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμορφωτική ημερίδα στην οποία συμμετείχαν  όλοι οι εκπαιδευτικοί  με θέμα * ΠΑΡΟΧΗ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ *.Η ΚΦΑ κ. Μπουρτζή Μαρία βοήθησε τους εκπαιδευτικούς  να κατανοήσουν τις απαραίτητες και πιο σημαντικές πρώτες ενέργειες που πρέπει να γίνουν όταν έρθουν αντιμέτωποι με περιστατικό

1. Απλού  τραύματος 2. Ρινορραγίας 3. Τσιμπήματος από έντομο 4. Λιποθυμίας 5. Διαστρέμματος 6. Κατάγματος 7. Εξάρθρωσης 8. Επιληπτικής κρίσης 9. Πνιγμονής

10. Χρήσης κρύου επιθέματος 11. Μέτρησης καρδιακού σφυγμού.

10_1Ακολούθησε βιωματική παρουσίαση της Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης (ΚΑΡΠΑ) και αυτόματης εξωτερικής απινίδωσης από την κ. Ευθυμίου Αφροδίτη 10_4(εκπαιδεύτρια του Ευρωπαϊκού  Συμβουλίου Αναζωογόνησης) και την κ. Ευθυμίου Ελισάβετ. Η Καρδιοαναπνευστική  Αναζωογόνηση αποτελείται από δύο βασικές ενέργειες. Τις θωρακικές συμπιέσεις (για να αίμα στον εγκέφαλο) και τις εμφυσήσεις διάσωσης (για να μεταφερθεί οξυγόνο στους πνεύμονες).

Βασική γνώση και σωτήριες δεξιότητες που απαιτούνται για την παροχή
βοήθειας, από απλούς πολίτες, σε περίπτωση που κάποιος συνάνθρωπός μας
ξαφνικά καταρρεύσει.

Με την ΚΑΡΠΑ μπορούμε να αγοράσουμε χρόνο μέχρι να έρθει η
εξειδικευμένη βοήθεια (ΕΚΑΒ) η οποία  θα εφαρμόσει τις απαραίτητες
μεθόδους για την ανάνηψη του θύματος.

10_5Όλοι οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου ευχαριστούμε θερμά τις δύο εκπαιδεύτριες  Αφροδίτη και Ελισάβετ Ευθυμίου όχι μόνο για την άψογη παρουσίαση τους αλλά και για την ευγενή καλοσύνη τους  να επισκεφθούν  το Σχολείο μας  ταξιδεύοντας από την πόλη των Τρικάλων όπου και διαμένουν.

Halloween

           Γράφει η Κατερίνα Ματάκια, καθηγήτρια Αγγλικών

004Το Halloween γιορτάζεται στη Μεγάλη Βρετανία και στις Η.Π.Α. στις 31 0κτωβρίου. Τα παιδιά μεταμφιέζονται με τρομακτικά κοστούμια, επισκέπτονται σπίτια φίλων και γνωστών και 003χτυπούν την πόρτα λέγοντας “Trick or Treat” ( «Φάρσα ή Κέρασμα»). Συνήθως τους προσφέρουν κέικ, καραμελωμένα μήλα ή ποπ κορν. Αν δεν τους κεράσουν κάτι, τα παιδιά κάνουν κάποιες αστείες φάρσες. Τη μέρα αυτή συνηθίζεται οι άνθρωποι να βάζουν έξω από τα σπίτια τους μια κολοκύθα μ’ ένα φαναράκι μέσα (“Jack-o-lanterns”), για να διώχνουν, σύμφωνα με την παράδοση, τα κακά πνεύματα. Το βράδυ το Halloween γιορτάζεται με πάρτι στα σπίτια και στα προαύλια των σχολείων, με φαγητό, ποτό και παραδοσιακά αγγλικά παιχνίδια όπως το “pin-the-tail-on-the-donkey” και ”ducking for apples”.002

Οι μαθητές των τμημάτων Δ1 και Δ2, στο μάθημα των Αγγλικών, συζήτησαν γι’ αυτή τη γιορτή , διάβασαν το σχετικό κείμενο στο βιβλίο τους και παρακολούθησαν δύο βιντεάκια με τα παιδικά τραγούδια “Knock-knock, Trick or Treat” και “Who took the candy?”. Στη συνέχεια τα παιδιά κρατώντας κάρτες με τις λέξεις ghost, monster, cowboy, witch, pirate, ballerina, vampire τραγούδησαν αυτά τα τραγουδάκια παίζοντας τους αντίστοιχους ρόλους και τέλος έφτιαξαν ένα κολλάζ με ζωγραφιές για το 001Halloween!

Διασκεδάσαμε μ’ αυτές τις δραστηριότητες και συγχρόνως τα παιδιά γνώρισαν πολιτιστικά στοιχεία, έθιμα και παραδόσεις χωρών, όπου τα αγγλικά είναι η μητρική γλώσσα των ανθρώπων.

 

 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

Σ.Γ._1Με την παρούσα οικονομική κατάσταση και τα πενιχρά μέσα που διαθέτει τόσο το σχολείο μας, όσο και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, ήταν αδύνατη η αλλαγή ή η συντήρηση των κουρτινών φέτος. Ωστόσο όταν υπάρχει καλή διάθεση και θέληση, Σ.Γ._2πολλά εμπόδια ξεπερνιούνται. Έτσι οι κουρτίνες συντηρήθηκαν με την προσωπική εργασία των κυριών του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Τους ευχαριστούμε θερμά και ευελπιστούμε πως θα συνεχίσουν να είναι αρωγοί στο έργο μας.

για  το Σύλλογο Διδασκόντων

Ο Διευθυντής

ΗΡΑΚΛΗΣ ΤΣΕΛΙΟΣ

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 26 – 10 – 2016

Αγαπητοί γονείς,

Εν όψει των προγραμματισμένων δραστηριοτήτων του Σχολείου μας, σας ενημερώνουμε για τα κάτωθι:

  1. Σχολική Γιορτή 28ης Οκτωβρίου

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥΤην Πέμπτη, 27 Οκτωβρίου 2016, θα πραγματοποιηθεί η σχολική γιορτή για τον εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940. Η προσέλευση των μαθητών θα γίνει στις 08.30 πμ και η γιορτή θα τελειώσει στις 9:45πμ περίπου. Το Ολοήμερο δεν θα λειτουργήσει.

 

  1. Παρέλαση 28ης Οκτωβρίου.

Την Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2016 στις 10:00πμ οι μαθητές που μετέχουν στη σημαία και στην κατάθεση στεφάνου θα βρίσκονται στο σχολείο. Οι δε υπόλοιποι, από Γ’ Τάξη και πάνω, που λαμβάνουν μέρος στην παρέλαση, θα βρίσκονται στο σχολείο στις 11:00πμ.

 

  1. Λόγω της εποχιακής έξαρσης, παρακαλούμε να ελέγχετε συχνά και προσεκτικά τα κεφάλια των παιδιών για ψείρες

 

  1. Στις 2 Νοεμβρίου 2016 το Σχολείο μας θα παραμείνει κλειστό λόγω των εκλογών των Υπηρεσιακών Συμβουλίων της Α’ βάθμιας Εκπαίδευσης

 

  1. Ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων για την πρόοδο των μαθητών / τριων
    Οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου μας δέχονται τους γονείς και κηδεμόνες για κατ’ ιδίαν ενημέρωση για την πρόοδο των παιδιών τους τις ακόλουθες ημέρες και ώρες:

Α1 – Αντωνίου Σοφία, κάθε Δευτέρα, 13.15 – 14.00

Α2 –  Γαλάνη Αικατερίνη, κάθε Δευτέρα, 13.15 – 14.00

Β1 – Γιαννάκη Μαρία, κάθε Τετάρτη, 11.45 – 12.30

Β2 – Καλλιντέρη Ευαγγελία, κάθε Παρασκευή, 11.45 – 12.30

Γ1 – Καπουράνη Αθηνά, κάθε Τετάρτη, 12.30 – 13.15

Γ2 – Φιλιππίδη Αικατερίνη, κάθε Πέμπτη, 12.30 – 13.15

Δ1 – Μπρίμπου Κωνσταντίνα, κάθε Πέμπτη, 12.30 – 13.15

Δ2 – Λούκα Σοφία, κάθε Πέμπτη, 12.30 – 13.15

Ε1 – Πολύζου Χριστίνα, κάθε Πέμπτη, 11.45 – 12.25

Ε2 – Τσάμη Φωτεινή, κάθε Παρασκευή, 12.30 – 13.15

Στ1 – Ζαρκάδας Ιωάννης, κάθε Δευτέρα, 12.30 – 13.15

Στ2 – Αναστοπούλου Αθανασία, κάθε Τρίτη, 12.30 – 13.15

Τσιγάρας Γεώργιος, κάθε Τετάρτη, 13.15 – 14.00

Αρβανίτη Λαμπρινή, κάθε Πέμπτη, 12.30 – 13.15

Αγγελούκου Ελένη, Κάθε Τετάρτη, 12.35 – 13.15

Ματάκια Αικατερίνη δέχεται κάθε Δευτέρα, 12.30 – 13.15

Μπουρτζή Μαρία,  Κάθε Τετάρτη, 12.35 – 13.15

Δημητριάδου Ευθαλία, κάθε Δευτέρα, 11.30 – 11.45

Κυριακοπούλου Μαρίλη, κάθε Τρίτη, 11.30 – 11.45

Γραβάνη Σοφία, κάθε Τετάρτη, 11.30 – 11.45

 

  1. Προσέλευση μαθητών
    Παρατηρείται ότι υπάρχει καθυστέρηση στην προσέλευση των μαθητών το πρωί. Παρακαλούμε για την εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου να φροντίσετε ώστε οι μαθητές να βρίσκονται στο χώρο του Σχολείου από 08.00 – 08.10. Σε περίπτωση καθυστέρησης οι μαθητές θα προσέρχονται την ώρα των διαλλειμάτων.

 

Ο Διευθυντής του Σχολείου

                                                             Ηρακλής Τσέλιος

3η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Έγραψε η Μαρία Μπουρτζή, Κ.Φ.Α.

ΗΜΕΡ ΣΧ ΑΘΛ_1 ΗΜΕΡ ΣΧ ΑΘΛ_2Γιορτάστηκε και φέτος στις 4 του Οκτώβρη ημέρα Τρίτη στο Σχολείο μας η 3η Πανελλήνια  Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού με θέμα «ΝΙΩΣΕ ΤΗΝ ΧΑΡΑ ΤΗΣ ΑΘΛΗΣΗΣ  ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΤΗΣ ΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΦΟΒΟ ΤΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ:  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ-ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ». Την 1η διδακτική ώρα οι μικροί μαθητές συγκεντρώθηκαν στην αίθουσα εκδηλώσεων του Σχολείου μας. Εκεί οι ΚΦΑ κα Μπουρτζή  Μαρία και Δημητριάδου Θάλεια τους μίλησαν για την μεγάλη σημασία του αθλητισμού στην ζωή του ΗΜΕΡ ΣΧ ΑΘΛ_3ανθρώπου, τους παρουσίασαν μέσω φωτογραφιών τρόπους άσκησης από την βρεφική μέχρι και την τρίτη ηλικία ,τους ανέφεραν τα ψυχικά ΗΜΕΡ ΣΧ ΑΘΛ_4και σωματικά οφέλη της άσκησης και τους τόνισαν ιδιαίτερα ότι «Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΟΛΩΝ». Ακολούθησαν  διασκεδαστικές κινητικές δραστηριότητες για όλα τα τμήματα του σχολείου στον παραλιακό χώρο του δήμου μας. Οι μικροί μαθητές διασκέδασαν παίζοντας πολλά παραδοσιακά παιχνίδια.

ΗΜΕΡ ΣΧ ΑΘΛ_5ΑΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ:  ότι ο αθλητισμός δεν αφορά μόνο στη σωματική ανάπτυξη και υγεία αλλά και στον τρόπο με τον οποίο το παιδί αρχίζει να αντιλαμβάνεται τον κόσμο. Με την συμμετοχή του στα αθλήματα γίνεται μέλος μιας ομάδας και μαθαίνει να επικοινωνεί ισότιμα και με κανόνες, να συμμετέχει σε μια κοινή προσπάθεια προς ένα κοινό στόχο. Είναι μια ευκαιρία να κάνει νέους φίλους και να μάθει να συνεργάζεται μαζί τους. Εξίσου σημαντικό όμως είναι και το γεγονός ότι το παιδί αντιλαμβάνεται και αποδέχεται την διαφορετικότητα και καλλιεργεί την ιδέα του αλληλοσεβασμού και της ανεκτικότητας.ΗΜΕΡ ΣΧ ΑΘΛ_6

«ΟΤΑΝ ΚΟΥΡΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΑΣ ΞΕΚΟΥΡΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΞΕΚΟΥΡΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΜΑΣ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ ΛΥΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΑΣ .Μ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΝΕΙ ΗΔΗ ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΠΡΟΣ……ΤΗΝ ΕΥΤΥΧΙΑ ΜΑΣ».

Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών

Γράφουν οι μαθητές της Ε΄ τάξης                  

Η 26η Σεπτεμβρίου καθιερώθηκε ως Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών στις 6 Δεκεμβρίου 2001 από το Συμβούλιο της Ευρώπης με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΗΓ_1  Οι γενικοί στόχοι της ημέρας είναι:

  • Να ευαισθητοποιήσει το κοινό για τη σημασία της εκμάθησης γλωσσών και της διαφοροποίησης των γλωσσών με σκοπό την αύξηση της πολυγλωσσίας και της διαπολιτισμικής κατανόησης
  • Να προωθήσει την πλούσια γλωσσική και πολιτιστική ποικιλία της Ευρώπης
  • Να ενθαρρύνει τη δια βίου εκμάθηση γλωσσών μέσα και έξω από το σχολείο

ΗΓ_2 Τη μέρα αυτή διοργανώνονται διάφορες εκδηλώσεις σε όλη την Ευρώπη με εκπομπές για παιδιά στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο, μαθήματα για διάφορες γλώσσες και συνέδρια.

Εμείς, οι μαθητές των τμημάτων Ε1 και Ε2, συζητήσαμε  μέσα στην τάξη, στο μάθημα των Αγγλικών, για τη σημασία και τους στόχους αυτής της μέρας και μάθαμε σημαντικά στοιχεία για την πολυγλωσσία της Ευρώπης, αλλά και όλης της υφηλίου. Στη συνέχεια, αναζητήσαμε τις λέξεις «Καλημέρα» και «Αντίο» σε διάφορες ευρωπαϊκές γλώσσες, γράψαμε τις λέξεις  και ζωγραφίσαμε τις σημαίες των κρατών σε χρωματιστά χαρτόνια.

Τη Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου, μετά την πρωινή προσευχή, διαβάσαμε κάποιες πληροφορίες για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών σε όλους τους μαθητές του σχολείου μας, τους καλημερίσαμε και τους αποχαιρετήσαμε σε διάφορες ευρωπαϊκές γλώσσες.

ΗΓ_3 Μας άρεσε αυτή η δραστηριότητα, αποκτήσαμε γνώσεις και συγχρόνως περάσαμε ευχάριστα. Είναι σημαντικό εφόδιο  να γνωρίζεις ξένες γλώσσες και πολύ ενδιαφέρον, γιατί μέσω της γλώσσας έρχεσαι σε επαφή με τον πολιτισμό άλλων χωρών!

Αγιασμός – Πρώτη μέρα στα σχολείο

Έγραψαν οι δασκάλες:

Αντωνίου Σοφία & Φιλιππίδη Αικατερίνη

Η ημέρα του Αγιασμού στα σχολεία είναι μια ξεχωριστή ημέρα. Σημαίνει το τέλος των διακοπών και αρχή του χειμώνα.

ΑΓΙΑ_2Η συναισθηματική φόρτιση ξεκινά από τα τέλη Αυγούστου, ίσως σε κάποια παραλία κατά τις διακοπές  και κορυφώνεται στο προαύλιο του σχολείου, μπροστά στον παπά με το βασιλικό.

Για κάποιους συμβολίζει μια νέα αρχή, που υπόσχεται επιτυχίες και κατάκτηση ΑΓΙΑ_1στόχων παλαιών και νέων. Για άλλους την έναρξη μιας δημιουργικής σχολικής χρονιάς. Όμως θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε πως υπάρχουν και αυτοί που ο Αγιασμός σημαίνει άλλη μια δύσκολη κι επίπονη χρονική περίοδο. Είτε αυτοί είναι μαθητές, είτε γονείς ή δάσκαλοι.

Το γεγονός βέβαια, ότι και φέτος η αυλή του σχολείου μας  γέμισε κόσμο, φωνές και κίνηση είναι πολύ ευχάριστο. Η ατμόσφαιρα γέμισε χαρά. Οι φίλοι ξανασμίξαν και παιχνίδια ξεκίνησαν στη στιγμή.

Αυτοί που ξεχωρίζουν ήταν οι μικροί μας μαθητές της πρώτης με τους γονείς τους. Τους κρατούσαν από το χέρι και με μάτια γΑΓΙΑ_4εμάτα περιέργεια κοιτούσαν γύρω τους, χωρίς να υποπτεύονται τι ακριβώς θα συμβεί. Όσο για τους γονείς τους, ακούσια άφηναν να διαφαίνεται η αγωνία του αποχωρισμού. Ήταν δε διατεθειμένοι να ακολουθήσουν τα τρυφερά τους βλαστάρια στα θρανία για όσο χρειαστεί.

ΑΓΙΑ_3 Να είναι όμως σίγουροι πως το σχολείο μας είναι μια ανοιχτή αγκαλιά για τους μαθητές του και εκτός από γνώσεις κι εμπειρίες, τους παρέχει ασφάλεια, κοινωνικοποίηση κι αυτοπεποίθηση.

Καλώς ήρθατε λοιπόν αγαπημένα μας παιδιά. Εμείς οι δάσκαλοι σας θα είμαστε πάντα δίπλα σας, βοηθοί σε κάθε σας προσπάθεια και συμπαραστάτες σε κάθε σας αγωνία και προβληματισμό.

Σας ευχόμαστε λοιπόν ολόψυχα καλή και δημιουργική σχολική χρονιά, με σωματική και ψυχική υγεία.

Φιλαναγνωσία – Ένα βιβλίο γεμίζει το μυαλό και την ψυχή μας!!!

Έγραψε 

ο Ιωάννης Ζαρκάδας, δάσκαλος.

10 λεπτά …διάβασμα!

 

Από την αρχή της Σχολικής Χρονιάς 2016 – 2017 στο “Βαρνάλειο” Ολοήμερο 2ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Αγχιάλου οι μαθητές και οι μαθήτριες ξεκινούν την σχολική τους ημέρα με 10 λεπτά ανάγνωσης λογοτεχνικού βιβλίου της επιλογής τους.1175575_10201803616321921_471179282_n

Η δράση αυτή ξεκίνησε να υλοποιείται πιλοτικά κατά το τρίτο τρίμηνο του Σχολικού Έτους 2015 – 2016 στο πρώτο τμήμα της Ε’ Τάξης και είναι στην ουσία μια εισαγωγή καινοτομίας από την εμπειρία υλοποίησης του Ευρωπαϊκού Σχεδίου “Stress-free E. U. Schools” που σχεδίασε και υλοποίησε το Σχολείο μας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS + και της Βασικής Δράσης 2 – Εταιρικές Σχέσεις.

Η ανταπόκριση των μαθητών ήταν τόσο θετική ώστε πλέον, με ομόφωνη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου μας, εφαρμόζεται σε όλες τις τάξεις του «Βαρνάλειου» Ολοήμερου 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αγχιάλου, καθώς οι 10Λεκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν ότι οι δράσεις φιλαναγνωσίας προσφέρουν ποικιλοτρόπως στην γνωστική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών του σχολείου μας.

Αναλυτικότερα:

  • Οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν μαθητές που θεωρούνται αδιάφοροι ή αδύναμοι, αφού για κάθε παιδί υπάρχει ένα βιβλίο που αγγίζει τις ανησυχίες και τις ανάγκες του.
  • Παράλληλα, τα παιδιά αισθάνονται ότι η ώρα της φιλαναγνωσίας είναι μια διαφορετική στιγμή στη σχολική τους ζωή. Είναι μια ζώνη ελευθερίας, δημιουργικότητας, στην οποία μπορούν να εκφράσουν επιθυμίες, τάσεις, σκέψεις που σε άλλες ώρες ίσως είναι περισσότερο δύσκολο.
  • Σημαντικό είναι επίσης, ειδικά για τα μικρότερα παιδιά, να έρχονται σε επαφή με βιβλία, να τα πιάνουν, να τα ξεφυλλίζουν, να μαθαίνουν, να αντλούν πληροφορίες από το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο. Έτσι θα ξέρουν πώς να διαλέξουν βιβλία σε ένα βιβλιοπωλείο ή μια βιβλιοθήκη.10Λ_1
  • Γενικότερα, η ένταξη του βιβλίου στη ζωή της τάξης με κάθε αφορμή, εκτός της ώρας της φιλαναγνωσίας, μαθαίνει στα παιδιά ότι η ανάγνωση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας.
  • Επιπλέον, η δραστηριότητα συμβάλλει στην ομαλή εισαγωγή των μαθητών και των μαθητριών στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία. Διευκολύνει την καθημερινή μετάβαση από το οικιακό στο σχολικό περιβάλλον, εισάγει τους μαθητές και τις μαθήτριες στο κατάλληλο εκπαιδευτικό κλίμα για τη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος και “ξυπνάει¨ τις απαραίτητες νοητικές λειτουργίες των παιδιών για τη συνέχεια της σχολικής τους ημέρας.

10Λ_2Το Σχολείο μας στοχεύει το τρέχον Σχολικό Έτος να υιοθετήσει πλήρως και να εντάξει λειτουργικά τη φιλαναγνωσία στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία αναπτύσσοντας παράλληλα μια σειρά ενεργειών όπως:
Α. Την οργάνωση και λειτουργία μικρών δανειστικών βιβλιοθηκών στην σχολική αίθουσα τις οποίες διαχειρίζονται οι μαθητές και οι μαθήτριες.
Β. Την ένταξη με δημιουργικό τρόπο και άλλων περιοχών της Τέχνης,
Γ. Την μελλοντική λειτουργία “Λεσχών Ανάγνωσης” που θα συγκροτούνται από ομάδες μελών της σχολικής μας κοινότητας, και θα αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες αναφορικά με δράσεις που έχουν ως επίκεντρο το καλό λογοτεχνικό βιβλίο και την προώθηση της φιλαναγνωσίας.

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ – «Δεξιότητες Ζωής»

Έγραψαν:

Κυραικοπούλου Μαρίλη, Μουσικός & 

Τσάμη Φωτεινή, Δασκάλα

EN_1Την Τετάρτη 07/09/2016, στον χώρο του « Βαρνάλειου » Δημοτικού Σχολείου Νέας Αγχιάλου, πραγματοποιήθηκε, μετά από πρόταση του Δ/ντη ,κου Τσέλιου Ηρακλή, ενδοσχολική επιμόρφωση – σεμινάριο που αφορούσε τις « Δεξιότητες Ζωής». Εισηγήτρια του σεμιναρίου ήταν η εκπαιδευτικός, ΠΕ.06 (Αγγλικών), κα ΜατάκιαEN_6 Κατερίνα και το παρακολούθησε σύσσωμος ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών του Σχολείου.

EN_2 Όσον αφορά το θέμα του σεμιναρίου,  το Βρετανικό Συμβούλιο (British Council ) έχει διαμορφώσει ένα πρόγραμμα Life Skills –Δεξιότητες Ζωής που περιλαμβάνει εργαστήρια έξι διδακτικών ωρών με διαφορετικές δραστηριότητες. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, εκπαιδευτές του Βρετανικού Συμβουλίου υλοποιούν το πρόγραμμα σε σχολεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και το παρουσιάζουν σε ενημερωτικές συναντήσεις εκπαιδευτικών για την εξοικείωσή τους με τη μεθοδολογίαEN_3, ώστε να μπορέσουν οι ίδιοι να το εφαρμόσουν στο σχολείο τους.

Η κα Ματάκια αφού παρακολούθησε την ενημερωτική συνάντηση με τους εκπαιδευτές του Βρετανικού Συμβουλίου και τη δική της προσέγγιση του προγράμματος σε τάξη του σχολείου την χρονιά που μας πέρασε και λειτουργώντας πολλαπλασιαστικά, έκανε τη δική της εισήγηση με βιωματικές δραστηριότητες πάνω στο θέμα, την οποία χαιρέτησαν θερμά οι εκπαιδευτικοί του σχολείου.

EN_4Οι δεξιότητες ζωής είναι ένας όρος που περιγράφει μια σειρά δεξιοτήτων που αποκτώνται μέσω της μάθησης και της εμπειρίας του καθενός και χρησιμοποιούνται για να βοηθούν άτομα και ομάδες να διαχειρίζονται προβλήματα της καθημερινότητας με αποτελεσματικό τρόπο. Στις δεξιότητες αυτές συμπεριλαμβάνονται η εμπιστοσύνη, η αυτοπεποίθηση, η λήψη αποφάσεων, η ικανότητα να παραμένουμε ασφαλείς και υγιείς.

Η εκπαίδευση στις δεξιότητες ζωής περιλαμβάνει ευρύ φάσμα στοιχείων μάθησης:

Γνώση και κατανόηση

Δεξιότητες και ικανότητες

Αξίες και συμπεριφορές

EN_5Ο Διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου ευχαρίστησαν την κα Ματάκια για τη διάθεσή της να μοιραστεί τις γνώσεις και τις εμπειρίες της με τους συναδέλφους της, την συνεχάρηκαν για την εξαιρετική της παρουσίαση επιβραβεύοντάς την με ένα θερμό χειροκρότημα!

Έναρξη σχολικής χρονιάς – Αγιασμός

Αγαπητοί γονείς και μαθητές,

Ο καθιερωμένος Αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2016 και ώρα 9:15 π.μ.

unnamedΜετά τον Αγιασμό οι μαθητές θα περάσουν στις τάξεις για να γνωριστούν με τους/τις δασκάλους/λες τους, και θα παραλάβουν τον κανονισμό λειτουργίας του Σχολείου καθώς και σημείωμα με τα υλικά που θα χρειαστούν για όλη τη χρονιά.
Στη συνέχεια οι μαθητές θα αποχωρήσουν από το σχολείο, περίπου στις 10:15.

Παρακαλούμε οι γονείς να μεριμνήσουν για την έγκαιρη και ασφαλή αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο. 


Καλή και δημιουργική σχολική χρονιά σε όλους,  με υγεία και αισιοδοξία!

 

Ο Διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου

“Του Κουτρούλη ο γάμος” Θεατρική Παράσταση από τη ΣΤ΄ τάξη

ΓΚ_1 ΓΚ_2

 

ΓΚ_3

 

 

 

 

 

Τα καταφέραμε!!! Κάναμε τον Κουτρούλη υπουργό και τον παντρέψαμε με την Ανθούσα!!! Τη Δευτέρα το βράδυ 13/6/2016 στο κατάμεστο Δημοτικό Αμφιθέατρο της Νέας Αγχιάλου, δόθηκε από τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας η θεατρική παράσταση με τον τίτλο << Του Κουτρούλη ο γάμος>>.  Όλοι οι μαθητές έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και σαν επαγγελματίες ηθοποιοί υποστήριξαν τους ρόλους τους σε μια αρκετά απαιτητική παράσταση με μεγάλους και δύσκολους ρόλους. Το ένθερμο βέβαια κοινό αντάμειβε κάθε τόσο τους μικρούς ηθοποιούς με δυνατά χειροκροτήματα και άφθονο γέλιο.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟΓΚ_8

Ο ράφτης Μανώλης Κουτρούλης ερωτεύεται την Ανθούσα, κόρη μεσοαστικής οικογένειας, που, με την σειρά της είναι ερωτευμένη με τον Λεωνίδα, ένα νεαρό αστυνόμο. Για να αποφύγει τον επίδοξο γαμπρό χωρίς να εναντιωθεί στη θέληση του πατέρα της, η Ανθούσα βάζει ως όρο για τον γάμο να γίνει ο αγράμματος Κουτρούλης υπουργός. Ο Κουτρούλης αρχίζει την προεκλογική του εκστρατεία, χρησιμοποιεί όλα τα μέσα που του προτείνονται και φαίνεται να κατορθώνει αυτό που αρχικά έμοιαζε ΓΚ_16ακατόρθωτο. Έτσι η φιλόδοξη Ανθούσα τον παντρεύεται. Γρήγορα όμως θα αποδειχθεί ότι η υπουργοποίησή του δεν ήταν αληθινή και ότι ο ράφτης έχει πέσει θύμα των επιτήδειων που έχουν εκμεταλλευτεί την αφέλειά του.

ΓΚ_15 Ο Αλέξανδρος Ρίζος Ραγκαβής γράφει τον Κουτρούλη το 1845. Η πολιτική αυτή σάτιρα εκθέτει όλα τα κακώς κείμενα της ελληνικής πραγματικότητας, που συνοδεύουν τη νοοτροπία και το κράτος μας από την ίδρυση του μέχρι και σήμερα. Αναξιοκρατία, ξενομανία, μιμητισμός διαπλοκή, διαφθορά και εξαγορά συνειδήσεων, είναι μερικά ΓΚ_11μόνο από τα θέματα που θίγονται στην κωμωδία του Ραγκαβή, παρουσιάζοντας μια πραγματικότητα που δεν έχει αλλάξει μέχρι και σήμερα, πατώντας ο ίδιος στα χνάρια του Αριστοφάνη.

ΓΚ_12Ευχαριστούμε πολύ τη δημοτική σύμβουλο κ. Γεωργία Μποντού –Τοκαλή , τον υπεύθυνο καλλιτεχνικών θεμάτων Α/θμιας  κ. Αντώνη Αντωνίου καθώς επίσης όλους όσους μας τίμησαν με την παρουσία τους.ΓΚ_13

Η θεατρική παράσταση εκτός των άλλων είχε φιλανθρωπικό σκοπό αφού αντί εισιτηρίου συγκεντρώθηκαν τρόφιμα για τα  Σπίτια Γαλήνης.ΓΚ_14

Η δασκάλα της τάξης Καπουράνη Αθηνά

Τ. Ένταξης, Λήξη σχολικού έτους και απονομή βραβείων και δώρων

Έγραψε η Αγγελούκου Ελένη

                                 Δασκάλα του Τμήματος Ένταξης

2 a_1 Σε μια λιτή εκδήλωση το Τμήμα Ένταξης του σχολείου μας στη λήξη του σχολικού έτους απένειμε  βραβεία και δώρα στους μαθητές του τμήματος, ως επιβράβευση της συνολικής τους προσπάθειας και προόδου τους.2 a_2

Ανάμεσα στα δώρα κληρώθηκαν τρεις παιδικές, φουσκωτές πολυθρόνες, τις οποίες χρησιμοποιούσαμε στο τμήμα ένταξης, στα πλαίσια του προγράμματος του Erasmus +, με θέμα το «σχολικό άγχος» ως θέσεις που αγκαλιάζουν το παιδί, το βοηθούν να χαλαρώσει και να εξωτερικεύσει τα συναισθήματά του.

2 a_4Η επιτροπή συστάθηκε από το διευθυντή του σχολείου μας, κύριο Τσέλιο Ηρακλή, τον εκπαιδευτικό της ΣΤ2 τάξης, κύριο Γιώργο Τσιγάρα και έναν μαθητή της Α΄τάξης, που αν και  δε φοιτά στο τμήμα ένταξης, έδειξε την αγάπη του στα παιδιά με τη συμμετοχή του στην επιτροπή.2 a_3

Ένα μεγάλο «Μπράβο» σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες του τμήματος ένταξης! Εύχομαι ολόψυχα ένα χαρούμενο καλοκαίρι και ευελπιστώ στη συνέχεια της λειτουργίας του τμήματος ένατξης!

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!

 

 

«ΜΕΛΙ – ΤΟΣΟ ΓΛΥΚΟ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΩΦΕΛΙΜΟ»

Έγραψε η Μαρία Μπουρτζή,

                                                          Κ..Φ.Α.

 11 B_13Φέτος στα πλαίσια του προγράμματος της Ευέλικτης Ζώνης η Β΄ τάξη του σχολείου μας ασχολήθηκε με το πρόγραμμα  « Μέλι-τόσο γλυκό και τόσο ωφέλιμο» .

Οι μαθητές μέσα από ανάγνωση κειμένων, παραγωγή γραπτού λόγου, παροιμίες-αινίγματα, ακροστιχίδες, ζωγραφική, παιχνίδια και τραγούδια  έμαθαν για την μέλισσα και την προσφορά της στην παραγωγή του πολύτιμου για την υγεία μας «μελιού».

Στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής οι μικροί μαθητές έπαιξαν  τα παρακάτω διασκεδαστικά παιχνίδια σχετικά με τις μέλισσες και το μέλι.

 

  1. 11 B_11 ΠΕΡΝΑ-ΠΕΡΝΑ Η ΜΕΛΙΣΣΑ . Δύο  παιδιά (οι μάνες) στέκονται αντιμέτωπα και χτυπώντας ρυθμικά τις παλάμες τους τραγουδούν «Περνά-περνά η μέλισσα με τα μελισσόπουλα  και με τα παιδόπουλα». Τα υπόλοιπα παιδιά σχηματίζουν μια σειρά το ένα πίσω από το άλλο και περνούν ανάμεσα από τις μάνες. Όταν το τραγούδι σταματήσει οι μάνες πιάνουν ένα παιδί και το ρωτούν χαμηλόφωνα αυτό που έχουν συμφωνήσει  πριν από την έναρξη του παιχνιδιού. Π.χ. Τι θέλεις μήλο ή πορτοκάλι .  Όποιο παιδί επιλέξει το μήλο πηγαίνει πίσω από την μάνα που έχει το μήλο ή και αντίθετα. Το παιχνίδι 11 B_15συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο μέχρι να τελειώσουν όλα τα παιδιά. Στο τέλος σχηματίζονται δύο ομάδες που η κάθε μια έχει στην δική της μάνα. Στο σημείο αυτό τα παιδιά γίνονται δύο αλυσίδες αγκαλιάζοντας τις μάνες οι οποίες πιάνονται και αυτές από τα χέρια. Όποια ομάδα λοιπόν τραβήξει την άλλη προς το  μέρος της κερδίζει.
  2.  ΜΟΥΣΙΚΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ.  Σκορπίζουμε στον χώρο  διάφορα λουλούδια. Πρέπει να είναι ένα λιγότερο  από τον αριθμό των παιδιών της τάξης μας. Τα παιδιά παριστάνουν τις μέλισσες. Βάζουμε μουσική και τα παιδιά πετούν ανάμεσα στα λουλούδια όπως οι μέλισσες. Όταν η μουσική σταματήσει τότε ο κάθε μαθητής πρέπει να πάρει στο χέρι του ένα λουλούδι. Όποιος δεν προλάβει χάνει και βγαίνει από το παιχνίδι. Ο τελευταίος που θα μείνει είναι ο νικητής.
  3. 11 B_14ΠΟΙΟ ΛΟΥΛΟΥΔΙ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΩ. (Παραλλαγή του Δεν περνάς κυρά- Μαρία)  Τα παιδιά σε  κύκλο στέκονται γύρω-γύρω, κρατώντας από ένα διαφορετικό λουλούδι  το καθένα. Στην μέση του κύκλου είναι ένα  παιδί-μελισσάκι και τραγουδά «ποιο λουλούδι να διαλέξω τραλαλά». Τα άλλα παιδιά του λένε «Τι θα κάνεις το λουλούδι τραλαλά» κλπ. Το  παιδί μελισσάκι διαλέγει ένα λουλούδι  και αλλάζουν ρόλους με το παιδί που κρατούσε το συγκεκριμένο λουλούδι. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να γίνουν μελισσάκια όλα τα παιδιά.11 B_12
  4.  ΜΑΖΕΨΤΕ ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ. Χωρίζουμε τους μαθητές μας σε ομάδες τον πέντε ατόμων. Το κάθε παιδί  είναι η μέλισσα και βρίσκεται μέσα σε ένα στεφάνι που είναι η κυψέλη. Σκορπίζουμε στον χώρο πολλά λουλούδια. Μόλις ξεκινήσει  η μουσική  οι μέλισσες βγαίνουν από τις κυψέλες τους και προσπαθούν να μαζέψουν όσο πιο πολλά λουλούδια μπορούν. Μόλις σταματήσει η μουσική επιστρέφουν στις κυψέλες τους και μετρούν  πόσα λουλούδια μάζεψαν. Όποιος έχει μαζέψει τα περισσότερα είναι ο νικητής.

Με την καθηγήτρια μουσικής του σχολείου μας κα Ντορίτα Ζερβοπάνου οι μαθητές διδάχτηκαν και τραγουδούν τραγουδάκια για το μέλι και τη μέλισσα.

Η ΜΕΛΙΣΣΑ

 

Ζουμ, ζουμ, ζουμ

μέλισσα πετά,11 B_4

στα δεντράκια τ’ ανθισμένα

στα λουλούδια τ’ ανοιγμένα

ζουμ, ζουμ, ζουμ,

μέλισσα πετά.

 

Ζουμ, ζουμ, ζουμ

έλα εδώ κοντά

δε σε πιάνω μελισσάκι,

πέταξε στο λουλουδάκι,

ζουμ, ζουμ, ζουμ

έλα εδώ κοντά.

 

Ζουμ, ζουμ, ζουμ11 B_1

σκύβει και ρουφά

και γυρίζει στην κυψέλη

φορτωμένη με το μέλι

ζουμ, ζουμ, ζουμ

γύρισε ξανά.

 

(Καψάσκη – Μακρή Αγγελική, Τα πρώτα μου τραγούδια, Ανθολογία Παιδικών Τραγουδιών, εκδ. Καψάσκη, Αθήνα, 2002, σελ. 59)

 

Η ΜΕΛΙΣΣΑ

 

11 B_3 Πόσο θα ήθελα να ήμουν μέλισσα

Να βομβίζω και να πετώ ψηλά.

Στα λουλουδάκια να χαμογελώ,

Να τα αγαπώ, νέκταρ να ρουφώ.

Πάνω απ’ τις πόλης και απ’ χωριά

Να  πετώ ανάλαφρα.

 

Πόσο θα ήθελα να ήμουν μέλισσα

Να ζουζουνίζω και να πετώ ψηλά

Στα μεγάλα δέντρα να χαθώ

Να παίρνω το χυμό, από κάθε φυτό.

Πάνω απ’ τους κάμπους και απ’ τα βουνά

Να   πετώ ανάλαφρα.

 

Στίχοι: Βάσω Ηλιάδη, Παιδοψυχολόγος-Ζωγράφος

Μουσική: Ντορίτα Ζερβοπάνου

11 B_5Μέλισσα

Είμαι μια μέλισσα μικρή.

Μικρή και εργατική.

Την κυψέλη καθαρίζω

Συγυρίζω, τα γυαλίζω

Με τον ήλιο τρέχω

εγώ μέσα στον αγρό.

Αλλά και στην πόλη μέσα

κυνηγώ κάθε ανθό.

Είμαι έντομο μικρό.

Μικρό και θαυματουργό.

Το μελάκι σας προσφέρω

και βασιλικό πολτό.

Να το βάζουνε στο γάλα,

στο γιαούρτι με καρύδια,

στη σαλάτα, στο ψητό,

άντε και στον αστακό.

 

Τ11 B_2α παιδάκια πρέπει όλα

το μελάκι μου να τρώνε.

 

Και θα πουν όλα μαζί:

ΠΩ! ΠΩ! ΠΩ! Τι τροφή είναι αυτή.

Στίχοι: Γαλάνη Αικατερίνη

Μουσική: Ντορίτα Ζερβοπάνου

 

ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΗΣ Β ΤΑΞΗΣ TOY 2ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΝΕΑΣ ΑΓΧΙΑΛΟΥ

             Μετά από συνεργασία με τις δασκάλες των δύο τμημάτων στα πλαίσια του προγράμματος, προτάθηκε  στους μαθητές  συνεργατικά να κατασκευάσουν ένα σταυρόλεξο ,χρησιμοποιώντας έννοιες που είχαν ήδη παρουσιαστεί στην τάξη και στη συνέχεια να το λύσουν ηλεκτρονικά χρησιμοποιώντας τον υπολογιστή.

11 B_7 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-  ΕΡΓΑΛΕΙΑ

Για την δημιουργία του σταυρόλεξου χρησιμοποιήθηκε το σχολικό εργαστήριο ΤΠΕ και η εφαρμογή ΗΟΤ POTATOES καθώς και ο φυλλομετρητής MOZILLA-FIREFOX για την συμπλήρωσή του.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΗΚΕ

Αρχικά παρουσιάστηκαν στους μαθητές όλες οι έννοιες που είχαν σχέση με το θέμα και τους δόθηκαν όλες οι απαραίτητες πληροφορίες με χρήση εικόνων, βιβλίων, βίντεο.Έπειτα στο εργαστήριο των ΤΠΕ ήρθαν σε γνωριμία με το περιβάλλον της εφαρμογής HOT POTATOES 11 B_6και συγκεκριμένα του εργαλείου JCROSS.’Εγινε παρουσίαση του τρόπου με τον οποίο δημιουργείται ένα σταυρόλεξο , καταχωρούνται οι ορισμοί των λέξεων και συνδέονται οι λέξεις οριζόντια και κάθετα. Στη συνέχεια ζητήθηκε από τους μαθητές να επιλέξουν τις λέξεις που θα χρησιμοποιούσαν για το σταυρόλεξο και να δημιουργήσουν τους ορισμούς αυτών. Ακόμη ασχολήθηκαν με τον τρόπο σύνδεσης τους. Μετά από 3 ωριαίες συναντήσεις είχαν δημιουργήσει το σταυρόλεξο. Στη συνέχεια προχώρησαν στην αποθήκευσή του με κατάλληλη μορφή ώστε η συμπλήρωση του να γίνεται με χρήση του υπολογιστή. Στο τέλος όλοι οι μαθητές δοκίμασαν την ηλεκτρονική του συμπλήρωση.

ΣΤΟΧΟΙ

  • Οι μαθητές να χρησιμοποιήσουν και να κατανοήσουν λέξεις που έμαθαν στα πλαίσια του προγράμματος
  • να εξοικοιωθούν με το περιβάλλον του υπολογιστή και να τον χρησιμοποιήσουν ως εκπαιδευτικό εργαλείο
  • να γνωρίσουν το περιβάλλον μιας νέας εφαρμογής
  • να συνεργαστούν μεταξύ τους και να αναλάβουν πρωτοβουλίες
  • να νιώσουν τη χαρά της δημιουργίας

Γράφουν οι δασκάλες της Β’ τάξης: Αντωνίου Σοφία-Γαλάνη Αικατερίνη

11 B_9 Στα πλαίσια του προγράμματος της Ευέλικτης Ζώνης με θέμα: «Μέλι…τόσο γλυκό … τόσο ωφέλιμο», στις 17-05-2016, επισκέφτηκε το σχολείο μας ο κύριος Γιώργος ο μελισσοκόμος.

Έφερε μαζί του και παρουσίασε στους μαθητές της Β’ τάξης μια ξύλινη κυψέλη με τα κελιά της, το καπνιστήρι, το ξέστρο και την στολή του μελισσοκόμου την οποία και φόρεσε.11 B_8

Αφού μίλησε στους μικρούς μαθητές για το ρόλο της εργάτριας μέλισσας, της βασίλισσας και του κηφήνα, τους έδειξε πού αποθηκεύεται το μέλι και πού τοποθετούνται τα αυγά μέσα στην κυψέλη.

11 B_10Επίσης έμαθαν πόσο πολύτιμα είναι για την υγεία μας το μέλι, ο βασιλικός πολτός και η πρόπολη, τα προϊόντα της μέλισσας. Τόνισε στους μικρούς μαθητές ότι δεν πρέπει να φοβούνται τις μέλισσες οι οποίες τσιμπάνε (αμύνονται), μόνο αν πειράξουμε τη «φωλιά».

Τέλος τα παιδιά τραγούδησαν το τραγούδι της μέλισσας για να αποχαιρετήσουν τον κ. Γιώργο και να τον ευχαριστήσουν για τα όσα τους έμαθε.

Ήταν ένα όμορφο και εποικοδομητικό πρωινό!

 Θεατρική παράσταση «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

Γράφει η Κατερίνα Ματάκια, καθηγήτρια Αγγλικών

 

1 ΑΓ_1Φέτος συμπληρώθηκαν 400 χρόνια από το θάνατο του William Shakespeare, ο οποίος θεωρείται ένας απ΄ τους σπουδαιότερους Άγγλους θεατρικούς συγγραφείς.1 ΑΓ_2

Την Πέμπτη 9 Ιουνίου 2016 οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος ΣΤ2 του σχολείου μας παρουσίασαν στην αγγλική γλώσσα την κωμωδία του William Shakespeare  “A Midsummer Night’s Dream” ( «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας»), από τα πιο γνωστά έργα του, που έχει μεταφραστεί σε όλες σχεδόν τις γλώσσες και έχει παρουσιαστεί σε όλο τον κόσμο.1 ΑΓ_3

Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία, μέσα απ’ αυτή τη δραστηριότητα, να γνωρίσουν ένα σπουδαίο έργο της Αγγλικής λογοτεχνίας και να εξασκηθούν ουσιαστικά στη χρήση της αγγλικής γλώσσας.

Τη θεατρική παράσταση παρακολούθησαν όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του σχολείου, οι γονείς των μαθητών μας και η Σχολική Σύμβουλος των Αγγλικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Μαγνησίας κ. Βασιλική Παπαϊωάννου.

Παραθέτω απόσπασμα από τα σχόλια της κ. Σχολικής Συμβούλου στην πλατφόρμα Edmodo προς τους εκπαιδευτικούς Αγγλικής γλώσσας του νομού μας:

«… υπέροχη θεατρική παράσταση από το τμήμα ΣΤ2 του Βαρνάλειου Δημ. Σχολείου Ν. Αγχιάλου.

Υπέροχα σκηνικά και στολές, κατανοητοί διάλογοι και ώριμη παρουσία των μαθητών πάνω στη σκηνή.

…Εύχομαι τέτοιες πρωτοβουλίες να γίνουν άξιες μίμησης και από άλλους εκπαιδευτικούς.»

Αποχαιρετώντας τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας, τους εύχομαι υγεία, σωματική και ψυχική, και καλή συνέχεια στην πορεία τους!

Αγαπητά μου παιδιά,

πορευθείτε  με ήθος, αξιοπρέπεια και αυτοπεποίθηση!

Έχετε όλοι τη δυνατότητα να ευδοκιμήσετε στη ζωή σας!

Σας εύχομαι ευτυχία, χαρά και επιτυχία στους στόχους σας!!

Δ2, Η Υποδοχή των Ξένων, οι πεταλούδες και οι αφρικανικοί ελέφαντες.

Έγραψαν οι μαθητές και

                                       η Δασκάλα  του Δ2 Φιλιππίδη Αικατερίνη

1d_1 Όπως πολλοί θα ξέρετε, το πρόγραμμά μας Erasmus+ για το σχολικό άγχος τελείωσε με την επίσκεψη των ξένων εταίρων στο σχολείο μας. Όλα τα τμήματα έκαναν ιδιαίτερες προετοιμασίες για την υποδοχή τους στις αίθουσες.

Ε μείς αποφασίσαμε να παίξουμε ένα παιχνιδάκι γνωριμίας και για να τους υποδεχτούμε, να τους φορέσουμε ένα αναμνηστικό που το είχε φτιάξει η δασκάλα μας. Ένα φύλλο βελανιδιάς και ένα βελανίδι από πηλό κρεμασμένα σε ένα κορδόνι. Βλέπετε η βελανιδιά ήταν το ιερό δέντρο του Δία, προστάτη των ξένων.1d_2

Κάναμε πρόβες για όλα. Πότε θα λέγαμε «good morning»,πότε θα τους φορούσαμε το μενταγιόν, ποιος θα έλεγε «welcome to our school», «…to our class», «… to our country» ή… «welcome» σκέτο. Στη συνέχεια,  αφού θα τους παίρναμε απ’ το χέρι , θα τους οδηγούσαμε να καθίσουν ανάμεσά μας και θα παίζαμε το παιχνίδι γνωριμίας με ένα κουβάρι.

1d_3Όμως οι ξένοι αργούσαν και όλοι είχαμε αρχίσει να ανησυχούμε. Ρωτούσαμε τη δασκάλα μας αν θα αργούσαν κι άλλο κι εκείνη μας απαντούσε πως όπου να ΄ναι έρχονται και… όπου  να ΄ναι  έρχονται και στην αρχή όλο παίζαμε το παιχνίδι με το κουβάρι, αλλά μετά το βαρεθήκαμε κι αυτό. Κρατούσαμε και τα αναμνηστικά στα χέρια και πότε τα κάναμε εκκρεμές , πότε 1d_4κομπολόι και λίγο έλλειψε να γίνουν και σφεντόνες. Όσο για την κυρία μας… φώναζε συνεχώς. Να προσέχουμε, να μην τρέχουμε, να μην φωνάζουμε… Σίγουρα όλη εκείνη την ώρα της αναμονής η δασκάλα μας ένιωθε αφρικανικούς ελέφαντες να της ποδοπατούν το στομάχι κι εμείς πεταλούδες να στριφογυρίζουν στο κεφάλι μας.

1d_5Επιτέλους , κάποια στιγμή η πόρτα άνοιξε και ήρθαν οι επισκέπτες  μας .Μας βρήκαν όρθιους και ιδρωμένους. Και αφού τους χαιρετίσαμε, ορμήσαμε να τους φορέσουμε τα αναμνηστικά . Άλλοι  θυμόμασταν  τι  θα  λέγαμε κι άλλοι  πάλι όχι. Εκείνοι  έσκυβαν με ευχαρίστηση για να μας διευκολύνουν και πριν προλάβουμε να τους οδηγήσουμε στις προκαθορισμένες θέσεις , όρμησαν κι αυτοί και κάθισαν όπου να ΄ταν.

Η Μαριάννα είχε αναλάβει να τους εξηγήσει τι συμβόλιζε το αναμνηστικό, η Χρύσα  πώς παίζεται το παιχνίδι γνωριμίας με το κουβάρι και η Άννα Μαρία να τους 1d_6προτείνει να παίξουμε όλοι μαζί. Η δασκάλα μας , μάλλον είχε αρχίσει να διαχειρίζεται το άγχος της, γιατί τώρα φαινόταν πιο ήρεμη.  Έτσι τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Χωρίς καλά  καλά να το καταλάβουμε αρχίσαμε να λέμε τα ονόματά μας και πόσο χρονών είμαστε στα αγγλικά, να ρωτάμε τα ονόματα των ξένων δασκάλων και από ποια χώρα κατάγονται. Η δε Άννα Μαρία μέχρι Ε-mail αντάλλαξε με τη  Λιθουανή δασκάλα. Και όπως είπε και η κυρία μας, τέλος καλό, όλα καλά.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση